Отидете към основна версия

12 099 42

Тест на всемогъщото BMW M760Li

  • bmw-
  • m760li-
  • тест

В средата на лятото успяхме да изпробваме най-добрите M модели на BMW, като освен тях на теста присъстваше и един автомобил, който не беше истински M, но ги превъзхождаше в ускорението. Баварските моторни заводи до сега така и не посмяха да създадат истинска M7-ца, но най-накрая опитаха да направят по-бърза версия на топ лимузината си. Тя взе, че се получи и то повече, отколкото очаквахме. Сблъскахме се с нея, но за кратко - за скромното разстояние от 50 километра, което беше крайно недостатъчно, за да можем да бъдем по-конкретни и решихме да го направим отново. Първо, защото това е най-бързото BMW до момента и второ, защото това е най-бързата от трите конкурентни германски премиум лимузини. Интересното при тази кола е, че отвън изобщо не изглежда, че крие такъв потенциал. Автомобилът е еталон за комфорт и удобство, а като се прибави към това и впечатляващата динамика, сходна с тази на суперавтомобилите, нещата определено стават сериозни.

Екстериор
Автомобилът трябва да бъде най-ексклузивната 7-Series, но въпреки това към всички детайли е подходено семпло и стилно, като малко са тези, които говорят за това, което се крие под "дрехите". На практика отвън е видим стандартният М пакет, с който могат да се оборудват и другите версии, а разликата идва от няколко матови детайла в цвета Cerium Gray в бронята, праговете и стоповете, 20-инчовите джанти, огромните спирачни апарати и дискове, надписите на задната колонка и багажника и може би най-отличителните - накрайниците на изпускателната система. Но дори и те не правят впечатление на пътя. При вглеждане във фаровете се забелязва и разликата, идваща от двете сини ленти в тях, които показват, че са лазерни.

Интериор
Тук идват малко по-големите разлики поради "дългата база" на модела и най основната от тях е позицията на задната дясна седалка, която с едно натискане на бутона се превръща в нещо подобно на седалките от първа класа в по-новите самолети. Самата седалка се повдига и изправя, предната се отдръпва максимално и се навежда, като от нея слиза опора за краката. Едновременно с това монитора на екрана се изправя, за да бъде удобен за гледане. Тази позиция ще бъде комфортна и за хора с над средния ръст. Иначе, мониторите са задните седалки са с максималния удобен размер, а в централната конзола е вграден таблет, който с едно натискане на бутона може да се използва напълно дистанционно за управление на функциите на автомобила. Преминаваме и към материалите, които в случая са два цвята кожа, черен пиано лак и много метал, който отговаря и за аудиосистемата на Bowers&Wilkins. Като цяло комбинацията е такава, каквато очакваме за един автомобил от този клас.

Амбиентното осветление, което стана модерно напоследък, обхваща почти целия интериор като това включва дори и говорителите на аудиосистемата. Друго любопитно е, че повечето прибори са насочени към шофьора. Автономните системи са комбинация от най-доброто в момента, като всичко най-важно е отбелязано на head-up дисплея и при шофиране по път с добра маркировка e необходимо буквално само да придържате с пръсти волана, защото всичко друго се извършва от автомобила. Впечатление прави и плавното намаляване на скоростта при т.нар. принудително спиране.

Ходови характеристики
Това е междинен M автомобил и поради тази причина е оборудван със задвижване на четирите колела xDrive, което прибавя допълнителен комфорт и разбира се, чудовищно ускорение, а то не се усеща много поради големината на автомобила. При бърз поглед над километража обаче, нещата започват да ви се струват трудни за възприемане. Стандартно ускорението от 0 до 100 се извършва за 3.7 секунди, но когато сте зад волана ви се струва, че вашата M760Li има повече мощност от заводската и ускорението се случва още по-бързо. Странно за луксозна лимузина, но и тук има launch control, който се активира с пускането на спортния режим, преминаването на ръчно превключване на предавките и натискането на спирачката и газта едновременно.

Ускорението от място е нещо, което вече е много изравнено, но тук впечатлението идва от доускорението в километрите над 100 и то идва от мощността на двигателя и най-вече от неговия въртящ момент. Теглото на автомобила е 2 180 килограма, което идва благодарение на композитната конструкция на шасито смесваща стомана с алуминий и въглеродни влакна, като не пропускаме дванайсетцилиндровия двигател и удължената база. От предишната серия на модела са заимствани задните завиващи колела, като те допълнително допринасят за пъргавината в завои, а ниският център на тежестта води до липсата на типичното накланяне на купето. Джантите са 20-инчови с различна широчина - 8.5 на 10 J, а гумите са с размери 245/40 отпред и 275/35 отзад.

Двигател
Това е най-интересното в този автомобил, защото V12 агрегатите бяха малко позабравени покрай истерията по намаляване на работния обем. Тук той е 6.6-литров с мощност от 610 конски сили и 800 нютонметра въртящ момент, идващи при скромните 1 500 оборота в минута. Автомобилът впечатлява с моментално ускорение при всякаква скорост и оборотни режими, което означава, че трябва да се кара внимателно, ако не искаме да се разделим със свидетелството си за правоуправление. Този двигател работи съвместно с осемстепенната автоматична скоростна кутия Steptronic Sport, което също е един от плюсовете, защото M моделите са оборудвани със седемстепенна кутия, която при спортен режим превключва малко по-рязко и може да ви подразни.

Извънградският разход на автомобила достигна 13.6 при малко по-натоварен режим на каране, като в града се качи на 14.2, но не забравяйте, че говорим за лимузина с 610 коня. Този разход на автомобила е много близо до зададения заводски от 12.8 литра, а знаем, че това не се среща често и в повечето случаи разминаването е голямо. В икономичния и комфортен режим автомобилът е много тих и наподобява поведението на електрическа кола Това се дължи на огромния въртящ момент. В спортен режим обаче тази "седмица" има качествен гърлен звук, който не е дразнещо висок, но е достатъчен, за да настръхнете от удоволствие при натискане на газта.

Цена
Като тоталния флагман на марката, цената на M760Li хич не е ниска, и започва от 342 900 лева, като с по-широк набор от екстри може да достигне и до 400 000 лева. Пак обаче ще споменем, че става въпрос за най-бързото и луксозно BMW в момента.

Добрата комбинация от представяне, комфорт и удоволствие винаги е била целта на BMW, след пробното шофиране, което направихме, можем да кажем, че M760Li е най-добрият им пример до момента - мощност сходна с тази на Porsche Turbo S Exclusive и комфорт, който в момента само S-Klasse може да достигне. Автомобилът изпълнява функцията на бизнес лимузина, но буквално ви кара да оставите личния си шофьор след работа и да отидете в някой планински проход и да изядете няколко спортни автомобила за закуска. Това според нас е и най-"драйвърската" кола от лимузините на гермаското премиум трио.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини