В средата на лятото успяхме да изпробваме най-добрите M модели на BMW, като освен тях на теста присъстваше и един автомобил, който не беше истински M, но ги превъзхождаше в ускорението. Баварските моторни заводи до сега така и не посмяха да създадат истинска M7-ца, но най-накрая опитаха да направят по-бърза версия на топ лимузината си. Тя взе, че се получи и то повече, отколкото очаквахме. Сблъскахме се с нея, но за кратко - за скромното разстояние от 50 километра, което беше крайно недостатъчно, за да можем да бъдем по-конкретни и решихме да го направим отново. Първо, защото това е най-бързото BMW до момента и второ, защото това е най-бързата от трите конкурентни германски премиум лимузини. Интересното при тази кола е, че отвън изобщо не изглежда, че крие такъв потенциал. Автомобилът е еталон за комфорт и удобство, а като се прибави към това и впечатляващата динамика, сходна с тази на суперавтомобилите, нещата определено стават сериозни.
Екстериор
Автомобилът трябва да бъде най-ексклузивната 7-Series, но въпреки това към всички детайли е подходено семпло и стилно, като малко са тези, които говорят за това, което се крие под "дрехите". На практика отвън е видим стандартният М пакет, с който могат да се оборудват и другите версии, а разликата идва от няколко матови детайла в цвета Cerium Gray в бронята, праговете и стоповете, 20-инчовите джанти, огромните спирачни апарати и дискове, надписите на задната колонка и багажника и може би най-отличителните - накрайниците на изпускателната система. Но дори и те не правят впечатление на пътя. При вглеждане във фаровете се забелязва и разликата, идваща от двете сини ленти в тях, които показват, че са лазерни.
Интериор
Тук идват малко по-големите разлики поради "дългата база" на модела и най основната от тях е позицията на задната дясна седалка, която с едно натискане на бутона се превръща в нещо подобно на седалките от първа класа в по-новите самолети. Самата седалка се повдига и изправя, предната се отдръпва максимално и се навежда, като от нея слиза опора за краката. Едновременно с това монитора на екрана се изправя, за да бъде удобен за гледане. Тази позиция ще бъде комфортна и за хора с над средния ръст. Иначе, мониторите са задните седалки са с максималния удобен размер, а в централната конзола е вграден таблет, който с едно натискане на бутона може да се използва напълно дистанционно за управление на функциите на автомобила. Преминаваме и към материалите, които в случая са два цвята кожа, черен пиано лак и много метал, който отговаря и за аудиосистемата на Bowers&Wilkins. Като цяло комбинацията е такава, каквато очакваме за един автомобил от този клас.
Амбиентното осветление, което стана модерно напоследък, обхваща почти целия интериор като това включва дори и говорителите на аудиосистемата. Друго любопитно е, че повечето прибори са насочени към шофьора. Автономните системи са комбинация от най-доброто в момента, като всичко най-важно е отбелязано на head-up дисплея и при шофиране по път с добра маркировка e необходимо буквално само да придържате с пръсти волана, защото всичко друго се извършва от автомобила. Впечатление прави и плавното намаляване на скоростта при т.нар. принудително спиране.
Ходови характеристики
Това е междинен M автомобил и поради тази причина е оборудван със задвижване на четирите колела xDrive, което прибавя допълнителен комфорт и разбира се, чудовищно ускорение, а то не се усеща много поради големината на автомобила. При бърз поглед над километража обаче, нещата започват да ви се струват трудни за възприемане. Стандартно ускорението от 0 до 100 се извършва за 3.7 секунди, но когато сте зад волана ви се струва, че вашата M760Li има повече мощност от заводската и ускорението се случва още по-бързо. Странно за луксозна лимузина, но и тук има launch control, който се активира с пускането на спортния режим, преминаването на ръчно превключване на предавките и натискането на спирачката и газта едновременно.
Ускорението от място е нещо, което вече е много изравнено, но тук впечатлението идва от доускорението в километрите над 100 и то идва от мощността на двигателя и най-вече от неговия въртящ момент. Теглото на автомобила е 2 180 килограма, което идва благодарение на композитната конструкция на шасито смесваща стомана с алуминий и въглеродни влакна, като не пропускаме дванайсетцилиндровия двигател и удължената база. От предишната серия на модела са заимствани задните завиващи колела, като те допълнително допринасят за пъргавината в завои, а ниският център на тежестта води до липсата на типичното накланяне на купето. Джантите са 20-инчови с различна широчина - 8.5 на 10 J, а гумите са с размери 245/40 отпред и 275/35 отзад.
