"Сивият кардинал" на автомобилната индустрия е убеден, че фокусът върху хибридите е глупав

6 Януари, 2025 11:20 35 597 67

  • хибриди-
  • електромобили
"Сивият кардинал" на автомобилната индустрия е убеден, че фокусът върху хибридите е глупав - 1

Анди Палмър е известен като „кръстника на електрическите автомобили“ и „сивия кардинал“ на автомобилната индустрия. Той беше наречен така заради работата си по пускането на пазара на Nissan Leaf през 2010 година, когато беше главен оперативен директор на японската компания. От Nissan Leaf са продадени повече от 500 000 бройки от пускането му на пазара през 2010 година и именно Leaf е първият в света масово произвеждан електрически автомобил.

Бившият главен изпълнителен директор на Aston Martin и главен оперативен директор на Nissan каза пред Business Insider , че забавянето на прехода към електрически автомобили и фокусирането върху хибридите е „глупав трик“ и предупреди, че такива компании рискуват да бъдат "изядени" от китайските производители на електрически автомобили.

„Хибридите са задънена улица“, каза той. - „Това е стратегия за преход и колкото по-дълго останете на този етап на преход, толкова по-бавно се придвижвате към новата ера, която е изцяло свързана с електрическите автомобили. Ако забавите прехода към електрически превозни средства, като използвате хибриди, ще бъдете в неравностойно положение за по-дълъг период от време.“

Палмър вярва, че успехът на китайската EV индустрия зависи от дългосрочната индустриална политика на Китай. От 2009 година насам китайското правителство е инвестирало най-малко 230 милиарда долара в субсидии за производителите на електромобили. Той подчерта, че успехът на Китай се крие в ясната индустриална стратегия, която липсва на Запада.

Той заяви още, че европейските и американските мита върху китайските автомобили само ще отслабят конкурентоспособността на западните компании. Западните автомобилни производители трябва да се подготвят за „битка за оцеляване“ с китайските автомобилни производители, особено в Европа, където марки като BYD и Xpeng се разширяват бързо. „Ако китайските производители успеят на европейския пазар, те ще станат непобедими в света “, добави Палмър.

Според Палмър ниските продажби на електрически автомобили се дължат основно на високите им цени. Той обаче е на мнение, че много скоро цените на електромобилите ще се изравнят с тези на колите с ДВГ, като за целта трябва да се правят модели с по-малки батерии, което ще доведе до по-ниските им цени.


Поставете оценка:
Оценка 2.2 от 45 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Зевс

    87 9 Отговор
    Хаха, този не разбра ли, че прехода се отлага за по-добри времена?

    Коментиран от #4, #54

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    88 5 Отговор
    Те сега едва изкарват по 300км пробег, а с по - малки батерии - до работа и обратно🥸
  • 3 Напишете

    53 1 Отговор
    Какви коли притежава тоя.

    Коментиран от #5

  • 4 Херкулес

    10 43 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    А ти не разбра ли, че лошите времена отминаха през 2024 и времето на добрите времена идва през 2025?
  • 5 Незнайко

    19 36 Отговор

    До коментар #3 от "Напишете":

    Не знам този какви автомобили притежава, но шефа на ford притежава електромобил на xiaomi и за нищо на света не иска да се разделя с него. Кара си го за кеф. Нещо не се кефи на ford mustang и даже не го е срам да си го признае.
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    54 8 Отговор
    Ако електрокарът е бъдещето -
    то определено няма да е утре❗
    Хибридите да междинният етап , може да е за 5 години, може и за 50.
    След обикновения хибрид-
    основно ДВГ с Ел мотор,
    се появи плъг -Ина,
    с шнур и външно зареждане,
    сега идва и "почти електрокарът",
    електромобил с ДВГ само като генератор ....
    Инженерите работят, но стъпка след стъпка , не със скокове ❗

    Коментиран от #18

  • 7 Електромобилите

    66 15 Отговор
    Са най глупавото нещо измисляно някога на планетата! Защо никога не казвате колко електромобили има в момента в гробниците и не могат да бъдат рециклирами!? До като не се създаде батерия тежаща колкото един нормален пътник осигуряваща поне 500 км. пробег забравете за пробив на пазара! Китайските са евтини и за това има купувачи но и при тях разочарованието е по голямо от одобрението.

