Отидете към основна версия

7 991 37

Най-бързият електромобил на планетата

  • rimac-
  • c_two-
  • женева 2018

Хърватската компания Rimac Automobili представи дългоочаквания наследник на ураганния Concept_One. Електрическият хиперавтомобил C_Two има амбицията да стане най-бързият от вида си и ако се съди по техническите му характеристики, определено притежава нужния потенциал.

В основата на конструкцията е залегнал монокок от въглеродни влакна. От карбон са също подрамата и покривът, а останалата част от каросерията е изработена от алуминий. Rimac C_Two е дълъг 4 750, широк 1 986 и висок 1 208 мм при междуосие от 2 750 мм. Теглото е 1 950 кг.

Също както при Concept_One, всяко от колелата се задвижва от отделен електромотор с постоянни магнити и собствена трансмисия с едностепенни редуктори отпред и двустепенни отзад. Разпределението на въртящия момент се контролира от електроника.

Сумарната мощност на задвижващата система е 1 408 кВт (1 914 к.с.), а въртящият момент - 2 300 Нм. С подобно въоръжение не е чудно, че от Rimac заявяват време за ускорение от място до 60 мили/ч (97 км/ч) за 1.85 секунди - с 0.05 сек. по-бързо от новия Roadster на Tesla.

Спринтът от 0 до 100 км/ч пък отнема на C_Two 1.97 сек., което прави хърватския електромобил по-пъргав дори от показания наскоро Owl на японската компания Aspark. 11.8 секунди след старта новият Rimac вече се движи с 300 км/ч, а за преодоляването на класическата драг дистанция от 402 метра са му нужни 9.1 сек. (Tesla твърди, че новият Roadster изминава четвърт миля за 8.8 секунди). Максималната скорост е 412 км/ч.

Четирите електромотора се захранват от батерия с капацитет 120 кВтч. По цикъла NEDC този запас от енергия е достатъчен за изминаването на 650 км (Tesla Roadster има 200-киловатчасов акумулатор и автономен пробег 1 000 км). Батерията на хърватската хиперкола понася висок заряд, което позволява зареждането до 80% за по-малко от половин час.

C_Two обаче разчита не само на мускули. Новият Rimac разполага с автопилот от четвърто поколение и може да се движи без намесата на шофьор, което го прави най-бързата автономна кола в света. Системата за безпилотно управление се състои от осем камери, два лазерни далекомера, шест радара и 12 ултразвукови датчика.

От новия електрически хиперкар ще бъдат произведени 150 екземпляра. Тиражът не е никак малък за такава конструкция. От предшественика Concept_One бяха създадени осем бройки плюс 2 състезателни Concept_S.

Rimac вече събира поръчки за новото си творение. Първите готови електромобили ще бъдат доставени на собствениците през 2020 г.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини