Берлин, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Немците от Volkswagen представиха второто поколение на компактния си кросоувър Tiguan още през есента на миналата година, но чак сега стартираха първите тестове на модела. Те се проведоха в германската столица Берлин, където бе и наш екип. Първоначалните ни впечатления са, че второто поколение на компактния кросоувър не е направило революция, но в същото време задава стандарти, които трябва да бъдат следвани от всички конкуренти.
Екстериор
В зависимост от това къде основно искате да карате новия Tiguan, можете да изберете различен екстериорен дизайн. Кросоувърът се предлага в градска, всъдеходна или в спортна R-line версия, като и трите варианта изглеждат привлекателно. Освен това екстериорната визия може да се персонализира с различни по размер и дизайн джанти, както и с доста ярка палитра от цветове. Така изборът на визия може да се окаже съвсем нелека задача, но германците заявиха, че са се постарали да угодят на всички - от наточени мадами до консервативни пенсионери.
Като цяло обаче колата следва новите корпоративни линии на концерна, разполага с дори повече от необходимото количество хром, а чертите са типично по немски изчистени. Новият Tiguan е радикално изменен спрямо своя предшественик и визията му, подобно на сходството между Mercedes C-Klasse и S-Klasse, силно наподобява тази на по-големия Touareg. Отвън новият Tiguan изглежда олекотен, една от причините за което е намалената височина - минус 33 мм. Клиренсът обаче е отличен за SUV от този клас - 200 мм, като е нараснал спрямо този на предшественика с 11 мм. Въпреки модата на уеднаквяване на модели с различни размери обаче, Tiguan определено има собствено лице.
Интериор
Сходството в основните уреди с тези на Passat B8 не е малко, но всъщност това съвсем не е лошо. Още нещо интересно е, че преди проектирането и създаването на салона на новия Tiguan, германските инженери педантично са изучили всички претенции на клиентите. Основните недостатъци от първото поколение бяха тесен втори ред и малък багажник. Сега е поработено основно върху тях. Така дължината на кросоувъра нараства с 60 мм до 4 486 мм, ширината с 30 мм (1 839 мм), а междуосието достига 2 681 мм срещу 2 604 преди.
Резултатът от това "разтягане" е, че пасажер с ръст 185 см се чувства напълно комфортно на задната седалка. Що се отнася до задния пасажерски отсек, един от минусите е в липсата на равен под, но той се компенсира от много други екстри като достатъчно пространство, пълноценна климатична инсталация, ергономични кресла и много други. Багажното пространство вече е достатъчно вместително. Стандартно обемът му е 520 литра, но задната седалка може да се придвижва напред, като по този начин товарния отсек се увеличава до 615 литра за сметка на пространството на втория ред. Като цяло интериорът впечатлява с комфорт и с високо качество на материалите, както и с типичната прецизна немска сглобка.
Двигател и ходови характеристики
Моделът е построен на модулната MQB платформа, върху която лежат Golf и Passat. Тя позволява колата да бъде направена по-просторна, по-здрава и същевременно да изглежда по-компактна отвън. Класическият шосеен модел и офроуд изпълнението разполагат с еднаква двигателна гама. Предлаганите двигатели са осем на брой - четири бензинови и четири дизелови. Мощността им варира в диапазона 115 - 240 к.с., като всички, с изключение на най-слабия бензин, предлагат много добра динамика. Агрегатите работят или с шестстепенна механична трансмисия, или със седемстепенната автоматична DSG кутия с два съединителя..
Интерес представляват и различните режими Onroad, Snow, Offroad и Offroad Individual. При "снежният" режим педалът на газта става доста по-чувствителен, а електрониката реагира мигновено на подхлъзвания. Дори и на асфалт при сухо време муфата Haldex предава около 10% момент на задните колела.
Цена и ТТ данни
Все още не са ясни цените за България, но в Германия моделът се предлага за около 30 000 евро, което не е ниска цена, но у нас се срещат и доста по-скъпи корейски кросоувъри, например. За тези пари получавате надежден, функционален и същевременно стилен немски кросоувър, който има всички шансове да повтори успеха на своя предшественик.
Тестовият Tiguan:
Габарити (Д х Ш х В) - 4 486 × 1 839 × 1 643
Клиренс, мм - 200
Обем на багажника, л - 520 / 615 / 1 655
Обем на резервоара, л - 58
Двигател - дизелов 2.0 л 150 к. с.
Скоростна кутия - автоматична, седемстепенна с два съединителя
Ускорение от 0-100 км/ч, с - 9.3
Максимална скорост, км/ч - 200
Среден разход на гориво, л/100 км - 5.7
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
10:31 26.04.2016
2 Един
10:54 26.04.2016
3 LEXUS RX 400 2006
Тойота Рав 4 - че дори и Лексъс Ен Х е сто пъти по-добре за тези пари!
За сравнение новият 2016г. Пасат Алл трак 4 моушън 2.0 тди 240 к.с. е 104 000 лв. със споменатите екстри!
