Сега този вид трансмисии се използват масово. познати са, като роботизирани скоростни кутии с два съединителя. Те съчетават предимствата на механичната и автоматичната трансмисия. Наричат се още преселективни, от английски. preselect - "предварителен избор". Тоест трансмисията ви позволява да включите следващата предавка дори преди да изключите подаването на момент към колелата.
В сегашния си вид тези трансмисии са представени в средата на 80-те години от инженерите на Porsche. Те могат да осигурят незабавно превключване на предавките при максимална тяга. И за това не е необходимо да отпускате педала на газта. Благодарение на двойния съединител предавките се превключват без загуба на въртящ момент. Сърцето на скоростната кутия с двоен съединител е т.нар. двоен вал. Единият е вкаран във вътрешността на другия, като сърцевина, а двата вала работят последователно.
Трансмисията е в състояние да включи две предавки наведнъж. Когато се достигне определена скорост, роботизирана система включва втория вал с включена втора степен, а кутията предварително активира третата предавка, която започва да работи на празен ход, чакайки реда си. Директно в процеса на превключване и двата съединителя се отварят за стотни от секундата, поради което прекъсването на потока на мощност почти не се усеща.
След спортните автомобили тези кутии преминаха към обикновени граждански модели, като вече изобщо не са предназначени за спортен ритъм на шофиране. Volkswagen , BMW , Ford, Audi, Porsche и дори китайски производители ги използват масово . Основната причина за тази стъпка са екологичните изисквания. Преселективните роботи, благодарение на дизайна на техния двоен съединител, осигуряват по-малко загуби на енергия и показват висока икономия на гориво, като по този начин намаляват емисиите и на вредни вещества.
Но преселективните роботи имат и значителни недостатъци. Устройството с двоен съединител има същия ресурс като конвенционалния съединител в ръчните трансмисии, а цената му е няколко пъти по-висока. Освен това има проблеми с дългосрочната експлоатация на автомобили с преселективни роботи в условия на затруднен градски трафик. С други думи, този вид трансмисии се страхуват от задръствания поради факта, че по време на дълги спирания кутията не включва неутралната, а само държи дисковете на съединителя отворени, което води до повишеното им износване.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иво
Коментиран от #8, #15
11:17 21.08.2022
2 Krus
11:22 21.08.2022
3 Пилот на Ферари
Коментиран от #5
11:31 21.08.2022
4 милиционер
11:40 21.08.2022
5 Скрий се
До коментар #3 от "Пилот на Ферари":
Голям разбирач си но ML с такава кутия няма.Коментиран от #9
11:42 21.08.2022
6 Пияна ушанка
Коментиран от #7
11:43 21.08.2022
7 Друсан кравар
До коментар #6 от "Пияна ушанка":
Хенри Форд произведе първата такава.11:46 21.08.2022
8 да отиде да му
До коментар #1 от "Иво":
качат последния ъпдейт. На Аудито ми S-троника навремето също беше неадекватен на моменти, с новия софтуер няма яд. По мазно върви, по-бързо връща предавки и т.н. Силно препоръчвам, ако ще карате автоматици - ДСГ или ЗФ 8 - скъпи са за ремонт и подръжка, но получавате най-доброто. Всички останали - са мудни със завишен разход или чупливи, а някои даже са комбинация от 2-те.11:57 21.08.2022
9 Пилот на Ферари
До коментар #5 от "Скрий се":
Бе то аз че не разбирам - не разбирам .През 2012 г. Mercedes, заедно с Getrag, разработиха първата си преселективна 7-степенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител . 7G -DCT . 2013 9 степенна 9G tronic премиум моделите .
12:06 21.08.2022
10 бай Ставри
13:50 21.08.2022
11 наблюдаващотдалеч
13:53 21.08.2022
12 Тарикат
17:51 21.08.2022
13 Японеца
00:13 22.08.2022
14 Бай Тошо
DSG не е с планетарни редуктори, и фрикциони.
Съединителите на DSG биват сухи, и маслени.
09:16 22.08.2022
15 антрашпиц
До коментар #1 от "Иво":
Оф ко да ти кажа незнам.Токущо си купих туран със дсг.Еми приплъзва при ускорение,незнам ко да прая.Инъче шукар с тая кутия,таман за такива кат мене на средна възраст,ама явно е чуплива.Добре,че не си продадох дци-то...18:10 22.08.2022
16 Коментар
Кое според вас е по-еко - ръчката издържаща стотици хил км (при някои автомобили), или робот с 2 съединителя, който се мъчи да отгатне, вие в задръстване ли сте, в настроение за гонки ли сте, и който се чупи кат детска ел количка от китайския битпазар?!
Колкото по-кекаво е дадено устройство/машина/ продукт, толкова по-НЕ еко е!!!
Запомнете го това!!!
Не може на теслите да им сменяте батериите на 5-7г и да твърдите, че са ЕКО!!!
Ето ви и още едно логично мото:
Мързелът води до замърсяване на природата!!!
Абсолютен и безспорен факт!!!
Така, че след като ви мързи да включвате ръчно скорости, не ми говорете за разход, подръжка и замърсяване!!!
10:10 23.08.2022
17 Кози
13:57 23.08.2022