Анди Палмър е известен като „кръстника на електрическите автомобили“ и „сивия кардинал“ на автомобилната индустрия. Той беше наречен така заради работата си по пускането на пазара на Nissan Leaf през 2010 година, когато беше главен оперативен директор на японската компания. От Nissan Leaf са продадени повече от 500 000 бройки от пускането му на пазара през 2010 година и именно Leaf е първият в света масово произвеждан електрически автомобил.
Бившият главен изпълнителен директор на Aston Martin и главен оперативен директор на Nissan каза пред Business Insider , че забавянето на прехода към електрически автомобили и фокусирането върху хибридите е „глупав трик“ и предупреди, че такива компании рискуват да бъдат "изядени" от китайските производители на електрически автомобили.
„Хибридите са задънена улица“, каза той. - „Това е стратегия за преход и колкото по-дълго останете на този етап на преход, толкова по-бавно се придвижвате към новата ера, която е изцяло свързана с електрическите автомобили. Ако забавите прехода към електрически превозни средства, като използвате хибриди, ще бъдете в неравностойно положение за по-дълъг период от време.“
Палмър вярва, че успехът на китайската EV индустрия зависи от дългосрочната индустриална политика на Китай. От 2009 година насам китайското правителство е инвестирало най-малко 230 милиарда долара в субсидии за производителите на електромобили. Той подчерта, че успехът на Китай се крие в ясната индустриална стратегия, която липсва на Запада.
Той заяви още, че европейските и американските мита върху китайските автомобили само ще отслабят конкурентоспособността на западните компании. Западните автомобилни производители трябва да се подготвят за „битка за оцеляване“ с китайските автомобилни производители, особено в Европа, където марки като BYD и Xpeng се разширяват бързо. „Ако китайските производители успеят на европейския пазар, те ще станат непобедими в света “, добави Палмър.
Според Палмър ниските продажби на електрически автомобили се дължат основно на високите им цени. Той обаче е на мнение, че много скоро цените на електромобилите ще се изравнят с тези на колите с ДВГ, като за целта трябва да се правят модели с по-малки батерии, което ще доведе до по-ниските им цени.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #4, #54
11:26 06.01.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
11:30 06.01.2025
3 Напишете
Коментиран от #5
11:31 06.01.2025
4 Херкулес
До коментар #1 от "Зевс":
А ти не разбра ли, че лошите времена отминаха през 2024 и времето на добрите времена идва през 2025?11:33 06.01.2025
5 Незнайко
До коментар #3 от "Напишете":
Не знам този какви автомобили притежава, но шефа на ford притежава електромобил на xiaomi и за нищо на света не иска да се разделя с него. Кара си го за кеф. Нещо не се кефи на ford mustang и даже не го е срам да си го признае.11:34 06.01.2025
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
то определено няма да е утре❗
Хибридите да междинният етап , може да е за 5 години, може и за 50.
След обикновения хибрид-
основно ДВГ с Ел мотор,
се появи плъг -Ина,
с шнур и външно зареждане,
сега идва и "почти електрокарът",
електромобил с ДВГ само като генератор ....
Инженерите работят, но стъпка след стъпка , не със скокове ❗
Коментиран от #18
11:36 06.01.2025
7 Електромобилите
Коментиран от #8, #10, #38
11:42 06.01.2025
8 Защо
До коментар #7 от "Електромобилите":
На гръб ли ги мъкнеш батериите? Теглото не е проблем само на електромобилите. Преди 20-30 години и бензиновите тежаха около 1 тон ,а сега гонят и задминават два, но въпреки това са по-бързи и икономични.Коментиран от #11
11:58 06.01.2025
9 ДрайвингПлежър
11:58 06.01.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #7 от "Електромобилите":
Електромобилът се е появил преди този с ДВГ.Точно теглото и бързото и лесно зареждане печелят на ДВГ големия пазар. Сега визионерите предвиждат края на неизчерпаемия петрол и с ЕКОлозите търсят начин да наложат алтернатива на ДВГ.
Коментиран от #12
12:01 06.01.2025
11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "Защо":
Преди 30 години имаше автомобили с ДВГ под 1 тон и гонещи 2 тона , сега също .Зависи от класа автомобил.
