Баварците изпълниха обещание си и представиха преди автосалона в Женева новия си дизелов двигател, снабден с три турбокомпресора. Този мотор ще се монтира на моделите от новата серия M Performance и по-конкретно на седана и комбито от пета серия, както и на автомобилите с повишена проходимост X5 и X6. Новият агрегат е построен на базата на стандартния трилитров дизелов мотор. Мощността му е 381 к.с., а максималният въртящ момент - 750 Нм. Той действително притежава три турбокомпресора, два малки и един голям. Първият компактен нагнетател започва да работи на близки до празния ход обороти.
Тази турбина обезпечава отзивчивостта на двигателя в ниските обороти, а когато те достигнат 1 500 в минута, в действие влиза голямото турбо. Първоначално то не работи на пълни обороти, а достига пълната си производителност след отметката 2 700 об/мин. Тогава се отваря допълнителен канал за подаване на изгорели газове към турбината. По същото време се задейства и втората компактна турбина, която уплътнява допълнително въздуха преди попадането му в горивните камери. За оптималната работа на трите турбокомпресора е предвидена и система от клапани, която прецизно регулира силата на изгорелите газове и респективно подаването на въздух към камерите.
Двигателят се характеризира и с още една новост - система за впръскване на горивото под налягане или както го наричат баварците common rail от най-ново поколение. Именно тази система вкарва горивото чрез иновационни пиезо-дюзи с налягане от 2 200 бара. Едно от най-големите достойнства на новия дизелов агрегат е неговия разход на гориво. Средното потребление на нафта при седана и комбито М550d е 6.3 литра на 100 километра пробег, а версиите X5 M50d и X6 M50d не харчат повече от 7.7 литра на 100 километра.
Интересни са и динамичните характеристики на автомобилите, оборудвани с новия двигател с три турбини. Седанът на "петицата" ускорява до 100 км/ч за 4.7 секунди, с едва 0.3 секунди от М5 с мощност 560 к.с. Комбито изпълнява същото упражнение за 4.9 секунди, а кросоувърите X5 M50d и X6 M50d, съответно за 5.4 и 5.3 секунди. Всички дизелови М-версии са оборудвани и със система за предаване на въртящия момент и към четирите колела, която е настроена индивидуално за всяка от тях. Цената на BMW М550d в Германия ще е 80 800 евро, а на кросоувърите X5 M50d и X6 M50d, 82 300 и 85 800 евро съответно.
Инженерите от BMW обещават още звука, който издават автомобилите от серията M Performance, да отговаря подобаващо на резачка с индекс М. Въпросните автомобили ще разполагат и с изцяло преработено шаси, по-мощни спирачки и с прекалибрована спомагателна електроника. Външно ще са оформени по-агресивно, а оборудването в салона ще включва почти всички електронни помощници, използвани от компанията. Дизеловите М-петици ще се появят в германските дилърски центрове още в средата на месец май тази година. Кросоувърите ще се предлагат от началото на лятото.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.