    Коментиран от #8, #10, #38

  • 8 Защо

    14 28 Отговор

    До коментар #7 от "Електромобилите":

    На гръб ли ги мъкнеш батериите? Теглото не е проблем само на електромобилите. Преди 20-30 години и бензиновите тежаха около 1 тон ,а сега гонят и задминават два, но въпреки това са по-бързи и икономични.

    Коментиран от #11

  • 9 ДрайвингПлежър

    56 5 Отговор
    Какво очаквате да каже някакъв радикал, гледайки че електротошляците, на които той залага, не се котират и хората не искат Партията да им казва какво да карат
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 7 Отговор

    До коментар #7 от "Електромобилите":

    Електромобилът се е появил преди този с ДВГ.
    Точно теглото и бързото и лесно зареждане печелят на ДВГ големия пазар. Сега визионерите предвиждат края на неизчерпаемия петрол и с ЕКОлозите търсят начин да наложат алтернатива на ДВГ.

    Коментиран от #12

  • 11 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    27 3 Отговор

    До коментар #8 от "Защо":

    Преди 30 години имаше автомобили с ДВГ под 1 тон и гонещи 2 тона , сега също .
    Зависи от класа автомобил.
    Сегашните електрокари масово са около 2 тона , което с 5 човека и два куфара ги праща на границата от 3 тона❗
    Виж джипа на ИЛюьОН за който в Европа искат "С" категория🤔
  • 12 ДрайвингПлежър

    35 3 Отговор

    До коментар #10 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Всъщност петрола все още не е и близо до изчерпване, а ние можем да си правим - и това е най-екологичното решение за транспорт, защото само синтетичните горива не добавят въглеродни емисии.

    Разбира се, за да се случи това трябват огромни инвестиции, но никой няма интерес да инвестира, защото ПОЛИТИЦИТЕ, а не пазара са взели решение СРЕЩУ НАЙ-ДОБРАТА АЛТЕРНАТИВА! Визионери трябва да го сложиш в кавички, защото "зелените" са най-деструктивната пасмина, а политиците по същество са ментално ощетени

    Коментиран от #36

  • 13 Анджо

    24 4 Отговор
    Тоя защо не каже , че трябва първо трябва да ги направим по надежни и тогава да се пускат на пазара. Те така хората ги превръщат на опитни зайчета. Тука прочетох от някой коментиращи, че рециклирането още не е на ниво, Е, тогава защо повтаряме по такъв начин стари грешки от миналото. Оказва се , че китайците ще ни напълнят с боклуци без да могат да се рециклира и ще трябва да се тровим.
  • 14 Дидо

    30 10 Отговор
    "Успехът" на китайците с електричните е само на техния вътрешен пазар
    И то с курници за 5000 долара.
    Това не са коли, а алтернатива на велосипедите и тротинетките
    И аз бих си купил ел мотопед за 10000лева
    Но кола само ДВГ
  • 15 Ван Дал

    12 2 Отговор
    Китайците са ги преборили но не искат да си признаят. По един компонент-мръсното производство в автобранша се случва само в Китай. На тая опашка ще се подредят европейските и американските автопроизводители.
  • 16 Гост

    22 4 Отговор
    Ключовия фактор е ДЪРЖАВНА СУБСИДИЯ, това е сигурната печалба за бизнеса с електромобили.
    Някога да са субсидирани автомобилите с катализатор? или тези с DPF филтри?

    Коментиран от #17

  • 17 Субсидии

    10 10 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    С помощта на субсидиите, Китай се превърна в най-големият производител на електромобили в света с голяма преднина. Днес и без субсидии могат да произвеждат много по-добри електромобили на по-ниска цена, в сравнение с европейските производители, които нямат нито една европейска фабрика за батерии.

    Правилно ли са постъпили европейците че не са стимулирали и субсидирали производството на батерии до сега и не желаят да спасят единствената фабрика която щеше да произвежда европейски батерии? Според мен това е огромна стратегическа грешка на Европа. А според тебе? Какво е правилното решение? Европа да се предаде на китайците и да и поднесе автомобилния пазар на тепсия?

    Коментиран от #42, #53, #55

  • 18 Бъдеще в минало време

    6 31 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Електромобилите не са бъдещето, а са настоящето навсякъде където има зарядна инфраструктура. А зарядната инфраструктура извървя почти всички необходими стъпки и сега е на предпоследната - масово изграждане на 500 kW зарядни станции на които се зарежда само два пъти по-бавно отколкото да заредиш бензин. При следващото удвояване на мощността, ще стане и изравняването на времето.

    Перфектен тайминг с изравняването и на цените на електромобилите с тези на ДВГ. Оттам нататък предимствата на ДВГ свършиха и остават само недостатъците. ДВГ ще си купуват само хора на които им липсва бръмченето.

    Коментиран от #24, #37, #66

  • 19 Макробиолог

    22 4 Отговор
    В момента правителството на САЩ субсидира всеки елмобил с между 20 и 30хл долара. Батериите на един кар изисква преработката на около 500 тона руда.Добавяме нуждата от още ел мощности,преносна мрежа/мед/--- тоест елмобила не намалява емисиите а ги премества от едно място на друго.Ако ги е толкова грижа за природата, да принудят с данъчни мерки тлъстия американец да си мести телесата до работата и обратно не на 5-6литра двигател ,а на малолитрашка.

    Коментиран от #23

  • 20 Батерии ширпотреб следва ел.коли.

    18 0 Отговор
    Ще бъде прав само и единствено, ако батериите поевтинеят и то драстично.
    10 Евро на киловат! тогава батерия от 100кВ като в тесла ще струва 1000Е и няма проблеми!
  • 21 Ония с фордо

    12 4 Отговор
    За да се мине напълно на електричество трябва преходен период в който да се изгради инфраструктура от зарядни станции или депа за автоматично сменяне на унифицирани пи размер и мощност батерии според класа на мотокарчето !
    Но то ва ще е много дълъг преходен период ! По-бързия вариант е да се построят напълно нови градове напълно конципирана инфраструктура за ел транспорт.

    Коментиран от #22, #25

  • 22 Дълго ще е

    7 7 Отговор

    До коментар #21 от "Ония с фордо":

    Ето например за да се изгради най-добрата мрежа в Европа - българската, която предлага бързи зарядни станции на всеки 30 км, бяха необходими цели 3 години. В останалите държави има бюрокрация и за разрешително се чака две години. Има десетки хиляди заявления, които ще се превърнат в реални станции след максимум две години.

    .

    Коментиран от #26

  • 23 САЩ говермленд

    9 3 Отговор

    До коментар #19 от "Макробиолог":

    Много си скромен. Днес субсидираше ли с над 100 200 000 всеки един електромобил? Я по-добре го закръгли на милион! По грандоманско ще звучи и всички ще се плашат че и в Европа може да се наложи да плащаме по 1 милион за всяка продажба от данъците на бедните хора. Не бъди скромен. Така повече хора ще намразят електромобилите, като вас.

    Коментиран от #27

  • 24 Ония с фордо

    18 2 Отговор

    До коментар #18 от "Бъдеще в минало време":

    Тук немога да се съглася с теб ! Да кажем например в София в кв Люлин със 130 хиляди жители и предполагаеми 33 хиляди жилищни единици , къде и колко зарядни станции ще се монтират за да покрият нуждите на целия квартал при положение , че и без това липсват подземни гаражи , паркхаус и места за паркиране а и цените на парцели са ти ясни ?

