Използването на изкуствен интелект може да унищожи марката Mercedes-Benz

22 Декември, 2024 10:14 1 279 9

  • mercedes-benz-
  • изкуствен интелект
Използването на изкуствен интелект може да унищожи марката Mercedes-Benz - 1

Автомобилните производители активно внедряват изкуствения интелект във всички аспекти на своите операции. Въпреки това, когато става въпрос за комуникация с лоялни клиенти, AI алгоритмите често не отговарят на очакванията - по-ефективно е да поверите тази задача на живи специалисти.

Сервизната поддръжка на Mercedes-Benz започна да използва изкуствен интелект за взаимодействие с клиентите, което позволи на марката да спести значително разходи за служители. Въпреки това, някои решения, взети от AI, предизвикват недоволство сред клиентите и дори могат да ги откажат от марката.

Основният проблем е при вземането на решения за подмяна на дефектни възли и агрегати в рамките на следгаранционното обслужване. Всеки закупен нов автомобил от официален дилър е с фабрична гаранция от 2 до 5 години (в зависимост от марката). Въпреки това, дори и след завършването ѝ, производителите на автомобили, особено на т.нар. премиум, обикновено поддържат клиентите си.

В случай на повреда на важна единица поради фабричен дефект, действат специални програми като Service Campaigns или Extended Coverage Programs, които разширяват гаранционното покритие за определени компоненти (например двигател, трансмисия или батерия на хибридите).

Обикновено решението за подмяна на скъпи компоненти след края на гаранцията се взема индивидуално. Този процес се провежда от инженери на производителя и специалисти по обслужване на дилъра. С навлизането на изкуствения интелект обаче подобни решения все повече се делегират на машините. Това позволява на марките да намалят разходите за труд и, в зависимост от настройките на AI, да намалят броя на подмяна на скъпи части.

Както отбеляза Ян Брехт, ИТ директор на Mercedes-Benz Group AG, компанията използва AI за комуникация с клиентите. „Сигурен съм, че приложенията с изкуствен интелект ще помогнат за по-нататъшно подобряване на потребителското изживяване и оптимизиране на процесите “, каза той.

Практиката обаче показва, че този подход не винаги работи перфектно. Като пример се дават случаи на неизправност на скоростната кутия в хибридни кросоувъри GLE Plug-In-Hybrid. От няколко инцидента, регистрирани в Германия, заводът на Mercedes-Benz се съгласи да смени само една скоростна кутия, използвайки автоматизираната обработка на заявки по програмата за сервизни кампании.

Автоматизираната система не взема предвид такива важни аспекти като лоялност към марката на клиента, история на обслужване или сложността на техническия проблем. В резултат на това прекомерната автоматизация може да доведе до отлив на клиентите, което излага на риск репутацията на марката и дългосрочните ѝ продажби.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Мдааа

    6 0 Отговор
    Същото, като изкуствения интелект на О Л X, подаваш оплакване за това, което ти пробутват и чакаш от умрял писмо!!!
  • 3 бен Ходжа

    12 0 Отговор
    Че тя е унищожена. Кой иска Мерцедес, на който на 90% от частите пише Made in China?

    Коментиран от #4

  • 4 Даааа

    2 3 Отговор

    До коментар #3 от "бен Ходжа":

    Ама и айфона ти, телевизора ти, ел. уредите ти(повечето) и т.н. и те са от Китай, нали се сещаш 🤣

    Коментиран от #5

  • 5 Така е

    11 3 Отговор

    До коментар #4 от "Даааа":

    Затова напоследък предпочитам да купувам само оригинални стоки - китайски. Защо ми е да плащам допълнително за табелки?
  • 6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    10 0 Отговор
    В оторизиран сервиз на Мерцедес на година плащате около 10000€...Смяна на масло двигател се извършва за 1000€,като става машинно.Никой не източва маслото от пробка на картера....отварятгърлото на двигателя с помпа засмукват маслото директно и всичко като мръсотия остава отдолу и после наливат....1000€...Ако си купиш маслото и филтъра ще дадеш 100€ и го смениш сам,но на улицата ще те приберат ....трябва ти гараж там ,но те с новите технологии ,които са в новите мерцедеси те знаят навсякъде и могат дори да изключат двигателя на автомобила....Ще стигнете до ......Стари автомобили с Много механика и малко електроника!

    Коментиран от #7

  • 7 Леля Гошо

    9 0 Отговор

    До коментар #6 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Станаха големи тарикати. Купуваш си резервна част, сменяваш си я сам, но компа не я разпознава и колата не пали. В оторизирания сервиз изпращат специакен код до централата на Ауди, оттам я валидират и ъпдейтват компа на колата. Е тука в БГ вече има хакери които предлагат тая услуга, но и те се овълчиха, за едно чистене на грешки вече искат 50 лева
  • 8 СТАЛИН

    6 0 Отговор
    качествените АВТОМОБИЛИ СА ДО 1996 година......а най -доброто е МЕРЦЕДЕС w 123 240 Д, -2 000 000 KM
  • 9 УдоМача

    6 0 Отговор
    Ха! Намерили си оправдание за това, че отичат в канала... Ха!