Last news in Fakti

31 Октомври, 2011 11:22 18 303 79

"За" и "против" фаровете през деня

  • фарове-
  • дневни светлини-
  • кат
В доста от европейските страни Законът за движение по пътищата задължава водачите да включват фаровете през деня. В някои държави това правило важи целогодишно, но у нас и в повечето страни на Стария континент то е валидно само през зимния период от годината.
 
От утре, първи ноември, карането на къси светлини през деня става задължително. Изключение правят автомобилите, снабдени със специални дневни светлини, които се явяват заместител на късите фарове. Така или иначе от утре всички трябва да се движим със запалени фарове.
 
Дали обаче карането на светлини през светлата част на деня има толкова голям ефект? Отговорите на този въпрос са разделени на двата полюса. Според мнозина тази превенция води до намаляване на броя на пътнотранспортните произшествия, но според други влияе само на разхода на гориво и средствата за консумативи.
 
Факт е, че от седми февруари тази година влезе в сила ново изискване на Европейския съюз, според което всички нови автомобили трябва да са оборудвани с т. нар. дневни светлини. Разпоредбата се отнася за всички возила, продавани на територията на съюза.
 
Има и доста крайни мнения по темата, според които по този начин се умишлено са облагодетелстват фирмите-производители на авто крушки или пък дори петролните компании.
 
Така или иначе от утре, първи ноември КАТ и представители на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация” започват масови проверки за изправността на фаровете и дали те са включени през светлата част на деня.
 
Това обаче не ни пречи да ви попитаме:


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Благой

    4 4 Отговор
    Аз съм твърдо против карането на фарове през деня. Нали уж се борим за по-малко вредни газове, а по този начин колата харчи повече и изхвърля повече въглероден двуокис в атмосферата. А едва ли по този начин се намаляват ПТП-тата.

    Коментиран от #54

  • 2 НЕ

    4 1 Отговор
    НЕ НЕ НЕ пълна простотия. Спазвайте правилника за движение по пътищата, бъдете толерантни и едни към други.
    Това е рецептата, а не фарове и газ до ламарината с жипката........
  • 3 Атанас Атанасов

    1 0 Отговор
    Така ще различаваме куките от далече....
    те разбира се ще са без фарове :D
  • 4 Бойко

    3 4 Отговор
    Ако имах власт щях да задължа всички да гарат на фарове целогодишно. Един човешки живот да бъде спасен заради включени фарове е достатъчно, Не мислите ли? какви икономии, какви пет лева...
  • 5 vw guest

    1 1 Отговор
    трябва да се кара на фарове понеже денят е кратък и особенно след обяд е мрачно и с намалена видимост. консумацията на ток е пренебрежитално малка,за да се изтъква като довод, а така наречените дневни светлини са основно светодиодни,следователно с нищожна консумация. на фона на пътната инфраструктура в БГ, която е доста лоша, си е наложително от където и да го погледнеш.
  • 6 inFy

    1 1 Отговор
    ZA ! :)
  • 7 ЦДенев

    2 1 Отговор
    Разбира се,че трябва да се кара на фарове.Пътувам постоянно и съм сигурен ,че има ефект за намаляване на ПТП.Светлините се забелязват дори и с периферното зрение в оледалата и т.н....
  • 8 Георги

    4 1 Отговор
    Господа,нали се сещате че консумацията на ток при DRL или дори при къси е много по-ниска от радиото например,така че ако искате икономии и сте такива екоактивисти си изключете радиото,климатика и т.н.

    Ето и друг интересен факт-> Най-голям процент продадени автомобили е европа са със сив цвят,който отдалеч се слива с пътната настилка и не е толкова лесно да се види МПС-то отдалеч...и от опит ви казвам, че светлините помагат!
  • 9 Скарлет Монтани

    2 2 Отговор
    Твърдо ЗА и то целогодишно !!!

