Хърватската компания Rimac Automobili представи дългоочаквания наследник на ураганния Concept_One. Електрическият хиперавтомобил C_Two има амбицията да стане най-бързият от вида си и ако се съди по техническите му характеристики, определено притежава нужния потенциал.
В основата на конструкцията е залегнал монокок от въглеродни влакна. От карбон са също подрамата и покривът, а останалата част от каросерията е изработена от алуминий. Rimac C_Two е дълъг 4 750, широк 1 986 и висок 1 208 мм при междуосие от 2 750 мм. Теглото е 1 950 кг.
Също както при Concept_One, всяко от колелата се задвижва от отделен електромотор с постоянни магнити и собствена трансмисия с едностепенни редуктори отпред и двустепенни отзад. Разпределението на въртящия момент се контролира от електроника.
Сумарната мощност на задвижващата система е 1 408 кВт (1 914 к.с.), а въртящият момент - 2 300 Нм. С подобно въоръжение не е чудно, че от Rimac заявяват време за ускорение от място до 60 мили/ч (97 км/ч) за 1.85 секунди - с 0.05 сек. по-бързо от новия Roadster на Tesla.
Спринтът от 0 до 100 км/ч пък отнема на C_Two 1.97 сек., което прави хърватския електромобил по-пъргав дори от показания наскоро Owl на японската компания Aspark. 11.8 секунди след старта новият Rimac вече се движи с 300 км/ч, а за преодоляването на класическата драг дистанция от 402 метра са му нужни 9.1 сек. (Tesla твърди, че новият Roadster изминава четвърт миля за 8.8 секунди). Максималната скорост е 412 км/ч.
Четирите електромотора се захранват от батерия с капацитет 120 кВтч. По цикъла NEDC този запас от енергия е достатъчен за изминаването на 650 км (Tesla Roadster има 200-киловатчасов акумулатор и автономен пробег 1 000 км). Батерията на хърватската хиперкола понася висок заряд, което позволява зареждането до 80% за по-малко от половин час.
C_Two обаче разчита не само на мускули. Новият Rimac разполага с автопилот от четвърто поколение и може да се движи без намесата на шофьор, което го прави най-бързата автономна кола в света. Системата за безпилотно управление се състои от осем камери, два лазерни далекомера, шест радара и 12 ултразвукови датчика.
От новия електрически хиперкар ще бъдат произведени 150 екземпляра. Тиражът не е никак малък за такава конструкция. От предшественика Concept_One бяха създадени осем бройки плюс 2 състезателни Concept_S.
Rimac вече събира поръчки за новото си творение. Първите готови електромобили ще бъдат доставени на собствениците през 2020 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Цар Навуходносор
17:30 07.03.2018
2 гост
Коментиран от #5
18:13 07.03.2018
3 Я да видим
19:45 07.03.2018
4 гост
20:30 07.03.2018
5 гост
До коментар #2 от "гост":
Е , 150 бройки за хора дето не могат да "живеят" с кола за под 1 милион , все ще ги пласира из арабските и "чалгарските" среди и дано си събере поръчките до две години , че като излезе Роадстера ще му се усложни живота !!22:17 07.03.2018
6 Бензин в кръвта
Коментиран от #7
06:02 08.03.2018
7 гост
До коментар #6 от "Бензин в кръвта":
"двигателя с вътрешно горене" само може да мечтае за "постиженията" на електродвигателя които само се подобряват !!Коментиран от #8
08:19 08.03.2018
8 Антиелектрика
До коментар #7 от "гост":
Ау, не думай!Кои са тези постижения на електродвигателя, които ДВГ няма да постигне?
Най-бързо ускорение от 0 до 100 км/ч е на ДВГ - 0,8 секунди!
Най-висока скорост е на ДВГ - 1600 км/ч.
Най-бърза обиколка на Ринга е на ДВГ - 6:11 минути.
Пък те електродвигателите за 170 години не можаха да ги подобрят, иначе си вярваш, че ДВГ ще стои на едно място.
Ама нали си по празнодумстването, какво ли да очакваме друго от теб освен подобен смешен коментар!
