Отидете към основна версия

32 323 26

Тест и БГ цени на Opel Grandland X

  • opel-
  • grandland x-
  • тест-
  • цени

Марката Opel, която вече е собственост на французите от PSA, лансира на българския пазар своя флагман при кросоувърите. Става дума за модел, наречен Grandland X, който въпреки обозначението Х не разполага с 4х4 система в нито една от версиите си. Впрочем, тясното сътрудничество между Opel и Peugeot датира много преди придобиването на марката от французите. Още от самото начало на проекта Grandland X, той е замислен като немска вариация на тема Peugeot 3008. Но толкова ли много общо имат тези два автомобила?

Екстериор


Ако не знаете, че Opel Grandland X и Peugeot 3008 имат една и съща техническа база, трудно ще разберете, че двата псевдокросоувъра са близки родственици. Дизайнерите на немската компания са направили всичко възможно, за да може "тяхната рожба" да изглежда различно. А дали е по-хубава от френския си донор е въпрос на вкус.

Opel Grandland X притежава по-консервативната визия от двата автомобила, но определено има свое собствено лице и е фирмено идентичен с останалите нови Opel-и. Иначе и новото ръководство явно няма никакво намерение да произвежда моделите си с повишена проходимост в Германия. След Frontera и Antara, които се сглобяваха съответно в Англия и Корея, новият кросоувър Grandland X ще се прави в завода на PSA в Сошо, Франция.

Интериор


Що се отнася до седалките, то те са удобни и снабдени с доста изразена странична поддръжка. Това, с което Grandland X превъзхожда 3008 е шумоизолацията в салона. В купето може да се разговаря, без да се повишава глас дори и при скорост от 150 км/ч. Шумоизолацията е отлична, както откъм моторния отсек, така и от пътя. Откъм екстри обаче Grandland X отстъпва на 3008. Французинът има повечко опции в базовото си ниво. Иначе салонът на Grandland X е функционален, просторен, а товарното пространство - оптимално.

Двигател и ходови характеристики


Колкото и странно да звучи Grandland X се предлага само с предно предаване въпреки офроудърското си излъчване. На практика тази кола е далеч от понятието SUV. Тя е нещо като преоблечен миниван с леко повишена проходимост. За последната се грижат основно по-високия клиренс и система, наречена Grip Control, която оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия.

Автомобилът, който тествахме беше оборудван с 1.6-литров дизелов двигател с мощност 120 конски сили и с шестстепенна автоматична скоростна кутия. Именно този мотор е най-подходящ за немския автомобил. Икономичен е и предлага прилична динамика. По-късно, през следващата година, на нашия пазар ще се появи и по-мощен дизел с дългоочакваната осемстепенна автоматична трансмисия.

Още един интересен двигател представлява трицилиндровото PureTech моторче, което е снабдено с ниско инерционно турбо и с мощност 130 конски сили. Въпреки че конете са повече от тези на 1.6 дизел, по-ниският въртящ момент прави предложението недотам удачно. Нито един от двата двигателя не предлага "весел старт", но в градски условия дизеловият се чувства добре. Основният му коз е икономичността, която в града е около 6 литра на 100 километра, а на извънградско може да падне и на 4.5.

Цена


Ако искате миниван със SUV-излъчване, то един от вариантите, на които непременно трябва да обърнете внимание е именно Grandland X. 3008 изглежда по-екстравагантно, особено в интериорно отношение, но що се отнася до драйвърски емоции, то Opel-ът не отстъпва на прекия си конкурент. И цените са съпоставими. Ето и пълната ценова листа на Grandland X за България.

Поставете оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.

Свързани новини