Как да разберем дали двигателят е загрял, когато колата няма температурен датчик на таблото

22 Декември, 2024 13:15 91 449 70

  • двигател-
  • зима-
  • загряване-
  • съвети

Трябва внимателно да следите стрелката на оборотомера, който е инсталиран на почти всички нови автомобили

Как да разберем дали двигателят е загрял, когато колата няма температурен датчик на таблото - 1
Снимка: Shutterstock

Студеният двигател не може да бъде сериозно натоварен и това рязко намалява експлоатационния му живот. Експертите обясняват как точно да определите, че двигателят е загрял, ако в колата ви няма индикатор за температурата на охладителната течност. Добре известен факт е, че много от съвременните превозни средства нямат уред за измерване на температурата на охлаждащата течност на таблото.

Принципно в болшинството такива коли температурата на двигателя може да се изведе в цифрово изражение, на някой от индикаторите на приборния панел, но за целта са нужни много натискания на различни бутони, което се прави основно в сервиз. Но има и друг начин.

Трябва внимателно да следите стрелката на оборотомера, който е инсталиран на почти всички нови автомобили. Веднага след стартиране на двигателя показва стойности от над 1 000 оборота в минута. И като двигателят загрее оборотите постепенно падат до диапазона 650-800 оборота в минута, което зависи от типа двигател.

До момента, когато стрелката не се върне в това си нормално положение агрегатът е студен. Изчакайте я за да сте сигурни, че двигателят е в оптимална температура, като условието е автомобилът да е неподвижен. Това обикновено отнема 3-4 минути.

Експертите отбелязват още, че повишените обороти на празен ход показват, че системата за управление на двигателя подготвя богата смес, която активно отмива маслото от стените на цилиндрите.

И ако натоварите частите на двигателя без необходимия по тях маслен филм (достатъчно е да преодолеете снежна преспа, когато напускате паркинга), може да се стигне до надраскване върху работните повърхности на бутално-цилиндровата група, което с течение на времето ще намали ресурса на вашия двигател.

Специалистите дават и съвети как безопасно да се ускори загряването на двигателя. И така, при неподвижен автомобил, две минути след стартиране на двигателя, можете плавно да натиснете газта, така че оборотите да се увеличат до приблизително 2000 в минута. Така достигането до оптималните 650-800 оборота в минута на празен ход ще стане по-бързо.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 114 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 няма датчик

    113 9 Отговор
    щото амбреажите икономисват едни 5 лева, резервната гума и тя им е излишна

    Коментиран от #59

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Кит

    221 3 Отговор
    Липсата на температурен индикатор е една от най-големите идиотщини в съвременните автомобили - нещо което струва няколко долара / и наистина е много полезно/ е спестено, а в същото време са налице камари от електронни "удобства", които струват повече и никой за нищо не ползва....

    Коментиран от #30, #61

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Кит

    114 3 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Само за да сме наясно - датчици за температура по двигателя и извън него има предоволно във всяка модерна кола.
    Тук обсъждаме липсата на ИНДИКАТОР / стрелкови или дигитален/ на таблото на колата, който да визуализира наличните данни от датчика за температура на охлаждащата течност.
  • 6 Радо

    103 8 Отговор
    Пускам парното и като не духа топло, значи двигателят не е загрял.
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 На моят автомобил

    62 5 Отговор
    когато не е достигнал оптимална температура наистина държи по-високи обороти, но ми прави впечатление, че когато в студеното време изключа парното и оборотите падат: това е заради нагревателя в питата на парното - добра екстра, която повишава осезателно разхода зимно време при шофиране на къси разстояния.
    Навремето с друг автомобил при изкачване на Витиня разбрах защо трябва да има показател за температурата на охладителната течност: тогава светна червения СТОП и двигателя гръмна

    Коментиран от #66

  • 9 Мммммм

    38 26 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Да не говорим, че на съременните автомобили с поставени разни бебешки двигателчета от които са изсмукани по 200 коня, ако има датчик за температурата, просто ще си изкарате акъла от данните които ще видите там. Ще побегнете за пожарогасителя.