    ПП. Много пъти ми се е случвало сиви коли особенно по сумрачно време или мъгли да карат без фарове.... разминавал съм се не веднъж на косъм със тези камикадзета
  • 10 ванко

    2 0 Отговор
    Със и без включени светлини самоубийците по улиците са едни и същи.
  • 11 ванко 1

    1 0 Отговор
    сиви коли,сиви пътища не се виждали.дръ дрън карайте разумно и няма да има произшествия,а по отношения на мъгла или на края на дена естествено че ще се светнат фаровете
  • 12 иван

    1 1 Отговор
    не категорично не на тази глупост,това са само разходи,на малоумника не фарове и робот да му управлява колата все тази,нека си кара с 50 и 90 съответно и има малко кохино другото е божа работа
  • 13 Sezer

    1 1 Отговор
    Нищо не ни коства да включваме светлините и през деня, СВЕТЛИНАТА СПАСЯВА ЖИВОТ !!!
  • 14 krasimir

    1 0 Отговор
    даа...забелязъл съм ,че 99 % от "категоричните" малоумници,карат без "фарове".Просто се загледайте следващия път в каращите без светлини.Иван може и да не се заглежда--да си погледне в огледалото.;)
  • 15 auto

    1 1 Отговор
    Za tvurdo Za !!!
  • 16 hienata

    1 0 Отговор
    Съгласен съм с тези дето казват,че фаровете покачват разхода на гориво - факт.Съгласен съм и с тези които казват,че пуснатите фарове спасяват живот - факт. А съм за стриктно наблюдение от страна на КАТ, при намалена видимост да предупреждават хората да си пуснат фаровете,но да не е задължително в ясен слънчев ден да си на фарове.Столицата е замърсена през зимата достатъчно,за да покачваме замърсяването на въздуха с още повече изгорели газове.А на всеки се е случвало привечер (независимо от сезона) когато всички карат на фарове насреща му да изскочи "бай мангал " с Ескорт комби пълен със зеле без светлини и после го питайте дали знае,че трябва да кара на фарове.
  • 17 НЕ

    0 0 Отговор
    Не е истина как може да се връзвате на лафчето, че фара спасява живот... Акъла дето го нямате спасява живот! Карайте разумно, съобразно пътната настилка и ограниченията. Това ви гарантира да стигнете от точка А до точка Б без проблем.
  • 18 Осран Спасов

    0 0 Отговор
    Дневните светодиодни ленти са нищо повече от стайлинг. Късите (всички видове) дразнят и са допустимо зло когато липсва достатъчно видимост. Оригиналните ксенони и китайските им подобия парират на 100% зрението на другите водачи.

    По изброените дотук разбирам кой е балкански простак или просто кръгъл идиот. Проблем е, че от утре за следващите четири месеца няма да мога да ги различавам от останалите.

    Коментиран от #67

  • 19 Румен Ангелов

    0 0 Отговор
    Да определно има смисъл от запалени фарове , но автоматически смисъла изчезва когато по невнимание не си забелязъл ,или е изгорял преди малко , че единия фар не работи и контролния орган ти задава ,, странни въпроси от рода на- къде ти е другата крушка и секви такива щуротии ,,
  • 20 ---

    0 0 Отговор
    Имам ЛЕД светлини
  • 21 despeRADO

    0 0 Отговор
    имай си и к'во от това@20
  • 22 D.I.D

    1 0 Отговор
    samo pri namalena vidimost spored men nemoje slanceto da ti peche v ochite i otsreshniq da ti kara na farove.
  • 23 будалата

    0 0 Отговор
    Не случайно си има дневни светлини.Късите не са наи удачния вариант за тази цел.Ако си такси и се движиш 80% през деня и лампите горят през месец ставаш циганин с китайски ксенон и въоще не ти дреме че нощно време заслепяваш другите само и само да спештиш 10 лева.
  • 24 Иван

    2 2 Отговор
    Според мен трябва да караме целогодишно на фарове.Моята работа е свързана с постоянно шофиране,случвало ми се е да карам видимостта да е доста добра,цвета на идващия автомобил от насрещното платно да се слее с околната среда в случая (гориста местност) както беше,а аз изпреварвах,водача др.автомобил не беше пуснал фарове,щеше да стане грозна сцена.Аз съм твърдо за фаровете защото те ни обозначават на патя и другите водачи могат да си направят добра преценка,ако са решили да правят дадена маневра,или изпреварване.Не мисля че кой-знае какво да си пуснем фаровете,и все пак има хора които не си ги пускат вечер или като има мъгла и тнт. Вие как мислите???
  • 25 Myglata

    1 3 Отговор
    Излишно се натоварва електрическата система и се изтощава акумулатора. Влагаш допълнителни средства и за гориво.
    Този,който не вижда и далекоглед да използва пак ще те блъсне! Решението е в разумното каране!!!
  • 26 new fiesta 2010

    0 0 Отговор
    emi trqbva plus tova e samo za zimnia period taka 4e nema spor
    :):):)
  • 27 steve

    3 1 Отговор
    Леле то големи сметкаджии се извъдиха чак и до ниво крушки го докараха
    То вие затова ли като ви изгори крушката на единия стоп не я сменяте защото има още един за икономия
    А да ви кажа ли, че крушките не горят всеки ден А СИГУРНО СИ КУПУВАТЕ ЕДНА КУТИЯ ЦИГАРИ ВСЕКИ ДЕН И НЕ СЕ ЗАМИСЛЯТЕ ЗА ПАРИТЕ КОИТО ДАВАТЕ
  • 28 Лада

    1 0 Отговор
    Против! Бай Ганьо е велик, така ги монтират че и посред бял ден ти вади очите, култура никаква нямаме, а пък автопарка ни е трагичен с фарове светещи навсякъде но не и пътя, и сила която не е нормална.... У нас е пълна идиотия с тия фарове, други доводи са безсмислени просто.
  • 29 лост

    1 0 Отговор
    нема смисъл от тва глупости са тва
  • 30 ванката

    1 2 Отговор
    Само кьоравите кара с включени светлини денем
  • 31 ВАНКАТА

    0 0 Отговор
    СЪС И БЕЗ ПАК ЩЕ ИМА ЗАСПАЛИ ШОФЬОРИ И НЕ ДООГЛЕДАЛИ СЕ ПРАВОСПОСОБНИ ПЕШЕХОДЦИ И ВЕЛОСИПЕДИСТИ
    НЕ НА ВКЛЮЧЕНИТЕ СВЕТЛИНИ ДЕНЕМ ТОВА Е РЕКЕТ ОТ СТРАНА НА ТЕЗИ КОИТО ГО ИЗИСКВАТ
  • 32 Евгени Батев

    0 0 Отговор
    Според мен е по добре през зимата с фарове през деня...Някак си като има фарове се вижда по-дборе.
  • 33 Митко3

    1 1 Отговор
    Фаровете според мен трябва да са задължителни целогодишно... Какво толкова се обсъжда тази тема като не е нищо сложно при потегляне да включим светлините!?Как може да има хора против това,всякаш плащат ток за тези светлини!Аз поне съм патувал с човек,който не вижда много добре и ви казвам че включените светлини на отсрешната кола ни спасиха живота.Все пак когато фаровете са пуснати колата се вижда от километри.
  • 34 Bobi 71

    0 0 Отговор
    Az si mislq,4e policaite mogat da napulnqt haznata samo za "nepravilno izpolzvane " na halogenite za mugla. Prosto e pulno s idioti,koito karat na halogeni i vadqt ochite na nasre6tnite voda4i,no tova e taka za6toto nikoi ne gi globqva !A ina4e se zaqjdat za vsqkvi dr gluposti no ne i za su6testveni ne6ta!! KULTURA .....nqmam dumi
  • 35 Slav

    0 0 Отговор
    Mislya che e mnogo po dobre, s vkliucheni svetlini ,zashtoto stavash vidim ,za slepite.Kolkoto za razhoda na gorivo, v momenta, ima veche na pazara- DNEVNI SVETLINI- koito sa- DIODNI- i imat, mnogo niska konsumacia na tok , i saotvetno, nyama razlika v razhoda.Inache, vsichko e mantalitet.............
  • 36 djssss

    0 0 Отговор
    вижте,въпроса не е дали трябва да се кара или не,светещия фар обозначава че тази кола е в движение,и въпроса не е дали да ги включваме или не а дали искаме да се виждаме и да оцелеем или не!
    вече 15 години карам на фарове,и за миг не съм си помислял да не ги пусна!
    живота си е ваш,само искам да знаете че ако си мислите че се виждате през деня като сте без фарове дълбоко се лъжете!
  • 37 semka

    0 0 Отговор
    Ако Господ е казал че си до днес светвай каквото искаш.Просто карайте внимателно.
  • 38 GOGO

    0 0 Отговор
    Bobi 71,
    Не си ли наясно, че фаровете за мъгла са регулирани да светят ниско над пътя - т.е. - под мъглата! Така, че правилно регулирани фарове за мъгла на никого не могат да вадят очите!
    Всъщност каквито и фарове да се монтират и както и да са регулирани, при слънчево време през деня никой не може да ви заслепи! Не съм чувал на някой да е бил заслепн от някакви фарове през деня! Поне на мене не ми се е случвало!
  • 39 ivo_best

    0 0 Отговор
    стига с тия сметки за крушки и гориво и така нататък закона е такъв спазвайте го паметниците по пътищата са достатачно
  • 40 BeeFeaTer

    0 0 Отговор
    Добре, съгласен съм, да карам на къси, но с какво точно това ще ме предпази на пътя? Не мисля, че това е предпазна мярка, според мен заради този закон ще изпъкват някои тунинг гъзарчета с техния китайски афтърмаркет ксенон...
  • 41 ото

    1 0 Отговор
    НЕ НА ВКЛЮЧЕНИТЕ СВЕТЛИНИ ПРЕЗ ДЕНЯ ! ИСКАМЕ ХУБАВИ ПЪТИ-
    ЩА , МАРКИРОВКА , ГОЛЕМИ ПАРКИНГИ . СТИГА СТЕ НИ САПУНИСВАЛИ
    С ГЛУПОСТИ .
  • 42 BOBO

    0 0 Отговор
    kolkoto pove4e pravila irazporedbi tolkova pove4e pari4ki v djoba na policaia,ne vi li e iasno tova ve4e ,darjavata vavejda uj polezni za horata ne6ta s podlata misal 4e 6e sabira po nekoi lev pove4e.Da jivee korupciata hora,pravitelstvoto znae 4e po visoki zaplati za policiata nema zatova im dava skritata vazmojnost da pripe4elvat na ulicata,pa i nekoi drug akt 6e vleze v haznata. Niama smisal nito ot kolanite v grada,nito ot farovete v svetlata 4ast ot denia .IMA SMISAL DA SE OPRAVI CIALATA NI PATNA MREJA, ZA6TOTO E MNOGO OPASNO DA TI GRAMNE GUMA v IZNEVIDELICA POVREDENA OT MNOGOBROINITE DUPKI V GRADOVETE I V IZVAN NASELENITE PATI6TA.KOE KOLEGI E PO OPASNO DA KARA6 BEZ KOLAN I FAROVE V SLANCEVO VREME ILI DA KARA6 S IZSTRADALITE OT DUPKI GUMI NA SLAVOM PO RODNITE BULEVARDI PREDBLOKOVI PATISHTA KADETO IMA NEVINNO IGRAE6TI DECA I HORA PO SPIRKITE ,DARJAVATA NE MISLI ZA VAS A ZA SOBSTVENITE SI INTERESI V KOITO VINAGI IMA DALAVERI.DRAZNIA SE ZA6TOTO SME OVCE, ZAGRIJIHA SE ZA ZDRAVETO NA NARODA VDIGNAHA CIGARITE S VISOK AKCIZ HEM PALNAT HAZNATA HEM KONTRABANDATA IM VARVI DOBRE A S SABRANITE PARI SI VDIGAT ZAPLATITE I SI SMENAVAT MERCEDESITE A NARODA KAKVO POLU4ava
  • 43 Pfuu

    0 0 Отговор
    Само тук може да има аргументи срещу фаровете като този че било неикономично
    Такива уникални скрънзи има само тук
    Това е болест, лекувайте се.
    Пускайте си фаровете и приемете че ще загубите 1-2 стотинки. Ужассс, може даже и три
  • 44 Миро

    0 0 Отговор
    Против фаровете съм,защото има дневни светлини с TUV сертификати и прочее,но в нашата мила родина те не важат.Закона трябва да е един и същ за всички.Не може примерно ако искам да си купя дневни светлини за 100-150лв,да ги монтирам и да ми кажат,че трябва да са ми светнати фаровете,а не тези светлини при положение ,че допълнително монтираните са в 99% по-добри.
  • 45 bat mitko

    0 0 Отговор
    purvo da gi zadukjat da karat s dopustimata skorost i togava da iziskvat drugi raboti
  • 46 PEPOI

    0 0 Отговор
    kak ne be tree celogodi6no farovete da se puskat nqma da ima tolko mn katastrofi s farove vijda6 kolata po otdale4e i tiq dnevni svetlini deto gi spomenavate gi imat samo novite koli a za ikonomiq kato kara6 bez farove nemoje da se govori tree da si negramoten za da si misli6 4e prai6 ikonomiq kato ne puska6 farove daje lud nz kvo vi pre4i slaganeto na kolana e mn po trudno ot puskaneto na farove
  • 47 PEPOI