Двигател
Това е най-интересното в този автомобил, защото V12 агрегатите бяха малко позабравени покрай истерията по намаляване на работния обем. Тук той е 6.6-литров с мощност от 610 конски сили и 800 нютонметра въртящ момент, идващи при скромните 1 500 оборота в минута. Автомобилът впечатлява с моментално ускорение при всякаква скорост и оборотни режими, което означава, че трябва да се кара внимателно, ако не искаме да се разделим със свидетелството си за правоуправление. Този двигател работи съвместно с осемстепенната автоматична скоростна кутия Steptronic Sport, което също е един от плюсовете, защото M моделите са оборудвани със седемстепенна кутия, която при спортен режим превключва малко по-рязко и може да ви подразни.
Извънградският разход на автомобила достигна 13.6 при малко по-натоварен режим на каране, като в града се качи на 14.2, но не забравяйте, че говорим за лимузина с 610 коня. Този разход на автомобила е много близо до зададения заводски от 12.8 литра, а знаем, че това не се среща често и в повечето случаи разминаването е голямо. В икономичния и комфортен режим автомобилът е много тих и наподобява поведението на електрическа кола Това се дължи на огромния въртящ момент. В спортен режим обаче тази "седмица" има качествен гърлен звук, който не е дразнещо висок, но е достатъчен, за да настръхнете от удоволствие при натискане на газта.
Цена
Като тоталния флагман на марката, цената на M760Li хич не е ниска, и започва от 342 900 лева, като с по-широк набор от екстри може да достигне и до 400 000 лева. Пак обаче ще споменем, че става въпрос за най-бързото и луксозно BMW в момента.
Добрата комбинация от представяне, комфорт и удоволствие винаги е била целта на BMW, след пробното шофиране, което направихме, можем да кажем, че M760Li е най-добрият им пример до момента - мощност сходна с тази на Porsche Turbo S Exclusive и комфорт, който в момента само S-Klasse може да достигне. Автомобилът изпълнява функцията на бизнес лимузина, но буквално ви кара да оставите личния си шофьор след работа и да отидете в някой планински проход и да изядете няколко спортни автомобила за закуска. Това според нас е и най-"драйвърската" кола от лимузините на гермаското премиум трио.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баси
07:32 12.10.2017
2 коки
07:45 12.10.2017
3 Morgoth
Просто си представете как бизнесмена си е сложил кафенцето на масичката, отворил си е лаптопа, защото не смята да губи време за работа само за това, че от общината днес решили да кърпят дупки, кефи се на лукса на тази седмица и тоя момент шофьора решава, че с тези 600 коня ще тръгне първи на светофара, праща кафето в пазвата на бизнесмена, а лаптопа се разбива на задното стъкло :)
Коментиран от #12, #41
08:03 12.10.2017
4 Справедлив
08:05 12.10.2017
5 Гост
Коментиран от #11, #31
08:40 12.10.2017
6 Госта
08:50 12.10.2017
7 news
оно не е в движение в гаража е
ама на капака на неу се събират да пияд бира
и квалталните красавици да глетат Азис на телевизоро
те затва е БМФ -то
за кев на народа
09:09 12.10.2017
8 ттт
Коментиран от #42
09:14 12.10.2017
9 гост
Коментиран от #32
09:28 12.10.2017
10 Никой
09:30 12.10.2017
11 Тушибиян
До коментар #5 от "Гост":
Ти м5 1 тон ли мислиш че тежи09:38 12.10.2017
12 Марио
До коментар #3 от "Morgoth":
Хубавата кола е за да си я караш сам не някой друг да ти я кара.09:54 12.10.2017
13 Петко
10:12 12.10.2017
14 вижся
11:10 12.10.2017
15 Иво
11:10 12.10.2017
16 CL500
Та да видим едно сравнение с Мерцедес Ес 63 АМГ, 4-матик ...