    Тук си написал малко глупости. Вярно, че от новите мотори се вади много мощност, но това не означава, че те прегряват или там какво имаш предвид. Напротив, новите турбинирани мотори загряват много бавно, защото са много ефективни и не изразходват много излишно гориво за да отделят топлина! И те може да са с 200 коня, но когато ги настъпваш (тогава загряват бързо, ясно е), но когато караш с нормална скорост загряват доста бавно, имат сравнително нисък разход на гориво и работят на ниски обороти (при колите с автоматични скоростни кутии, при механичните оборотите са каквито сам ги поддържаш,но понеже моторите имат висок въртящ момент, колите вървят и при ниски обороти на мотора).

    Коментиран от #12, #14, #18, #24, #67

  • 10 Мммммм

    27 5 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Останалото което си написал е така, не се разрешава подгряване на мотора на запад.

    Коментиран от #33

  • 11 Преди 30 г

    76 8 Отговор
    Си купих автомобил без индикатор на температурата на арматурното тегло. Добре, че имаше диагностичен режим които се включваше с натискането на комбинация от няколко копчета. Ползвал съм информацията от диагностичния режим за следене на много параметри на двигателя. В по - новите модели се оказа, че подобен режим на диагностика е достъпен само за сервизно обслужване. Дебелите 4 тома със пълното техническо описание как да си провериш и сам отстраниш повредата за новите модели автомобили изчезнаха напълно.
    След 23 г. безупречна експлоатация пенсионирах любимият ми здрав и работещ автомобил заради променени изисквания в максималните нива на замърсяване. Останаха ми чудесните спомените и снимките които преглеждам понякога с умиление. И не е "жалба за младост" а съжаление за една отминала епоха в автомобилостроенето.
  • 12 мхммм

    14 8 Отговор

    До коментар #9 от "Мммммм":

    "Тук си написал малко глупости... "

    Те така са и новите модели механици!7762
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Гост

    24 19 Отговор

    До коментар #9 от "Мммммм":

    Новите турбинирани бензинови мотори загряват изключително бързо, явно не си имал, затова си написал...., небивалици!

    Коментиран от #15, #16

  • 15 Мммммм

    27 18 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Мнее. Не загряват бързо, колега! ТСИ моторите на ФВ, а и не само те, а като цяло турбинираните нови мотори са ефективни и не изразходват много гориво, което да се отделя за топлина. Имат бавно загряване. По принцип, проблема е както при дизелите, които също са ефективни и за това се получава по-бавното загряване. Не отделят излишна топлина.

    Коментиран от #17, #22, #42

  • 16 Мммммм

    20 6 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    А ако искаш факти, има достатъчно видеа от държави със студен климат където ти го показват с факти. И от русия има видеа, ако не разбираш и други езици.

    Коментиран от #19

  • 17 Гост

    6 12 Отговор

    До коментар #15 от "Мммммм":

    Имам 2 TS та в гаража, нови купувани! Друго не ти трябва да внаеш!

    Коментиран от #27

  • 18 Механик

    30 5 Отговор

    До коментар #9 от "Мммммм":

    (Тъй като ще излезе дълго писане, може да се наложи да е повече постове.)
    Не ми се спори, но ще си позволя малко подробности, за да не остават колегите в незнание.
    Нека не бъркаме ВЪРТЯЩ МОМЕНТ с МОЩНОСТ!
    Не може от едно малко КЪСОХОДОВО двигателче да чакаме голям ВЪРТЯЩ МОМЕНТ, точно по причината, че е късоходово. Късоходовото моторче има късо рамо на коляновото валче. А както знаем от началните класове, сила по рамо дават момент (въртящ). Предполагам, на всеки се е случвало да му се наложи да разхлаби по-голяма гайка/болт. И когато види, че не му стига силата, да вземе една тръба с която да удължи рамото на инструмента.
    Прилагате същата сила, но поради по-дългото рамо вие успявате да разхлабите гайката, нали?
    Още нещо. БЕБЕШКОТО двигателче има бебшко буталце. Челото на това буталце има малко диаметърче.
    Нека сега малко по-нагледно да представя: Имаме бутало с диаметър 60мм (6 см) и бутало с диаметър 90мм (9 см).
    Нека върху тия бутала действа едно и също налягане от да речем 40 атм= 40 кг на см. квадратен.(умишлено ползвам остарялата единица атмосфера, за да е по-ясно на хората които не са чак толкова навътре с мерните единици)
    Та така. едното бутало има площ 6Х6Х3.14 делено на 4 = 28 см квадратни. Ако приложим върху него 40 атм се получава, че върху него действа сила от един тон. Да видим как сега стои въпроса при по-голямото бутало!
    9Х9Х3.14 делено на 4 е равно на 63 квадратни сантиметра. На всеки от тия сантиметри тежи по 40 кг (40 атм). Или

