Голяма част от собствениците на автомобили сляпо се доверяват са сервизите, които извършват периодични технически прегледи на колите им и смятат, че това, което се прави по колата по предписание е достатъчно за безпроблемни километри. Ако искате обаче наистина да имате такива, то не е лошо да обърнете внимание и на някои други неща, които често се пренебрегват в сервизите.
При задължителните гаранционни посещения в сервиза, например, маслото в двигателя се сменя, но почти никога не се проверява смазочната течност в скоростната кутия. Много от компаниите дори казват, че маслото в трансмисията не трябва да се сменя. При употребяваните коли обаче често се случва да има теч на масло от трансмисията, както и да се запуши филтър на автоматик, например. Ако подобна аномалия не бъде забелязана, то неминуемо ще се стигне до сериозен и скъп ремонт.
Спирачната система е другото често пренебрегвано звено, от което всъщност зависи, както нашият, така и живота на останалите пътници. Поради тази причина по-чести проверки на спирачките съвсем не са излишни. Най-елементарната от тях е на безлюден път да засилите автомобила със скорост от около 70 км/ч и рязко и много силно да натиснете педала на спирачките. Ако колата не се занесе настрани и спре бързо, то тогава всичко е наред. Ако обаче някой от супортите не функционира добре, то именно чрез този способ ще разберете, че има проблем. Много от собствениците на автомобили забравят да проверяват и нивото на спирачната течност в казанчето. А това също е от съществено значение за вашата безопасност.
Още една проверка, която малцина сервизи извършват, е тази на антикорозионното покритие на пода на колата, както и тази на вентилационните отверстия във вратите. За целта обаче ви трябва подемник, за да можете да огледате колата отдолу. Малките цепнати в антикорозионната защита на дъното на купето са предпоставка за ръжда, която много бързо ще обхване целия под. Ако тези пукнатини се замажат на време, проблем с ръждата няма да имате. Запушени вентилационни отвори на вратите също водят до събиране на вода и респективно до ръждясване от вътре навън. Когато обаче ръждата избие от външната страна на врата, процесът е необратим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цистит
Коментиран от #9
12:41 05.11.2018
2 onq s konq
Коментиран от #3
16:13 05.11.2018
3 Бай хой
До коментар #2 от "onq s konq":
Не ве. В скоростната кутия има маргарин.17:39 05.11.2018
4 Бай Миле майстора
18:04 05.11.2018
5 Оня с автосервиза
01:14 06.11.2018
6 АLFA Q4
Коментиран от #10
08:29 06.11.2018
7 Вагаджия
09:06 06.11.2018
8 Пеуник
15:48 07.11.2018
9 гощо
До коментар #1 от "цистит":
Ти ма Ауди не си имал никога или ако си имал е нЕкое гонещо милион километри тцтцтцттцтц......08:55 08.11.2018
10 гощо
До коментар #6 от "АLFA Q4":
И ти май Ауди не си имал никога тцтцтцттцтц......08:57 08.11.2018
11 Николай
Коментиран от #14, #15
11:06 28.11.2018
12 Кака
Германия и купена в бг от същия произход.
Коментиран от #13
12:28 08.08.2019
13 Кокл
До коментар #12 от "Кака":
Какъв е проблема с над 10 годишните коли? Вие сигурно карате Х7 или Gts.08:50 04.12.2019
14 Бг Цървулче
До коментар #11 от "Николай":
Така е,само тези с Дачиите ни возят,тоест такива като теб,скъсаняци!14:15 27.12.2019
15 Бмв
До коментар #11 от "Николай":
Или такива като тебе дето като оставят колата у сервиза и вземат такси да се приберат докато я направят, първо намери някой да те повози в бмв, а после говори за него!16:09 29.04.2020
16 Оня с коня
19:56 17.06.2020