Европейските марки вдигат цените на автомобилите с ДВГ

25 Декември, 2024 10:15 3 270 32

  • европа-
  • автомобили-
  • двг-
  • цени-
  • повишение
Европейските марки вдигат цените на автомобилите с ДВГ - 1

В Европа цените на автомобилите с ДВГ растат, докато електрическите автомобили стават по-евтини. Производителите започнаха да коригират разходите, за да насърчат продажбите на "батерийни" автомобили, съобщава Reuters. Причината са новите изисквания на Европейския съюз, които влизат в сила от 1 януари 2025 година. Отсега нататък поне една пета от продажбите на повечето марки трябва да идват от електрически превозни средства. В противен случай ги грозят големи глоби.

Peugeot вдигна цените с 500 евро за цялата моделна гама, с изключение на изцяло електрическите автомобили. В Renault пък поскъпнаха само някои автомобили с ДВГ: например цената на Clio SCE 65 се повиши с 300 евро. И двете компании твърдят, че корекцията на цената е следствие от инфлацията. От друга страна Volkswagen намали цената на ID.3 на няколко пазара. В Германия сега този модел струва под 30 000 евро.

Според новите екологични разпоредби около 22 процента от колите, продавани от марките, трябва да са електрически. Засега, според изчисленията на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), европейските марки са много далеч от този показател: електрическите автомобили представляват само 13 процента от всички продажби.

Само три компании, работещи в региона - Volvo, SAIC и Tesla, ще могат да избегнат глобите. Останалите ще трябва да платят 15 милиарда евро. Основният удар ще падне върху Volkswagen Group, чиято позиция и без това е трудна: санкциите се оценяват на 7.7 милиарда евро. Следва концернът Renault-Nissan-Mitsubishi с 1.7 млрд., следван от Stellantis с 1.6 млрд. евро.

Намаляването на цените, предназначено да увеличи търсенето на електрически автомобили, които не са евтини за производство, ще струва скъпо на компаниите. Исканията се засилват на фона на кризата в индустрията, когато най-големият европейски производител VW планира намаляване на заплати и затваряне на заводи, а десетки хиляди негови служители стачкуват.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 как да вдигнат цените на електрокарите

    71 7 Отговор
    като никой не ги купува?

    Коментиран от #29

  • 2 Въй Въй

    12 40 Отговор
    А лади, москвичи само на картинки

    Коментиран от #18, #27

  • 3 Усасра

    70 9 Отговор
    Няма много глупави да купуват електричките..,

    Накрая ще купуваме двг от китай

    Коментиран от #32

  • 4 Всеки нов Еквивалент е по-Скъп !

    13 2 Отговор
    Всеки нов Еквивалент е по-Скъп !

    А и Въпроса е Доста Комплексен !

    Какво Всъщност Предлагаш ?

    Коментиран от #9

  • 5 Българин

    50 6 Отговор
    Поредният пирон в ковчега на Европа!

    Коментиран от #26

  • 6 Оги

    52 5 Отговор
    Стадото си трае, докато евро чиновниците с по 30 нон а заплата в евро го стриже, дои и закопава все повече и повече.
  • 7 Българин

    50 7 Отговор
    Мъдро, мъдро накажете автомобилната индустрия но давайте пари на ЗЕЛЕНСКИ 🤣🤣🤣🤣🤣
  • 8 Пич

    50 7 Отговор
    Интересното е че абсолютните малоумници не са само Урсулианците от администрацията , но за моя изненада - от частния сектор !? Китай предлага автомобили на около 400% по добри цени , и се приближава към момента когато ще разплете тарлъците на автомобилостроенето на Европа !
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Намериха

    21 1 Отговор
    Намериха Начин !

    Да вдигнат Цените на тезци с ДВГ !
  • 11 БгТопИдиот🇧🇬

    45 5 Отговор
    Европейските марки вдигат цените на автомобилите с ДВГ.

    За сметка на това другарите от Чайна ги намалят .

    Кой ли ще победи ?

    Коментиран от #15

  • 12 Някой

    21 3 Отговор
    Да, невидимата ръка на пазара. Само дето не е невидима.
  • 13 нормално е всичко да поскъпне

    29 6 Отговор
    ами така е , ще вдигат цените , санкцийте работят!

    пък нали трябва да му е гадно на путин ?