Сегашните електрокари масово са около 2 тона , което с 5 човека и два куфара ги праща на границата от 3 тона❗
Виж джипа на ИЛюьОН за който в Европа искат "С" категория🤔
12:12 06.01.2025
12 ДрайвингПлежър
До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Всъщност петрола все още не е и близо до изчерпване, а ние можем да си правим - и това е най-екологичното решение за транспорт, защото само синтетичните горива не добавят въглеродни емисии.Разбира се, за да се случи това трябват огромни инвестиции, но никой няма интерес да инвестира, защото ПОЛИТИЦИТЕ, а не пазара са взели решение СРЕЩУ НАЙ-ДОБРАТА АЛТЕРНАТИВА! Визионери трябва да го сложиш в кавички, защото "зелените" са най-деструктивната пасмина, а политиците по същество са ментално ощетени
Коментиран от #36
12:16 06.01.2025
13 Анджо
12:24 06.01.2025
14 Дидо
И то с курници за 5000 долара.
Това не са коли, а алтернатива на велосипедите и тротинетките
И аз бих си купил ел мотопед за 10000лева
Но кола само ДВГ
12:25 06.01.2025
15 Ван Дал
12:25 06.01.2025
16 Гост
Някога да са субсидирани автомобилите с катализатор? или тези с DPF филтри?
Коментиран от #17
12:43 06.01.2025
17 Субсидии
До коментар #16 от "Гост":
С помощта на субсидиите, Китай се превърна в най-големият производител на електромобили в света с голяма преднина. Днес и без субсидии могат да произвеждат много по-добри електромобили на по-ниска цена, в сравнение с европейските производители, които нямат нито една европейска фабрика за батерии.Правилно ли са постъпили европейците че не са стимулирали и субсидирали производството на батерии до сега и не желаят да спасят единствената фабрика която щеше да произвежда европейски батерии? Според мен това е огромна стратегическа грешка на Европа. А според тебе? Какво е правилното решение? Европа да се предаде на китайците и да и поднесе автомобилния пазар на тепсия?
Коментиран от #42, #53, #55
12:58 06.01.2025
18 Бъдеще в минало време
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Електромобилите не са бъдещето, а са настоящето навсякъде където има зарядна инфраструктура. А зарядната инфраструктура извървя почти всички необходими стъпки и сега е на предпоследната - масово изграждане на 500 kW зарядни станции на които се зарежда само два пъти по-бавно отколкото да заредиш бензин. При следващото удвояване на мощността, ще стане и изравняването на времето.Перфектен тайминг с изравняването и на цените на електромобилите с тези на ДВГ. Оттам нататък предимствата на ДВГ свършиха и остават само недостатъците. ДВГ ще си купуват само хора на които им липсва бръмченето.
Коментиран от #24, #37, #66
13:10 06.01.2025
19 Макробиолог
Коментиран от #23
13:16 06.01.2025
20 Батерии ширпотреб следва ел.коли.
10 Евро на киловат! тогава батерия от 100кВ като в тесла ще струва 1000Е и няма проблеми!
13:18 06.01.2025
21 Ония с фордо
Но то ва ще е много дълъг преходен период ! По-бързия вариант е да се построят напълно нови градове напълно конципирана инфраструктура за ел транспорт.
Коментиран от #22, #25
13:23 06.01.2025
22 Дълго ще е
До коментар #21 от "Ония с фордо":
Ето например за да се изгради най-добрата мрежа в Европа - българската, която предлага бързи зарядни станции на всеки 30 км, бяха необходими цели 3 години. В останалите държави има бюрокрация и за разрешително се чака две години. Има десетки хиляди заявления, които ще се превърнат в реални станции след максимум две години..
