Отидете към основна версия

25 776 29

Първи тест на новия Volkswagen Tiguan

  • volkswagen-
  • tiguan-
  • тест

Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Немците от Volkswagen представиха второто поколение на компактния си кросоувър Tiguan още през есента на миналата година, но чак сега стартираха първите тестове на модела. Те се проведоха в германската столица Берлин, където бе и наш екип. Първоначалните ни впечатления са, че второто поколение на компактния кросоувър не е направило революция, но в същото време задава стандарти, които трябва да бъдат следвани от всички конкуренти.

Екстериор

В зависимост от това къде основно искате да карате новия Tiguan, можете да изберете различен екстериорен дизайн. Кросоувърът се предлага в градска, всъдеходна или в спортна R-line версия, като и трите варианта изглеждат привлекателно. Освен това екстериорната визия може да се персонализира с различни по размер и дизайн джанти, както и с доста ярка палитра от цветове. Така изборът на визия може да се окаже съвсем нелека задача, но германците заявиха, че са се постарали да угодят на всички - от наточени мадами до консервативни пенсионери.

Като цяло обаче колата следва новите корпоративни линии на концерна, разполага с дори повече от необходимото количество хром, а чертите са типично по немски изчистени. Новият Tiguan е радикално изменен спрямо своя предшественик и визията му, подобно на сходството между Mercedes C-Klasse и S-Klasse, силно наподобява тази на по-големия Touareg. Отвън новият Tiguan изглежда олекотен, една от причините за което е намалената височина - минус 33 мм. Клиренсът обаче е отличен за SUV от този клас - 200 мм, като е нараснал спрямо този на предшественика с 11 мм. Въпреки модата на уеднаквяване на модели с различни размери обаче, Tiguan определено има собствено лице.

Интериор

Сходството в основните уреди с тези на Passat B8 не е малко, но всъщност това съвсем не е лошо. Още нещо интересно е, че преди проектирането и създаването на салона на новия Tiguan, германските инженери педантично са изучили всички претенции на клиентите. Основните недостатъци от първото поколение бяха тесен втори ред и малък багажник. Сега е поработено основно върху тях. Така дължината на кросоувъра нараства с 60 мм до 4 486 мм, ширината с 30 мм (1 839 мм), а междуосието достига 2 681 мм срещу 2 604 преди.

Резултатът от това "разтягане" е, че пасажер с ръст 185 см се чувства напълно комфортно на задната седалка. Що се отнася до задния пасажерски отсек, един от минусите е в липсата на равен под, но той се компенсира от много други екстри като достатъчно пространство, пълноценна климатична инсталация, ергономични кресла и много други. Багажното пространство вече е достатъчно вместително. Стандартно обемът му е 520 литра, но задната седалка може да се придвижва напред, като по този начин товарния отсек се увеличава до 615 литра за сметка на пространството на втория ред. Като цяло интериорът впечатлява с комфорт и с високо качество на материалите, както и с типичната прецизна немска сглобка.

Двигател и ходови характеристики

Моделът е построен на модулната MQB платформа, върху която лежат Golf и Passat. Тя позволява колата да бъде направена по-просторна, по-здрава и същевременно да изглежда по-компактна отвън. Класическият шосеен модел и офроуд изпълнението разполагат с еднаква двигателна гама. Предлаганите двигатели са осем на брой - четири бензинови и четири дизелови. Мощността им варира в диапазона 115 - 240 к.с., като всички, с изключение на най-слабия бензин, предлагат много добра динамика. Агрегатите работят или с шестстепенна механична трансмисия, или със седемстепенната автоматична DSG кутия с два съединителя..

Може би най-оптималният е тестваният от нас вариант - дизелов с мощност 140 коня, работещ с DSG трансмисията. Тандемът между тези два агрегата е просто великолепен. Динамиката не може да се нарече взривна, но през целия оборотен диапазон се усеща запас от мощност, който те кара да се чувстваш сигурен и в града, и на магистрала. В натоварения градски трафик в Берлин, борд компютърът отчете разход малко над шест литра. Що се отнася до ходовата част - това си е типичен Volkswagen. Окачването е стегнато и тихо, а най-добро е с опционната Dynamic Chassis Control система, която променя твърдостта на амортисьорите в зависимост от избрания режим. На този етап Tiguan се предлага само с 4х4 задвижване.Интерес представляват и различните режими Onroad, Snow, Offroad и Offroad Individual. При "снежният" режим педалът на газта става доста по-чувствителен, а електрониката реагира мигновено на подхлъзвания. Дори и на асфалт при сухо време муфата Haldex предава около 10% момент на задните колела.

Цена и ТТ данни

Все още не са ясни цените за България, но в Германия моделът се предлага за около 30 000 евро, което не е ниска цена, но у нас се срещат и доста по-скъпи корейски кросоувъри, например. За тези пари получавате надежден, функционален и същевременно стилен немски кросоувър, който има всички шансове да повтори успеха на своя предшественик.

Тестовият Tiguan:

Габарити (Д х Ш х В) - 4 486 × 1 839 × 1 643
Клиренс, мм - 200
Обем на багажника, л - 520 / 615 / 1 655
Обем на резервоара, л - 58
Двигател - дизелов 2.0 л 150 к. с.
Скоростна кутия - автоматична, седемстепенна с два съединителя
Ускорение от 0-100 км/ч, с - 9.3
Максимална скорост, км/ч - 200
Среден разход на гориво, л/100 км - 5.7

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Advanced Radar Sensor от Continental за VW

    Разпознаване на пешеходците, спиране навреме, безопасност на пътя - радарът с дълъг обхват Advanced Radar Sensor на компанията Continental може всичко ...
    04.07.2016
    2 639
    1