Новата Mazda CX-5 ще се продава в Европа от края на 2025 година. Цената и спецификациите на модела бяха разкрити на уебсайта на немското представителство на автомобилния производител. Базовата цена на модела от трето поколение ще е 35 000 евро, като ще расте в зависимост от опциите и оборудването.
На европейския пазар кросоувърът Mazda CX-5 2026 ще дебютира с 2.5-литров e-Skyactiv G двигател със 141 конски сили, допълнен от „мека“ хибридна система. Средният разход на гориво е 7.3 л/100 км с предно задвижване и 7.7 л/100 км с система 4х4. Всички версии са с 6-степенна автоматична скоростна кутия.
Въпреки това, на други пазари (извън ЕС) ще се запази познатият 2.5-литров двигател, с мощност от 187 к.с. и 251 Нм. Такъв кросоувър Mazda CX-5 няма да има хибридна инсталация и следователно ще бъде малко по-евтин.
Дебютът на ново семейство двигатели Skyactiv Z с подобрена топлинна ефективност и намален разход на гориво е планиран за 2027 година.
Новата Mazda CX-5 2026 запазва познатия дизайн, но има малко по-различно „лице“ с извити фарове. Освен това колата е пораснала до 4 689 мм дължина и 1 858 мм широчина. Увеличените размери правят кросоувъра Mazda CX-5 по-просторен, а обемът на багажника се увеличава до 583 - 2 019 литра.
Интериорът на Mazda CX-5 2026 търпи по-съществени промени, като моделът е получил цифрово арматурно табло и голям (12.9 или 15.6 инча) сензорен екран, но почти няма физически превключватели. Сред опциите са проекция на предното стъкло и Bose високоговорители с 12 високоговорителя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Някой
- Интериорът изглежда много по-евтин. Един таблет и никакви физически бутони - като евтините китайски автомобили. Спестяване на разходи и липса на въображение.
Двигател и скоростна кутия непроменени от 10 години. Няма турбо версията налична в САЩ, Япония, Австралия, нито 3 литровия шестак, от CX 60 и CX 80.
Много е трудно да развалиш толкова успешен модел, вмести просто да добавиш 1-2 липсващи технологии, но Мазда успяха.
Никакъв шанс да си я купя. Явно ще сменям марката.
Коментиран от #6, #8
15:33 17.07.2025
2 Директора👨✈️
Това е просто безумие. Кой нормален човек ще си причини това? Да не забравяме, че няма и турбо. И само си представете - от 0 до 100 км. за зашеметяващите 11 секинди.
Японците определно искат да си направят харакири. Е, с този модел ще успеят.
Направиха чудесен дизел, при това 6 цилиндров съвсем нова разработка и защо? За да не го слагат в колите си? Пълно безумие.
Това е поредната глупост, която сътвориха.
Само да кажа, че съм собственик на Мазда 6 точно със същия 2.5 бензинов мотор, но със 194 к.с. и е просто прекрасен за каране. Икономичен, пъргав и надежден.
А сега какво? Пълно безумие! Изобщо да не отварям дума за това, че са премахнали физическите бутони, които всички смятаха за супер удобни. Обаче не. Защо да слушаме хората. Давай да сме като всички, като стадото.
Направо не ми се говори!
16:14 17.07.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Ввв
16:34 17.07.2025
5 тъй шъй
17:05 17.07.2025
6 Куку
До коментар #1 от "Някой":
Сменяй че да ти почнат ядове. Освен ако имаш пари в изобилие, но едва ли щом си предпочел Mazda...Коментиран от #9
20:08 17.07.2025
7 ПОЯСНЕНИЕ
22:30 17.07.2025
8 До Някой
До коментар #1 от "Някой":
Не си ли разбрал? Мазда е най-добре да я смениш с Тойота.22:32 17.07.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.