Коментиран от #26
13:34 06.01.2025
23 САЩ говермленд
До коментар #19 от "Макробиолог":
Много си скромен. Днес субсидираше ли с над 100 200 000 всеки един електромобил? Я по-добре го закръгли на милион! По грандоманско ще звучи и всички ще се плашат че и в Европа може да се наложи да плащаме по 1 милион за всяка продажба от данъците на бедните хора. Не бъди скромен. Така повече хора ще намразят електромобилите, като вас.Коментиран от #27
13:38 06.01.2025
24 Ония с фордо
До коментар #18 от "Бъдеще в минало време":
Тук немога да се съглася с теб ! Да кажем например в София в кв Люлин със 130 хиляди жители и предполагаеми 33 хиляди жилищни единици , къде и колко зарядни станции ще се монтират за да покрият нуждите на целия квартал при положение , че и без това липсват подземни гаражи , паркхаус и места за паркиране а и цените на парцели са ти ясни ?Коментиран от #28, #32
13:38 06.01.2025
25 Макробиолог
До коментар #21 от "Ония с фордо":
За да се върне устойчивото развитие и здравия смисъл е нужно бюджета на София да се формира само и единствено от данъците на софиянци.Има и други примери за безумието--в Лос Анджелис магистрала 405 на места е с 7-8 платна в една посока.В пиковите часове обаче трафика е тръгни,спри и така метър по метър.Ако искаш да ядеш здравословно няма как да ти карат супата от некоя фабрика на 2000мили разстояние.Тоест треа смяна на модела--живей,работи и се забавлявай локал.,примерно в гинци или дерманци.Коментиран от #29, #47
13:42 06.01.2025
26 Ти си
До коментар #22 от "Дълго ще е":
И какво ме грее като има зарядни на всеки 30 км като нямам пред вратата или на паркинга пред зградата - опала то паркинги няма паркиране на улицата на тротоара и в градинските ! На запад не е бюрокрация а е ред правила и закони - не като у нас , дошъл наш човек с пари и решил да строи нещо си някъде си защото нанего му харесвало да е там и да е те така !Насила зелена хубост нестава .....
Коментиран от #30
13:45 06.01.2025
27 Макробиолог
До коментар #23 от "САЩ говермленд":
Тия работи ги доказват американски професори експерти.,не аз.13:46 06.01.2025
28 Елементарно Уотсън
До коментар #24 от "Ония с фордо":
Една единствена зарядна станция 500 kW, която ще е една от най маломощните когато поне половината от автомобилите в този квартал станат електрически, може да зарежда по 10 автомобила на час. Ако е натоварена наполовина Това са 120 автомобила дневно, които трябва да зареждат веднъж на 10 дни - станаха 1200 автомобила.Знаеш ли защо собствениците на електромобили ползват приложение за да открият зарядните станции? Причината е елементарна - защото не са огромни сгради с билборди, заемащи декар площ, а са изградени на съществуващо паркомясто.
За да зареждат електромобилите от няколко блока, само пред един от тях трябва да се отделят едно две паркоместа, за да обслужват зарядната станция. Ако зарядната има четири такива колонки, потенциално може да обслужва 5 000 автомобила.
Коментиран от #31
13:46 06.01.2025
29 Ония с фордо
До коментар #25 от "Макробиолог":
Добре де ама това какво общо има с темата която се разисква тук ?Коментиран от #33
13:48 06.01.2025
30 Нямаш грижи
До коментар #26 от "Ти си":
От бившите ЧЕЗ плащат реклами за такива като тебе, за да им звъннеш на телефона им кажеш къде имаш нужда от зарядна станция за да ти я инсталират. Все пак бизнесът им е да продават ток. Печелят много повече ако самите те продават накраен клиент а не са само посредници които печелят десетина стотинки на киловатчас.Ако не се лъжа цената беше 40 и няколко стотинки за киловатчас.
13:49 06.01.2025
31 Ония с фордо
До коментар #28 от "Елементарно Уотсън":
Неискам да те засекна по някакъв начин но явно образованието ти е елементарно защото мисленето ти е елементарно и няма нищо общо с реалния живот !Светва ми лампичката за гориво- отивам на близката бензиностанция и зареждане- няма стрес , няма притеснение , няма напрежени и планиране .
Пипска ми зумера че трябва да заредя батерията - сваляне наем, търсене на свободна зарядна , ставане в 3 часа през нощта (освободили се е място на кабела) и зареждане до 4 часа , през това време дреме в колата защото зарядната е надругия край на квартала (в най-добрия случай) и от там директно тръгваш за работа ! Стрес , напрежение , планиране , паника !
