Last news in Fakti

21 Август, 2022 11:07 20 663 17

Какво представляват скоростните кутии с два съединителя

  • dsg-
  • трансмисия-
  • два съединителя-
  • скоростна кутия

Тези трансмисии съчетават предимствата на механичната и автоматичната трансмисия

Какво представляват скоростните кутии с два съединителя - 1

Сега този вид трансмисии се използват масово. познати са, като роботизирани скоростни кутии с два съединителя. Те съчетават предимствата на механичната и автоматичната трансмисия. Наричат се още ​​преселективни, от английски. preselect - "предварителен избор". Тоест трансмисията ви позволява да включите следващата предавка дори преди да изключите подаването на момент към колелата.

В сегашния си вид тези трансмисии са представени в средата на 80-те години от инженерите на Porsche. Те могат да осигурят незабавно превключване на предавките при максимална тяга. И за това не е необходимо да отпускате педала на газта. Благодарение на двойния съединител предавките се превключват без загуба на въртящ момент. Сърцето на скоростната кутия с двоен съединител е т.нар. двоен вал. Единият е вкаран във вътрешността на другия, като сърцевина, а двата вала работят последователно.

Трансмисията е в състояние да включи две предавки наведнъж. Когато се достигне определена скорост, роботизирана система включва втория вал с включена втора степен, а кутията предварително активира третата предавка, която започва да работи на празен ход, чакайки реда си. Директно в процеса на превключване и двата съединителя се отварят за стотни от секундата, поради което прекъсването на потока на мощност почти не се усеща.

След спортните автомобили тези кутии преминаха към обикновени граждански модели, като вече изобщо не са предназначени за спортен ритъм на шофиране. Volkswagen , BMW , Ford, Audi, Porsche и дори китайски производители ги използват масово . Основната причина за тази стъпка са екологичните изисквания. Преселективните роботи, благодарение на дизайна на техния двоен съединител, осигуряват по-малко загуби на енергия и показват висока икономия на гориво, като по този начин намаляват емисиите и на вредни вещества.

Но преселективните роботи имат и значителни недостатъци. Устройството с двоен съединител има същия ресурс като конвенционалния съединител в ръчните трансмисии, а цената му е няколко пъти по-висока. Освен това има проблеми с дългосрочната експлоатация на автомобили с преселективни роботи в условия на затруднен градски трафик. С други думи, този вид трансмисии се страхуват от задръствания поради факта, че по време на дълги спирания кутията не включва неутралната, а само държи дисковете на съединителя отворени, което води до повишеното им износване.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иво

    48 4 Отговор
    Един приятел си купи чисто нов Тугуан 2.0тди с ДСГ скороста кутия.Няколко пъти съм го карал и често при потегляне се усеща закъснение и лек тласък което при цената от близо 80х.лв е недопустимо.

    Коментиран от #8, #15

  • 2 Krus

    2 6 Отговор
    За този тауран който говориш проблема не е в дъединителя щом закъснява. Закъснението е или от неправилно изчисляване на гориво или недостик на въздох
  • 3 Пилот на Ферари

    35 5 Отговор
    И като се стигне до ремонт - няма кой да го направи . Майстора вика трябва смяна . За Мерцедес ML искаха 16 хил лева .

    Коментиран от #5

  • 4 милиционер

    56 9 Отговор
    не налагам мнение, но за мен тази скъпа и прескъпа играчка е напълно безсмислена . колкото повече функции електрониката отнема от човека, толкова повече той става зависим от машината, а не тя от него.
  • 5 Скрий се

    29 7 Отговор

    До коментар #3 от "Пилот на Ферари":

    Голям разбирач си но ML с такава кутия няма.

    Коментиран от #9

  • 6 Пияна ушанка

    15 24 Отговор
    Туй на картинката сто процента е разработено и произведено в Уралвагонзавод.Не може да е другаде.

    Коментиран от #7

  • 7 Друсан кравар

    7 11 Отговор

    До коментар #6 от "Пияна ушанка":

    Хенри Форд произведе първата такава.
  • 8 да отиде да му

    18 5 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    качат последния ъпдейт. На Аудито ми S-троника навремето също беше неадекватен на моменти, с новия софтуер няма яд. По мазно върви, по-бързо връща предавки и т.н. Силно препоръчвам, ако ще карате автоматици - ДСГ или ЗФ 8 - скъпи са за ремонт и подръжка, но получавате най-доброто. Всички останали - са мудни със завишен разход или чупливи, а някои даже са комбинация от 2-те.
  • 9 Пилот на Ферари

    19 7 Отговор

    До коментар #5 от "Скрий се":

    Бе то аз че не разбирам - не разбирам .
    През 2012 г. Mercedes, заедно с Getrag, разработиха първата си преселективна 7-степенна роботизирана скоростна кутия с двоен съединител . 7G -DCT . 2013 9 степенна 9G tronic премиум моделите .
  • 10 бай Ставри

    1 9 Отговор
    От №1 до №4, айде на каруците с3лчувци
  • 11 наблюдаващотдалеч

    7 7 Отговор
    В Америка, повечето тирове са с такава кутия. На 700 000 МИЛИ, се сменя съединителя. Струва. $2000
  • 12 Тарикат

    3 1 Отговор
    Млад техник. Наръчник на любителя.
  • 13 Японеца

    0 3 Отговор
    При градските ,адръствания двигателя изключва, следователно и трансмисията! Старт Стоп с/ма! Износва се от друго
  • 14 Бай Тошо

    9 0 Отговор
    Това на снимката не е DSG , а конвенционална автоматична кутия.
    DSG не е с планетарни редуктори, и фрикциони.
    Съединителите на DSG биват сухи, и маслени.
  • 15 антрашпиц

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "Иво":

    Оф ко да ти кажа незнам.Токущо си купих туран със дсг.Еми приплъзва при ускорение,незнам ко да прая.Инъче шукар с тая кутия,таман за такива кат мене на средна възраст,ама явно е чуплива.Добре,че не си продадох дци-то...
  • 16 Коментар

    10 1 Отговор
    Поредната глупост, измислена заради уж еко норми?!

    Кое според вас е по-еко - ръчката издържаща стотици хил км (при някои автомобили), или робот с 2 съединителя, който се мъчи да отгатне, вие в задръстване ли сте, в настроение за гонки ли сте, и който се чупи кат детска ел количка от китайския битпазар?!

    Колкото по-кекаво е дадено устройство/машина/ продукт, толкова по-НЕ еко е!!!
    Запомнете го това!!!
    Не може на теслите да им сменяте батериите на 5-7г и да твърдите, че са ЕКО!!!

    Ето ви и още едно логично мото:
    Мързелът води до замърсяване на природата!!!
    Абсолютен и безспорен факт!!!

    Така, че след като ви мързи да включвате ръчно скорости, не ми говорете за разход, подръжка и замърсяване!!!
  • 17 Кози

    4 0 Отговор
    На снимката турили скоростна кутия с хидротрансформатор