Марката Opel, която вече е собственост на французите от PSA, лансира на българския пазар своя флагман при кросоувърите. Става дума за модел, наречен Grandland X, който въпреки обозначението Х не разполага с 4х4 система в нито една от версиите си. Впрочем, тясното сътрудничество между Opel и Peugeot датира много преди придобиването на марката от французите. Още от самото начало на проекта Grandland X, той е замислен като немска вариация на тема Peugeot 3008. Но толкова ли много общо имат тези два автомобила?
Екстериор
Ако не знаете, че Opel Grandland X и Peugeot 3008 имат една и съща техническа база, трудно ще разберете, че двата псевдокросоувъра са близки родственици. Дизайнерите на немската компания са направили всичко възможно, за да може "тяхната рожба" да изглежда различно. А дали е по-хубава от френския си донор е въпрос на вкус.
Opel Grandland X притежава по-консервативната визия от двата автомобила, но определено има свое собствено лице и е фирмено идентичен с останалите нови Opel-и. Иначе и новото ръководство явно няма никакво намерение да произвежда моделите си с повишена проходимост в Германия. След Frontera и Antara, които се сглобяваха съответно в Англия и Корея, новият кросоувър Grandland X ще се прави в завода на PSA в Сошо, Франция.
Интериор
Що се отнася до седалките, то те са удобни и снабдени с доста изразена странична поддръжка. Това, с което Grandland X превъзхожда 3008 е шумоизолацията в салона. В купето може да се разговаря, без да се повишава глас дори и при скорост от 150 км/ч. Шумоизолацията е отлична, както откъм моторния отсек, така и от пътя. Откъм екстри обаче Grandland X отстъпва на 3008. Французинът има повечко опции в базовото си ниво. Иначе салонът на Grandland X е функционален, просторен, а товарното пространство - оптимално.
Двигател и ходови характеристики
Колкото и странно да звучи Grandland X се предлага само с предно предаване въпреки офроудърското си излъчване. На практика тази кола е далеч от понятието SUV. Тя е нещо като преоблечен миниван с леко повишена проходимост. За последната се грижат основно по-високия клиренс и система, наречена Grip Control, която оптимизира работните алгоритми на стабилизиращата програма и системата против пробуксуване към пътните условия.
Автомобилът, който тествахме беше оборудван с 1.6-литров дизелов двигател с мощност 120 конски сили и с шестстепенна автоматична скоростна кутия. Именно този мотор е най-подходящ за немския автомобил. Икономичен е и предлага прилична динамика. По-късно, през следващата година, на нашия пазар ще се появи и по-мощен дизел с дългоочакваната осемстепенна автоматична трансмисия.
Още един интересен двигател представлява трицилиндровото PureTech моторче, което е снабдено с ниско инерционно турбо и с мощност 130 конски сили. Въпреки че конете са повече от тези на 1.6 дизел, по-ниският въртящ момент прави предложението недотам удачно. Нито един от двата двигателя не предлага "весел старт", но в градски условия дизеловият се чувства добре. Основният му коз е икономичността, която в града е около 6 литра на 100 километра, а на извънградско може да падне и на 4.5.
Цена
Ако искате миниван със SUV-излъчване, то един от вариантите, на които непременно трябва да обърнете внимание е именно Grandland X. 3008 изглежда по-екстравагантно, особено в интериорно отношение, но що се отнася до драйвърски емоции, то Opel-ът не отстъпва на прекия си конкурент. И цените са съпоставими. Ето и пълната ценова листа на Grandland X за България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пежо
Коментиран от #3
09:35 11.12.2017
2 Никола
10:02 11.12.2017
3 Пежо ама навнимателно
До коментар #1 от "Пежо":
Колата от снимките е с ръчни скорости.Коментиран от #7
10:09 11.12.2017
4 хмм
Коментиран от #13
10:30 11.12.2017
5 вижся
11:01 11.12.2017
6 Иван
11:08 11.12.2017
7 Марто
До коментар #3 от "Пежо ама навнимателно":
Каолите от снимките са няколко, нищо, че са сини всичките. Иначе статията е обективна и готина. Колата не ми допада особено.11:15 11.12.2017
8 Кобрата
Това си е лично мое мнение!
11:25 11.12.2017
9 Никола
11:45 11.12.2017
10 Алфа Ромео
12:45 11.12.2017
11 НисанМураноВарна
Коментиран от #12
13:00 11.12.2017
12 мхмм
До коментар #11 от "НисанМураноВарна":
Абсолютно съгласен! Такава кола за българските условия без 4х4 е безполезна!13:27 11.12.2017
13 СУВ
До коментар #4 от "хмм":
Да аз ще ти обясня защо ги вземаме. Понеже комбито изглежда супeр грозно а СУВ има добър багажник не само като литри а и като форма затова са супер удобни а и изглеждат добре, това е. Друго предимство пред комбито е дължината, по-къс е от комбито което е предимство при паркиране. Това е един заместител на комбито.16:45 11.12.2017
14 PSA
Коментиран от #17, #21
16:49 11.12.2017
15 PSA
16:51 11.12.2017
16 Емил
19:17 11.12.2017
17 mediator37
До коментар #14 от "PSA":
В завоите и на асфалт да си 4х4 ти спасява живота. А какъв комфорт и самочувствие е на зимни курорти и лятно леко горско каране по разкашкан път, нямам думи.Веднъж седни на 4х4, дори да е "паркетник" и пак ще си говорим.
Коментиран от #18
20:53 11.12.2017
18 ооооо
До коментар #17 от "mediator37":
маняци, безпарични - само в облаците летите, но джобовите ви празни - дори за една ТАТА.21:12 11.12.2017
19 Коззар
22:20 11.12.2017
20 непознат
23:18 11.12.2017
21 GGG
До коментар #14 от "PSA":
Нали се сещаш, какъв срам ще береш с визуално високопроходим автомобил, който буксува и не може да отлепи в 10 см. сняг?! Няма по-безмислено нещо от подобие на SUV с предно предаване. В пъти по-добре е комби 4Х4 от сорта на Шкода Скаут или Волво ХС 70 примерно - комфорта на лекия автомобил с високата проходимост на SUV!10:29 12.12.2017
22 Na onq konq
12:29 12.12.2017
23 PSA
В грешка си, не се занасяй. В 10 см. сняг няма никакъв проблем и с обикновена кола със зимни гуми, да не говорим за SUV с предно и, разбира се, стига гумите да не са галоши. Що не си признаете, че нямате какво да правите с тези 4X4, ако не сте авджии? Само че и авджиите газят със стари таралясници, още не съм видял лъскаво 4X4 навъртяно до тавана с кал.
13:09 12.12.2017
24 РSA
13:11 12.12.2017
25 Боби
Коментиран от #26
14:30 12.12.2017
26 qwerty
До коментар #25 от "Боби":
За движение по вътрешните улици из софийските квартали,особено през зимата / и не само/ спасението е по-високото окачване и 4Х4. А на места е най-добре да се отива с автомобил за offroad.16:18 13.12.2017