    руската газ докато я демократизират и тя поскъпва

    всичко поскъпва! урсула се радва, ние гледам тъпо
  • 14 НВа

    21 2 Отговор
    Освен Тесла има една прилична : Тойота/Субару bZ4X. Единствената заедно с Нисан Лийф ставаща за батерия за къщата, при закупуване на супер скъп кабел.
    Малко да и свалят цената надолу - 25%, и ако беше 4x4 става.
    Аз живея на 250 км от София, което с парно и задръствания на Витиня прави така, че да ми трябват поне 350 км пробег да мога да стигна спокойно и да я оставя да се зарежда за връщане.
    А се оказва, че при указан 450 км пробег всички правят под 300 км, и това без да смятаме външна температура и намаляващ капацитет на батерията с времето. Та, като изкарат кола 4x4 с пробег 600 км. на хартия на цена около 70 000 лв макс. ще тръгнат нещата. Правейки SUV с двигатели под 150 к.с. не работи в полза на електричките.
    Другото според мен е дилърите да правят пакетна цена - записват 5 души за ДВГ и 1 за електричка и продават с намаление. Най-евтиният VW с 4x4 - T-Roc е над 90 000 лв., леке е много.
    Да не говорим за гаврата с "новата"Фронтера на Опел...
  • 15 лесно е

    13 5 Отговор

    До коментар #11 от "БгТопИдиот🇧🇬":

    затова европейските пристанища са пълни с китайски електрички, които никой не иска да купи. А европейските марки устойчиво се връщат към ДВГ.
  • 16 шефа

    35 5 Отговор
    Море от коли стои по плацовете на Швабия и няма кой да ги купи ,те вдигат цените и затварят заводи,МЪДРО хахахаахахахаааааа.Великия Владимир Путин им предсказа краха преди три години,но евроатлантика е ..диот !!!

    Коментиран от #19, #24

  • 17 Азззззззз

    29 3 Отговор
    Все по трудно става да се обясни що е туй пазарна икономика в Европейския съюз...
  • 18 А БЪЛГАРИ БЪЛГАРСКИ ЯЗИК НЕ Е ИМАЛО

    2 6 Отговор

    До коментар #2 от "Въй Въй":

    СИЧКО Е ОТ ФИЛИП МАКЕДОНСКИ И СИНА МУ...
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 ТИР

    18 3 Отговор
    До сега съм имал само автомобили втора ръка
    15 годишни + за цена 4000 лв а сериозни ремонти не са се налагали,,, усещането ми за електричките е че са дърво, оставяш я и като се върнеш заряд йок,,,,
  • 21 Дааа

    17 1 Отговор
    Всеки сам да си направи извода, ако нещо върви има търсене дали ще се налага намаляване на цената му И вдигане конкурента.
  • 22 Ироничен

    20 0 Отговор
    Изкривяването на пазапа не води до нищо добро. Ще си карам старото ДВГ!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Механик

    2 10 Отговор

    До коментар #16 от "шефа":

    Няма продадена нито една нова китайка лада . Великия Владимир Путин се чуди как да накара крепостните да купуват.

    Коментиран от #28

  • 25 Съдията Дред

    10 2 Отговор
    Урсуляците водят до там, че за все повече хора става невъзможно да купят нова кола. Допреди по малко от 4 години можеше да се купи нова кола с нормални размери и нормален двигател под 30 000 лева, сега на тая цена само Дачия в базов модел с двигателче от косачка, с висок разход , скъпа поддръжка и гадна за каране. И хората се ориентират към новия внос дизеляци, много екологично, нали скъпи урсуляци? През пролетта на 2021 имаше например Пежо 301 дизел за 25 000 лева, есента го спряха от производство. То може да приемате норми, ама ние си правим сметката, и купуваме каквото можем. Рядкост са тия дето затъват в заеми точно заради ламарини.
  • 26 Варненец

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Българин":

    То така разправяха от НаСесерето, още от 50-те години, но я ми кажи, къде е то сега? 🤣
  • 27 Варненец

    3 1 Отговор

    До коментар #2 от "Въй Въй":

    Не са на картинки ладите и масквичите, но не са руски. Просто китайки с рашки емблеми, даже тях слагат в Китай 🤣
  • 28 Варненец

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Механик":

    Те нямат с какво да ги купуват 🤣
  • 29 ТеслЮ

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "как да вдигнат цените на електрокарите":

    Не, не ги купуват . Никак даже и никой.
    Затова в София се напълни с Тесли по светофарите и по моловете .
    Може би някаква тайна субсидия са пуснали за софиянци, а ...
    Ама то докато си цъкаш на таблета от селския кенеф , няма как да ги знаеш тия работи.

    Коментиран от #30

  • 30 Геккхъ

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "ТеслЮ":

    По моловете и светофарите е пълно и с Поршета, така че явно и те са станали масови.
  • 31 Посетител

    1 1 Отговор
    Докато на вторичния пазар има коли с ДВГ, ще купувам такива. ЕК/ЕС да го...
  • 32 Посетител

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Усасра":

    Там е работата, че китайците наблягат на електрички... Най-много да пуснат някой плъгин хибрид.