11 00042

Тест на всемогъщото BMW M760Li

  • bmw-
  • m760li-
  • тест
Тест на всемогъщото BMW M760Li - 1

В средата на лятото успяхме да изпробваме най-добрите M модели на BMW, като освен тях на теста присъстваше и един автомобил, който не беше истински M, но ги превъзхождаше в ускорението. Баварските моторни заводи до сега така и не посмяха да създадат истинска M7-ца, но най-накрая опитаха да направят по-бърза версия на топ лимузината си. Тя взе, че се получи и то повече, отколкото очаквахме. Сблъскахме се с нея, но за кратко - за скромното разстояние от 50 километра, което беше крайно недостатъчно, за да можем да бъдем по-конкретни и решихме да го направим отново. Първо, защото това е най-бързото BMW до момента и второ, защото това е най-бързата от трите конкурентни германски премиум лимузини. Интересното при тази кола е, че отвън изобщо не изглежда, че крие такъв потенциал. Автомобилът е еталон за комфорт и удобство, а като се прибави към това и впечатляващата динамика, сходна с тази на суперавтомобилите, нещата определено стават сериозни.

Екстериор
Автомобилът трябва да бъде най-ексклузивната 7-Series, но въпреки това към всички детайли е подходено семпло и стилно, като малко са тези, които говорят за това, което се крие под "дрехите". На практика отвън е видим стандартният М пакет, с който могат да се оборудват и другите версии, а разликата идва от няколко матови детайла в цвета Cerium Gray в бронята, праговете и стоповете, 20-инчовите джанти, огромните спирачни апарати и дискове, надписите на задната колонка и багажника и може би най-отличителните - накрайниците на изпускателната система. Но дори и те не правят впечатление на пътя. При вглеждане във фаровете се забелязва и разликата, идваща от двете сини ленти в тях, които показват, че са лазерни.

Интериор
Тук идват малко по-големите разлики поради "дългата база" на модела и най основната от тях е позицията на задната дясна седалка, която с едно натискане на бутона се превръща в нещо подобно на седалките от първа класа в по-новите самолети. Самата седалка се повдига и изправя, предната се отдръпва максимално и се навежда, като от нея слиза опора за краката. Едновременно с това монитора на екрана се изправя, за да бъде удобен за гледане. Тази позиция ще бъде комфортна и за хора с над средния ръст. Иначе, мониторите са задните седалки са с максималния удобен размер, а в централната конзола е вграден таблет, който с едно натискане на бутона може да се използва напълно дистанционно за управление на функциите на автомобила. Преминаваме и към материалите, които в случая са два цвята кожа, черен пиано лак и много метал, който отговаря и за аудиосистемата на Bowers&Wilkins. Като цяло комбинацията е такава, каквато очакваме за един автомобил от този клас.

Амбиентното осветление, което стана модерно напоследък, обхваща почти целия интериор като това включва дори и говорителите на аудиосистемата. Друго любопитно е, че повечето прибори са насочени към шофьора. Автономните системи са комбинация от най-доброто в момента, като всичко най-важно е отбелязано на head-up дисплея и при шофиране по път с добра маркировка e необходимо буквално само да придържате с пръсти волана, защото всичко друго се извършва от автомобила. Впечатление прави и плавното намаляване на скоростта при т.нар. принудително спиране.

Ходови характеристики
Това е междинен M автомобил и поради тази причина е оборудван със задвижване на четирите колела xDrive, което прибавя допълнителен комфорт и разбира се, чудовищно ускорение, а то не се усеща много поради големината на автомобила. При бърз поглед над километража обаче, нещата започват да ви се струват трудни за възприемане. Стандартно ускорението от 0 до 100 се извършва за 3.7 секунди, но когато сте зад волана ви се струва, че вашата M760Li има повече мощност от заводската и ускорението се случва още по-бързо. Странно за луксозна лимузина, но и тук има launch control, който се активира с пускането на спортния режим, преминаването на ръчно превключване на предавките и натискането на спирачката и газта едновременно.