    0 0 Отговор
    AUU MN PROS NAROD IMA
  • 48 Velislav

    1 0 Отговор
    ако съм с включени фарове и карам с 150км. аз опасен ли съм? ако не съм включил фаровете и карам с 90км. аз опасен ли съм? всичко зависи от акъла на водача. всичко друго е ала-бала. Кое е по-опасно? несветнати фарове или дупките? ако си светна фаровете а пътя не е изчистен аз кого да глобя? За да изискваш трябва и да дадеш.
  • 49 Mary

    1 0 Отговор
    Хора, какви икономии, какви 5 лева! Аз съм твърдо ЗА включени къси светлини целогодишно. Ако искате икономии - ползвайте градския транспорт.
  • 50 Mary

    0 0 Отговор
    До 43: АБСОЛЮТНО ТЕ ПОДКРЕПЯМ!!
  • 51 Ангел

    1 0 Отговор
    Повечето от коментиращите са скарани с грамотното писане, че какво остава да са шофьори... Една молба - колеги, спрете да раздавате книжки безразборно.
    Като оставим това на страна - не виждам каква е разликата "през зимата, през лятото". Ако е светло си е светло. Ако водача (пешеходеца) отсреща е разсеян, дори и с натиснат клаксон да карате - няма да помогне. Просто трябва да се научим, преди да се изфукаме с мощната кола на момичето до нас, преди да си стоплим сърцето от рева на мотора, или просто да натиснем педала до край, да ни мине през ум до какво може да доведе това. Оставете горивото на страна и се молете да не се случва белята.
    Лека и безаварийна.
  • 52 Зайо

    2 0 Отговор
    Фаровете си ги пускам по закон винаги (съответните месеци). Също така си ги пускам, когато има по-мрачно време (по-рано вечерта), мъгла, дъжд и друга намалена видимост или натоварен трафик. Не съм от тъпаците, които карат на халогени или с тях или от онези, които си мислят, че като сложат китайския Xenon са най-големите на пътя. Много по-лесно е да си купиш нови крушки примерно Philis за 20-30 лв комплекта и да си изчистят рефлекторите или да си купят 1 спрей за 10лв и да си ги полират.
  • 54 SHARKOV

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Благой":

    1 Доказано е че с включени фарове се товарим ценово с бензин а това значи на всеки 100км. поне с 0,5л повече. Така губят шофьорите които на свой ред тровят пешеходците и природата. 2Никакви фарове не могат да спасят залисаните или самонадеяни или още по лошо пияни пешеходци от същите видове шофьори. 3 КОЙ ПЕЧЕЛИ ОТ ЦЯЛАТА РАБОТА на първо място КАТ от глоби на второ АКУМУЛАТОРНИТЕ ЗАВОДИ -не дай си боже да забравим светлините включени НА ТРЕТО НО НЕ ПОСЛЕДНО ПЕТРОЛНАТА ИНДУСТРИЯ на ЧЕТВЪРТО ТЕЗИ КОЙТО ПРАВЯТ КРУШКИ И ДИНАМА ЗА КОЛИТЕ .И ДАЛИ ХОРАТА ПЕЧЕЛЯТ БЕЗОПАСТНОСТ ТОВА Е В ЗОНАТА НА ЗДРАЧА ТОЕСТ ОТНОСИТЕЛНО. НО ВСЕ ПАК ТОВА Е МОЕ ЛИЧНО МНЕНИЕ. В ПРАВИЛНИКА ЗА ДВИЖЕНИЕ ПО ПЪТИЩАТА МНОГО ТОЧНО Е ОПИСАНО КОГА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ВКЛЮЧВАНЕТО НА КЪСИТЕ НО МНОГО МАЛКО ШОФЬОРИ ГО СПАЗВАТ СТРИКТНО. А ДОПЪЛНЕНИЕТО КЪМ НЕГО ЗА ЗИМНИЯТ ПЕРИОД Е ЧИСТА ИЗМИСЛИЦА С ЦЕЛ НЯКОЙ ДА ПЕЧЕЛИ НО ТОВА НЕ СМЕ НИЕ ХОРАТА. НАПРИМЕР АКО УТРЕ Е СЛЪНЧЕВО КАТО ДНЕСКА ЗАЩО СА МИ КЪСИТЕ СВЕТЛИНИ.
  • 55 Joro

