Отидете към основна версия

10 328 18

Култови "слепи" автомобили (ЧАСТ II)

  • прибиращи се фарове-
  • слепи автомобили

Емблематичните автомобили с прибиращи се фарове са запазена марка, най-вече за спортно ориентирани японски коли, но модата не подминава и европейските производители.

Ferrari F40

Средномоторната италианска берлинета е произведена в три пъти по-голям тираж от първоначално планирания. Това е и последният модел, произвеждан докато Енцо Ферари е все още жив.

Mazda MX-5 Miata

Най-миловидният и симпатичен "сляп" автомобил, който се кара по пътищата и до ден-днешен. Първото поколение със скрити фарове се прави през периода 1989 - 1998 година.

BMW 8-Series E31

Представената през 1989 година "осмица" остава на конвейера десет години, но въпреки това, още приживе е доста рядък модел. И тогава, и днес обаче, тази кола е силно желана от феновете на баварската марка.

Aston Martin Lagonda, 1974 година

Автомобилът, който вади компанията от кризата е първият четириврат седан в моделната гама на марката. Именно тази кола разполага и с набиращите популярност по онова време, скрити предни светлини.

Skoda 1100 GT, 1970 година

Чешкият производител също обръща внимание на модерната тенденция, като дори е един от първите при нейното възраждане. Автомобилът на снимката е произведен в тираж от само седем бройки и днес малцина са чували за него.

Скритите фарове са присъщи основно за американски и най-вече японски автомобили от 70-те и 80-те години на миналия век, но намират приложение и в други превозни средства. Едно такова е мотоциклетчето Honda Spacy 125 Striker.

И даже високоскоростният пътнически влак Keisei Electric Railway AE100 Skyliner. Днес обаче, тази тенденция е забравена, като причината е най-вече в изключително строгите мерки, свързани с безопасността на пешеходците. Скъпото обслужване и недотам надеждните механизми също играят роля за това - "слепите автомобили" да останат в аналите.

Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 20 гласа.

Свързани новини