мощност: 612 коня > 610 коня, въртящ момент 900 нм > 800 нм, ускорение до 100: 3.5 сек за Мерца и 3.7 сек за това БМВ, разход по данни на производителя (където БМВ най-много лъже) за градско 11.7 л/100 км за Мерца срещу 14.2 л/100 км за това БМВ, скоростна кутия 9-степенна за Мерца и 8-степенна за това БМВ, за интериор и комфорт НЯМА НУЖДА ВЪОБЩЕ ДА ГОВОРИМ, само като видя елементарната средна конзола и тънките седалки на това БМВ и спирам да говоря, тегло 2070 кг за Мерца и 2180 кг за това БМВ, обезценяването на Мерца е по-малко от БМВ и накрая ЦЕНА-та: Този Мерц АМГ 63 Л, 4-матик в Силвър Стар струва 317, 724.58 лв с ДДС, което е много далеч под 400,000 лв за най-наточената версия на това БМВ, коята пак отстъпва по ВСИЧКИ показатели на Мерца!
Ако ги имате парите за подобна кола, изборът е ваш, на мен ми изглежда пределно лесен ;-)
Коментиран от #26, #36
11:17 12.10.2017
17 Наско
11:27 12.10.2017
18 Ввв
12:05 12.10.2017
19 Алфа Ромео
Коментиран от #34
12:26 12.10.2017
20 Ганьо Говнарев Говньо
Коментиран от #24
12:31 12.10.2017
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 onq s konq
Коментиран от #23, #35
13:53 12.10.2017
23 onq s konq
До коментар #22 от "onq s konq":
Е па има 740д ма си продай бъбреците и къщата за да го имаш тва 740д щото няма да има м760д сеш са14:11 12.10.2017
24 ГОСТ
До коментар #20 от "Ганьо Говнарев Говньо":
Откъм мощ нема проблеми.14:15 12.10.2017
25 Гост
14:22 12.10.2017
26 Знаещ
До коментар #16 от "CL500":
За всичко съм съгласен освен за цената. Цената и на двете е горе-долу еднаква. Цената на мерцедеса, която си гледал е за базова версия, която никой в този клас не си купува. Добре обурудван и мерцедеса е около 400000 лева. Но е факт, че мерцедеса специално в този топ клас е недостижим. Това го показват и продажбите. По спомени Мерцедес продава ЕС-класи колкото Ауди 8-ма серия и БМВ 7-ма серия взети заедно.Коментиран от #27, #28
14:56 12.10.2017
27 Бай Шиле
До коментар #26 от "Знаещ":
Добави към тях Лексъс и Ягуар и тогава ще се съберат горе-долу колкото продажбите на Мерцедес в този сегмент.15:03 12.10.2017
28 CL500
До коментар #26 от "Знаещ":
Тая цена я видях в Силвър Стар. Не знам дали е само базова, но и така да е, направо се чудя, какво може да се добави, че чак да стане към 400К лева. Чудя се, защото Мерцедес е марката, която влага най-много екстри в базовите си изпълнения, да не говорим за топ класа - Ес-класа (а и още повече наточено АМГ). Наистина ми е интересно, кое не е включено и колко струва. Сподели, ако ти се пише, че наистина ми е интересно...Коментиран от #30, #33
15:18 12.10.2017
29 Вуте
15:32 12.10.2017
30 Знаещ
До коментар #28 от "CL500":
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=250882835&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=194&minFirstRegistrationDate=2017-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=prev&steered=116:17 12.10.2017
31 filo
До коментар #5 от "Гост":
За 40-50000 ще вземеш М5, но на 10 години.16:48 12.10.2017
32 filo
До коментар #9 от "гост":
Абе ти нали си много умен, затова ще ти кажа, че това БМВ хем е луксозна лимузина хем невероятно бърза, като съчетава освен тези показатели и доста други, сиреч много в едно и затова цената му е такава. Тази цена е нормална за такъв клас автомобил.16:56 12.10.2017
33 James
До коментар #28 от "CL500":
Изобщо не е така, колега. За всички интересни екстри и материали извън стандартните за C, E, или S трябва да си платиш. За C класата ще си доплатиш за кожа и забравяш за вентилация и масаж, за E класата ще си доплатиш за кожа, срещу още доплащане получаваж вентилация и масаж, а за S класата ще си платиш за по-интересно направени седалки и вентилация за задния ред.17:32 12.10.2017
34 ХЯО
До коментар #19 от "Алфа Ромео":
какво ли разбират хората от завода че да твърдят за такива параметри.19:16 12.10.2017
35 Алфа Ромео
До коментар #22 от "onq s konq":
Ша има 725 TDS01:47 13.10.2017
36 Дискретен герой
До коментар #16 от "CL500":
Бедна ти е фантазията момче!!!Какви мерцедеси какви S-класи ти се мотаят в главата!! Тука се говори за Бмв седма серия, лимузина която превъзхожда всяка една друга от този клас до момента във абсолютно всяко едно отношение. Само за инфо, понеже си болен и малоумен фен на Бенз, колата да която говориш: ускорение 0-100 4,3с, като си измисляш тека да е с малко!!!
