Времето рязко захладня, а минусовите температури доста често водят до по-бързо изтощаване на акумулаторите на автомобилите. Ако батерията на вашата кола е "паднала", то трябва да знаете как да я реанимирате. Най-добрият начин е да свалите акумулатора и да го заредите, но по-лесният способ е да получите ток чрез кабели от друг автомобил. За да избегнете нежелани последствия обаче трябва да спазвате някои основни стъпки.
. Кабелите трябва да са с достатъчно голямо сечение, за да могат да поемат големия ток.
. Батерията на колата, която подава ток, трябва да е с капацитет по-голям от изтощената.
. Не допирайте двете щипки, ако другите им краища вече са закачени за акумулатор, и не докосвайте метална част от колата с тях, особено с плюсовата.
. Първо свържете плюсовата клема на заредения акумулатор с плюсовата клема на изтощения.
. След като кабелите са закачени запалете автомобила с изправния акумулатор и го оставете да поработи няколко минути. След това го изгасете и чак тогава пробвайте да запалите колата с изтощената батерия.
. Когато колата запали откачете кабелите по обратния ред - първо минусовият и след това плюсовият.
. За да се зареди изтощената батерия, то трябва да покарате колата известно време. На празен ход това няма да се случи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Знаещ и Можещ
Коментиран от #11
12:19 03.12.2018
2 mediator37
12:53 03.12.2018
3 Конфуций
14:20 03.12.2018
4 Haha
Коментиран от #5, #19, #27
15:28 03.12.2018
5 Gordy
До коментар #4 от "Haha":
И аз така змамТези кви глупости пишат тук!!
Коментиран от #13
15:44 03.12.2018
6 Бай иван
Коментиран от #22, #26
15:54 03.12.2018
7 hmhmhm
16:19 03.12.2018
8 Илия Илиев
16:31 03.12.2018
9 Незнаещ
Коментиран от #10
16:59 03.12.2018
10 Haha
До коментар #9 от "Незнаещ":
И от поне над 100 пъти съм давал и са ми давали ток до сега не е горял алтернотр така че това е мит освен ако не подаваш ток на някой тир примерноКоментиран от #29
17:49 03.12.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 теслА
Там има специални клеми (само Плюс) изведена в двигателният отсег.
Също така когато се подаде ток директно на акумуатора при палене реално товара е изтощен акумуатор + двигател.
С изключена кола ще стане точно никога. Минуса се слага на корпуса на двигателя, не на изтощения акумуатор.
Някои коли също така включват алтернатора само при включен консуматор - като подавате ток и на 10 000 оборота да е двигателя алтернатора държи 12.2 волта, не 14.4-14.6 както е по спецификация. Включвате подгрева на задното стъкло и няма проблеми.
И да - напълно мъртъв акумуатор е по-добре да се "събуди" първо и чак тогава да се пробва старт...
И повечето от това обикновено го пише в книжката на колата... ;)
Коментиран от #16, #24
18:32 03.12.2018
13 Тъй Тъй
До коментар #5 от "Gordy":
И ти и този преди теб по-добре правете така, както са написали хората. Освен ако не искате да си поправяте алтернаторите.Коментиран от #14
18:43 03.12.2018
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 леопард на егрек
20:00 03.12.2018
16 гнида
До коментар #12 от "теслА":
Ето това е правилно !22:57 03.12.2018
17 Тишо
01:16 04.12.2018
18 Тишо
Коментиран от #23
01:22 04.12.2018
19 Димов
До коментар #4 от "Haha":
Форсираш и докато пали другия, иначе ще ремонтираш алтернатор. Най-често диодна плочка.08:53 04.12.2018
20 Патрона
Коментиран от #28
09:30 04.12.2018
21 Nikosbg
12:06 04.12.2018
22 Глупости
До коментар #6 от "Бай иван":
И после компютъря за смяна.Ти лут ли си.Как ще махаш акумулатора при запален автомобил.12:44 04.12.2018
23 ДФилософ
До коментар #18 от "Тишо":
Приятел, погледни как работи efficient dynamics примерно и ще научиш за умни реле регулатори и други неща, които явно не си чувал.Също ще ти стане и интересно за AGM акумуатори, които не се зареждат с постоянен ток и максимален заряд, а с контролер, който работи с реле регулатора (което е изцяло електронно) за да може да стигне нужният заряд.
Оттам мини през хибридите, които имат и режим на рекуперация на много степени и рязко ще си промениш мнението.
13:16 04.12.2018
24 Дон Кихот
До коментар #12 от "теслА":
Професионален коментар! Това е правилния начин!Предложената статия ще подведе всеки новоизлюпен водач! Задължително е минусовия кабел да се постави на корпус на нуждаещата се кола!Коментиран от #31
17:00 04.12.2018
25 Пуйо
17:41 04.12.2018
26 КоНдйо
До коментар #6 от "Бай иван":
Я сега вземи две жици бъркни в щепсела и си подай ток да не се мъчиш повече03:55 30.12.2018
27 И ти гори електрониката
До коментар #4 от "Haha":
И ти гори електрониката защото зарежда 2 акумулатора14:09 02.01.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Бай Хой
До коментар #10 от "Haha":
Сигурно караш 32 годишна кола без елактроника за това така11:49 29.12.2019
30 Оня с коня
19:50 17.06.2020
31 Оня с коня
До коментар #24 от "Дон Кихот":
Нема нужда да се поставя на минуса на корпуса баце това са пълни глупости оти требва да се поставя ха кажи ми?19:53 17.06.2020