В последните няколко години, един скандинавски производител на автомобили ни очарова с всеки един нов модел, който създава и определено и ние можем да наречем това "Новата ера на Volvo". Те успяха да запазят в себе си нещата, които трябва да съдържа един автомобил за да има свои дух, а да не бъде поредния маркетингов трик. Всичко започна с намесата на голям азиатски инвеститор, който "отприщи" ръцете на дизайнерите и отдела по разработките и на бял свят излезе футуристичния флагман XC90. Екстериорният му дизайн бе допълнен и от стилна и луксозна вътрешност и автомобилът надмина тройно очакваните продажби за първата си година. След това последваха най-големите седан и комби - S90 и V90, които също успяхме да изпитаме, като последва и кроскънтри версия на комбито. И те също продължиха в този стил и не ни разочароваха, а сега излезе и трети нов модел - средноразмерния XC60, който ще се сблъска с конкуренти като BMW X3, Audi Q5 и Mercedes GLC и за него ще ви разкажем в следващите редове.
Екстериор
Отново типичен представител на шведския дизайн, който е различен, но не бяга много от линията на марката. За разлика от по-големия си брат XC90, той е насочен малко повече към атлетичната визия и линиите са му значително по-снишени и се докосва до SAV-овете. Формите му го доближават повече до комбито V90, като това се забелязва и в предната и в задната част на автомобила. За него отново е валиден R-Design пакетът, но и нормалната визия на автомобила ни харесва. Естествено, най-големия белег на XC60 отново са фаровете, те първи правят впечатление когато го погледнем, а те се допълват от голямата радиаторна решетка. Всичко останало е скандинавски стилно и семпло, но се отличава от другите модели в сегмента, които малко или много си "споделят" поне по един детайл.
Интериор
Във вътрешността продължава да цари същата завладяваща комбинация от кожа, дърво и метал, с която ни впечатлиха в другите модели от "новата ера" на компанията. Еднакъв е и големият дисплей на мултимедийната система, с който първоначално не се работи много лесно и определено изисква свикване. Дизайнът на интериора обаче, е индивидуален и се различава от XC90 и S/V90. Аудиосистемата отново е поверена на Bowers & Wilkins, а тя отговаря на най-луксозните оборудвания на лимузините, което далеч надхвърля зоната на средноразмерните SUV-та. Имахме възможността да караме автомобили и с двата вида салон и определено светлия не е нашия избор, основно заради светлия двуцветен волан, който със сигурност няма да бъде практичен за ежедневна употреба ако не използваме ръкавици. Отличен обаче, получават седалките, които ни харесаха още при S/V90 с ергономичната си форма, а и дизайна им е много различен от култивираната маса. Като цяло, вътрешността отново надхвърля оборудването в сегмента и представлява тежък удар в тила на конкуренцията.
Ходови характеристики
Както и при XC90, тук автомобила отново е със задвижване на четирите колела дело на специалистите от GKN. Разлика отново има само при хибрида T8, като там бензиновия двигател задвижва предните колела, а електрическия задните, за да може да има чист електрически пробег, който при нас в XC90 достигна 29 километра - напълно достатъчни да покрият ежедневните ви градски нужди. Специфичното в това задвижване, е че има значително по-голям ъгъл на завиване, който ни спестява много нерви при паркиране и движение в тесни пространства. Скоростната кутия при всички типове двигатели е само осемстепенна автоматична, за която обаче, трябва да заявите възможността за смяна на предавките от волана. Просвета на автомобила, който остава леко прикрит от издължената му и снижена форма е напълно достатъчните 216 мм. Поведението му е много рафинирано, като и завоите не означават проблем, въпреки това, че не е спортно насочен.
Двигатели
Стартово автомобилът ще се предлага с D5 и T5 вариантите със съответно 225 и 254 конски сили, като ние успяхме да изпитаме и хибрита T8 с неговите 407 конски сили. Както повечето от вас знаят, шведите изключиха големите кубатури и всички агрегати вече са 2.0-литрови. Те ще се допълнят от D4 със 190 конски сили и T6 с точно 320 коня. Автомобилите ускоряват прилично и комфортно, но за такъв тип машини със завидна цена се предполага да имат добра тяга, а тук тя липсва. Поради тази причина, ускорението от 0 до 100 става за 5.3 секунди, което е много над това на конкурентите с подобна мощност, като BMW X3 M40i например. Естествено идеята на Volvo е малко по-различна от спортно представяне, а по-скоро се гони приложима иновативност. В теста хибридният автомобил достигна до разход от малко над 10 литра при натоварен режим, като същото показа и дизеловия D5, което се очаква от подобен клас автомобил. Ние естествено бихме заложили на дизеловия вариант, защото разликата в цената между двата е голяма, а в страната все още няма облекчения за хибридните автомобили с чист електрически пробег, както е в много други европейски страни.
Както знаем, от Volvo пуснаха тежкото изявление, че след 2020-та година искат на гърба на марката да няма регистриран инцидент с фатален край и в тази насока автомобилът е оборудван с всички най-нови системи за сигурност- за подпомагане на водача, при използване на круиз контрол, който е активен и за предотвратяване на инциденти, като към тях включим и разпознаването на знаците.