Коментиран от #9
08:57 08.03.2018
9 гост
До коментар #8 от "Антиелектрика":
Кой от тези примери може да си купиш, и да отидеш на море с него или до магазина да си купиш хляб?Коментиран от #10, #11, #21
09:07 08.03.2018
10 гост
До коментар #9 от "гост":
И то на цена достъпна за 50% от населението на развитите страни !!!!!09:25 08.03.2018
11 Прекалено късо име
До коментар #9 от "гост":
Той "Антиелектрика" всеки път лепи 100 за 0.8 секунди и фучи из София с 1600 км/ч :) И после като се събуди..Коментиран от #22
09:33 08.03.2018
12 Електродвигатели
Както виждаш няма защо да развиват повече електродвигателите, при "недостиг" на мощност могат да монтират по един двигател на всяко колело, а могат да монтират и по два електродвигателя на колело при нужда.
Смяташ ли обаче че ДВГ има потенциал да се развива повече от батериите? В съседната тема вече са вкарали графена в действие и са направили ВОДНА батерия със сто пъти по-голяма енергийна плътност от съвременните батерии, които се зареждат за 20 секунди.
Ако запазят дори само тези характеристики без да ги подобряват, в момента в който влезе в производство ще може да избираш Дали Тесла модел S да тежи пак толкова, но да изминава 50 000 км с едно зареждане или пак да изминава 500 км с едно зареждане, но батерията да тежи 5 кг и да се зарежда за 20 секунди.
09:43 08.03.2018
13 Зорлем
Е, точно заради този тънък момент фосилните задръстеняци ви се подиграваме. Просто този пробив при батериите го чакаме повече от 20г вече и все чуваме "до 5 години", "до 10 години". Е, дочакахме някакви творения, ама цената им е....
Така, дай сега ми обясни пак за Модел 3 и колко е всеобхватен, достъпен и най-вече как ей сега, до няколко месеца, ще бълват хиляди милиони бройки от него.
Коментиран от #14, #15
09:55 08.03.2018
14 ВЕИ
До коментар #13 от "Зорлем":
Вие така се подигравахте и с фотоволтаиците преди само 5 години на референдума, ама какво стана? Трябва да им озаптяват продажбите с мита и налози, че ще съсипят бизнеса на фосилите.Батериите освен за електромобили, са още по необходими в енергетиката, а цената им ВЕЧЕ е рентабилна за там на съвсем пазарни принципи и продажбите са гарантирани за десетилетия напред, следователно цените все повече ще се сриват, а технологиите ще се развиват.
Дори да няма технологично развитие както казваш, достатъчно е цената им да падне, за да се премине на електромобили.
Коментиран от #20
10:07 08.03.2018
15 Към гост
До коментар #13 от "Зорлем":
Обясни за цената как един кашон Тесла 3 струва близо 100 000 лева а го наричаш достъпен.Коментиран от #16, #18
10:08 08.03.2018
16 Към "Към гост"
До коментар #15 от "Към гост":
Все едно да чакаш достъпен iPhone. Разбира се, че щом е Тесла, няма как да е евтина. Китайците са тези, които ще залеят пазара с евтини електромобили. Имат и капацитета и желанието да го направят и ще го направят!Коментиран от #17
10:17 08.03.2018
17 Към гост
До коментар #16 от "Към "Към гост"":
Хайде де чакаме го този момент всеки вмест да си купува Фиеста за втора кола би си взел нещо евтино и добре направено.10:25 08.03.2018
18 гост
До коментар #15 от "Към гост":
Ами ако не си наясно 40-45 000 долара (цената на Тесла 3 ) е годишния доход на НАД 50% от населението (включително пенсионери!!!!) в ЕС и САЩ , а в Азия вече на над половин милиард ! Мисля , че уточних РАЗВИТИ страни , но скоро ще е за всички !10:35 08.03.2018
19 Към гост
35 000 основен пакет.
+9000$ за голямата батерия
+5000 за упгрейд пакета
+1200$ за доставка и документация
45000-50 000$ е най-евтината в момента тесла 3 и то само със задно предаване!!!!!!И то за щатите не за България!!!!!
Ако добавиш и някой опции отива към 100 хиляди е честито за такава кола 100 000 не мерси.
10:51 08.03.2018
20 Зорлем
До коментар #14 от "ВЕИ":
Какво точно стана с фотоволтаиците? Продължават да са силно субсидирани по света и у нас. Митата, доколкото ги има, са за евтиния внос от Китай, тъй като самото им производството там също е субсидирано от ком. партията. Т.е. пак прехвърляме пари от болния към здравия джоб.При единичните бройки промишлени батерии на Тесла положението е същото, така че за пореден път - всичко продължава да е стабилно в евентуалното бъдеще.
