Skoda се готви да пусне най-евтиния си електрически кросоувър

21 Юли, 2025 10:09 7 199 10

  • skoda-
  • epiq

По отношение на размерите, Skoda Epiq ще бъде значително по-компактен от Elroq, което го прави идеален за градско ползване

Skoda се готви да пусне най-евтиния си електрически кросоувър - 1

Чешкият автомобилен производител Skoda продължава активно да развива електрическото си портфолио и се готви да пусне на пазара компактен електрически кросоувър, наречен Epiq. Този нов модел ще бъде най-малкият сред електрическите SUV-ове на марката, нареждайки се под Elroq и Enyaq в йерархията на моделите. Пускането на Skoda Epiq в масово производство е планирано за 2026 г., а компанията вече активно тества предстоящата новост и споделя подробности за нейните характеристики. Това е стратегически ход, който цели да отговори на нарастващото търсене на достъпни и практични електрически автомобили в градска среда.

Концептуалният автомобил Skoda Epiq беше представен за първи път през 2024 г., веднага предизвиквайки голям интерес. По време на обявяването, главният изпълнителен директор на Skoda Auto, Клаус Целмер, отбеляза, че компанията се вслушва внимателно в желанията на своите клиенти. Той подчерта разбирането за търсенето на достъпни електрически превозни средства в популярния сегмент на компактните кросоувъри. Ето защо Skoda реши да разшири електрическата си гама с модела Epiq, който би трябвало да се превърне в привлекателна алтернатива за купувачите, търсещи малък, но практичен електрически SUV на конкурентна цена.

Skoda се готви да пусне най-евтиния си електрически кросоувър

По отношение на размерите, Skoda Epiq ще бъде значително по-компактен от Elroq, което го прави идеален за градско ползване. Дължината на автомобила е едва 4,1 метра. Въпреки скромните си габарити, кросоувърът предлага един от най-големите багажници в своя клас – впечатляващите 490 литра използваем обем. Това дори надхвърля възможностите на по-големия Elroq, което е постигнато благодарение на компетентното разположение на интериора и оптимизирането на дизайна на задната част на автомобила. Екстериорът на Skoda Epiq продължава развитието на корпоративния стил на марката, наречен „Modern Solid“, с многостепенни фарове и характерен лъскав черен панел Tech Deck, заместващ традиционната радиаторна решетка и поместващ сензори за системите за подпомагане на водача.

Skoda Epiq ще бъде базирана на платформата MEB-Small, разработена от Volkswagen специално за компактни електрически автомобили. На същата платформа ще бъдат построени и Volkswagen ID.2 и Cupra Raval. За Epiq са предвидени два варианта на батерии – с капацитет 38 и 56 kWh. В топ конфигурация електрическият кросоувър ще може да измине до 450 км с едно зареждане според стандарта WLTP. Що се отнася до динамиката, базовите версии ще получат електродвигатели с мощност от 150 до 180 к.с., докато спортната модификация vRS ще може да развива до 223 к.с., осигурявайки ускорение до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди. Зареждането ще е възможно с мощност до 125 кВт, което ще позволи да се зареди батерията от 10 до 80% за около 20 минути, което е конкурентен показател в този клас.

Очакваната начална цена на Skoda Epiq ще бъде около 25 000 евро, което я прави изключително атрактивна опция в сегмента на компактните електрически SUV-ове. Производството на новия модел е планирано да бъде установено в завода на компанията в Памплона, Испания, където се подготвят и производствени линии за други модели на платформата MEB Entry. Световната премиера на производствения Skoda Epiq се очаква през втората половина на 2026 г., а продажбите в Европа ще започнат в края на следващата година, приблизително след дебюта на Volkswagen ID.2. Основните конкуренти на Epiq ще бъдат Citroen e-C3, BYD Atto 2, MINI Aceman и Volvo EX30.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    19 1 Отговор
    Базова цена 50 хилки,
    нормално ниво - поне 70 000 лв ❗
    Направо БЕЗ ПАРИ бе 😀🤣🤣

    Коментиран от #4

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 1 Отговор
    🤔🤔🤔
    В Памплона-Испания
    Чешката ШКОДА
    на Немския ФВ
    🤔🤔🤔
  • 3 Бабет

    12 5 Отговор
    Хората ги пират от производство.Пристанищните депа са задръстени от тях и се чудят какво да ги правят и кой ще поеме щетите.С десетки хиляди стоят и гният.Кой и каква е цената на рециклирането на батериите и кой ще я поеме?Нашенеца акумулатора го изхвърля в дерета и реки,а тази един тон батерия?
  • 4 думата в заглавието е

    2 3 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    кросоувър !

    Коментиран от #5, #6

  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    7 1 Отговор

    До коментар #4 от "думата в заглавието е":

    🚘Направо си е ГЕЙМОУВЪР 🚘
  • 6 Какви ти кросоувъри

    4 2 Отговор

    До коментар #4 от "думата в заглавието е":

    То и Дачия Спринг и онова Хюндай Инстер, или нещо подобно, също формално се водят "кросоувър"-и. Докато не ги видиш на живо. Всъщност са си (японски) кейкар-и и няма нищо кросоувърно в тях, демек нещо като Деу/Швертолет Спарк, ама за 40-50-60 хил лева. Къде е Киро на кирия не знам.
  • 7 Бръм

    2 0 Отговор
    Извинението е, че поради пУнтологични, пардон, екологични причини, автопроизводителите са готови да предложат по-малко, но на по-висока цена. Кейкар на цена над 30000лв е безумие. Но спокойно, ЕС сега се бори за евро7-8- емисионен стандарт, а бай ви Тръмп ,,утре" може да спре държавните субсидии за фотоволтаици и ветрогенератори (защо ли).
    Оказа се, че вместо да взимаме Брюк-селски пример и пеем Урсулезата при въвеждането на псевдо еко-мерки, то трябва да почерпим опит от африканците. Да, африканците, че тия борят пустинята, а ЕС създава такава.
  • 8 Тити

    4 1 Отговор
    За 56 KW/h батерия 450 км е добър показател.
  • 9 Реалист

    2 0 Отговор
    Нерде Ямбол,нерде Стамбул.Чешка Щкода ще се произвежда в Испания, немам думи...
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.