    Коментиран от #20

  • 19 Гост

    7 13 Отговор

    До коментар #16 от "Мммммм":

    По голям факт от собствения опит, здраве му кажи! Така да е, аз ще си карам TSI тат, а ти ще гледаш видеа за тях..., пфуууу, весело...!
  • 20 Механик

    37 4 Отговор

    До коментар #18 от "Механик":

    Или се получва че буталото го натискат два тона и петстотин кг 2500 кг.
    Нека сега си отново спомним, че сила по рамо дават момент.
    Казано с две думи, малко буталце с късо рамо на коляновия вал НЕ МОЖЕ ДА ДАДЕ ГОЛЯМ ВЪРТЯЩ МОМЕНТ.
    Може да даде висока мощност поради вискоите си обороти, да. Има влекачи с двигатели от 500 кс. Има и леки автомобили с двигатели по 500 кс. Как мислите? Кой от двата има по висок въртящ момент???
    п.п.
    А Вие, господине, нима мислите, че с моята професия не знам, че всеки автомобил си има датчик за температура?
    Дори повече ще Ви кажа. Често има не само по един.

    Коментиран от #25, #26

  • 21 Леля Пенка

    30 1 Отговор
    Даже и Запорижците имаха индикатор за температурата.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 ам тъй де

    12 18 Отговор
    Как да разберем дали двигателят е загрял, когато колата няма температурен датчик на таблото?

    - Купуваме си електромобил!
  • 24 Кит

    22 6 Отговор

    До коментар #9 от "Мммммм":

    Бъркаш генерално - новите модификации двигатели с алуминиеви блокове спестяват гориво и заради това, че загряват три пъти по-бързо от класическите двигатели с чугунени глави. Всеки технически грамотен човек знае, че двигателят, който не е достигнал работната си температура първо се износва много по-интензивно и второ, харчи много повече.
    Ето защо конструкторите взимат всички мерки времето в студен режим да е минимално.
    Медалът има и обратна страна, новите двигатели не само загряват по-бързо от старите, те и прегряват по-бързо в случай на неизправност в охладителната система. Ето защо е нужно автомобилите да са снабдени с перфектни индикатори и зумери, които да реагират на всяко завишение в работната температура, времето за реакция при двигатели с алуминиеви глави е критично малко, особено когато говорим за високооборотни трицилиндрови модификации!

    Коментиран от #29

  • 25 Мммммм

    16 7 Отговор

    До коментар #20 от "Механик":

    Това е така когато сравняваш два атмосферни мотора, или два еднакви мотора (може турбинирани). Но да сравняваш въртящия момент на атмосферен с въртящия момент на турбиниран мотор, няма нищо общо! Погледни графиките на 1,6 атмосферен и 1,2 ТСИ (за да е по-малък от атмосферния, както сме писали) и ще видиш, че 1.2 ТСИ има по-висок въртящ момент на по-ниски обороти, докато при атмосферния трябват обороти за да вдигне въртящия момент. А един мотор е достатъчно да видиш графиката на мощността и въртящия момент, за да видиш с какво разполагаш. Така, че това което си написал е наистина така, но когато пишеш за един и същ вид мотори, а не на атмосферен с турбиниран. При новите турбинирани, туебото дава достатъчно въртящ момент от ниски обороти, без да има някаква осезаема Турбо-дупка (диапазон в който туебото спъва мотора).
  • 26 Мммммм

    4 9 Отговор

    До коментар #20 от "Механик":

    Има влекачи с двигатели от 500 кс. Има и леки автомобили с двигатели по 500 кс. Как мислите? Кой от двата има по висок въртящ момент???


    Това е елементарно, да се отговори. Естествено, че на влекача е високия въртящ момент. Все пак конските сили, са оборотите по въртящия момент. Когато имаш еднакви конски сили и нисък въртящ момент при влекача, означава че въртящия момент е висок.

    Коментиран от #28

  • 27 Мммммм

    19 3 Отговор

    До коментар #17 от "Гост":

    Хахахаха. Колега, ти загрявал ли си ги, при минус 25 градуса външна температура? Или ти ги палиш в гаража, където е 18 градуса и хоп, загрява супер бързо а? Колко градуса е зимата в България? Плюс 5? И викаш загрява, много бързо, нали? А при минус 25 как е?

    Коментиран от #32, #37, #38

  • 28 Мммммм

    12 4 Отговор

    До коментар #26 от "Мммммм":

    Когато имаш еднакви конски сили и нисък въртящ момент при влекача, означава че въртящия момент е висок.


    Тук съм написал грешно. Когато имаш еднакви конски сили и при ниските обороти с които работи влекача е ясно че има висок въртящ момент.
  • 29 Мммммм

    14 0 Отговор

    До коментар #24 от "Кит":

    Но в този коментар има много истина. Така е и за алуминиевите мотори. Но те се правят алуминиеви, главно заради ниското тегло което излиза на мотора, което естествено дава екология за това, че е с по-ниско тегло.
  • 30 Нормално

    44 2 Отговор

    До коментар #3 от "Кит":

    Липсата на температурен индикатор е умишлена.Така по лесно заминава мотора.

    Коментиран от #60

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Гост

    5 14 Отговор

    До коментар #27 от "Мммммм":

    Не, не съм го правил от десетилетия! Това е нещо което научих с четене през годините, практикуват го постоянно, и засега драми нямам! Както се казва, паля и тръгвам, въобще не стоя на място и да чакам да вдигне някаква температура! А дали двигателя тръгва от 18 в гаража, или минус 25 навън на двора, времето е пропорционално! Вече друг е въпроса, какъв е антитеза, маслото, има ли нагреватели допълнително и прочее! Колкото е по студено толкова е по различен режима на двигателя, това се забелязва лесно при смяната на DSG то.
    Новите бензинови двигатели забравят супер бързо, сравнено със старите които ползваме преди десетилетия.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Знаещ

    23 2 Отговор
    Загрял двигател също може да държи 1000 об/мин на празен ход. Като има включени доста консуматори на ток.
    Превода на какви ли не писания от хамерикански или ханглийски сайтове е повсеместен в нашите медии.
    Там всеки механик в авто сервиз е "специалист експерт"...... Колкото и у нас всеки пишещ преписано по медиите е журналист.
  • 35 Иван

    20 2 Отговор
    Моят автомобил няма температурен датчик на таблото но има един син лед изобразяващ с икона темометър и вода,който започва да свети при стартирането на двигателя ако е студен, след което изгасва и дава знак че двигателят е достигнал оптимална темперетура и опцията старт/стоп е възможна.
  • 36 Подробности

    17 15 Отговор
    Хич не ми пука за индекаторите, загревала прегрявала дреболии карам си спокоино и твае.Да несъм се венчал за нея
  • 37 Кит

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "Мммммм":

    Сравняваш круши с круши.
    А сравнението трябва да се от типа "круши-тикви".
    Ясно е, че един и същи двигател ще загрява за различно време при Т от 5 градуса и Т от порядъка на -25.
    Обаче тук сравняваме времето на загряване на двигател с алуминиев блок и такъв с класически - чугунен.
    И при 5 градуса, и при -25 двигателят с алуминиев блок загрява някъде между 2 и 3 ПЪТИ по-бързо от класическия.
    И така пести гориво.
    Ако беше обратното - щеше да харчи повече от класическия двигател, както вече казах в първите няколко минути до загряването разходът винаги е огромен, както и износването.
    Толкова от мен по темата.
  • 38 Иван

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Мммммм":

    Ами при такива градуси трябва да обърнеш внимание на вискозитета на моторното масло е от огромно значение за двигателя, колкото по висок е Вискозитетът определя способността на маслото да остане на повърхността на компонентите на силовия агрегат и в същото време да съхранява своята течливост(по бързо загряване). Величината се мени в зависимост от температурата на двигателя и външната темперетура при стартиране!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Обаждам се на путин

    12 5 Отговор
    И го моля да пусне един Орешник да загреят западните бънгии.