И не, няма нужда да ме препращаш да чета за батерията на Тесла в Австралия и на някакъв тихоокеански остров. Чели сме и знаем достатъчно за тях. Или може би ще ми дадеш линка за т.нар. "поръчка" на Powerwall-а им?
Коментиран от #23
11:22 08.03.2018
21 Антиелектрика
До коментар #9 от "гост":
Това ли ти е "достижението" - да отидеш с кола за 250 000 лева до магазина за хляб и да ускориш за 2,6 секунди на светофара?Нали говорим за достижения?
За доста по-малко пари, мога да си тунинговам всяка кола с ДВГ, която да ускорява за същото време и с която да отида за хляб и на море.
А ти можеш ли да тунинговаш Тесла - май не, нали - най-много да ти се запали бобината или батерията?
Така, че моля те, не ми говори за достижения!
13:30 08.03.2018
22 Антиелектрика
До коментар #11 от "Прекалено късо име":
Що, ти да не би случайно да лепиш стотака за 2,5 секунди с личната си Тесла?Всъщност в кой клас си, че използваш толкова детинско изказване? Това за събуждането, го ползвахме 4-ти клас.
13:32 08.03.2018
23 ВЕИ
До коментар #20 от "Зорлем":
https://money.bg/business/slanchevata-energiya-v-meksiko-shte-e-nay-evtinata-v-sveta.htmlHaй-ниcĸaтa цeнa зa cлънчeвa eнepгия в Meĸcиĸo e oпpeдeлeнa тoчнo пoд тaзи нa Cayдитcĸa Apaбия: 1,77 цeнтa нa ĸилoвaтчac. Oчaĸвa ce тя дa пpoдължи дa нaмaлявa дo 1 цeнт зa kWh пpeз 2019 или дopи пo-paнo. B тoзи нeoтдaвнaшeн бяxa oдoбpeни 15 oфepти oт oceм дpyжecтвa зa cлънчeвa и вятъpнa eнepгия, cpeд ĸoитo Саnаdіаn Ѕоlаr, ЕNЕL Grееn Роwеr и Міtѕuі.
Сега ти би ли ми дал цената на киловатчас от Нова атомна централа в региона, турската или английската например? А предполагаема цена на тока от АЕЦ Белене? Цената на тока от АЕЦ Козлодуй?
Коментиран от #24, #26
16:30 08.03.2018
24 Кристална топка
До коментар #23 от "ВЕИ":
Като прочетох:1.която скоро ще се генерира.....
2. .........2020 година.
И разбрах че си гост и пак гледаш в кристалната си топка :)))
Между другото дърва в България могат да се намерят без пари дали това е най-евтината енергия???????????
Коментиран от #25
18:28 08.03.2018
25 Антиелектрика
До коментар #24 от "Кристална топка":
Още ли му се връзвате?Изобщо е безпредметно да се губи време и да му се обяснява каквото и да било.
18:41 08.03.2018
26 Зорлем
До коментар #23 от "ВЕИ":
Няма проблем да ти остойностим Белене веднага след като ти кажеш колко ще струва да докараме слънчевия ток от Мексико или СА до България или Сърбия например.Коментиран от #27, #28
21:26 08.03.2018
27 ВЕИ
До коментар #26 от "Зорлем":
А Германия като си затвори повечето атомни централи, и ги замести с перки и волтаици да не би да е на режим на тока? Защо всички предпочитат техния ток? Щото е с немско качество ли? А нашия "евтин" ток защо никой не го ще, та износа от година на година все намалява?Коментиран от #37
21:51 08.03.2018
28 Антиелектрика
До коментар #26 от "Зорлем":
Получи най-глупавия отговор на света, както се очакваше де.Коментиран от #29
22:13 08.03.2018
29 ВЕИ
До коментар #28 от "Антиелектрика":
Вероятно си по-умен от целия свят, щом даваш толкова умни коментари, а простаците си купуват енергия от Германия, защото гледат цените. Защо биха си купили енергия от Белене на 9 евроцента?При последния търг в Германия цените, посочени в успешните оферти, варират от 2,2 до 3,82 евроцента. Това прави средно 3,4 евроцента за киловатчас.
