Отидете към основна версия

13 740 28

Кошмарът за VW продължава: Появиха се съмнения за манипулирани вредни емисии и при бензиновите двигатели

  • дизелгейт-
  • vag-
  • audi-
  • вредни емисии

Съдебна експертиза предизвиква съмнения за манипулация при бензиново Audi Q5 от 2015-а

От избухналия през 2015-а скандал Дизелгейт знаем, че незаконните устройства за манипулиране на данните от тестовете за вредни емисии са често срещана практика при дизелите коли на VAG. Сега обаче, когато автоконцернът постигна съдебни споразумения в САЩ и Германия и е на път да затвори тази срамна страница от историята си, отново се появяват тревожни съмнения. Според изследване на германското Югозападно радио Südwestrundfunk (SWR), бензиновите двигатели на автопроизводителя също могат да бъдат засегнати от подобни манипулации.

В конкретния случай става въпрос за произведено през 2015-а Audi Q5 TFSI 2.0, което е сертифицирано съгласно Евро 6. Тестовете за емисии на този модел обаче показват, че SUV-то отделя значително повече вредни емисии при завъртане на волана. Те са извършени от съдебен експерт, като част от дело срещу Audi. SWR разполага с ексклузивния актуален доклад на регионалния съд в Офенбург. 

Според експертизата, при завъртане на предните колела въпросната бензинова Q5-ца отделя с 24 процента повече азотни оксиди (NOx) и 60 процента повече въглероден окис (CO). При това положение емисиите на азотни оксиди (NOx) възлизат на 80 милиграма на километър, което е значително над границата на Euro 6 от 60 милиграма на километър.

Съмнението в случая се изразява в това, че ако гумите на превозното средство се въртят като на ролков динамометър, но воланът остава неподвижен, автомобилът приема, че в момента е подложен на тест за вредни емисии. Тогава манипулираното управление на двигателя преминава в чист "тестов режим" с по-ниски стойности на вредни емисии. Експертите наричат ​​това „откриване на цикъл“, което беше и в центъра на Дизелгейт. По-просто казано, софтуерът на Audi използва завъртането на волана като индикация дали колата е на ролков динамометър.

SWR разполага и с вътрешни документи от VW Group, според които смяната предавки при бензиновите двигатели с автоматичната трансмисия AL 551 (както е случаят с въпросното Q5) е променена, ако воланът не е завъртян. Това би намалило вредните емисии при тестване. Audi не пожела да коментира случая по запитване на SWR във връзка с продължаващите съдебни производства.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 17 гласа.

Свързани новини