Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Немците от Volkswagen представиха второто поколение на компактния си кросоувър Tiguan още през есента на миналата година, но чак сега стартираха първите тестове на модела. Те се проведоха в германската столица Берлин, където бе и наш екип. Първоначалните ни впечатления са, че второто поколение на компактния кросоувър не е направило революция, но в същото време задава стандарти, които трябва да бъдат следвани от всички конкуренти.
Екстериор
Като цяло обаче колата следва новите корпоративни линии на концерна, разполага с дори повече от необходимото количество хром, а чертите са типично по немски изчистени. Новият Tiguan е радикално изменен спрямо своя предшественик и визията му, подобно на сходството между Mercedes C-Klasse и S-Klasse, силно наподобява тази на по-големия Touareg. Отвън новият Tiguan изглежда олекотен, една от причините за което е намалената височина - минус 33 мм. Клиренсът обаче е отличен за SUV от този клас - 200 мм, като е нараснал спрямо този на предшественика с 11 мм. Въпреки модата на уеднаквяване на модели с различни размери обаче, Tiguan определено има собствено лице.
Интериор
Резултатът от това "разтягане" е, че пасажер с ръст 185 см се чувства напълно комфортно на задната седалка. Що се отнася до задния пасажерски отсек, един от минусите е в липсата на равен под, но той се компенсира от много други екстри като достатъчно пространство, пълноценна климатична инсталация, ергономични кресла и много други. Багажното пространство вече е достатъчно вместително. Стандартно обемът му е 520 литра, но задната седалка може да се придвижва напред, като по този начин товарния отсек се увеличава до 615 литра за сметка на пространството на втория ред. Като цяло интериорът впечатлява с комфорт и с високо качество на материалите, както и с типичната прецизна немска сглобка.
Двигател и ходови характеристики
Може би най-оптималният е тестваният от нас вариант - дизелов с мощност 140 коня, работещ с DSG трансмисията. Тандемът между тези два агрегата е просто великолепен. Динамиката не може да се нарече взривна, но през целия оборотен диапазон се усеща запас от мощност, който те кара да се чувстваш сигурен и в града, и на магистрала. В натоварения градски трафик в Берлин, борд компютърът отчете разход малко над шест литра. Що се отнася до ходовата част - това си е типичен Volkswagen. Окачването е стегнато и тихо, а най-добро е с опционната Dynamic Chassis Control система, която променя твърдостта на амортисьорите в зависимост от избрания режим. На този етап Tiguan се предлага само с 4х4 задвижване.
Цена и ТТ данни
Тестовият Tiguan:
Габарити (Д х Ш х В) - 4 486 × 1 839 × 1 643
Клиренс, мм - 200
Обем на багажника, л - 520 / 615 / 1 655
Обем на резервоара, л - 58
Двигател - дизелов 2.0 л 150 к. с.
Скоростна кутия - автоматична, седемстепенна с два съединителя
Ускорение от 0-100 км/ч, с - 9.3
Максимална скорост, км/ч - 200
Среден разход на гориво, л/100 км - 5.7