21 Ноември, 2012 13:33 5 678 13

Електронните помощници на новата S-Klasse

  • mercedes-benz-
  • s-klasse

 

Mercedes-Benz разпространи официална информация за електронните системи за активна и пасивна безопасност на новата S-Klasse. Според компанията всички нови устройства и системи ще работят заедно в пакет, наречен Intelligent Drive. Системите от този пакет вече преминаха през първите си реални тестове.

Новият Mercedes-Benz S-Klasse няма "очи" само отпред. Най-луксозният седан ще може да следи ситуацията на 360 градуса около себе си. Това заяви лично членът на борда на директорите в Mercedes-Benz Томас Вебер - човекът, който е пряко отговорен за новите разработки на марката. Ето и краткото представяне на системите за активна и пасивна безопасност, които ще подсигуряват новият флагман на щутгартската компания.

DISTRONIC PLUS с функция Steering Assist

Помага на водача да държи избраната лента. Това става с помощта на стереокамери, които, освен че държат автомобила в лентата, спазват и предварително определена дистанция до предния автомобил. Системата предупреждава със звуков сигнал в момента, в който водачът свали ръце от волана. Работи в задръствания, както и на магистрала със скорост до 200 км/ч.

BAS PLUS с функция Cross-Traffic Assist

Позволява на автомобила да "вижда" отдалеч приближаващ към кръстовището автомобил и при нужда автоматично задейства спирачките. Системата е предназначена основно за градски условия и работи до скорост от 72 км/ч.

PRE-SAFE Brake

Разпознава пешеходец, пресичащ пред автомобила, и при нужда самостоятелно задейства спирачките. Тази система работи до скорост от 50 км/ч.

PRE-SAFE PLUS

Разпознава опасността от удар отзад и автоматично активира ръчната спирачка с цел да се предотврати последващо ПТП след удара.

PRE-SAFE Impulse

С помощта на предпазните колани водачът и пътникът до него биват измествани към противоположната на удара страна. Това става при страничен удар.

Active Lane Keeping Assist

Следи пътната обстановка и по-конкретно насрещното движение. При необходимост може да забави колела от едната страна на автомобила. Това става автоматично, когато системата прецени, че има риск от сблъсък с автомобил от насрещния поток. Работи и на силно криволичещ път.

Adaptive Highbeam Assist PLUS

Нагажда основните светлини така, че да не заслепяват водачите от насрещно движещите се автомобили.

Night View Assist PLUS

Предупреждава водача за опасност от сблъсък с пешеходец или животно през нощта. Действа посредством камери за нощно виждане, изображението от които се предава на монитор, интегриран в приборния панел. Улавя движещи се хора и животни на разстояние 160 метра

ATTENTION ASSIST

Следи за признаци на сънливост у водача с помощта на специални сензори и камера, позиционирана в салона на автомобила.

Active Blind Spot Assist

Разпознава автомобил в т.нар. "сляпа зона" и предупреждава за опасност. В критични ситуации системата автоматично задейства спирачките.

Beltbag

Надува предпазните колани, като увеличава широчината им три пъти.

Освен тези системи, новата S-Klasse ще получи нови диодни светлини, които консумират 1/4 по-малко енергия в сравнение с алтернативните подобни светлини. Автомобилът ще разполага и с "умни" задни стопове, яркостта на които автоматично ще се променя в зависимост от климатичните условия и от пътната обстановка. Появата на високотехнологичната S-Klasse е планирано за следващата година. По-рано излезе информация, че шестата генерация на модела ще се предлага във варианти седан, кабриолет, купе и удължена Pullman лимузина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 W164