Напълно извратени цени!
Коментиран от #4
10:57 26.04.2016
4 Хикса
До коментар #3 от "LEXUS RX 400 2006":
Цените у нас ще са по-ниски. Колата е уникална.11:23 26.04.2016
6 Иван Иванов
Коментиран от #7
11:36 26.04.2016
7 МаКаТа
До коментар #6 от "Иван Иванов":
Ми така, просто са едни от най-добрите, ти отговарям аз.12:09 26.04.2016
8 656
12:21 26.04.2016
9 и аз да попитам
12:41 26.04.2016
10 Ото
Коментиран от #16
12:52 26.04.2016
11 Roman
Коментиран от #12, #21
14:14 26.04.2016
12 ЦКСЯ
До коментар #11 от "Roman":
Както виждаш се допускат, защото колата е немска и е на офроуд полигон. Освен това най-проходимата машина в света също е немскаКоментиран от #13, #19
14:25 26.04.2016
13 газо
До коментар #12 от "ЦКСЯ":
Най-проходими са руските машини...факт!14:53 26.04.2016
14 Инженер
15:19 26.04.2016
15 Пепо
16:02 26.04.2016
16
До коментар #10 от "Ото":
Имам приятелка в застрахователния бизнес и според статистиката им най-много инциденти стават с такива автомобили, тоест автомобили с по-висок център на тежестта.16:15 26.04.2016
17 бмв е65
иначе по темата да доста е добър джипа и за пътя и извън него тези дето викат че не става си нямат и хал хабер за какво иде реч
а между другото най-добрите офроуд машини не са немските или руските ни най-малко английските ако сте чували за ланд ровер дифендър ще знаете за какво иде реч след това г класата и т.н и накрая разни кофи като педжеро,самурай,витари,патроли и там други "джипки"
Коментиран от #20
17:31 26.04.2016
18 оооооох
17:35 26.04.2016
19 Пешеходец
До коментар #12 от "ЦКСЯ":
Ти на това оффроад полигон ли Му казваш? Та това и Шкода Мадара (дето като и плюнеш под гумите боксува на асфалта) ще го мине при най-пороен дъжд без проблем.То как е валирано сигурно след снимките е асфалтирано направо.Я да го бутна в гората в балкана по коловозите и да видиш как ще се наака.Да не говорим ако ръмне дъжд и не си на асфалта какъ смях ще е.Нали ходовете на окачването Му са като на каруца по три сантиметра.17:37 26.04.2016
20 Пешеходец
До коментар #17 от "бмв е65":
Ще използвам фразата на Алф от едноименния филм:"Неставай смешен Уйллии"
Разрови се из ю тюб и виж какво могат Руските машини в условията на крайния север.Там където няма руси "кифли" и лъскави кафенета а само сняг студ и кал.Няма път няма табели и GPS.Там е истинското място за оффроад машини от който зависи твоя и на приятелите ти живота.Тогава тия от шофьори по леда ще ти се стори че карат по аутобаните в Германиа.За това УАЗ и Лада Нива не са за пред кафето и за магистрала.Те са да те закарат там където си помислиш.
Един Руски шофьор на УРАЛ е казал:За Мен път е мястото през което реша да премина.
17:57 26.04.2016
21 Бате Коко
До коментар #11 от "Roman":
Балък,аз като съм карал и возил в нови джипове,ти караш старото бмв на 20 години.Немските джипове са НЕПРОХОДИМИ!Японските Митсубиши и Ниссан-нямат равен.Аз съм неутрален,хич не ми знай-напускали ви от училище тук.19:38 26.04.2016
22 незнайко
20:07 26.04.2016
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 бай Пич
Коментиран от #25
20:33 26.04.2016
25 бай Пич
До коментар #24 от "бай Пич":
Само ще уточня, че на село с една баба Жужа - абе Жигулка бе, минавам по разкаляно трасе като на снимката, вярно не с дълбока кал, но малко по-кално от на снимката. Не може да се сравнява изобщо с Тигуан. Но идеята ми е - за какъв праз ми е СУВ като тоя - скъп луксозен когато мога с нещо по-евтино и с не по-малки възможности да постигна същото? Нима Сузуки Витара е по-лоша? Надали... Казвам го, като фен на Волксваген от години. Но вече или Волкс-Ваген не е Народен-Вагон или народа на Волксваген залогатя така, че не му дреме за цената? Аз не съм от този народ и ми пука все още поне...Коментиран от #29
20:44 26.04.2016
26 уф че грозно
22:17 26.04.2016
27 Япо
04:19 27.04.2016
28 Чакала
:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
08:18 27.04.2016
29 Пешеходец
До коментар #25 от "бай Пич":
Приятел къде сравняваш проходимостта на Жужа с това недоразумение.Жужа си е направо трактор на черен път и кален терен в сравнение с тоя плейстейшън.А и на сняг с хубави гуми Съм сигурен че ще е по-проходима.
13:42 27.04.2016
30 ауди фен
16:40 27.04.2016