    Коментиран от #41

  • 41 Направо отивай

    10 2 Отговор

    До коментар #40 от "Обаждам се на путин":

    При него няма какво да се хабиш да му телефонирш
  • 42 Кво мъцаш бе

    16 6 Отговор

    До коментар #15 от "Мммммм":

    ФВ са еджа фалирала фирма с борч 5 пъти от стойността си .
    За да оцелеят трябва да махнат предното стъкло , седалките , волана , фаровете , купето и двигателя а ти да им платиш цяла кола .
    И така 30 милиона пъти
  • 43 емилиян

    13 0 Отговор
    Не само в леките но и в лекотоварните ги няма Mercedes Sprinter 315 CDI също го няма както и за маслото 2- пъти ми се случи прегря двигателят тъй като не може да се разбере особено ако пътят е наклон нагоре и има тапа с километри и е много топло и натоварена кола (казвам го защото съм си патил )-- все едно си сляп ако имаше температурен датчик щях да отворя парното и прозорците ако е недостатъчно- ще следя уреда - ако се покачва температурата ще се отбия в дясно на аварийната лента , отварям капака на двигателя включвам парното на максимум обороти да работи доката падне до нормалното(след двата случая монтирах допълнителен ключ директен който включва температурният датчик на електромагнита ключът е е след контактният и го включвам принудително но в някои модели е с ремък който е по добре и се върtи постоянно и охлажда според оборотите а не според температурата ). Като казах тъй като нищо не се вижда изведнъж от капака на двигателя започва да излизат водни пари и до като се престроиш в дясното платно минава време и изгаря гарнитурата и то в чужбина ? ремонтът е много скъп защото викаш пътна помощ и в сервиза ?---- няма да ..... Ханса ли нямали ли ? не ни майка ни баща оставих .
  • 44 Читател

    3 4 Отговор
    Малоумник тук полицията не те спира за глупости това не е нашата родина където стоят по храстите като зайци.Аз живея в средно голям град на 1 километър от центъра само.Всяка сутрин си паля колата за 5 минути която е близо до дома пуша една цигара и полицията минава и заминава.
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Читател

    3 2 Отговор

    До коментар #39 от "БЪЛГАРИН":

    Тук глобите пристигат по пощата приятел, например не правилно паркиране или си минал през някъде където нямаш право или автобус лента,за това че колата ми стои пред нас вкилючена няма как да стане.Големи специалисти клавиатура инженери.

    Коментиран от #57

  • 47 Буха ха

    10 2 Отговор

    До коментар #31 от "Читател":

    Ако съседите ти са кореняци западняри, те не те харесват и вече да са те докладвали че подгряваш колата на място. Ако съседите ти са джагали, нямаш проблем
  • 48 Джуган

    12 1 Отговор
    Дали подгряваме на място или в движение до голяма степен зависи и къде сме и по какъв тип пътища караме. Сутринта имам един километър докато изляза на асфалтов път по който няма почти никакво движение и след това 5 км до магистралата. Затова направо тръгвам, бавно и с малко газ, докато се кача на магистралата двигателят е позагрял. Ако обаче магистралата беше на 200 метра от къщи, със сигурност щях да подгрявам на място преди да тръгна.
  • 49 Шопендар

    5 1 Отговор
    Най добре се вижда ако отпред под капака започне да излиза пара.караЛ съм разни коли,и всички са с датчик,само теслата няма
  • 50 Тираджия

    7 1 Отговор
    Палиш изчакваш 15-20 секунди тръгваш плавно без рязко подаване на газ в момента когато усетиш топлинка от парното си готов колата ти е готова.........!.
  • 51 А ако смукача не работи?

    4 5 Отговор
    Цитат: “Трябва внимателно да следите стрелката на оборотомера, който е инсталиран на почти всички нови автомобили. Веднага след стартиране на двигателя показва стойности от над 1 000 оборота в минута. И като двигателят загрее оборотите постепенно падат до диапазона 650-800 оборота в минута, което зависи от типа двигател.”

    Забележка: Ако смукача (обогатителя на гориво) не работи, при студено палене двигателя не повишава оборотите, защото не обогатява горивната смес и оборотите не надвишават 1 000 оборота в минута, а са в диапазона 650-800 оборота в минута, както при загрял двигател. Така че това не е гаранция да разберем дали двигателят е загрял, когато колата няма температурен датчик на таблото.

    Коментиран от #53

  • 52 Продан

    11 0 Отговор
    Другият момент е че, без показания на таблото не може да се разбере работи ли нормално термостата- отваря ли рано, изобщо отваря ли , отстанал е отворен и т.н. Ма май никой не се интересува от това, важното е геврека да се върти...
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Ироничен

    3 0 Отговор
    Имало оборотомер, нямало датчик..... Да ти имам колата, шофьора, съветите......
  • 55 Балзена

    1 0 Отговор
    Газ на машините....
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Брей брей

    5 0 Отговор
    Колко коментарии, повече отколкото за Зеленски!? Май май е истина, че в България автомобилите си ги обичат както родни деца и разбира се - всеки е специалист.
  • 59 Хахаха, те веУиките инженери

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "няма датчик":

    от БьеНВье икономисаха пръчката за маслото.
    И сега сички амбреажи ги следват.
  • 60 знаещият джо

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "Нормално":

    Напълно си прав това се прави с цел колкото повече двигатели блокират толкова по добре , големите маржове от там идват не напразно Шефът на Мерцедес без да се притеснява каза " За нас е важно колата да изкара гаранционният срок - години или км след което най много печелим " .
  • 61 Заек

    5 0 Отговор

    До коментар #3 от "Кит":

    ВСИЧКИ ИМАТ ТЕМПЕРАТУРЕН ДАТЧИК. СЕНЗОР НЕ СА СЛОЖИЛИ БАЙЧЕТАТА. ИНАЧЕ БЕЗ ТЕМП. ДАТЧИК КАК МИСЛИШ БИ СЛЕДЯЛ КОМПЮТЪРА СЪСТОЯНИЕТО НА ДВГ- ТО 🙂
  • 62 Некакъв

    7 0 Отговор
    Аз не купувам кола без индикатор за температура. Имам чувството, че не ги слагат нарочно, за да си съсипеш двигателя и да си купиш нова кола...

    Коментиран от #65

  • 63 Борислав

    1 2 Отговор
    Поредната малоумна и безсмислена статия.
  • 64 българина

    1 0 Отговор
    за да не ви се налага да разбирате как, не си купувайте такъв боклук. Как да ползвам телевизор без дистанционно
  • 65 Абсолютно

    1 0 Отговор

    До коментар #62 от "Некакъв":

    Е така старите показваха температура на охладителната течност, на маслото, колко ти зарежда акумулатора. Сега на новите мерцедеси няма пръчка за маслото. В това нормално ли е?
  • 66 Аса

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "На моят автомобил":

    Тук индикаторът (съвременните индикатори) няма да помогне. Стигнат ли 90 градуса по Целзий, заковават там и дори да ти стане температурата 120 градуса, не мърда. Направено било да не стряскат шофьорите. А бе умници, я виж как ни спасиха от кривите краставици. Та двигателят ти пак ще ще да гръмне, но ти нямаше да се притесняваш.
  • 67 ттт

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Мммммм":

    А бе във Ф1 от 1500 кубика изкарват 1500 коня. Ама издържат 1500 километра!

    Поне така беше допреди 15 години, Ф1 спря да ми бъде интересна.
  • 68 Арбайтен

    2 1 Отговор
    Карах дълги години Мерцедес спринтер (пътник) 2015г и наистина нямаше никъде по таблото да се следи темперетурата на охлаждащата течност , успокоителното беше че мотора е много хладен и почти е невъзможно да го прегрееш. Все пак има подробност че мерца беше турска сглобка а знаете че турчин и качество са несъвместими неща , наскоро гледах видео че са почнали да сглабят и камиони волво в турция което значи че волво е умираща марка(щом са паднали до там).
  • 69 Или просто включете парното...

    0 1 Отговор
    Датчика е някъде в охладителната система, предимно са в радиатора, при някои азиатски коли се намира в цилиндровата глава. На таблото няма какво да прави този датчик. На таблото има скала със стрелка или дисплей, от които можете да разберете моментната температура на охладителната течност. На колите, чиито табла не са снабдени с а прибор за показване на температура... просто когато светне в червено всичко приключва. А пък това, че оборотите падат сами след 2-3 минути, далеч не означава, че моторът е загрял. За да разберете дали моторът е загрял просто пуснете парното.
  • 70 Айзомби

    0 0 Отговор
    Досега казвахте ,че на място в много лошо да се загрява двигателя, а сега чак след 2 минути на празен ход подаваме плавно газ.Е да чакаме ли 2 мин или не в кряйна сметка.