    0 0 Отговор
    Абе хубаво, нека са пуснати фаровете през деня, ако ще и целогодишно, мене лично това не ме вълнува особено, по скоро ме вълнува това:
    ''започват масови проверки за изправността на фаровете'' , а защо не се проверяват как са настроени фаровете, като някой идиот срещу тебе с някакъв мърляв Xenon от 60-70 лева идва срещу теб, а фара от страна на водача направо трепе лястовички сочейки в небето и по тоя начин те заслепява и не виждаш нищо питам аз??? Това е нечовешко, и се прави с умисъл, не може десния ти фар да сочи в земята, а левия да свети право в очите на водача срещу теб, тогава не пешаходец, ако ще и тир целич накачен с лампички няма да може да видите...
  • 56 митака

    2 0 Отговор
    Като чета доста от колегите карат в градско май.И доста от другите обичат да си кичат колите с дневни светлини от турските магазини.Аз,лично карам със светнати фарове през цялата година и изминавам доста километри на година.От личен опит виждам че,това е по добрия вариант.Мисля че,всичко е до култура на шофиране каквато ние нямаме за съжаление!
  • 57 K*RA MI TAXI

    1 1 Отговор
    ABE SICHKI NA FAROVE! E*AL SU VI!
  • 58 капитен

    2 1 Отговор
    Всеки които е изкарал книжка по редовният начин знае ,че се минават едни прегледи при очен лекар.Там се показват цветни цифри на друг цветен фон и ,ако си недоскив трябва да ти бъде отказано да караш курсове за шофьор.Затова тези които се оправдават ,че не виждат колите когато не са със запалени фарове сигурно не виждат и пешеходните пътеки,знаците STOP,знаците за ограничение на скоростта и тн.защото те нямат фарове.Нека тези водачи на мпс да не се качват на коли като шофьори,а документите за правоуправление на автомобил да ги върнат в кат
  • 59 eskimos

    1 0 Отговор
    ako s1m s elektromobil tiq farove 6e me ostavqt na p1tq!?
  • 60 kakato

    1 0 Отговор
    сега катаджийте ще намажат, докато сме овце така ще е !

    Коментиран от #75

  • 61 kamen

    0 0 Отговор
    Нямаме електромери в колите, факт е че светлините на пътя спасяват живот, питайте който и да е моторист, че светлините помагат. Ако трябва да се сравняваме с американците, значи сме доста ограничени, защото те целогодишно карат с включени ветлини...
  • 62 Даниел Дончев

    0 0 Отговор
    Чудят се к'во да измислят..
  • 63 Вуте

    0 0 Отговор
    Е па я у тъмното не ги пущам за икономия они сакат и на слЪнце да светим. Като ще взема една сопа и...
  • 64 SAMITO

    0 0 Отговор
    az sam ,,ZA,, da si puskame farovete,no samo prez zimniq period ,prez drugata chast ot godinata nqma smisal,a do tova kolko shte mi gori kolata e malovajno,vajno e voinata po p1tishtata da spre!!!!
  • 65 Георги Георгиев

    1 1 Отговор
    А защо на задължат пешеходците да се вдижат с по един газен или петромаксов фенер на главата, не за друго, за по-висока сигурност на пътя де..., а и на каруците също... даже да задължат да се дава по половинка твърдо на впрегнатото животно, така хем ще му е леко, хем ще е все на дълги, ако заслепява околните, да му се намали дажбата на добиченцето!!!

    Луда държава сме, нема такава...
  • 66 vw gost

    0 0 Отговор
    Доста ограничено мислещи хора си пускат коментарите. Просто трбва да се копира от народите с по-високо интеелктуално ниво и да се оценя това, което други вече са заключили, а не да се казва,че това е групост и давай да караме както си знаем. Нека всеки,който е поне малко разумен да си пуска фаровете и да кара предпазливо и внимателно.
  • 67 Ангел Анастасов

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Осран Спасов":

    @18
    Когато не са регулирани фаровете заслепяват - съгласен съм. Но да казваш че новите ксенонови фарове заслепяват - пълна глупост. Заслепяват само ако на стари фарове се сложат ксенонови светлини и не се направи реглаж. Но оригинален ксенон не заслепява нито като кара срещу теб, нито срещу теб
  • 68 nicolai

    0 1 Отговор
    Поредната глупост от сегащното управление,какво им пречат ксеноновите крушки след като са реголирани в норма- това е поредна причина де се ощети Българина и се напълни бюджета.Според мен достатъчно живееме в мизерия,напрегнат живот,страх .Достатъчно много други нарушения има по пътищата-да забранят спортните гърнета,съжелявам че гласувах за тях,сами сме си виновни че ние си ги избрахме.
  • 69 Mihail

    0 0 Отговор
    Не трябва да е задължително включването на фарове, но щом е задължително да измислят и дневни светлини /фарове/ за пешеходците, че да ги виждаме на пътя.
    Всичко е за да ти вземат глобата за държавната хазна, за заплати на господа държавните финансисти като Дянков и ...... още няколко хиляди.
  • 70 стоян

    0 1 Отговор
    Пълна порнография е по слънце на фар.Идиота с 200 и циганина с каруцата фаровете ли ще ме спасят?А пешеходците да знаят,че не са сами на пътя.Тотално против!
  • 71 Ангел Анастасов

    1 2 Отговор
    Твърдо ЗА карането на включени фарове и през деня, особено извънградско. На шарена сянка с скорост 90 и повече дали ще се види колата срещу теб ако не е с включени фарове. Тези които карат само градско едва ли са го усещали, но питайте тези които карат по 300 и повече километри из родните пътища да ви кажат дали помагат или не. А за разхода - кое ще ви излезе по скъпо ламарини и човешки живот или крушки (максимум 40лв.) и 10-20л. повече гориво годишно.
  • 72 Шмидт

    0 0 Отговор
    Пална простотия,тук да не е Швеция или Норвегия,навън още малко за плаж ще стане,на фарове ще ми карат!
    А тия дето са слепоци и на тва разчитат,по добре да не им се дават книжки!
  • 73 оги

    0 0 Отговор
    Какви са тези простотии целогодишно ако направят даго направят само зимата 3 месеца,а лятото като е 40 градуса с тези включени фарове има да видиш кривата круша ;)
  • 74 ???

    0 0 Отговор
    До 71.
    Първо никъде не е доказано категорично че произшествията зависят от включени и не включени фарове.
    Второ за половин година кола с включени фарове изгаря около 60 литра бензин допълнително. За изгорели крушки не говорим.За глоби които ще платиш на онези със слънчогледите защото през деня не си видял че ти е изгоряла крушката също не споменавам.
    Ти сметни колко коли се движат по света и с колко се увеличава замърсяването заради предположението на някого че щял да си спаси ламарините ако включи фаровете.
  • 75 Uazbuka

    0 0 Отговор

    До коментар #60 от "kakato":

    60 литра годишно ако караш 110000км иначе оригиналните крушки спокойно издържат 50000
  • 76 някой

    0 0 Отговор


    На всеки 10 часа работа светлините имат нужда от 300 грама бензин. Дали седиш на светофар или караш по магистрала това винаги се добавя.Ако сметнеш 180 дни в годината на светлини по 200 грама на ден....се получава 36 килограма бензин.Това са някъде около 43 литра. Ако сметнем 1 милион коли....43 милиона .
    Дори наполовина да намалим са 20 милиона литра за 6 месеца.

    А що се отнася до крушките те се мерят на часове светене не на километри път. Средната статистика сочи около 3000 часа .А това е около година време при работа 10 часа дневно.
  • 77 van4ote

    0 0 Отговор
    целогодишно на фарове или дневни светлини по добре се забелязват мпс-тата и по лесно се определя с каква скорост се приближават а относно ксенона (китайския)да се глобяват водачи на които фаровете не са с лупи и светлината не е фокусирана и заслепява
  • 78 330и

    0 0 Отговор
    хм ... Е46 е на снимката ... защо ли ?
  • 79 магелан

    0 0 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=TQEXGld3vHA
  • 80 magelan

    0 0 Отговор
    Това за светлините през деня са пълни простотии,всичко се прави за да може да се напълни хазната,може да гласуват и да караме на аварийни и пак няма да намалеят безумията по пътищата.Всички са изнервени от прекрасният ни живот в нашета държава и това несъмнено рефлектира и на пътя....