Отидете към основна версия

23 120 39

Тествахме (извън асфалта) новия Jeep Wrangler

  • тест-
  • jeep-
  • wrangler

Ако не ги видите един до друг, досегашното JK поколение и новото JL, то трудно ще забележите разлика във външността. Такива обаче има и те съвсем не са малко, но класическото излъчване на точно този модел на Jeep не трябва да се променя. Именно това е била идеологията на дизайнерите на новия Jeep Wrangler JL. Той обаче е коренно различен от досегашния, а в това се убедихме след обстоен тест, включващ както движение по асфалт, така и терени с тежка пресечена местност. Първите ни впечатления за този истински всъдеход са повече положителни, но като всяка друга кола и тази си има своите недостатъци.

Екстериор
Както вече стана ясно, а и както е видно от снимките, външните изменения по автомобила са само в нюансите. Масивната радиаторна решетка вече не е плоска, а леко огъната в горната си част, подобно на TJ модификацията. Фаровете пък са прибрани максимално навътре и "облизват" краищата на въпросната нова решетка, напомняйки за предшественика на модела Wrangler, познат ни с обозначението Jeep CJ, а мигачите са изнесени на калниците.

Ветроупорното стъкло е заоблено, а отзад основната промяна е в новите "стопове". Моделът е прибавил и няколко сантиметра на ширина, като всички тези промени правят новият Jeep Wrangler JL по-модерен, но в същото време общото усещане си е за истински всъдеход, какъвто всъщност си остава Wrangler.

Интериор
Капакът, калниците и вратите са станали алуминиеви, а тази на багажника е от магнезиева сплав. Те обаче също, както и досега, се разглобяват и наред със сваляемия таван и падащо ветроупорно стъкло могат да превърнат Wrangler в открито бъги. Операцията е много проста и се прави за отрицателно време. Интериорът определено е спартански (особено в късата база), но човек, който иска да си купи офроуд-чудовище като Wrangler, едва ли ще се впечатли от това.

В сравнение с предшественика обаче, салонът си е направо луксозен - подобрена ергономика, най-сетне регулируем волан, предни кресла с регулиране на лумбалната опора, мултимедийна система и още куп глезотийки, превръщат салона на Wrangler в нормално изглеждащ. С други думи, интериорът е много по-добър от този на предшественика, но по комфорт продължава да отстъпва на салоните на стандарти SUV-та. Що се отнася до пространство, то петвратия Wrangler е относително широк и отпред, и отзад. Късата база обаче не предлага никакъв комфорт на втория ред, но пък е по-проходима заради по-късото междуосие.

Двигател и ходови характеристики
Грубата пластмаса в салона, аеродинамичните шумове при висока скорост определено не са недостатък, а очароват любителите на т.нар. "сурови" автомобили. На практика, шасито с мостовете Dana и пружинното окачване са си същите, но при класическата "къса база" междуосието е увеличено с 36 мм. При дългата база междуосието е по-голямо с 62 мм. Като цяло окачването не е променяно много и Wrangler си остава един от най-комфортните всъдеходи на рама, както на асфалт, така и в пресечена местност. Това важи особено за стандартните модификации Sport и Sahara, при които амортисьорите са стандартни, а не усилени, каквито са при версията Rubicon.

Що се отнася до оборудването, то при новия Wrangler то е значително по-богато, особено при системите за безопасност. По-богатото оборудване за безопасност и сигурност включва система за наблюдение на мъртвата зона и разпознаване на напречен трафик зад автомобила, камера за заден ход с динамични линии, електронен контрол на стабилността ESC с електронна система против преобръщане и четири серийни въздушни възглавници.

В Европа моделът се предлага с два изцяло нови двигателя - 2,2-литров дизелов двигател Multijet II и 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор. Те се присъединяват към 3,6-литровия двигател V6 Pentastar, който обаче се предлага само на пазари извън Европа, включително Близкия Изток. Всички двигатели на Wrangler са комбинирани с нова 8-степенна автоматична трансмисия ZF и разполагат със система Start-Stop (ESS). В обобщение можем да кажем, че досегашните големи мотори са заменени с по-малки, по-сложни и по-високооборотни

Основното, което вълнува всеки фен на Jeep, е неговата проходимост. А тук тя е на върхово ниво, като на нашия пазар с този всъдеход може да съперничи само G-Klasse на Mercedes-Benz. В трансмисията на Wrangler за първи път се открива многодискова муфа, която работи в режим 4WD Auto. Това е добре, защото 4х4 системата може да се използва и на асфалт при висока скорост. Иначе, Jeep-ката разполага с понижаващи предавки с коефициент 2.72:1, както и със заден диференциал с повишено триене (опция).

Системата работи в 4 режима на шофиране (плюс неутрален): 2H (Задвижване на задните колела със стандартни предавки High Range), 4H AUTO (Автоматично задвижване на четирите колела със стандартни предавки High Drive), 4H Part-Time (Задвижване на четирите колела с блокаж на централния диференциал за офроуд условия със стандартни предавки High Range), N (Неутрален) и 4L (Задвижване на четирите колела с понижаващи предавки Low Range за тежък офроуд). Тази система, може да изглежда като идеална заготовка за професионалните офроудъри, които чакат тунинг доработките от Mopar, но на практика, за средностатистическите водачи на моторни превозни средства, тя предлага уникална проходимост.

Цена
Ако искате истински всъдеход и не държите на прекален лукс и комфорт, то новия Wrangler е идеалната кола. Цената и съвсем не е ниска. Тя започва от 100 000 лв, но пък у нас няма по-евтин нов всъдеход от подобна класа. В САЩ обаче базовата цена е $27 500, но за жалост американските коли са доста по-скъпи, както в Европа, така и у нас. В заключение можем да кажем, че въпреки иновациите и подобреното движение на асфалт Wrangler си остава войник, който във всеки един момент е готов да рапортува "Сър, йес сър".

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.

Свързани новини