Отидете към основна версия

27 458 56

Тествахме най-красивото субкомпактно Peugeot

  • тест-
  • peugeot-
  • 208

Новото Peugeot 208 не е перфектно, но е дяволски красиво!

Компорта, Португалия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Тествахме новото Peugeot 208 и определено смятаме, че това е най-атрактивният представител в своя клас. И въпреки факта, че заставайки до нея, тази кола изглежда някак малка, то тя е типичен представител на т.нар. "В" сегмент. В допълнение към версиите с ДВГ, новото 208 се предлага и с изцяло електрически силов тракт, което го прави привлекателно и за любителите на най-модерната тенденция в бранша. За това обаче си струва да ви разкажем в отделен материал. Сега започваме с впечатленията си от външния вид на новото 208.

Екстериор


Ако сравним Peugeot 208 по размери с най-продаваната кола от този клас VW Polo, то ще видим, че 208 е почти еднакво по дължина, широчина и междуосие и е по-ниско само с три сантиметра от настоящото Polo. Новото 208 обаче изглежда някак атлетично. Автомобилът не е подчертано спортен, но ясно намеква за това.

Тестовото Peugeot 208, което виждате на снимките, разполагаше с пакета GT-Line и с него автомобилът изглежда и луксозен. Лъвско "лице" със смела и агресивна усмивка в предната част, диодни фарове, резки от нокти в задните светлини и лъскави контрастиращи надкалникови арки са новостите, които придават тази различна спортно-елегантна визия.

Смелостта на французите по отношение на дизайна през последните години е впечатляваща. И ако преди само Citroen играеше основната роля в постановката наречена "Германците не могат да направят това", сега и Peugeot уверено се впуска със своя собствена версия по темата. Смело, органично, но в същото време не прекалено екстравагантно. В обобщение ще кажем, че тази кола е фирмено идентична (следва новия дизайн зададен от 508) и същевременно със собствено лице.

От определени ъгли новата 208-ца дори има прилика със своя най-ранен предшественик - култовото 205. Този автомобил се превърна в легенда още приживе, като беше продаден в тираж от пет милиона и остана на конвейера почти 15 години. И още един щрих към легендата - това е ярката следа оставена в автомобилния спорт. 205 печели Световния рали шампионат през 1985 и 1986-а, а от 1987 до 1990 силно модифицираната му версия е безапелационен победител в маратона Париж-Дакар.

Интериор


Докато вътрешното пространство на 205 беше изключително спартанско, то салонът на новото 208 блести с технологични иновации, качествени материали и с доста екстри. Интериорът може да се определи, като екстравагантен и същевременно функционален и стилен. Ако обаче сте привърженик на марката Skoda, например, тогава сме сигурни, че дори неща като триизмерното табло няма да ви впечатлят.

Инженерите твърдят, че използването на холограма вместо познатия екран, ускорява реакцията с половин секунда, което е от съществено значение в много от ситуациите на пътя. Интересно е също, че картината на преден план е динамична, тя се приближава към вас в съответствие със степента на значимост или спешност.

Всъщност иновацията наречена 3D-дисплей са състои от втори прозрачен слой, който е по-близо до водача. На него се проектира отражението на изображението под ъгъл, а самият източник за предаване на изображението е поставен отгоре под козирката. Така че това не е холограма, както изглежда, а обичайна проекция. Дали наистина асимилирахме по-бързо информацията на таблото не сме сигурни, но определено знаем, че изглежда ефектно и в същото време е силно информативно.

Другото интересно в салона на новото 208 е, че отделението за водача е направено в съответствие с вече традиционната архитектура на Peugeot, наречена i-Cockpit. Нестандартно, но много интересно решение за толкова малък автомобил. Заради по-широката централна конзола обаче, мястото за краката на водача и на пасажера до него е една идея по-тясно. Отзад също не е много широко, но дори и ръстови пасажери не изпитват сериозен дискомфорт. В това отношение например, новото Renault Clio превъзхожда прекия си конкурент в лицето на 208.

Не така стоят нещата с останалите акценти от вътрешното пространство. Субкомпактното Peugeot е направено с по-скъпи и по-качествени материали и това си личи. Традиционните за новите модели на Peugeot бутони са разположени под големия централен екран. Въпреки факта, че са сензорни, боравенето с тях е лесно и дори по-удобно, отколкото в 508. Също така има и няколко механични превключващи бутона.