Ускорението от място е нещо, което вече е много изравнено, но тук впечатлението идва от доускорението в километрите над 100 и то идва от мощността на двигателя и най-вече от неговия въртящ момент. Теглото на автомобила е 2 180 килограма, което идва благодарение на композитната конструкция на шасито смесваща стомана с алуминий и въглеродни влакна, като не пропускаме дванайсетцилиндровия двигател и удължената база. От предишната серия на модела са заимствани задните завиващи колела, като те допълнително допринасят за пъргавината в завои, а ниският център на тежестта води до липсата на типичното накланяне на купето. Джантите са 20-инчови с различна широчина - 8.5 на 10 J, а гумите са с размери 245/40 отпред и 275/35 отзад.

Двигател
Това е най-интересното в този автомобил, защото V12 агрегатите бяха малко позабравени покрай истерията по намаляване на работния обем. Тук той е 6.6-литров с мощност от 610 конски сили и 800 нютонметра въртящ момент, идващи при скромните 1 500 оборота в минута. Автомобилът впечатлява с моментално ускорение при всякаква скорост и оборотни режими, което означава, че трябва да се кара внимателно, ако не искаме да се разделим със свидетелството си за правоуправление. Този двигател работи съвместно с осемстепенната автоматична скоростна кутия Steptronic Sport, което също е един от плюсовете, защото M моделите са оборудвани със седемстепенна кутия, която при спортен режим превключва малко по-рязко и може да ви подразни.

Извънградският разход на автомобила достигна 13.6 при малко по-натоварен режим на каране, като в града се качи на 14.2, но не забравяйте, че говорим за лимузина с 610 коня. Този разход на автомобила е много близо до зададения заводски от 12.8 литра, а знаем, че това не се среща често и в повечето случаи разминаването е голямо. В икономичния и комфортен режим автомобилът е много тих и наподобява поведението на електрическа кола Това се дължи на огромния въртящ момент. В спортен режим обаче тази "седмица" има качествен гърлен звук, който не е дразнещо висок, но е достатъчен, за да настръхнете от удоволствие при натискане на газта.

Цена
Като тоталния флагман на марката, цената на M760Li хич не е ниска, и започва от 342 900 лева, като с по-широк набор от екстри може да достигне и до 400 000 лева. Пак обаче ще споменем, че става въпрос за най-бързото и луксозно BMW в момента.

Добрата комбинация от представяне, комфорт и удоволствие винаги е била целта на BMW, след пробното шофиране, което направихме, можем да кажем, че M760Li е най-добрият им пример до момента - мощност сходна с тази на Porsche Turbo S Exclusive и комфорт, който в момента само S-Klasse може да достигне. Автомобилът изпълнява функцията на бизнес лимузина, но буквално ви кара да оставите личния си шофьор след работа и да отидете в някой планински проход и да изядете няколко спортни автомобила за закуска. Това според нас е и най-"драйвърската" кола от лимузините на гермаското премиум трио.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Баси

    31 23 Отговор
    А не не мерси за тази цена има и много други.
  • 2 коки

    40 6 Отговор
    тез хора вече си мислят,че всеки си има печатница за пари вкъщи
  • 3 Morgoth

    48 10 Отговор
    Този клас автомобил не е да го караш, а да те возят в него. Не е случайно, че задните седалки са по-луксозни. Малко безмислено ми се струва на него да му се слагат 600 коня и набиране за под 4 секунди. Обикновено кефа от мощността е зад волана, а на задната седалка хич не е кеф да те лашкат със спортно каране.
    Просто си представете как бизнесмена си е сложил кафенцето на масичката, отворил си е лаптопа, защото не смята да губи време за работа само за това, че от общината днес решили да кърпят дупки, кефи се на лукса на тази седмица и тоя момент шофьора решава, че с тези 600 коня ще тръгне първи на светофара, праща кафето в пазвата на бизнесмена, а лаптопа се разбива на задното стъкло :)

    Коментиран от #12, #41

  • 4 Справедлив

    33 22 Отговор
    Чак пък всемогъщо..айде стига...Чувал с пари за един варел-и то половината е пласмасов...Света тотално се побърка..