    Коментиран от #28, #32

  • 25 Макробиолог

    10 3 Отговор

    До коментар #21 от "Ония с фордо":

    За да се върне устойчивото развитие и здравия смисъл е нужно бюджета на София да се формира само и единствено от данъците на софиянци.Има и други примери за безумието--в Лос Анджелис магистрала 405 на места е с 7-8 платна в една посока.В пиковите часове обаче трафика е тръгни,спри и така метър по метър.Ако искаш да ядеш здравословно няма как да ти карат супата от некоя фабрика на 2000мили разстояние.Тоест треа смяна на модела--живей,работи и се забавлявай локал.,примерно в гинци или дерманци.

    Коментиран от #29, #47

  • 26 Ти си

    19 3 Отговор

    До коментар #22 от "Дълго ще е":

    И какво ме грее като има зарядни на всеки 30 км като нямам пред вратата или на паркинга пред зградата - опала то паркинги няма паркиране на улицата на тротоара и в градинските ! На запад не е бюрокрация а е ред правила и закони - не като у нас , дошъл наш човек с пари и решил да строи нещо си някъде си защото нанего му харесвало да е там и да е те така !
    Насила зелена хубост нестава .....

    Коментиран от #30

  • 27 Макробиолог

    4 0 Отговор

    До коментар #23 от "САЩ говермленд":

    Тия работи ги доказват американски професори експерти.,не аз.
  • 28 Елементарно Уотсън

    3 18 Отговор

    До коментар #24 от "Ония с фордо":

    Една единствена зарядна станция 500 kW, която ще е една от най маломощните когато поне половината от автомобилите в този квартал станат електрически, може да зарежда по 10 автомобила на час. Ако е натоварена наполовина Това са 120 автомобила дневно, които трябва да зареждат веднъж на 10 дни - станаха 1200 автомобила.

    Знаеш ли защо собствениците на електромобили ползват приложение за да открият зарядните станции? Причината е елементарна - защото не са огромни сгради с билборди, заемащи декар площ, а са изградени на съществуващо паркомясто.

    За да зареждат електромобилите от няколко блока, само пред един от тях трябва да се отделят едно две паркоместа, за да обслужват зарядната станция. Ако зарядната има четири такива колонки, потенциално може да обслужва 5 000 автомобила.

    Коментиран от #31

  • 29 Ония с фордо

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Макробиолог":

    Добре де ама това какво общо има с темата която се разисква тук ?

    Коментиран от #33

  • 30 Нямаш грижи

    6 0 Отговор

    До коментар #26 от "Ти си":

    От бившите ЧЕЗ плащат реклами за такива като тебе, за да им звъннеш на телефона им кажеш къде имаш нужда от зарядна станция за да ти я инсталират. Все пак бизнесът им е да продават ток. Печелят много повече ако самите те продават накраен клиент а не са само посредници които печелят десетина стотинки на киловатчас.

    Ако не се лъжа цената беше 40 и няколко стотинки за киловатчас.
  • 31 Ония с фордо

    25 2 Отговор

    До коментар #28 от "Елементарно Уотсън":

    Неискам да те засекна по някакъв начин но явно образованието ти е елементарно защото мисленето ти е елементарно и няма нищо общо с реалния живот !
    Светва ми лампичката за гориво- отивам на близката бензиностанция и зареждане- няма стрес , няма притеснение , няма напрежени и планиране .
    Пипска ми зумера че трябва да заредя батерията - сваляне наем, търсене на свободна зарядна , ставане в 3 часа през нощта (освободили се е място на кабела) и зареждане до 4 часа , през това време дреме в колата защото зарядната е надругия край на квартала (в най-добрия случай) и от там директно тръгваш за работа ! Стрес , напрежение , планиране , паника !