Коментиран от #34, #48
13:59 06.01.2025
32 Риторичен въпрос
До коментар #24 от "Ония с фордо":
Да се върнем на въпроса. Кога предвиждаш 1200 електромобила в квартала, които могат да зареждат с 500 киловата за да има нужда от първата такава зарядна станция, за да помага на сегашните по-бавни 20-тина зарядни станции?Голяма част така или иначе ще зареждат в работно време на по-бавни зарядни станции, където няма ограничения на времето и така или иначе стоят 9 часа паркирани без да мръднат всеки работен ден.
Коментиран от #45
14:03 06.01.2025
33 Макробиолог
До коментар #29 от "Ония с фордо":
Общото е че абракадабрата с глобалните емисии идва от факта че свръхзамърсяване има но то е локално.Кат сбереш 15млн в голям Лос Анджелис, не с ДВГда пушат ,ами да пр$ъднат по един път и ще се издушат.Ако тия хора икономически,политически и социален модел ги е разселил локално ,могат да си вършат нещата и на голф колички дори.14:04 06.01.2025
34 Я пак
До коментар #31 от "Ония с фордо":
Кое от 500 киловата зарядна станция не разбра? За 6 минути зареждаш 50kWh , достатъчни за изминаване на над 300 км градско. Всяка седмица по 6 минути ти осигуряват 15 хиляди километра. Това позволяват технологиите днес, а не след 10 години, когато се предполага че поне една трета от електромобилите в квартала ще имат нужда от зареждане. Търсиш решение бъдещи несъществуващи проблеми с ниво на мислене от миналото.Коментиран от #39
14:10 06.01.2025
35 АНДИ ⚡
Leaf беше най-продаваната кола, докато той беше в Нисан.
14:54 06.01.2025
36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":
Визионерите са друга бира за световното развитие. А пример за НЕУЗРЕЛИТЕ ( зелените) е Грета- недоучило дете с ментални проблеми, което шяло да показва бъдещето на учили много и живяли много хора ❗15:01 06.01.2025
37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #18 от "Бъдеще в минало време":
Електромобилите днес все още са като белите лястовици по жиците❗Застане на която искаш магистрала у нас и брой колко автомобила БЕЗ АУСПУХ ще минат за определено от теб време ❕
Ще станат НАСТОЯЩЕ, когато тези с ДВГ станат ЕКЗОТИКА ‼️
15:08 06.01.2025
38 Нафта чао ⚡
До коментар #7 от "Електромобилите":
"Изкопаемите горива са най-тъпuят експеримент в човешката История."Да извадиш един океан под Земята, да отровиш въздух, почва и вода (СМОГ, РАЗЛИВИ, ОТРОВИ ☢️), да предизвикваш масови трусове, свличане и пропадане на земна маса (тези галерии кво става?) и накрая да го гориш в пушещи сандъци с КПД 25% в затворена атмосфера насред космически вакуум... ЧОВЕЧЕЕЕ
Това е по-тъпo, отколкото да си пъpдиш в скафандъра!
Това е толкова тъпо, че ако беше отишло на Конкурса по Тъпoтия, щеше да е на Второ място, щото е ПРЕКАЛЕНО тъпо, за да стане първо!
4х4, 3 мотора 1020 коня, 328 км/ч, 100-200 4 секунди, 3 лв /100 км, заряд 20 мин., БЕЗ гърнета и кадежи, без поддръжка, без течове, тракане, хлопане, бучене, без ремонтни, 8 години/192 хил.км гаранция - просто PLAID
От ЕА няма нищо, НИЩО по-добро.
Коментиран от #40, #41, #51
15:10 06.01.2025
39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #34 от "Я пак":
Абе ти не забеляза ли, че половин България изкара Коледа на свещи🤔❓Какви хиляди зарядни с 500К до Гергьовден ти се привиждат 🤔❕❕
15:16 06.01.2025
40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Нафта чао ⚡":
Ток здравей❕ По Нова година пътувах над 500 км по нашите си магистрали. Карам с около 130-150 км/ч. Изпревари ме ЕДНА единствена електрична, аз изпреварих около десетина❕Да съм пропуснал още 10 . За другите които аз изпреварвах и мен ме изпреварваха пръстите ми няма да стигнат дори по дузина на пръст да броя❗
15:23 06.01.2025
41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Нафта чао ⚡":
Имаш ли идея батерията при 300км/ ч кога ще остане без ток🤔🤔🤔15:26 06.01.2025
42 Ами
До коментар #17 от "Субсидии":
Според мен правилното решение е ДВГ на вода, което отдавна е направено, ама не изгодно на големите компании.16:43 06.01.2025
43 Абсолютно точно казано
Коментиран от #44
16:48 06.01.2025
44 Абсолютно точно казано
До коментар #43 от "Абсолютно точно казано":
... колко Рена Зои и Нисан Лийф произведени преди 11г още се карат навсякъде в Европа, а те са с малките батерии със стари технологии от зората на ЕА индустрията. А на Нисан Лийф системата за кондициониране на батерията е пословично лоша дори и пак... Да не говорим за първите Тесли от 2012 които още зареждат без пари в Америка и са навъртяли милиони. А в момента има и сервизи има и вторичен пазар на добри цени. Единствената причина която виждам някой да не харесва ЕА в днешно време е да живее в панелка без гараж и паркомясто със собствена партида за ток. Може би ако си е взел преди 5г електричка и гараж, сега щеше да са изплатени със спестените пари от гориво и подръжкаКоментиран от #67
16:52 06.01.2025
45 Ония с фордо
До коментар #32 от "Риторичен въпрос":
А дали на работното място в офиса в центъра на града , на строежа , в полето или в гората ще има специално за теб зарядни станции на които да висил цял ден , че и като пристигне ще са свободни пак специално за теб !Можеш да си пишеш каквото си искаш но на този етап всичко клони само към желания и пожелания, че да нексжа дори фантастика (не научна) !
Коментиран от #46
16:54 06.01.2025
46 Да има разбира се
До коментар #45 от "Ония с фордо":
Да има, както има и в гаража ми в нас, както има и на строежа на вилата ми. Нарича се 32А преносимо EVSE и в трифазен контакт зарежда с 22кв, в монофазен 7.2кв, а в шуко 3.6кв. А като ми трябва бързо зареждане спирам за 15мин на 200kw станция-има навсякъде по магистралите и са свободни тк на тях се зарежда бързо и не се образува опашка. По коментара ти личи, че никога нямаш опит или, че живееш в някой забит регион до който ел инфраструктурата не е стигнала още.Коментиран от #49, #50
17:12 06.01.2025
47 бай Даньо
До коментар #25 от "Макробиолог":
Ха-ха! По лошо е 405-ти след ремонта разширение, който свърши миналата година има места с по 9 ленти в една посока ( Сийл Бийч) и пак има задръстване ...17:42 06.01.2025
48 бай Даньо
До коментар #31 от "Ония с фордо":
Искаш ли и мен да ме опееш жив !? Ставам , отивам на работа зареждам на служебната зарядната станция без пари и се прибирам в къщи като съм ползвал собственато си зарядно само 2-3 пъти за година ... Бъдещето в България ще ви залее като цунами без да се усетите , няма да има от къде да си докарате "нов внос" дизели след 3-4 години ...17:50 06.01.2025
49 Ония с фордо
До коментар #46 от "Да има разбира се":
Брей , ти с това генераторче си много окономиче , екологичен и бърз а България е с гъста мрежа от магистрали на които всеки ходи да зарежда -защото няма зарядно пред дома си !Виж ако искаш да ни се похвалиш , че имаш генератор , предпоставка да ти изгори къщата като започне от гараж , вила и се возиш само по магистрали е друго нещо .
Две неща - първо нищо не си разбрал от написаното , второ опитваш се да се изкараш умен , богат и евентуално красив
17:52 06.01.2025
50 По-спокойно
До коментар #46 от "Да има разбира се":
Не му говори така с технически термини, които не разбира, защото само го объркваш. Бъди по-кратък и лаконичен, като му обясниш, че има контакти навсякъде.За 9 часа, колкото е нормалното стандартно работно време, през което автомобилът стои паркиран, от обикновен контакт се зареждат 32kWh всеки ден, които стигат за 200 км, които са нормалният седмичен пробег на повечето автомобили.