  • 5 Гост

    5 17 Отговор
    Предпочитам м5 за 40 -50 хиляди отколкото тоя 2 тонен танк

    Коментиран от #11, #31

  • 6 Госта

    10 11 Отговор
    Турско-арабско качество на парите за истинска кола!
  • 7 news

    16 8 Отговор
    най-всемогъщото БМФ е на onq s konq
    оно не е в движение в гаража е
    ама на капака на неу се събират да пияд бира
    и квалталните красавици да глетат Азис на телевизоро
    те затва е БМФ -то
    за кев на народа
  • 8 ттт

    20 8 Отговор
    комфорт, който в момента само S-Klasse може да достигне. - хехехе писателю та S-класата е измислила комфорта бе и другите нещо се напъват ама..

    Коментиран от #42

  • 9 гост

    11 30 Отговор
    БМВ - колко тряа да си тъп да си купиш това - за два чувала с пари. Като искаш бърза лимузина си купуваш Панамера, като искаш да се возиш в лукс си купуваш Лексус. Можеж да си ги вземеш двете за по-малко пари от тва БМВ (Брех М..ка му и Варел)

    Коментиран от #32

  • 10 Никой

    24 7 Отговор
    За 400 бона със сигурност си е добър автомобила. За жалост повечето от нас никога няма да имат възможност да се качат на него и ни остава само да хейтим по сайтовете.
  • 11 Тушибиян

    15 1 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    Ти м5 1 тон ли мислиш че тежи
  • 12 Марио

    22 0 Отговор

    До коментар #3 от "Morgoth":

    Хубавата кола е за да си я караш сам не някой друг да ти я кара.
  • 13 Петко

    35 5 Отговор
    Колата е страхотна, но не е за нашия стандарт и манталитет. Тука само капацитети с коли за 5000 лв дават оценки. Гадно, скъпо, грозно ама като се качи в Мазда 626 с един здрав калник горд като трикратен олимпийски шампион. Ех мишоци, не се дразнете от недостижими за вас неща, давайте го по-кротко и живейте в мир.
  • 14 вижся

    17 5 Отговор
    хората, които плюят по този автомобил, не са успели да разберат (и сигурно няма да разберат) истинското му предназначение и цел.

  • 15 Иво

    13 16 Отговор
    Ох, не знам, не знам... миналата година Мотор Тренд направиха обективно сравнение между S500 и 750i. И какъв шок, пак се оказа, че на биймъра му липсва нещо, за да достигне нивото на S-класата в луксозния сегмент. Тази S-класа, която е с цели 3 години по-стара от него. Интересни са ми тези беемвисти. Чудиха се как да оформят дизайна на седмата серия и като не им дойде нищо новаторско на ум - направо взеха че ксерокопираха трета серия, която е на пазара от началото на десетилетието и я увеличиха с 30%. И резултатът е, че ни пробутват трета серия, с оборудване, взаимствано от Мерцедес и донатъпкана с убийствено безсмислени играчки, от които никой няма нужда. Управление с жестове и бъгав и лагав тъчскрийн ключ. Да се смее ли човек, да плаче ли. И всичко това на цена да не кажа по-висока от тази на S-класата. Смях, смях, явно баварците като Apple започнаха да вземат клиентите си за шимпанзета. Но сметките им се оказаха криви. Хората искат истински лукс, не излишни електро-простотии за интериора. В резултат на което, седма серия не се продава никак добре, докато "старчето" на Мерцедес продължава да се пласира като топъл 'лебец на прИмоция. How about that?
  • 16 CL500

    11 13 Отговор
    Тая статия май-май само наизуст е писана или по-скоро просто една РЕКЛАМА...
    Та да видим едно сравнение с Мерцедес Ес 63 АМГ, 4-матик ...
    мощност: 612 коня > 610 коня, въртящ момент 900 нм > 800 нм, ускорение до 100: 3.5 сек за Мерца и 3.7 сек за това БМВ, разход по данни на производителя (където БМВ най-много лъже) за градско 11.7 л/100 км за Мерца срещу 14.2 л/100 км за това БМВ, скоростна кутия 9-степенна за Мерца и 8-степенна за това БМВ, за интериор и комфорт НЯМА НУЖДА ВЪОБЩЕ ДА ГОВОРИМ, само като видя елементарната средна конзола и тънките седалки на това БМВ и спирам да говоря, тегло 2070 кг за Мерца и 2180 кг за това БМВ, обезценяването на Мерца е по-малко от БМВ и накрая ЦЕНА-та: Този Мерц АМГ 63 Л, 4-матик в Силвър Стар струва 317, 724.58 лв с ДДС, което е много далеч под 400,000 лв за най-наточената версия на това БМВ, коята пак отстъпва по ВСИЧКИ показатели на Мерца!
    Ако ги имате парите за подобна кола, изборът е ваш, на мен ми изглежда пределно лесен ;-)