    Коментиран от #34, #48

  • 32 Риторичен въпрос

    5 6 Отговор

    До коментар #24 от "Ония с фордо":

    Да се върнем на въпроса. Кога предвиждаш 1200 електромобила в квартала, които могат да зареждат с 500 киловата за да има нужда от първата такава зарядна станция, за да помага на сегашните по-бавни 20-тина зарядни станции?

    Голяма част така или иначе ще зареждат в работно време на по-бавни зарядни станции, където няма ограничения на времето и така или иначе стоят 9 часа паркирани без да мръднат всеки работен ден.

    Коментиран от #45

  • 33 Макробиолог

    11 1 Отговор

    До коментар #29 от "Ония с фордо":

    Общото е че абракадабрата с глобалните емисии идва от факта че свръхзамърсяване има но то е локално.Кат сбереш 15млн в голям Лос Анджелис, не с ДВГда пушат ,ами да пр$ъднат по един път и ще се издушат.Ако тия хора икономически,политически и социален модел ги е разселил локално ,могат да си вършат нещата и на голф колички дори.
  • 34 Я пак

    2 15 Отговор

    До коментар #31 от "Ония с фордо":

    Кое от 500 киловата зарядна станция не разбра? За 6 минути зареждаш 50kWh , достатъчни за изминаване на над 300 км градско. Всяка седмица по 6 минути ти осигуряват 15 хиляди километра. Това позволяват технологиите днес, а не след 10 години, когато се предполага че поне една трета от електромобилите в квартала ще имат нужда от зареждане. Търсиш решение бъдещи несъществуващи проблеми с ниво на мислене от миналото.

    Коментиран от #39

  • 35 АНДИ ⚡

    7 9 Отговор
    Палмър не е просто Сивият Кардинал, а човекът с най-много сиво вещество.
    Leaf беше най-продаваната кола, докато той беше в Нисан.
  • 36 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    15 2 Отговор

    До коментар #12 от "ДрайвингПлежър":

    Визионерите са друга бира за световното развитие. А пример за НЕУЗРЕЛИТЕ ( зелените) е Грета- недоучило дете с ментални проблеми, което шяло да показва бъдещето на учили много и живяли много хора ❗
  • 37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 4 Отговор

    До коментар #18 от "Бъдеще в минало време":

    Електромобилите днес все още са като белите лястовици по жиците❗
    Застане на която искаш магистрала у нас и брой колко автомобила БЕЗ АУСПУХ ще минат за определено от теб време ❕
    Ще станат НАСТОЯЩЕ, когато тези с ДВГ станат ЕКЗОТИКА ‼️
  • 38 Нафта чао ⚡

    7 22 Отговор

    До коментар #7 от "Електромобилите":

    "Изкопаемите горива са най-тъпuят експеримент в човешката История."

    Да извадиш един океан под Земята, да отровиш въздух, почва и вода (СМОГ, РАЗЛИВИ, ОТРОВИ ☢️), да предизвикваш масови трусове, свличане и пропадане на земна маса (тези галерии кво става?) и накрая да го гориш в пушещи сандъци с КПД 25% в затворена атмосфера насред космически вакуум... ЧОВЕЧЕЕЕ
    Това е по-тъпo, отколкото да си пъpдиш в скафандъра!
    Това е толкова тъпо, че ако беше отишло на Конкурса по Тъпoтия, щеше да е на Второ място, щото е ПРЕКАЛЕНО тъпо, за да стане първо!

    4х4, 3 мотора 1020 коня, 328 км/ч, 100-200 4 секунди, 3 лв /100 км, заряд 20 мин., БЕЗ гърнета и кадежи, без поддръжка, без течове, тракане, хлопане, бучене, без ремонтни, 8 години/192 хил.км гаранция - просто PLAID

    От ЕА няма нищо, НИЩО по-добро.

