5 Ноември, 2018 11:43 37 063 16

3 неща в колата, които сами трябва да проверите

  • ремонт-
  • автомобил-
  • проверка
3 неща в колата, които сами трябва да проверите - 1
Снимки: Shutterstock

Голяма част от собствениците на автомобили сляпо се доверяват са сервизите, които извършват периодични технически прегледи на колите им и смятат, че това, което се прави по колата по предписание е достатъчно за безпроблемни километри. Ако искате обаче наистина да имате такива, то не е лошо да обърнете внимание и на някои други неща, които често се пренебрегват в сервизите.

3 неща в колата, които сами трябва да проверите

При задължителните гаранционни посещения в сервиза, например, маслото в двигателя се сменя, но почти никога не се проверява смазочната течност в скоростната кутия. Много от компаниите дори казват, че маслото в трансмисията не трябва да се сменя. При употребяваните коли обаче често се случва да има теч на масло от трансмисията, както и да се запуши филтър на автоматик, например. Ако подобна аномалия не бъде забелязана, то неминуемо ще се стигне до сериозен и скъп ремонт.

3 неща в колата, които сами трябва да проверите

Спирачната система е другото често пренебрегвано звено, от което всъщност зависи, както нашият, така и живота на останалите пътници. Поради тази причина по-чести проверки на спирачките съвсем не са излишни. Най-елементарната от тях е на безлюден път да засилите автомобила със скорост от около 70 км/ч и рязко и много силно да натиснете педала на спирачките. Ако колата не се занесе настрани и спре бързо, то тогава всичко е наред. Ако обаче някой от супортите не функционира добре, то именно чрез този способ ще разберете, че има проблем. Много от собствениците на автомобили забравят да проверяват и нивото на спирачната течност в казанчето. А това също е от съществено значение за вашата безопасност.

3 неща в колата, които сами трябва да проверите

Още една проверка, която малцина сервизи извършват, е тази на антикорозионното покритие на пода на колата, както и тази на вентилационните отверстия във вратите. За целта обаче ви трябва подемник, за да можете да огледате колата отдолу. Малките цепнати в антикорозионната защита на дъното на купето са предпоставка за ръжда, която много бързо ще обхване целия под. Ако тези пукнатини се замажат на време, проблем с ръждата няма да имате. Запушени вентилационни отвори на вратите също водят до събиране на вода и респективно до ръждясване от вътре навън. Когато обаче ръждата избие от външната страна на врата, процесът е необратим.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 18 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 цистит

    36 8 Отговор
    водачите на ауди олроуд трябва да ги проверяват преди всяко каране тия неща и да слагат добафчицъ най вече

    Коментиран от #9

  • 2 onq s konq

    22 6 Отговор
    Ма то и у скоростите ли имало масло???Ти да видиш!!!Тва сега го разбрах!!!

    Коментиран от #3

  • 3 Бай хой

    26 1 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Не ве. В скоростната кутия има маргарин.
  • 4 Бай Миле майстора

    20 4 Отговор
    Добра статия за хората, които не разбират нищо и за жените особенно.
  • 5 Оня с автосервиза

    11 2 Отговор
    Интересно ми е как ли функционират супортите ?
  • 6 АLFA Q4

    8 4 Отговор
    ГОЛЕМИ ТЪПАНАРИ,,,АКО,, ABS,,СИ РАБОТИ НЯМА КАК ДА ПОДНЕСЕ КОЛАТА,,ТА ТОВА СЪС СПОРТИТЕ Е ИДИОТЩИНА, А ВОДАТА ВЪВ ВРАТИТЕ ТРЯБВА ДА ВНИМАВАТ НАЙ ВЕЧЕ СОБСТВЕННИЦИТЕ НА АУДИ,,,ВСЯКО ЧЕТВЪРТО АУДИ ВЛИЗАЛО ЗА РЕМОНТ,,СИ ИМА ВОДНИ ЗАПАСИ ВЪВ ВРАТИТЕ

    Коментиран от #10

  • 7 Вагаджия

    3 0 Отговор
    Единствено ме интересува къде има бърза зарядна станция.
  • 8 Пеуник

    4 1 Отговор
    Да бяхте казали, че тези, които са 4WD или други подобни конфигурации на основата на предно задвижване, имат деференциал на задния мост и там трябва да има съответното масло! И в сервизите не го проверяват! Тук пола няма значение, а главата на раменете.
  • 9 гощо

    1 4 Отговор

    До коментар #1 от "цистит":

    Ти ма Ауди не си имал никога или ако си имал е нЕкое гонещо милион километри тцтцтцттцтц......
  • 10 гощо

    0 6 Отговор

    До коментар #6 от "АLFA Q4":

    И ти май Ауди не си имал никога тцтцтцттцтц......
  • 11 Николай

    15 10 Отговор
    Тази статия не се отнася за собствениците на BMW и Ford! Те зимата ползват таксита

    Коментиран от #14, #15

  • 12 Кака

    1 3 Отговор
    Е карайте над 10 година таратайка и пиите бира Каменица и особено колата на произхождаст от село
    Германия и купена в бг от същия произход.

    Коментиран от #13

  • 13 Кокл

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Кака":

    Какъв е проблема с над 10 годишните коли? Вие сигурно карате Х7 или Gts.
  • 14 Бг Цървулче

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Николай":

    Така е,само тези с Дачиите ни возят,тоест такива като теб,скъсаняци!
  • 15 Бмв

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Николай":

    Или такива като тебе дето като оставят колата у сервиза и вземат такси да се приберат докато я направят, първо намери някой да те повози в бмв, а после говори за него!
  • 16 Оня с коня

    0 0 Отговор
    Акo карате БМВ бацета нищо нема да проверявате понеже комппютъра го показва.