    Коментиран от #26, #36

  • 17 Наско

    14 9 Отговор
    800 НМ , браво . . . Мерцедес изкараха толкова 2003 година в S 600 ,който е 5500 кубика, за S65 няма да споменавам.
  • 18 Ввв

    13 9 Отговор
    Въпрос на вкус,на мен лично не ми харесва,S класата е иконата
  • 19 Алфа Ромео

    1 3 Отговор
    Ако няма турбина малко е съмнително макс. въртящият момент да е при 1500 об/мин.

    Коментиран от #34

  • 20 Ганьо Говнарев Говньо

    3 7 Отговор
    Кога ли нещото под кирлива ушанка ще измисли такава кола, такъв дизайн, мощ и красота, такова качество, па макар и по-проста? Аз мисля, че и след 300 години, едва ли ще успее!

    Коментиран от #24

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 onq s konq

    9 2 Отговор
    Дали ше пуснат и дизел от тая серия?Питам щото ми хареса така външно некак си макар че мойто съшто е много красиво ама е по старичко и зе да позагнива и да се люпи тук таме та съм решил да го сменям вече ама първо требва да го продам де ...

    Коментиран от #23, #35

  • 23 onq s konq

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "onq s konq":

    Е па има 740д ма си продай бъбреците и къщата за да го имаш тва 740д щото няма да има м760д сеш са
  • 24 ГОСТ

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Ганьо Говнарев Говньо":

    Откъм мощ нема проблеми.

  • 25 Гост

    2 0 Отговор
    Най-плавно спира кола без спирачки.
  • 26 Знаещ

    2 10 Отговор

    До коментар #16 от "CL500":

    За всичко съм съгласен освен за цената. Цената и на двете е горе-долу еднаква. Цената на мерцедеса, която си гледал е за базова версия, която никой в този клас не си купува. Добре обурудван и мерцедеса е около 400000 лева. Но е факт, че мерцедеса специално в този топ клас е недостижим. Това го показват и продажбите. По спомени Мерцедес продава ЕС-класи колкото Ауди 8-ма серия и БМВ 7-ма серия взети заедно.

    Коментиран от #27, #28

  • 27 Бай Шиле

    1 7 Отговор

    До коментар #26 от "Знаещ":

    Добави към тях Лексъс и Ягуар и тогава ще се съберат горе-долу колкото продажбите на Мерцедес в този сегмент.
  • 28 CL500

    1 7 Отговор

    До коментар #26 от "Знаещ":

    Тая цена я видях в Силвър Стар. Не знам дали е само базова, но и така да е, направо се чудя, какво може да се добави, че чак да стане към 400К лева. Чудя се, защото Мерцедес е марката, която влага най-много екстри в базовите си изпълнения, да не говорим за топ класа - Ес-класа (а и още повече наточено АМГ). Наистина ми е интересно, кое не е включено и колко струва. Сподели, ако ти се пише, че наистина ми е интересно...

    Коментиран от #30, #33

  • 29 Вуте

    1 3 Отговор
    Защо толкова евтино това бе?Да не би да му има нещо?
  • 30 Знаещ

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "CL500":

    https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250882835&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=194&minFirstRegistrationDate=2017-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev&steered=1
  • 31 filo

    7 0 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    За 40-50000 ще вземеш М5, но на 10 години.
  • 32 filo

    9 0 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Абе ти нали си много умен, затова ще ти кажа, че това БМВ хем е луксозна лимузина хем невероятно бърза, като съчетава освен тези показатели и доста други, сиреч много в едно и затова цената му е такава. Тази цена е нормална за такъв клас автомобил.
  • 33 James

    3 0 Отговор

    До коментар #28 от "CL500":

