Истинска рекламна война избухна между Hyundai и АвтоВАЗ, след като руският производител провокира азиатските си конкуренти с откровено расистки билборд на най-новия си модел Vesta. На него се вижда млада булка с монголоидни черти и надпис "Време е за раздяла с НЕ Вестата".
Само седмица по-късно обаче един от официалните дилърите на Hyundai отвърна на удара с визуално сходна реклама, която гласи "Нашите НЕвести не се чупят". Корейският отговор предизвика фурор в руския нет, което предвещава ожесточаване на "бойните" действия.
Агресивните рекламни кампании с директно уязвяване на конкуренцията са обичайни за САЩ, където законодателството допуска доста свободни правила на маркетинговите схватки. През 2006-а BMW и Audi влязоха в прочутата война на билбордовете, след като баварците "поздравиха" земляците си от Инголщад за титлата "Автомобил на годината в ЮАР". От Audi моментално отвърнаха в същия дух, приветствайки съперниците си със спечелването на конкурса "Световна кола на годината" и подпис "От шесткратния победител в 24-те часа на Льо Ман".