5 Декември, 2018 16:01 33 739 32

Какво се разваля най-често в колата през зимата

  • автомобил-
  • зима-
  • повреди

Мразовитите дни и нощи влияят зле не само на хората, а и на автомобилите

Какво се разваля най-често в колата през зимата - 1

Мразовитите дни и нощи влияят зле не само на хората, а и на автомобилите. Като изключим задължителните акумулатор, чистачки и гуми, има още няколко неща, с които трябва да се внимава през зимата, защото вероятността да се повредят не е малка.

Гумени детайли
Не само гумите и чистачките в един автомобил са изготвени от каучукова смес. Този материал се използва тампоните на окачването, за маншоните на полуосите, както и за изработката на много други възли и детайли по колата. При студ гумата губи голяма част от свойствата си и най-вече здравина и еластичност, а ако е стара и износена тя ще спре да изпълнява задълженията си точно в най-големите студове. Така че проверявайте всички гумени съединения или тези, които можете, преди зимата.

Пластмаса
както е известно салоните на автомобилите се оформят от много пластмасови елементи. Пластмасата използвана във вътрешността на колите е с различно качество в зависимост от марката и модела на колата, но така или иначе при студ тя става по-чуплива. Внимавайте, когато седнете в студеното купе и започнете да пускате чистачки, мигачи, да отваряте и затваряте вратите и др., защото пластмасовите дръжки и лостчета могат лесно да останат в ръката ви.

Лаково покритие
Не е желателно изстъргването на лед от ламарините на автомобила, защото това действие поврежда лаковото покритие на колата. Следва образуване на невидими микропукнатини в кито влиза вода, става на лед и така постепенно микроямите стигат до метала и корозията започва без да се усетите. Когато колата е замръзнала можете да почистите стъклата, но ламарините оставете да се размръзнат сами.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хаха

    31 2 Отговор
    Тенкю за инфото!
  • 2 onq s konq

    45 11 Отговор
    Моито беенве зимъска страда от предни калници предна броня а понекога и от фарове
  • 3 Само Дъстър

    68 3 Отговор
    Един истински автомобил не трябва се страхува от зима !
  • 4 калоян

    30 3 Отговор
    полезни статийки за зимата пускате напоследък. поздравления
  • 5 дедо

    83 4 Отговор
    Мойта е 95 г. и по нея нема пластмаса, да му мислят тия с новите "коли". Онзи ден две хлапета се чудеха, че фаровете не са пластмасови а стъклени...явно не са виждали истински коли!
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 омг

    38 5 Отговор
    нз падне ли под нулата прибирам бмв-то в гаража до пролетта да си нямам проблеми :)
  • 8 AUDI

    14 31 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Внимавайте, когато седнете в студеното купе и започнете да пускате чистачки, мигачи, да отваряте и затваряте вратите и др., защото пластмасовите дръжки и лостчета могат лесно да останат в ръката ви. тя тая пластмаса да не е на 500 години , че да ми се счупи в ръката ??? кви са тия глупости

    Коментиран от #9, #15

  • 9 Караиванов

    46 6 Отговор

    До коментар #8 от "AUDI":

    Пробвай по-силно да пуснеш мигач в някоя ледена сутрин и ще разбереш, че съвсем не са глупости. Съветите са си супер, ама разбирачи колкото щеш.

    Коментиран от #10, #12

  • 10 onq s konq

    29 8 Отговор

    До коментар #9 от "Караиванов":

    Язе не пускам мигачи никогаш!Надувам клаксона на беенвето и почвам да гледам като расгонен бик - те тва е моита формула и винаги варви

    Коментиран от #13

  • 11 НАТО ВЕЦ

    17 3 Отговор
    Че ми изтрихте поста е тъпо, но баре се склатихте, че когато нещо се сгъстяна, вискозитетът му не намалява, а се увеличава.
  • 12 AUDI

    11 8 Отговор

    До коментар #9 от "Караиванов":

    Извинявай ама ти с шутове ли пускаш мигач?
  • 13 Зорлем

    10 3 Отговор

    До коментар #10 от "onq s konq":