Според Федералната мрежова агенция, тези по-ниски цени се дължат на повишения конкурентен натиск. Заявките за търга са били изключително много, според агенцията. Получени са цели 210 оферти за общо 2,6GW. Това далеч надхвърля заложените в конкурса 1000 MW.
Това е третият от поредица търгове за наземни ветроенергийни системи, в който 98% от успешните оферти идват не от частни компании. Предложенията са от енергийни дружества, формирани от кооперативи, или предприятия, които са собственост на гражданите.
Коментиран от #31
23:09 08.03.2018
30 Антиелектрика
Ама това Чили, Нова Зеландия и Япония, трябва да са вечно признателни на Германия - бухахахахахахахха
Пък, че обикновения германец плаща 5 пъти по-скъп ток от нас, за да може държавата да дава субсидии на такива зелени фашисти, хич няма да му обръщаме внимание.
Но то сега, когато зелените престъпници вече не са във властта, ще дойде края!!!
Коментиран от #32
09:14 09.03.2018
31 Зорлем
До коментар #29 от "ВЕИ":
Просветли ни, моля те, за кои дати и часове са доставките на този толкова евтин ток?10:02 09.03.2018
32 ВЕИ
До коментар #30 от "Антиелектрика":
В това че Германия е най-големият износител на ток в целия свят, не означава автоматично че цял свят купува от Германия. Пак онова нещо с функционалната ... ти се губи! Това че ти си интерпретирал някаква информация и си направил глупави изводи, не означава че аз съм написал тези глупости, те са си само в твоята глава и те съветвам да не ги пишеш тук.Именно политиката за субсидиране на зелената енергия, доведе до поевтиняването й днес. Дори и без субсидии вече е най-ниската цена за енергия.
Ако никой не беше инвестирал в нея, сега щеше да е на същите ценови нива, като преди 10 години. Сега вече трендът се обърна, колкото повече зелена евтина енергия, толкова по ниски цени на енергийния микс, включително отрицателни цени при свръхпредлагане. Идва ред на системите за съхранение на енергия.
10:56 09.03.2018
33 ВЕИ
https://www.energy-charts.de/power.htm?source=import-export&year=2018&week=9
Както виждаш дори в пиковите часове, когато Германия има най-много нужда от енергия, са продавали поне 4 гигавата във всяка една минута, Освен това почти всеки ден износът стига до 11 гигавата - над пет пъти мощността на Козлодуй. За България беше проблем, когато потреблението стигна 7 гигавата и износа беше спрян...
Коментиран от #34
11:13 09.03.2018
34 Зорлем
До коментар #33 от "ВЕИ":
Въпросната графика не казва източника на изнесената и внесената енергия, така че с честа съвест можем да я обявим за ТЕЦ-ова и няма как да бъдем обвинени в лъжа.Освен това, гледам, че на 27.02 са се скъсали да внасят от Дания, за което ще кажеш, че е от ветрогенератори. На следващия ден обаче са се скъсали пък да им изнасят, както обикновено. Да познаем ли откъде Германия е взела например 1,77 гига-вата електричество на 28.02 в 22:30ч, които да продаде на Дания? Вероятно пак ветрогенератори тъй като "датския" вятър от 27.02 вече е бил достигнал до германските турбини, или?
14:16 09.03.2018
35 ВЕИ
https://www.energy-charts.de/power.htm?source=solar-wind&year=2018&week=9
Във всеки един момент от седмицата са могли да захранят напълно поне 2 Българии , А точно в часът за който питаш, само вятърът е произвеждал повече от 6 пъти потреблението на България.
17:58 09.03.2018
36 Йелон Съск
09:46 10.03.2018
37 Истината
До коментар #27 от "ВЕИ":
Откъде го измисли това, че германците си били спрели АЕЦ-ите?!? Ще се спират поетапно в следващите 7 години, още си работят. А и делът на възоновяемите енергоизточници в Германия като теглим чертата по последни сметки е точно 33,1%. Откъде ще дойдат оставащите 67% ако утре се спрат ТЕЦ и АЕЦ, а?!? От соларни мощности в пустинята Сахара ли?!? Айде стига с часа на аматьорите и фантазьорите.20:31 30.03.2018