BTW тези британци от РОЛС РОЙС никак не са луди че ползват двигатели точно от седма серия БМВ W12
Коментиран от #37, #38
10:28 13.10.2017
37 CL500
До коментар #36 от "Дискретен герой":
Мога само да се изсмея... Не знам къде си гледал, но не си видял правилно. Погледни в официалните сайтове на Мерцедес или в който и да е сайт за автомобилни характеристики и ще ти станат ясни много неща. Ускорението на последната Ес-класа 63 АМГ Л, 4-матик е 3.5 сек до 100 км/час. Не знам какво си гледал, по-стар модел ли какво, но проверявай преди да пишеш. И всичко, което писах е точно така и този Мерцедес бие по абсолютно всички показатели това БМВ. Така е и за всяка друга 7 серия или Ауди 8-ца за съответен период на излизане.А и м/у другото моя ЦЛ от 2008-а е доста по-луксозен вътре от дори по-нова 7-ца. Ти явно си заслепен фен на трибуквието, никога не си се качвал на нова Ес-класа, камо ли да шофираш и лаеш тука.
Просто погледни продажбите точно в тоя сегмент и ще ти стане ясно, кое е по-добро, защото това е най-добрия показател. Да не говорим, че Мерц наскоро минаха и БМВ по общи продажби, т.е. и за по-нисък клас автомобили.
И запомни едно - БМВ никога, ама НИКОГА в историята не е била еталон в тоя сегмент, там се знае кой е и кой е изборът на заможните ;-)
12:56 13.10.2017
38 CL500
До коментар #36 от "Дискретен герой":
Сега видях, какво си ми гледал, шушумига такава. Гледал си Ес-класата с най-големия двигател Ес-65 АМГ Л, дето е 630 коня, 1000 нм, V12 - дааа, ама той е само със задно, бе пич.Сега за домашно погледни пак само, че за 4-матика (както и това БМВ е Х-драйв) на Ес 63 АМГ, на ти го напиша ли пак - 63 АМГ, 63 АМГ, 63 АМГ !!! Погледни сайтовете с характеристики и ще ти се изясни картинката, как миналогодишен модел бие по всички показатели още неизлязлото БМВ, вкл. и по цена!
Не искам да споменавам, че тоя двигател в новия фейслифт на модела е не 612, а вече 630 коня!
Коментиран от #40
13:19 13.10.2017
39 TSFH
The ultimate driving machine.
Това е БМВ.
14:49 13.10.2017
40 CL500
До коментар #38 от "CL500":
Видях, че за новия фейслифт съм допуснал грешка с мощността. Понеже аз съм фен не точно на Ес-класата, а на Ес-купето 63 АМГ, та последното купе беше 585 коня (ускорение до 100 3.9 сек) а фейслифтовото става вече тези 612 коня, колкото са и в тая Ес-класа 63 АМГ Л.Та на мен само купето ми е в главата, затова и като стане по-поносима цената то ще е заместителя на ЦЛ-а, ще почакаме :-)
15:25 13.10.2017
41 Косачката
До коментар #3 от "Morgoth":
По твоята(малоумна) логика, RR трябва да се продава с не повече от 100 коня защото била за возене...20:59 12.11.2017
42 Комбина
До коментар #8 от "ттт":
Херсваш Мерцедес, ако дедо ти е бил от Политбюро.19:20 09.12.2018