    Коментиран от #40, #41, #51

  • 39 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    26 3 Отговор

    До коментар #34 от "Я пак":

    Абе ти не забеляза ли, че половин България изкара Коледа на свещи🤔❓
    Какви хиляди зарядни с 500К до Гергьовден ти се привиждат 🤔❕❕
  • 40 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 2 Отговор

    До коментар #38 от "Нафта чао ⚡":

    Ток здравей❕ По Нова година пътувах над 500 км по нашите си магистрали. Карам с около 130-150 км/ч. Изпревари ме ЕДНА единствена електрична, аз изпреварих около десетина❕
    Да съм пропуснал още 10 . За другите които аз изпреварвах и мен ме изпреварваха пръстите ми няма да стигнат дори по дузина на пръст да броя❗
  • 41 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 1 Отговор

    До коментар #38 от "Нафта чао ⚡":

    Имаш ли идея батерията при 300км/ ч кога ще остане без ток🤔🤔🤔
  • 42 Ами

    6 8 Отговор

    До коментар #17 от "Субсидии":

    Според мен правилното решение е ДВГ на вода, което отдавна е направено, ама не изгодно на големите компании.
  • 43 Абсолютно точно казано

    6 11 Отговор
    Докато в Европа се тюхкаха каква "преходна" тъпотия да измислят- купуваха емисии от ляво и от дясно, правиха хибриди и майлд хибриди и тн, вместо да инвестират в производство на ЕА и зарядна инфраструктура, Китай им отнеха последната индустрия в която Европа беше лидер. Подобно се случи и в Япония и в Америка-докато се чудеха как да спасят заводите за чайници, Тесла остана последният американски печеливш автопроизводител, но може би не за дълго, тк Китай им взеха целия know how и дръпнаха десетилетия напред. Който още си мисли, че няма бъдеще в електромобилите живее в миналото. Дори в най-бедната държава в ЕС се изгради добра зарядна инфраструктура за 3 години. (който не вярва да си свали PlugShare и да провери). Всяка модерна кола зарежда със поне 100-200кв и за дистанциите в БГ това е абсолютно достатъчно дори да е с малък пробег. Да не говорим, колко по-трудно е да изградиш инфраструктура за бензиностанции (изграждана над 100г у нас) или водородостанции, където е още по-сложно. Или пък дистрибуцията. Електроразпределителната инфраструктура я има във всяка една държава, така или иначе и 3фазвн ток има във всяка една бензиностанция и е въпрос на търсене за да се появят зарядни станции на всяка. То вече се случва. А и кладенец с петрол е трудно да изкопаеш в двора вече, а с една соларна система за 10к можеш да зареждаш колата си бавно и да си независим. Пълен резервоар за два дена без пари. А темата за издържливостта на батериите е направо смешна- колко

    Коментиран от #44

  • 44 Абсолютно точно казано

    3 16 Отговор

    До коментар #43 от "Абсолютно точно казано":

    ... колко Рена Зои и Нисан Лийф произведени преди 11г още се карат навсякъде в Европа, а те са с малките батерии със стари технологии от зората на ЕА индустрията. А на Нисан Лийф системата за кондициониране на батерията е пословично лоша дори и пак... Да не говорим за първите Тесли от 2012 които още зареждат без пари в Америка и са навъртяли милиони. А в момента има и сервизи има и вторичен пазар на добри цени. Единствената причина която виждам някой да не харесва ЕА в днешно време е да живее в панелка без гараж и паркомясто със собствена партида за ток. Може би ако си е взел преди 5г електричка и гараж, сега щеше да са изплатени със спестените пари от гориво и подръжка

    Коментиран от #67

  • 45 Ония с фордо

    16 2 Отговор

    До коментар #32 от "Риторичен въпрос":

    А дали на работното място в офиса в центъра на града , на строежа , в полето или в гората ще има специално за теб зарядни станции на които да висил цял ден , че и като пристигне ще са свободни пак специално за теб !
    Можеш да си пишеш каквото си искаш но на този етап всичко клони само към желания и пожелания, че да нексжа дори фантастика (не научна) !