На всеки най-обикновен контакт на паркомясто на служебния паркинг, могат да се зареждат по 5 автомобила на седмица. 10 контакта 50 автомобила без никаква нужда от зарядна станция.
18:17 06.01.2025
51 Факт
До коментар #38 от "Нафта чао ⚡":
От Плада и от ВЕИ точец по-добро и тънко няма.18:23 06.01.2025
52 Ами да
18:56 06.01.2025
53 Гост
До коментар #17 от "Субсидии":
Мито в двоен размер на държавната, китайска субсидия, но европейския бизнес печели от китайско производство и европейско потребление....19:02 06.01.2025
54 Цитат:
До коментар #1 от "Зевс":
"Щом на този свят съществува електричеството е напълно възможно да има и Бог..."19:11 06.01.2025
55 Ъхгфх
До коментар #17 от "Субсидии":
Сус, бе Бъстъре!20:01 06.01.2025
56 Йовелин
20:07 06.01.2025
57 Трезвен
Коментиран от #58
20:29 06.01.2025
58 8484
До коментар #57 от "Трезвен":
Съгласен по всички точки:1. Самото производство на ЕА замърсява природата повече от производството и десетгодишна експлоатация на кола с ДВГ.
2. Няма достатъчно редки метали за повишаване на производството на батерии.
3. Няма достатъчно ток да захранва ЕА ако броят им нарастне.
4. ЕА са по-тежки и по-бързо разрушават пътната настилка
5. Надеждност! Когато пуснат електрически презокеански пътнически самолет, тогава аз че си купя ЕА!
Коментиран от #61
22:20 06.01.2025
59 Правилно
00:03 07.01.2025
60 Пич
Коментиран от #64
02:34 07.01.2025
61 Излъга ли се те
До коментар #58 от "8484":
Чел си някоя статия от преди 10 години. Всички тези лъжи, които си написал, бяха опровергани с времето.В началото Toyota се оправдаваше с всичко това и за разлика от тебе говориш ли с цифри. Нямало достатъчно материали за производство на повече от един милион електромобила годишно, затова наблегнали на производство на хибриди защото с помощта на една батерия за електромобил може ли да направят 100 хибрида.
В Китай вече се продават над 10 милиона автомобила годишно.
Има свръх производство на батерии и цените им падат.
Има свръх производство на материали за батерии и цените им падат.
Има свръх производство на електричество от възобновяеми източници, като 20 30% от произведеното е излишно и се губи, защото няма достатъчно батерии за съхранение.
06:44 07.01.2025
62 Другар
Коментиран от #63
08:29 07.01.2025
63 Комунист
До коментар #62 от "Другар":
Само китайските електромобили са с оригинални батерии. Всички останали са с китайски батерии.08:38 07.01.2025
64 Така е
До коментар #60 от "Пич":
Мръзнат гъдините в електромобилите защото са скръндзи. Свидят им се 18 стотинки за да се греят цял час в електромобила и спират парното за да пестят. Представяш ли си да дадат цял лев за да се топлят пет часа в задръстването?08:48 07.01.2025
65 Така е
На скръндзите с електромобилите им се свидят 1 лев от домашния контакт, представяш ли си къде ще им бръкне, за да заредят на скъпа зарядна станция 4 лв за 5 часа отопление? И ще си отвисят на зарядната станция. Тези 5kWh се зареждат цели 2 минути на скъпите зарядни станции.
Представяш ли си след 5 часа в задръстването да трябва да стоиш 1 минута повече за зареждане? Това е убийствено! Кой би си го причинил да си купи такъв непрактичен автомобил!
08:50 07.01.2025
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Колю-т-Есла
До коментар #44 от "Абсолютно точно казано":
Единствената причина която виждам някой да не харесва ЕА в днешно време е да живее в панелкаКолко хора живеят в точно такива + тухлени кооперации? Не само в Бг, но и в Ню Йорк, Берлин, Мадрид, или Париж?
За един прЕател питам...
11:07 07.01.2025