Лускозните лимузини винаги са били запазена територия на Mercedes-Benz. От възобновяването на производството след края на Втората световна война през 1951 г. щутгартският гигант е продал над 3.5 млн. от върховите си лимузини, което ги прави най-успешните возила от този клас.
През 1972 г. немците решават да въведат някакъв ред в гамата си, а и да подчертаят специалния статут на луксозните си седани. Предстои навлизането на марката в нови класове и буквите трябва да се използват по-обмислено. На бял свят се появява първата в историята S-Klasse (от Sonderklasse - "особена класа").
Mercedes-Benz S-Klasse W116, 1972-1980
Макар и предишни модели да носят индекса S, W116 се води за първата S-Klasse в историята на марката. Моделът е първият сериен автомобил, оборудван с антиблокираща система на спирачките. Воланът с четири спици е проектиран да предпазва водача в случай на катастрофа, а резервоарът е удароустойчив. Страничните стъкла и стоповете отхвърлят мръсотията. Предназначеният за щатския пазар 300 SD става първият луксозен седан с нафтов двигател, а през 1978 г. S-Klasse става първият сериен автомобил с турбодизелов мотор.
Mercedes-Benz S-Klasse W126, 1979-1991
Второто поколение на модела също готви изненади, свързани с безопасността. През 1981 г. култовата W126-ица става първият сериен автомобил с въздушни възглавници. Традиционните хромирани брони отстъпват място на пластмасови, които издържат леки удари при паркиране. Въздушното съпротивление на S-Klasse е безпрецедентно ниско дори по стандартите за автомобили от далеч по-малките класове, а инженерите в Щутгарт разработват алуминиеви V-образни осмаци за подобаващо задвижване.
Mercedes-Benz S-Klasse W140, 1991-1998
Смятан от мнозина за последния истински Benz от времената, когато Mercedes не пести средства и сили, за да произвежда най-добрите автомобили в света, W140 издига комфорта на пътуващите до непознати висоти. В салона има място в изобилие, а стъклата са двойни за подобряване на шумоизолацията. Модификациите 600 SE и 600 SEL приютяват под предния си капак първия V12 на марката. Дванайсетцилиндровите версии се екипират с революционната по онова време електронна програма за стабилизация (ESP). През 1995 г. тази важна екстра става достъпна и за осемцилиндровите модификации. Година по-късно S-Klasse се сдобива и със спирачен асистент (BAS).
Mercedes-Benz S-Klasse W220, 1998-2005
Двойните стъкла отпадат от приоритетите на Mercedes-Benz от стремеж за намаляване на теглото, но новата S-Klasse се опитва да компенсира с други глезотии. W220 разполага с пневматично окачване, Active Body Control, който се грижи за комфорта в остри завои и двойно предаване 4MATIC срещу доплащане. Сред останалите нововъведения са круиз контролът с поддържане на дистанция до предния автомобил и системата COMAND. Pre-Safe се грижи за предварителното регулиране на коланите и седалките в случай, че засече потенциална катастрофа. S600 за пръв път преминава границата от 500 к.с., а комуто тази мощност изглежда недостатъчна, може да си поръча S 55 AMG.
Mercedes-Benz S-Klasse W221, 2005-2013
Ръбести форми заменят меките и заоблени черти на предишното поколение. W221 е още по-луксозен и предлага цял куп нововъведения. Водачът вече може да вижда в тъмното благодарение на Night View Assist, Pre-Safe вече има функция за частично автономно спиране, а системите за покриване на мъртвата точка в огледалата, поддържане на лентата и асистентът за спазване на ограниченията повишават безопасността още повече. S 400 Hybrid става първият автомобил с йон-литиева батерия, в терминологията навлиза понятието BlueTEC. В началото на 2011 г. към гамата е добавен четирицилиндровият турбодизелов S 250 CDI със среден разход 5.7 литра на 100 км и въпреки това 204-те конски сили му позволяват да ускорява до 100 км/ч за приличните 8.2 секунди и да достига скорост от 240 км/ч.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 natürlich
12:50 17.11.2012
2 fen
12:53 17.11.2012
3 Адолф Хитлер
12:57 17.11.2012
4 Mercedes-Benz
13:00 17.11.2012
5 Niko
13:02 17.11.2012
6 niki
13:02 17.11.2012
7 i500
13:14 17.11.2012
8 Керимов
13:27 17.11.2012
9 М_SUx
13:39 17.11.2012
10 Иван Костов
13:42 17.11.2012
11 младия ерген
14:04 17.11.2012
12 лошия джо
Коментиран от #13
14:10 17.11.2012
13 natürlich
До коментар #12 от "лошия джо":
Това са модели на по 30-40 години демек с 20-30 години по стари от тебе!14:42 17.11.2012
14 Име:
14:59 17.11.2012
15 Алекс
Коментиран от #21
15:02 17.11.2012
16 W164
15:08 17.11.2012
17 Гризли
Много си оригинален бе! Буква "шт" няма в българския език - научи се да пишеш. Ама що ли се хабя - като ти гледам и двата коментара IQ-то ти е колкото на кофа.
15:17 17.11.2012
18 Гризли
15:21 17.11.2012
19 монти
15:25 17.11.2012
20 W164
15:33 17.11.2012
21 Дилян Димитров
До коментар #15 от "Алекс":
Съгласен съм с теб за повечето неща, но за това,че 320 дизел може да вдигне 260 не съм съгласен.Освен това тези "емоций" и "вибраций" да не са някакви римски легионери?
Коментиран от #22
15:41 17.11.2012
22 W164
До коментар #21 от "Дилян Димитров":
БЕЗ ПРОБЛЕМ ЩЕ ГИ ДИГНЕ 260,НЕ ГЛЕДАЙ ЧЕ МАКСИМАЛНАТА МУ СКОРОСТ Е ДАВАТ 250,НИКОЯ КОЛА НЕ ВДИГА КОЛКОТО ПИШЕ ЧЕ ВДИГА ПО КАТАЛОГ А ВДИГА ПОВЕЧЕ15:45 17.11.2012
23 Дилян Димитров
Коментиран от #25
15:50 17.11.2012
24 Киро
Коментиран от #27
15:50 17.11.2012
25 w164
До коментар #23 от "Дилян Димитров":
ЧЕ 350 КИЛОМЕТРА МАГИСТРАЛА ДА НЕ СА МАЛКО ?15:56 17.11.2012
26 W164
16:02 17.11.2012
27 S 500
До коментар #24 от "Киро":
@24 Абе момче несе пише С-класа, а S-класа несе научихте ей !16:24 17.11.2012
28 Симеон Симеонов
насам народе - купувайте докато има
16:56 17.11.2012
29 мухаха
17:10 17.11.2012
30 Къде е вип амг
17:31 17.11.2012
31 Къде е вип амг
17:41 17.11.2012
32 Гари
Коментиран от #36
18:20 17.11.2012
33 W164
Коментиран от #38
18:38 17.11.2012
34 Димитър Димитров
18:40 17.11.2012
35 dedo vi gele
18:42 17.11.2012
36 w124
До коментар #32 от "Гари":
хахахах нямам думи. Аз съм горд собственик на w124 200д 75к.с.който иска да ме гони който иска да кара зад мен. Напълно достатъчни са тези коне. Ремонт на 124-ка се прави един единствен път в ЖИВОТА на автомобила! ГАРИ!
Коментиран от #37
19:11 17.11.2012
37 123.300 д
До коментар #36 от "w124":
на 123 не се прави докато не изгние купето :)19:15 17.11.2012
38 БУМЕР КАМОР
До коментар #33 от "W164":
Mercedes e marka parvo za hora s pari i vtoro za hora razbirashti ot avtomobili.za S klasata moga samo da kaja che e nai dobroto koeto chovek moje dasi kupi.derzaite lapetiiКоментиран от #40
19:19 17.11.2012
39 w124.021
Имам чувствието че това го мислят точно тези които не са се качвали поне веднъш, дори и на спрял мерцедес. Особено, ако се возиш със които и да е S-Classe, тогава разбираш че просто не можеш да караш друго, освен мерцедес. Помислете, каква друга марка кола на 30 години те вози като какъв и да е мерцедес на същите години..
19:28 17.11.2012
40 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #38 от "БУМЕР КАМОР":
S klasata e za takiva kato mene s istinski kinti,a ne kato tvoite izmisleni,na teb ti preporu4vam Ford Eskord !Коментиран от #41
19:28 17.11.2012
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 М.К.