    Изобщо не е така, колега. За всички интересни екстри и материали извън стандартните за C, E, или S трябва да си платиш. За C класата ще си доплатиш за кожа и забравяш за вентилация и масаж, за E класата ще си доплатиш за кожа, срещу още доплащане получаваж вентилация и масаж, а за S класата ще си платиш за по-интересно направени седалки и вентилация за задния ред.
  • 34 ХЯО

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Алфа Ромео":

    какво ли разбират хората от завода че да твърдят за такива параметри.
  • 35 Алфа Ромео

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "onq s konq":

    Ша има 725 TDS
  • 36 Дискретен герой

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "CL500":

    Бедна ти е фантазията момче!!!
    Какви мерцедеси какви S-класи ти се мотаят в главата!! Тука се говори за Бмв седма серия, лимузина която превъзхожда всяка една друга от този клас до момента във абсолютно всяко едно отношение. Само за инфо, понеже си болен и малоумен фен на Бенз, колата да която говориш: ускорение 0-100 4,3с, като си измисляш тека да е с малко!!!
    BTW тези британци от РОЛС РОЙС никак не са луди че ползват двигатели точно от седма серия БМВ W12

    Коментиран от #37, #38

  • 37 CL500

    3 1 Отговор

    До коментар #36 от "Дискретен герой":

    Мога само да се изсмея... Не знам къде си гледал, но не си видял правилно. Погледни в официалните сайтове на Мерцедес или в който и да е сайт за автомобилни характеристики и ще ти станат ясни много неща. Ускорението на последната Ес-класа 63 АМГ Л, 4-матик е 3.5 сек до 100 км/час. Не знам какво си гледал, по-стар модел ли какво, но проверявай преди да пишеш. И всичко, което писах е точно така и този Мерцедес бие по абсолютно всички показатели това БМВ. Така е и за всяка друга 7 серия или Ауди 8-ца за съответен период на излизане.
    А и м/у другото моя ЦЛ от 2008-а е доста по-луксозен вътре от дори по-нова 7-ца. Ти явно си заслепен фен на трибуквието, никога не си се качвал на нова Ес-класа, камо ли да шофираш и лаеш тука.
    Просто погледни продажбите точно в тоя сегмент и ще ти стане ясно, кое е по-добро, защото това е най-добрия показател. Да не говорим, че Мерц наскоро минаха и БМВ по общи продажби, т.е. и за по-нисък клас автомобили.
    И запомни едно - БМВ никога, ама НИКОГА в историята не е била еталон в тоя сегмент, там се знае кой е и кой е изборът на заможните ;-)
  • 38 CL500

    2 1 Отговор

    До коментар #36 от "Дискретен герой":

    Сега видях, какво си ми гледал, шушумига такава. Гледал си Ес-класата с най-големия двигател Ес-65 АМГ Л, дето е 630 коня, 1000 нм, V12 - дааа, ама той е само със задно, бе пич.
    Сега за домашно погледни пак само, че за 4-матика (както и това БМВ е Х-драйв) на Ес 63 АМГ, на ти го напиша ли пак - 63 АМГ, 63 АМГ, 63 АМГ !!! Погледни сайтовете с характеристики и ще ти се изясни картинката, как миналогодишен модел бие по всички показатели още неизлязлото БМВ, вкл. и по цена!
    Не искам да споменавам, че тоя двигател в новия фейслифт на модела е не 612, а вече 630 коня!

    Коментиран от #40

  • 39 TSFH

    2 2 Отговор
    Хората не напразно са го казали.
    The ultimate driving machine.
    Това е БМВ.
  • 40 CL500

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "CL500":

    Видях, че за новия фейслифт съм допуснал грешка с мощността. Понеже аз съм фен не точно на Ес-класата, а на Ес-купето 63 АМГ, та последното купе беше 585 коня (ускорение до 100 3.9 сек) а фейслифтовото става вече тези 612 коня, колкото са и в тая Ес-класа 63 АМГ Л.
    Та на мен само купето ми е в главата, затова и като стане по-поносима цената то ще е заместителя на ЦЛ-а, ще почакаме :-)
  • 41 Косачката

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Morgoth":

    По твоята(малоумна) логика, RR трябва да се продава с не повече от 100 коня защото била за возене...
  • 42 Комбина

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "ттт":

    Херсваш Мерцедес, ако дедо ти е бил от Политбюро.