Китайският концерн Great Wall започна производството на иновативния 9-степенен предселективен „робот“ 9DCT. Скоростната кутия ще работи съвместно с най-новия модулен двулитров четирицилиндров турбомотор 4N20. Възможно е в трансмисията да се интегрира и електрически мотор с мощност до 163 конски сили.
Предселективният „робот“ 9DCT е с два мокри съединителя и постепенно ще замени седемстепенната роботизирана скоростна кутия, позната от кросоувърите Haval F7/F7x на моделите Great Wall.
Сред предимствата на деветлентовия агрегат пред старата трансмисия са 7-те процента намален разход на гориво, 10-те процента по-ниско тегло, способността за „усвояване“ на един и половина пъти повече въртящ момент.
По-компактните размери също са в полза на новата трансмисия - 9DCT е по-малка от 7DCT с 36 процента. Освен това в новия 9-степенен „робот“ може да се вгради електрически мотор, който ще позволи на трансмисията да се използва и за хибридни модели.
Що се отнася до ресурса, от Great Wall казват следното: "Непрекъснатата работа на "робота" е гарантирана по време на цикъл от 580 хиляди промени на всяка предавка." Турбодвигателят GW4N20 пък се предлага в две версии.
Изходната мощност е 204 конски сили (320 Нм при 1500-4000 об/мин) или 245 конски сили (385 Нм при 1750-4000 об/мин). И двата агрегата са модулни, бензинови, с директно впръскване на горивото и с работен обем от 2,0 литра.