    Коментиран от #46

  • 46 Да има разбира се

    3 15 Отговор

    До коментар #45 от "Ония с фордо":

    Да има, както има и в гаража ми в нас, както има и на строежа на вилата ми. Нарича се 32А преносимо EVSE и в трифазен контакт зарежда с 22кв, в монофазен 7.2кв, а в шуко 3.6кв. А като ми трябва бързо зареждане спирам за 15мин на 200kw станция-има навсякъде по магистралите и са свободни тк на тях се зарежда бързо и не се образува опашка. По коментара ти личи, че никога нямаш опит или, че живееш в някой забит регион до който ел инфраструктурата не е стигнала още.

    Коментиран от #49, #50

  • 47 бай Даньо

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Макробиолог":

    Ха-ха! По лошо е 405-ти след ремонта разширение, който свърши миналата година има места с по 9 ленти в една посока ( Сийл Бийч) и пак има задръстване ...
  • 48 бай Даньо

    2 15 Отговор

    До коментар #31 от "Ония с фордо":

    Искаш ли и мен да ме опееш жив !? Ставам , отивам на работа зареждам на служебната зарядната станция без пари и се прибирам в къщи като съм ползвал собственато си зарядно само 2-3 пъти за година ... Бъдещето в България ще ви залее като цунами без да се усетите , няма да има от къде да си докарате "нов внос" дизели след 3-4 години ...
  • 49 Ония с фордо

    13 2 Отговор

    До коментар #46 от "Да има разбира се":

    Брей , ти с това генераторче си много окономиче , екологичен и бърз а България е с гъста мрежа от магистрали на които всеки ходи да зарежда -защото няма зарядно пред дома си !
    Виж ако искаш да ни се похвалиш , че имаш генератор , предпоставка да ти изгори къщата като започне от гараж , вила и се возиш само по магистрали е друго нещо .
    Две неща - първо нищо не си разбрал от написаното , второ опитваш се да се изкараш умен , богат и евентуално красив
  • 50 По-спокойно

    3 12 Отговор

    До коментар #46 от "Да има разбира се":

    Не му говори така с технически термини, които не разбира, защото само го объркваш. Бъди по-кратък и лаконичен, като му обясниш, че има контакти навсякъде.

    За 9 часа, колкото е нормалното стандартно работно време, през което автомобилът стои паркиран, от обикновен контакт се зареждат 32kWh всеки ден, които стигат за 200 км, които са нормалният седмичен пробег на повечето автомобили.

    На всеки най-обикновен контакт на паркомясто на служебния паркинг, могат да се зареждат по 5 автомобила на седмица. 10 контакта 50 автомобила без никаква нужда от зарядна станция.
  • 51 Факт

    1 6 Отговор

    До коментар #38 от "Нафта чао ⚡":

    От Плада и от ВЕИ точец по-добро и тънко няма.

  • 52 Ами да

    2 1 Отговор
    Бивш!
  • 53 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #17 от "Субсидии":

    Мито в двоен размер на държавната, китайска субсидия, но европейския бизнес печели от китайско производство и европейско потребление....
  • 54 Цитат:

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "Зевс":

    "Щом на този свят съществува електричеството е напълно възможно да има и Бог..."
  • 55 Ъхгфх

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Субсидии":

    Сус, бе Бъстъре!
  • 56 Йовелин

    4 2 Отговор
    Не сте дорасли още за напълно електрически коли.Има още много хляб да ядете докато стигнете китайците.Не ги санкционираните,а сепоучете от тях защото близките10години не можете ги стигна дори срещу тях да тръгнете.
  • 57 Трезвен

    7 4 Отговор
    Първо няма толкова суровини за батерии .Второ преработката на рудите за извличането на ценните метали съсипва природата повече .Трето всички машини за добив на руда замърсяват повече от обикновена кола със ДВГ .да ограничат въздушния транспорт със влакове на ток самолетите замърсяват във пъти повече от автомобил на газ.