    0 0 Отговор
    ЩЕ ИМА 11 НОВИ СИСТЕМИ КОЕТО Е СУПЕР ЗАЩОТО ТАКА СЕ УЛЕСНЯВА РАБОТАТА НА ШОФЬОРА И СЕ НАМАЛЯ РИСКЪТ ОТ КАТАСТРОФА.С ТЕЗИ СИСТЕМИ С БАЗОВИЯТ ДВИГАТЕЛ ЩЕ ТРЯБВА ДА СТРУВА НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 200 000 ЛЕВА.ДРУГОТО ИНТЕРЕСНО ЩЕ БЪДЕ С КАКВИ ДВИГАТЕЛИ ЩЕ СЕ ПРЕДЛАГА СПОРЕД МЕН ОТ ОКОЛО 200 ДО 630-650 КОНЯ
  • 2 The Best

    1 0 Отговор
    Безопасността е на първо място за Мерцедес. Сигурно някъде има вграден мини супер компютър за толкова изчисления. :)
  • 3 Mupo

    0 0 Отговор
    То и сега на 10 - 15 годишните мерцове таблата им не могат да сварят да изписват грешките на системите които не работят (и трябват още толкова пари колкото струва колата за да се оправят), при този вече няма да може да тръгне колата сигурно от errors...
  • 4 БАЙ ИВАН

    0 0 Отговор
    200 БОНА ТО ПОЧТИ БЕЗ ПАРИ
  • 5 W164

    0 0 Отговор
    ЕМИ ЗА ЕС-КЛАСА С ТЕЗИ СИСТЕМИ НЕ Е МНОГО.ТЯ БАЗОВИЯТ МОДЕЛ СТРУВА 150 000
  • 6 Юли

    0 0 Отговор
    Трябваше да направят предната решетка да започва от огледалата.
  • 7 Mercfan

    0 0 Отговор
    Красива е!
  • 8 кик

    0 0 Отговор
    аз виждам опел инсигния с много излишна и порблемна електроника на цената на бентли...........С класите бяха до сегашната от тук насетне С класа и меро немат нищо общо
  • 9 астор

    0 0 Отговор
    абе хора,вие наред ли сте,кола ли карате.всъщност мисля си сега ,защо ли коментирам изобщо,къде е удоволствието,къде е кефа,къде е тръпката да усещаш колата с задника си ,ти да и казваш какво да прави,ти да я държиш с волана и с педалите, в момента в който сложиха АБС на колите ,уви вече са други.
  • 10 Янко

    0 0 Отговор
    Това вече не е Мерцедес. Това е кола за наиници от висша класа . Тази кола е създадена да ти изяде главата от момента в който я купиш.Явно новите тенденции са от момента в който си купиш кола да станеш техен роб до момента в който я закараш в отпадъци.Веднаж ти взимат парите при покупката а после още веднъж от поддръжката на капавата и ненужна според мен електроника.Лошото е ,че всички марки го правят вече.
  • 11 Иван

    0 1 Отговор
    Единственото полезна екстра - Adaptive Highbeam Assist PLUS. Всичко друго възпитава т.н. шофьори с мързеливи реакции.
  • 12 БУМЕР КАМОР

    0 0 Отговор
    abe kakvo pliuete be vashte koptori za 5 lv po dobrili sa.
  • 13 ДД

    0 0 Отговор
    КИТАЙСКАТА ЕЛЕКТРОНИКА,КОЯТО СЛАГАХА ДО СЕГА ДАВАШЕ ХИЛЯДИ ГРЕШКИ,А СЕГА С ТЕЗИ ОЩЕ ПОВЕЧЕ СИСТЕМИ НЕ МИ СЕ МИСЛИ КАКВО ЩЕ СТАВА.ЗА КАКВО СА ТОЛКОВА СИСТЕМИ КОИТО ТАКА ИЛИ ИНАЧЕ НЯМА ДА БАЧКАТ.
    НЕКА СИ ОПРАВЯТ КАЧЕСТВОТО,СМЪКНАТ НАДУТИТЕ ЦЕНИ И ЧАК ТОГАВА ДА ГОВОРИМ ЗА ЕКСТРИ.