Салонът е препълнен с много ниши и жабки за малки неща. Например, има удобно място за поставяне на вашия смартфон, където той може лесно да се зарежда безжично. Капакът на това отделение пък се превръща в ефектна поставка за телефона, ако искате да го използвате по време на движение. Мултимедийната система е с екран с размер 10 инча. Той е много подобен на дисплеите на доста по-високо позиционираните 508 и DS7 Crossback. Но ако в тези модели екранът може да се нарече голям, то тук такъв дисплей изглежда просто огромен.

Смятаме, че това вече е излишно, още повече, че за такъв дисплей ще е необходимо да се доплати, а това изобщо не е необходимо, защото в по-ниските нива се предлагат екрани с 5 и 7 инча, които съвсем не са по-малко информативни. Самата мултимедия не е нова и, както при предишните модели, не се отличава със скорост. Забавя малко, но като цяло - всичко работи прилично.

Пакетът GT-Line разполага с по-премиум тапицерия. Има черен таван и седалки с добре изразена странична поддръжка, изработени от кожа и висококачествен плат. Тапицерията на седалките изглежда страхотно и най-важното е, че е приятна на допир. Пластмасите в купето са меки, като изключение правят само корите на вратите. Багажникът на новото Peugeot 208 не е достатъчно просторен. Обемът му е само 265 литра. За сравнение, във VW Polo има доста повече място за багаж.

Двигател и ходови характеристики


На нашия пазар 208 ще се предлага с четири двигателя - два бензинови мотора с обем 1,2 литра с турбо и с мощност 100 и 130 конски сили, базова бензинова версия със 75 коня и дизелова - с мощ от 102 конски сили. Нашето мнение е, че най-маломощният бензин и дизелът определено не са подходящи за тази кола. Най-удачни са гореспоменатите бензинови моторчета от серията PureTech. Още по-добре, но и по-скъпо, става, когато в оборудването е включена новата осемстепенна автоматична трансмисия Aisin.

От PSA явно много залагат на този агрегат, защото EAT8 се интегрира в много от новите модели на Peugeot и Cirtoen. Според нас това е добро решение, защото в момента Peugeot преживява своеобразно прераждане и един по-евтин CVT модул би могъл да изиграе много лоша шега в този процес. С механичната скоростна кутия бензиновите PureTech мотори също се чувстват добре, но за препоръчване е вече споменатата автоматична.

Динамиката е на прилично ниво, а средният разход - около 5.5 литра на сто километра. Моторът с мощност 130 конски сили осигурява впечатляващ въртящ момент от 240 Нм, което е идеално за немалката маса на колата от 1 165 килограма. При ускорение от 0 до 100 км / ч, новото 208 с този агрегат ни показа резултат от 9.9 секунди. Постижението не е лошо, но разликата с декларираната цифра от 8.7 секунди е голяма.

Минусите са свързани с окачването, което е меко, но пък за сметка на това кренът в завоите е по-голям. Като цяло можем да кажем, че новото Peugeot 208 се управлява много балансирано. Основната заслуга е на отличния тандем мотор-скоростна кутия, които се държат възможно най-предвидимо. В допълнение, воланът също е много директен и информативен.

Тестът ни не премина по най-идеалните пътища на Португалия, така че имахме възможността да изпитаме колата по различни настилки. И тук идва мястото да кажем, че опционните 17-цолови джанти не са най-оптимални за малката кола. Препоръчителни са по-малките 16-цолови джанти. Все пак големите колела са по-тежки с около 10 килограма всяко, а това е много за такава субкомпактна кола.

Още един от малкото недостатъци на колата е свързан с шумоизолацията на купето спрямо пътната настилка. И ако изолацията от моторния отсек е перфектна, то дъното изисква допълнителна такава. В заключение ще кажем, че новата субкомпактна френска кола с индекс 208 е радикално различна от предшественика си, разполага с изключително привлекателна визия, с екстравагантен и скъпо изглеждащ салон и с икономични бензинови двигатели. Предвид всичкот това, а и цената, този автомобил определено има възможностите да се намеси сред най-добрите в "В" сегмента.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 55 гласа.

Свързани новини