В доста от европейските страни Законът за движение по пътищата задължава водачите да включват фаровете през деня. В някои държави това правило важи целогодишно, но у нас и в повечето страни на Стария континент то е валидно само през зимния период от годината.
От утре, първи ноември, карането на къси светлини през деня става задължително. Изключение правят автомобилите, снабдени със специални дневни светлини, които се явяват заместител на късите фарове. Така или иначе от утре всички трябва да се движим със запалени фарове.
Дали обаче карането на светлини през светлата част на деня има толкова голям ефект? Отговорите на този въпрос са разделени на двата полюса. Според мнозина тази превенция води до намаляване на броя на пътнотранспортните произшествия, но според други влияе само на разхода на гориво и средствата за консумативи.
Факт е, че от седми февруари тази година влезе в сила ново изискване на Европейския съюз, според което всички нови автомобили трябва да са оборудвани с т. нар. дневни светлини. Разпоредбата се отнася за всички возила, продавани на територията на съюза.
Има и доста крайни мнения по темата, според които по този начин се умишлено са облагодетелстват фирмите-производители на авто крушки или пък дори петролните компании.
Така или иначе от утре, първи ноември КАТ и представители на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” започват масови проверки за изправността на фаровете и дали те са включени през светлата част на деня.
Това обаче не ни пречи да ви попитаме:
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.