Голяма част от собствениците на автомобили сляпо се доверяват са сервизите, които извършват периодични технически прегледи на колите им и смятат, че това, което се прави по колата по предписание е достатъчно за безпроблемни километри. Ако искате обаче наистина да имате такива, то не е лошо да обърнете внимание и на някои други неща, които често се пренебрегват в сервизите.
При задължителните гаранционни посещения в сервиза, например, маслото в двигателя се сменя, но почти никога не се проверява смазочната течност в скоростната кутия. Много от компаниите дори казват, че маслото в трансмисията не трябва да се сменя. При употребяваните коли обаче често се случва да има теч на масло от трансмисията, както и да се запуши филтър на автоматик, например. Ако подобна аномалия не бъде забелязана, то неминуемо ще се стигне до сериозен и скъп ремонт.
Спирачната система е другото често пренебрегвано звено, от което всъщност зависи, както нашият, така и живота на останалите пътници. Поради тази причина по-чести проверки на спирачките съвсем не са излишни. Най-елементарната от тях е на безлюден път да засилите автомобила със скорост от около 70 км/ч и рязко и много силно да натиснете педала на спирачките. Ако колата не се занесе настрани и спре бързо, то тогава всичко е наред. Ако обаче някой от супортите не функционира добре, то именно чрез този способ ще разберете, че има проблем. Много от собствениците на автомобили забравят да проверяват и нивото на спирачната течност в казанчето. А това също е от съществено значение за вашата безопасност.
Още една проверка, която малцина сервизи извършват, е тази на антикорозионното покритие на пода на колата, както и тази на вентилационните отверстия във вратите. За целта обаче ви трябва подемник, за да можете да огледате колата отдолу. Малките цепнати в антикорозионната защита на дъното на купето са предпоставка за ръжда, която много бързо ще обхване целия под. Ако тези пукнатини се замажат на време, проблем с ръждата няма да имате. Запушени вентилационни отвори на вратите също водят до събиране на вода и респективно до ръждясване от вътре навън. Когато обаче ръждата избие от външната страна на врата, процесът е необратим.