Коментиран от #47, #53, #58, #59
19:39 17.11.2012
45 w124.021
Коментиран от #46
19:39 17.11.2012
46 w124.021
До коментар #45 от "w124.021":
Написано за Гари19:42 17.11.2012
47 Пирамид Хлътков
До коментар #44 от "М.К.":
А то за преглед на Бугати в завода се плаща по половин един милион, следователно искаш да ме убедиш че колкото повече плащаш за поддръжка и ремонт толкова колата е по-голям боклук? По-голяма глупост не съм чувал.19:46 17.11.2012
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Васко
20:07 17.11.2012
55 Васко
20:09 17.11.2012
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Адолф Хитлер
До коментар #44 от "М.К.":
Карай си Гоуфа ,но не мога да разбера защо се хвалиш.Не ти разрешавам повече да говориш за коли в които дори не си сядал!Да бе за Мерцедес ти говоря.Недей да обиждаш марката!20:57 17.11.2012
59 Кирилизатора
До коментар #44 от "М.К.":
Абе колега и аз съм голфаджия ама "пурата" е просто религия.Уникален автомобил !!21:27 17.11.2012
60 Japoneze
21:31 17.11.2012
61 520 zender
Коментиран от #86
22:06 17.11.2012
62 Ицо
23:32 17.11.2012
63 монти
04:11 18.11.2012
64 Янко
Коментиран от #66
07:42 18.11.2012
65 pffff
08:47 18.11.2012
66 ВИП АМГ
До коментар #64 от "Янко":
napalno si pravКоментиран от #68
09:07 18.11.2012
67 vvv
11:06 18.11.2012
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Пепи
Коментиран от #71, #77, #78
12:30 18.11.2012
70 dockera
12:47 18.11.2012
71 520 зендер
До коментар #69 от "Пепи":
Комплексиран бушмен,скрии се в дупката от която си излязъл и не се показвай повече.13:04 18.11.2012
72 стилиян милчов
Коментиран от #79
13:15 18.11.2012
73 стилиян милчов
13:17 18.11.2012
74 стилиян милчов
13:17 18.11.2012
75 Весо
Коментиран от #82
13:55 18.11.2012
76 стилиян милчов
15:02 18.11.2012
77 Янко
До коментар #69 от "Пепи":
Пепи ти не си ли чувал коя е най бързата кола на света.Това е Астрата защото бягала от ръждата си.Вземи се скрий бе мой човек няма по смешна кола от Опела и изобщо факта,че караш такава евтина кола ми говори и колко ти е мозъчното съдържимо.15:16 18.11.2012
78 E500 W 124
До коментар #69 от "Пепи":
abe Pepi dokaraha kremvirshite leki15:50 18.11.2012
79 косача
До коментар #72 от "стилиян милчов":
да така е15:51 18.11.2012
80 MB W126 300SEL
Коментиран от #83, #84
16:53 18.11.2012
81 hienata
Бих допълнил поста ти с още доста примери за това какво има един 30 годишен MB W126 и какво нямат доста нови автомобили, но ме мързи да пиша, само да беше видял опулените очи на хлапетата като разбраха, че в казанчето за течност за миене на стъклата има нагревател и може да сипваш чиста вода или че, през 1990 г. когато климатика беше рядка екстра, MB W126 имаха климатроник и печка.
20:54 18.11.2012
82 vr1toglaviq
До коментар #75 от "Весо":
чуството е като със 124 2.5 чист дизел комби21:09 18.11.2012
83 мецан
До коментар #80 от "MB W126 300SEL":
evala pich,niama kakvo da dopalnia.22:08 18.11.2012
84 w140
До коментар #80 от "MB W126 300SEL":
Абсолюно съм съгласен с Вас! Това е самата истина и наистина няма какво да се добави. В България ми прави впечатление, че когато гроздето е по на високо, винаги е кисело, докато само на 1000 1500 километра на запад нещатата са коренно различни. Аз лично не мога просто да си обясня този ефект тук, как може някои да каже нещо против Мерцедес особено за олицетворението на стила и лукса, а именно Sonderklasse. Това определено не е кола за келешлък това е кола за познавачи, не се купува с цел икономия или практичност в ежедневието, това е автомобил, които се купува един път в живота и страстта по него никога не изгасва. Освен мечо имам и втори автомобил vw bora, които ми е удобен за ежедневните нужди, но когато погледна Мечо, седна зад волана и вратата се затвори, запаля осем цилиндровия двигател, които сякаш ми казва отпусни се, от тук поемам аз. Ето така мога да обясня магията наречена S Klasse!23:41 18.11.2012
85 Хулиган
04:53 20.11.2012
86 330и
До коментар #61 от "520 zender":
zender отдавна не бях се смял така, ма голям смях ти казвам, това в друга държава го няма ей :)))))само дето съм закъснял малко - много изтрито имаше от мода
09:41 20.11.2012
87 MB W126 300SEL
15:28 20.11.2012
88 ВИП АМГ
Коментиран от #89
23:22 20.11.2012
89 Пали ладата
До коментар #88 от "ВИП АМГ":
S класите ги остави на нас. Карай ладата и започни вечерно училище.Коментиран от #90
17:06 21.11.2012
90 БУМЕР КАМОР
До коментар #89 от "Пали ладата":
ti si ot rabotnicheskata klasa.21:26 22.11.2012
91 мв
06:43 24.11.2012
92 роман ценов
19:40 05.02.2015