    За мигачите си прав - все пак ти нали си знаеш накъде ще караш?
  • 14 Радо

    16 0 Отговор
    Най-често се развалят ламарините според мен през зимата, къде от удари, къде от химическите в-ва, с които се третират пътищата.
  • 15 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "AUDI":

    Не е на 500 но ти караш Ваг така че внимавай с лоста
  • 16 Бабатунде Адениджи

    10 21 Отговор
    Абе да му мислят тия с БМВ и ВАГ, я съм с Хонда и проблеми НЕМАААААААААААААА
  • 17 Японеца

    11 11 Отговор
    Това се разваля само в немските коли с рециклирана пластмаса и електроника!
  • 18 Гад

    14 1 Отговор
    Да се чуди човек как въобще запалват и потеглят колите сутрин подложени на тези "колосални натоварвания". Много ги обичате такива думички в тази медия, само ако се научите и кога да ги употребявате ще сте супер.
  • 19 Японеца

    12 7 Отговор
    Немските късат замръзнали уплътнения на врати, едвам палят печките с нафта!виждал съм стотици замръзнали ключалки! Техническа нация били немците!
  • 20 Иван

    16 1 Отговор
    Тези от fakti.bg са големи разбирачи а забравиха най важното; предните ключалки на вратите и на задния капак,за тези които отключват с ключ!!
    Аз на моята вече ги смазах с тънко хидравлично масло!
    И последно,ако можете карайте по малко колите си през зимата!
    Не е болка за умиране,ще си спестите много ядове!

    Коментиран от #25

  • 21 Жоро Джизъса

    8 1 Отговор
    Ей много сте умни бе.Та тя зимата е 6месеца???Аз един час не мога без колата,та 3696 часа ли да чакам(толкова са 6месеца)??Всичко е ала бала.По пътищата виждам 30г. коли и още се държат,това означава,че са изкарали 30зими???,а това са180месеца?Кво ще кажете,а?
  • 22 Жоро Джизъса

    6 1 Отговор
    И последно,тези от факти.бг да дойдат да ми направят рокада на ташаците,че от студеното време са си разменили местата.Айде по живо,че е зимата.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 vasik atanasova

    10 2 Отговор
    разхода на горивото се покачва
    и това че пътищата са напръскани със сол която разяжда
    шасито
    за това аз в края на зимата си отивам на ОМВ
    и пускам програма която има измиване отдолу под налягане
    че да падне солта и всякакви мръсотии
  • 25 така

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Иван":

    Да, наистина не е болка за умиране и ше се спестят доста ядове като: предница, реглаж, амортисьори и т. н. Прав си!
    Аз тази зима ще пропусна, стария варел на 3тия ден в зимата е като преди да влезе в бокса, имам предвид в - 14 градуса и метър сняг навсякъде. Ми прав е човекът, амортизира се! Смазката е полезна много, след нея само с дъх веднъж и отключваш, това ако миеш колата редовно, нали
  • 26 сектант

    3 1 Отговор
    аз бих добавил и фаровете - миналата зима си правих проучване да броя пежотата с изгорели фарове и бяха към 60 70 само в софия
  • 27 Иванчо l-ви

    11 0 Отговор
    През зимата най-често се развля Времето
  • 28 Кольо Дапа

    3 0 Отговор
    хАкумулаторът, а ако е дизел нафтата.
  • 29 Хакомоладорес

    1 0 Отговор
    Акумулаторът сдава багажа като застудее. Тарикатите в гаранционния сервиз казват, че е ок, щото прясно зареден и топъл пали, но всъщност не е - не би трябвало да дозареждате изправен акумулатор по никакъв повод, изключая забравени фарове или други консуматори, дори да карате кратки пробези градско.
  • 30 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Добри и навременни съвети ! Само нещо вискозитета на маслото ми се увеличи - ще го намалявам или ще подменям маслото - друг начин няма !! Иска ми се да подменя и каруцата , ама "мъни, мъни, мъни "....
  • 31 Николай

    1 1 Отговор
    Когато всички френски, немски и японски автомобили спрат палиш ладата и отиваш където искаш.
  • 32 Lubo krika

    1 0 Отговор
    Не бойте се тигри,всичко е точно,това са само едни кошници *_*