    Коментиран от #58

  • 58 8484

    4 4 Отговор

    До коментар #57 от "Трезвен":

    Съгласен по всички точки:
    1. Самото производство на ЕА замърсява природата повече от производството и десетгодишна експлоатация на кола с ДВГ.
    2. Няма достатъчно редки метали за повишаване на производството на батерии.
    3. Няма достатъчно ток да захранва ЕА ако броят им нарастне.
    4. ЕА са по-тежки и по-бързо разрушават пътната настилка
    5. Надеждност! Когато пуснат електрически презокеански пътнически самолет, тогава аз че си купя ЕА!

    Коментиран от #61

  • 59 Правилно

    5 1 Отговор
    Нали знаете руснаците като направили ел.автомобил и на въпроса за пробега отговорили , че зависи от дължината на кабела.
  • 60 Пич

    2 1 Отговор
    Малко застудее времето по празниците. Задръстване по магистралата. ЕА умряха. Не можеш да се стоплиш да не падне батерията. Надали бъдещето ще е на електричните. Може би различни технологии. Освен това никой не обича да му променят нагласите за живота. Нали е демокрация.....хах

    Коментиран от #64

  • 61 Излъга ли се те

    1 3 Отговор

    До коментар #58 от "8484":

    Чел си някоя статия от преди 10 години. Всички тези лъжи, които си написал, бяха опровергани с времето.

    В началото Toyota се оправдаваше с всичко това и за разлика от тебе говориш ли с цифри. Нямало достатъчно материали за производство на повече от един милион електромобила годишно, затова наблегнали на производство на хибриди защото с помощта на една батерия за електромобил може ли да направят 100 хибрида.

    В Китай вече се продават над 10 милиона автомобила годишно.

    Има свръх производство на батерии и цените им падат.

    Има свръх производство на материали за батерии и цените им падат.

    Има свръх производство на електричество от възобновяеми източници, като 20 30% от произведеното е излишно и се губи, защото няма достатъчно батерии за съхранение.
  • 62 Другар

    2 0 Отговор
    Другари, объркан съм - възхваляваме ли китайските електрически автомобили или не?

    Коментиран от #63

  • 63 Комунист

    4 0 Отговор

    До коментар #62 от "Другар":

    Само китайските електромобили са с оригинални батерии. Всички останали са с китайски батерии.
  • 64 Така е

    3 3 Отговор

    До коментар #60 от "Пич":

    Мръзнат гъдините в електромобилите защото са скръндзи. Свидят им се 18 стотинки за да се греят цял час в електромобила и спират парното за да пестят. Представяш ли си да дадат цял лев за да се топлят пет часа в задръстването?
  • 65 Така е

    6 2 Отговор
    Ние дето караме на бензин не ни бърка, да се бръкнем 3 лв за бензин на час и си стоим на топло с работещ двигател. Все пак 15 лв за 5 часа в задръстването се сипват само за 1 минута на първата бензиностанция!

    На скръндзите с електромобилите им се свидят 1 лев от домашния контакт, представяш ли си къде ще им бръкне, за да заредят на скъпа зарядна станция 4 лв за 5 часа отопление? И ще си отвисят на зарядната станция. Тези 5kWh се зареждат цели 2 минути на скъпите зарядни станции.

    Представяш ли си след 5 часа в задръстването да трябва да стоиш 1 минута повече за зареждане? Това е убийствено! Кой би си го причинил да си купи такъв непрактичен автомобил!
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Колю-т-Есла

    2 2 Отговор

    До коментар #44 от "Абсолютно точно казано":

    Единствената причина която виждам някой да не харесва ЕА в днешно време е да живее в панелка

    Колко хора живеят в точно такива + тухлени кооперации? Не само в Бг, но и в Ню Йорк, Берлин, Мадрид, или Париж?
    За един прЕател питам...