В Европа цените на автомобилите с ДВГ растат, докато електрическите автомобили стават по-евтини. Производителите започнаха да коригират разходите, за да насърчат продажбите на "батерийни" автомобили, съобщава Reuters. Причината са новите изисквания на Европейския съюз, които влизат в сила от 1 януари 2025 година. Отсега нататък поне една пета от продажбите на повечето марки трябва да идват от електрически превозни средства. В противен случай ги грозят големи глоби.
Peugeot вдигна цените с 500 евро за цялата моделна гама, с изключение на изцяло електрическите автомобили. В Renault пък поскъпнаха само някои автомобили с ДВГ: например цената на Clio SCE 65 се повиши с 300 евро. И двете компании твърдят, че корекцията на цената е следствие от инфлацията. От друга страна Volkswagen намали цената на ID.3 на няколко пазара. В Германия сега този модел струва под 30 000 евро.
Според новите екологични разпоредби около 22 процента от колите, продавани от марките, трябва да са електрически. Засега, според изчисленията на Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), европейските марки са много далеч от този показател: електрическите автомобили представляват само 13 процента от всички продажби.
Само три компании, работещи в региона - Volvo, SAIC и Tesla, ще могат да избегнат глобите. Останалите ще трябва да платят 15 милиарда евро. Основният удар ще падне върху Volkswagen Group, чиято позиция и без това е трудна: санкциите се оценяват на 7.7 милиарда евро. Следва концернът Renault-Nissan-Mitsubishi с 1.7 млрд., следван от Stellantis с 1.6 млрд. евро.
Намаляването на цените, предназначено да увеличи търсенето на електрически автомобили, които не са евтини за производство, ще струва скъпо на компаниите. Исканията се засилват на фона на кризата в индустрията, когато най-големият европейски производител VW планира намаляване на заплати и затваряне на заводи, а десетки хиляди негови служители стачкуват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 как да вдигнат цените на електрокарите
Коментиран от #29
10:18 25.12.2024
2 Въй Въй
Коментиран от #18, #27
10:20 25.12.2024
3 Усасра
Накрая ще купуваме двг от китай
Коментиран от #32
10:21 25.12.2024
4 Всеки нов Еквивалент е по-Скъп !
А и Въпроса е Доста Комплексен !
Какво Всъщност Предлагаш ?
Коментиран от #9
10:24 25.12.2024
5 Българин
Коментиран от #26
10:25 25.12.2024
6 Оги
10:26 25.12.2024
7 Българин
10:26 25.12.2024
8 Пич
10:26 25.12.2024
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Намериха
Да вдигнат Цените на тезци с ДВГ !
10:32 25.12.2024
11 БгТопИдиот🇧🇬
За сметка на това другарите от Чайна ги намалят .
Кой ли ще победи ?
Коментиран от #15
10:35 25.12.2024
12 Някой
10:43 25.12.2024
13 нормално е всичко да поскъпне
пък нали трябва да му е гадно на путин ?
руската газ докато я демократизират и тя поскъпва
всичко поскъпва! урсула се радва, ние гледам тъпо
10:49 25.12.2024
14 НВа
Малко да и свалят цената надолу - 25%, и ако беше 4x4 става.
Аз живея на 250 км от София, което с парно и задръствания на Витиня прави така, че да ми трябват поне 350 км пробег да мога да стигна спокойно и да я оставя да се зарежда за връщане.
А се оказва, че при указан 450 км пробег всички правят под 300 км, и това без да смятаме външна температура и намаляващ капацитет на батерията с времето. Та, като изкарат кола 4x4 с пробег 600 км. на хартия на цена около 70 000 лв макс. ще тръгнат нещата. Правейки SUV с двигатели под 150 к.с. не работи в полза на електричките.
Другото според мен е дилърите да правят пакетна цена - записват 5 души за ДВГ и 1 за електричка и продават с намаление. Най-евтиният VW с 4x4 - T-Roc е над 90 000 лв., леке е много.
Да не говорим за гаврата с "новата"Фронтера на Опел...
10:51 25.12.2024
15 лесно е
До коментар #11 от "БгТопИдиот🇧🇬":
затова европейските пристанища са пълни с китайски електрички, които никой не иска да купи. А европейските марки устойчиво се връщат към ДВГ.10:53 25.12.2024
16 шефа
Коментиран от #19, #24
11:05 25.12.2024
17 Азззззззз
11:10 25.12.2024
18 А БЪЛГАРИ БЪЛГАРСКИ ЯЗИК НЕ Е ИМАЛО
До коментар #2 от "Въй Въй":
СИЧКО Е ОТ ФИЛИП МАКЕДОНСКИ И СИНА МУ...11:19 25.12.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ТИР
15 годишни + за цена 4000 лв а сериозни ремонти не са се налагали,,, усещането ми за електричките е че са дърво, оставяш я и като се върнеш заряд йок,,,,
11:45 25.12.2024
21 Дааа
11:46 25.12.2024
22 Ироничен
11:48 25.12.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Механик
До коментар #16 от "шефа":
Няма продадена нито една нова китайка лада . Великия Владимир Путин се чуди как да накара крепостните да купуват.Коментиран от #28
12:15 25.12.2024
25 Съдията Дред
14:18 25.12.2024
26 Варненец
До коментар #5 от "Българин":
То така разправяха от НаСесерето, още от 50-те години, но я ми кажи, къде е то сега? 🤣17:11 25.12.2024
27 Варненец
До коментар #2 от "Въй Въй":
Не са на картинки ладите и масквичите, но не са руски. Просто китайки с рашки емблеми, даже тях слагат в Китай 🤣17:12 25.12.2024
28 Варненец
До коментар #24 от "Механик":
Те нямат с какво да ги купуват 🤣17:16 25.12.2024
29 ТеслЮ
До коментар #1 от "как да вдигнат цените на електрокарите":
Не, не ги купуват . Никак даже и никой.Затова в София се напълни с Тесли по светофарите и по моловете .
Може би някаква тайна субсидия са пуснали за софиянци, а ...
Ама то докато си цъкаш на таблета от селския кенеф , няма как да ги знаеш тия работи.
Коментиран от #30
18:09 25.12.2024
30 Геккхъ
До коментар #29 от "ТеслЮ":
По моловете и светофарите е пълно и с Поршета, така че явно и те са станали масови.19:11 25.12.2024
31 Посетител
21:15 25.12.2024
32 Посетител
До коментар #3 от "Усасра":
Там е работата, че китайците наблягат на електрички... Най-много да пуснат някой плъгин хибрид.21:18 25.12.2024