Отидете към основна версия

31 890 92

40 години S-Klasse

  • mercedes-benz-
  • s-klasse

 

Лускозните лимузини винаги са били запазена територия на Mercedes-Benz. От възобновяването на производството след края на Втората световна война през 1951 г. щутгартският гигант е продал над 3.5 млн. от върховите си лимузини, което ги прави най-успешните возила от този клас.

През 1972 г. немците решават да въведат някакъв ред в гамата си, а и да подчертаят специалния статут на луксозните си седани. Предстои навлизането на марката в нови класове и буквите трябва да се използват по-обмислено. На бял свят се появява първата в историята S-Klasse (от Sonderklasse - "особена класа").

Mercedes-Benz S-Klasse W116, 1972-1980

Макар и предишни модели да носят индекса S, W116 се води за първата S-Klasse в историята на марката. Моделът е първият сериен автомобил, оборудван с антиблокираща система на спирачките. Воланът с четири спици е проектиран да предпазва водача в случай на катастрофа, а резервоарът е удароустойчив. Страничните стъкла и стоповете отхвърлят мръсотията. Предназначеният за щатския пазар 300 SD става първият луксозен седан с нафтов двигател, а през 1978 г. S-Klasse става първият сериен автомобил с турбодизелов мотор.

Mercedes-Benz S-Klasse W126, 1979-1991

Второто поколение на модела също готви изненади, свързани с безопасността. През 1981 г. култовата W126-ица става първият сериен автомобил с въздушни възглавници. Традиционните хромирани брони отстъпват място на пластмасови, които издържат леки удари при паркиране. Въздушното съпротивление на S-Klasse е безпрецедентно ниско дори по стандартите за автомобили от далеч по-малките класове, а инженерите в Щутгарт разработват алуминиеви V-образни осмаци за подобаващо задвижване.

Mercedes-Benz S-Klasse W140, 1991-1998

Смятан от мнозина за последния истински Benz от времената, когато Mercedes не пести средства и сили, за да произвежда най-добрите автомобили в света, W140 издига комфорта на пътуващите до непознати висоти. В салона има място в изобилие, а стъклата са двойни за подобряване на шумоизолацията. Модификациите 600 SE и 600 SEL приютяват под предния си капак първия V12 на марката. Дванайсетцилиндровите версии се екипират с революционната по онова време електронна програма за стабилизация (ESP). През 1995 г. тази важна екстра става достъпна и за осемцилиндровите модификации. Година по-късно S-Klasse се сдобива и със спирачен асистент (BAS).

Mercedes-Benz S-Klasse W220, 1998-2005

Двойните стъкла отпадат от приоритетите на Mercedes-Benz от стремеж за намаляване на теглото, но новата S-Klasse се опитва да компенсира с други глезотии. W220 разполага с пневматично окачване, Active Body Control, който се грижи за комфорта в остри завои и двойно предаване 4MATIC срещу доплащане. Сред останалите нововъведения са круиз контролът с поддържане на дистанция до предния автомобил и системата COMAND. Pre-Safe се грижи за предварителното регулиране на коланите и седалките в случай, че засече потенциална катастрофа. S600 за пръв път преминава границата от 500 к.с., а комуто тази мощност изглежда недостатъчна, може да си поръча S 55 AMG.

Mercedes-Benz S-Klasse W221, 2005-2013

Ръбести форми заменят меките и заоблени черти на предишното поколение. W221 е още по-луксозен и предлага цял куп нововъведения. Водачът вече може да вижда в тъмното благодарение на Night View Assist, Pre-Safe вече има функция за частично автономно спиране, а системите за покриване на мъртвата точка в огледалата, поддържане на лентата и асистентът за спазване на ограниченията повишават безопасността още повече. S 400 Hybrid става първият автомобил с йон-литиева батерия, в терминологията навлиза понятието BlueTEC. В началото на 2011 г. към гамата е добавен четирицилиндровият турбодизелов S 250 CDI със среден разход 5.7 литра на 100 км и въпреки това 204-те конски сили му позволяват да ускорява до 100 км/ч за приличните 8.2 секунди и да достига скорост от 240 км/ч.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини