22 Ноември, 2024 12:08 6 637 16

Автомобилният пазар в ЕС изпадна в стагнация

  • нови автомобили-
  • продажби-
  • европа-
  • 2024
Автомобилният пазар в ЕС изпадна в стагнация - 1
Снимка: Shutterstock

Стабилността на пазара на нови автомобили в Европейския съюз показва някои не особено оптимистични процеси в икономиката на страните участнички. Според ACEA продажбите на автомобили в ЕС са в застой, през октомври търсенето на нови автомобили се е увеличило само с 0.1%.

През месеца на пазарите в ЕС са регистрирани 866 400 нови коли. Този път от основните пазари на съюза Испания показа най-голям ръст (7%), докато Германия се възстанови с ръст от 6% след три месеца на спад. В същото време спад в потребителската активност е отчетен във Франция (-11%) и Италия (-9.1%).

Автомобилният пазар в ЕС изпадна в стагнация

Регистрация на нови автомобили в ЕС по източник на захранване:
Хибриди (HEV и PHEV) - 355 124 (+11,9%);
Бензинови автомобили - 266498 бр. (-6,8%);
Електрически превозни средства (BEV) - 124 907 бр. (+2,4%);
Дизелови коли - 94 587 (-7,6%);
Други - 25 281 (-13%).

Според резултатите от месец октомври 2024 година пазарът на нови леки автомобили в ЕС на годишна база нараства само с 0.7% - до 8 856 195 броя.

Автомобилният пазар в ЕС изпадна в стагнация


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    10 35 Отговор
    Дизела потъва с бясна скорост

    Коментиран от #2, #6, #10

  • 2 ДрайвингПлежър

    46 7 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Брюкселските еврофашисти водят истинска война срещу дизела - нормално е да потъва, въпреки че е най- ефикасното задвижване.

    Показателно е, че въпреки натиска за ЕЛ, въпреки субсидиите и облекченията да си го купиш и караш - там потъването е още по-драстично и хората просто виждат, че тая технология е изначално сгрешена
  • 3 ТаУмВзе

    20 5 Отговор
    Тва изобще не е от Палавите Санкции! Фалирай Волно щом си тарикатски пудел на краварите! Честитооо! Хахах
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 замислен

    31 3 Отговор
    Нормално е, когато продаваш нещо неадекватно на търсенето на неадекватна цена хората да откажат да си го купят ако не са на зор.
  • 6 потъваш ти бе тролке

    16 4 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    заедно с електричките нощо че никога няма да имаш !! но за всичко си наясно пе@д№ераст и за войната в украйна .кажи сега какво стана цялото нато се на@с№ра нали
  • 7 ДрайвингПлежър

    31 3 Отговор
    Заради ел дивотията изостанаха с ДВГ моторизацията и предлагат просто смешни мотори - за това хората гледат да си карат старите коли.

    Сложи безумното поскъпване на новите коли заради Бруселоските фашисти и еко-тероризма

    Сложи общата сгагнацията в икономиката и перспективите за идваща стагфлация и не са много мераклиите да купуват прескъпите им талиги.

    Само булгаристанеца тегли заеми като ненормален, за да си купи кола и прескъп апартамент в софиското село и е първенец по ръст на продажбите - булгар булгар рекъл поета!
  • 8 Анонимен

    12 4 Отговор
    Нека си ги карат. Аз имам три тойоти, които може инда ме заровят. Немски или турски боклуци, никога.
  • 9 Шо станува

    3 2 Отговор
    Нишчу давайтеги навамка ка назека..
  • 10 Българин

    17 3 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Дизелът приятелче не потъва, потъват през зимата в студа твойте измислени мотокари.Дизелът си върви, километрите летят, топло е в салона и с един резервоар минавам повече от 1000км.Харчи ми 4л. на сто и това ми върши чудесна работа.

    Коментиран от #13

  • 11 такива работи

    10 2 Отговор
    Каква стагнация. Някой смята ли фактите, че отдавна гаранцията е много удължена и това води до по-рядко желание за смяна на автомобилите. В Германия Тойота до преди 4години даваше 10 години гаранция. От 2020 е с 15 години гаранция. Защо да сменяш често. А и гаранцията засяга всички важни части. Освен това, качеството на част от марките, даже и на френските се подобри напоследък-защо да сменяш. Големи гарнции дават и корейците. Защо да се занимаваш със смени.
    Пътуват хорат, веселят се, да им имаме стагнацията.
  • 12 Тхггкйг

    11 2 Отговор
    Нали доскоро производителите обясняваха как им е добре да продават по-малко бройки, но на по-високи цени. Еми, явно им се сбъдна желанието.
  • 13 Сър Мастър Бейтс

    6 2 Отговор

    До коментар #10 от "Българин":

    Да, дизелите са икономични, но имат 2 основни проблема. Първо, зимата в града не могат да загреят. Второ, без редовни дълги преходи им се запушват ДПФ филтрите, което е голяма греда. С 2 думи, освен ако не говорим за коли преди 2004 година, дизелите не стават за градско. За извън града нямат равни обаче...
  • 14 Като почнат и в Европа да си

    4 1 Отговор
    Карат таралясниците по 20 години ще се види колко струват автомобилите
  • 15 Пилот на Ферари

    4 3 Отговор
    Работят ли санкциите ?
  • 16 Гост

    1 1 Отговор
    Санкциите работят.
    4а0, 4а0, Га3пр0м.
    ЕС ни храни.
    ...... и разни подобни кухи мантри.