22 Ноември, 2024 11:29 1 337 11

Вижте колко печелят работниците в автомобилната индустрия в различните страни

  • автомобилна индустрия-
  • заплати-
  • работници
Вижте колко печелят работниците в автомобилната индустрия в различните страни - 1

Заплатите на работниците в автомобилната индустрия в европейските страни са доста различни, като интересна е и динамиката им за изминалите десет години. Някъде те са се покачили драстично, а на други места - минимално.

Максималната работна седмица за почти всички европейски страни е 48 часа на седмица. Това е, ако предприятието работи на пълен капацитет. Реално работниците "затварят" около 160 работни часа на месец.

Най-високата заплата в автомобилната индустрия е в Германия. Работниците в автомобилната индустрия в Германия печелят средно 62 евро на час работа. Тоест заплатата на работник на конвейера е почти 10 000 евро на месец.

Вижте колко печелят работниците в автомобилната индустрия в различните страни

На второ място е автомобилната индустрия на Швеция, където един час труд струва 48 евро. Това възлиза на приблизително 7 680 евро на месец. Френската автомобилна индустрия затваря тройката на най-щедрите работодатели в бранша с 47 евро на час.

Във Франция работниците печелят около 7 500 евро на месец. За сравнение, средната заплата в България е около 2 000 лева на месец - сума, която се равнява на 1 000 евро, което пък се пада по малко над 6 евро на час или десет пъти по-малко от заплатата в Германия.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ддд

    16 0 Отговор
    Мале, каква беднотия е тук.......!
  • 2 провинциалист

    15 0 Отговор
    10 пъти разлика спрямо немските заплати! И всички реват за инвестиции в икономиката. Ами, много е просто. Ако се изравнят заплатите с немските, тези допълнителни пари от заплатата на нашия работник къде ще отидат - в икономиката, къде другаде? По-голяма инвестиция от това няма кой да направи.
  • 3 Нищо не печелят

    6 1 Отговор
    Губят си времето продават го срещу измислени хартийки и карти,
  • 4 Г€Н€РАЛ Д€$И

    4 2 Отговор
    БОЖЕЕ, ТЕЗИ СА МНОООГО ЗЛЕ!

    НА "ДОДУНУКОВ"-2 МНОГО € ДОБР€!
    КУПОНЪТ $И Т€Ч€, Н$О Мъ И Б€!
    ОЩ€ ТРИ ГОДИНКИ $ ФАТМАКА
    И ам€рикЪ МЪ ЧАКА...!:))
  • 5 Баба Гошка

    10 2 Отговор
    Ми да си ги карат и дойчОвците, и франмарокалжирците и шведите. Ний ше си купим корейско, а напоследък китайско. Не мойм си позволим европейсии трошляци на двойни цени
  • 6 Хоризонт

    12 0 Отговор
    Затова немските са скъпи!
  • 7 Някой

    10 0 Отговор
    Това число заплата на час ли е или е производителността на труда на час?


    Според мен еднакво важни, са както брутната заплата така и какви са данъците, т. е.каква е нетната заплата. Хората най-вече ги интересува какви са честите/нетните/ заплати, а не брутните.

    Когато се говори какви са заплатите т. е. доходите в Европа, трябва да се говори и какви са данъците и осигуровките.
    Винаги когато се говори за заплати и доходи, трябва са, се говори и какви са данъците.
    У нас масово бай Ганьо гледа заплати, болници, линейки, хеликоптери.... И иска да са като на Запад, но бай Ганьо не иска да плаща данъци К осигуровки като на Запад, иска да плаща данъци като в Московия. Да ама Московия има нефт и газ и московската държава се финансира като облага с големи данъци добива на нефт и газ. Т. е. облага с високи данъци нефтените и газовите олигарси. Обаче в България нвмаме нефтени и газови олигарси, имаме магистрало-строителни олигарси и сметосъбиращи олигарси, а тикводържавата ни не ги облага с големи данъци.

    В Европа богатите олигарси се облагат с високи данъци и осигуровки, у нас напротив богатите олигарси плащат по-ниски осигуровки като процентите дохода им.

    Коментиран от #11

  • 8 Хаха

    11 0 Отговор
    Защо не сте продължили по нататък - Южна Корея, Китай, Индия. В Европа са най-скъпите коли имено поради големите заплати. Но и тази ви статистика не е много точна. В Германия няма така заплата на конвейра, която сте написали. Заплатат е под 5000 евро на месец. Малко всичко е поизмислено В България е 0.0 лева, защото нищо не правим!
  • 9 Когато си последната Дупка на кавала!

    3 0 Отговор
    Когато си последната Дупка на кавала! Няма как въобще да спечелиш Нещо !
  • 10 знаещият соломон паси идиота

    2 0 Отговор
    Цивилизованите и демократичните тези заплати ще ги сънуват, тъй като автомобилната индустрия след няколко години ще загуби голяма част от това което има сега . Китайските коли ще наводнят Европейският пазар или ако въведат високи мита тогава за Европа остава ----" Или ще се качат на Китайският влак или ще бъдат премазани " което означава с Китайците ще си поделят печалбите.
  • 11 Кози

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Някой":

    Това число е labour costs, с други думи колко му струва на работодателя 1 час работа на един работник. В него се включва както заплата бруто, допълнителните данъци и осигуровки които внася работодателя ОТДЕЛНО от заплатата, както и други разходи - за обучение, за облекло, ядене, абе сичко дето отива за работната ръка като разход.

    И после Радо от Факти ми прави ръчмарски сметки че в Дойчлан взимали 10000 на месец. Или е тъп, или се прави на такъв за да провокира интерес. Което и да е от двете, все го прави слаб журналист.