Отидете към основна версия

6 043 20

Как актуализацията повлия на офроуд способностите на Lada Niva

  • lada-
  • niva-
  • лада-
  • нива-
  • офроуд

Всъщност има само една забележима промяна, но тя може да повлияе на офроуд представянето на колата

Вече ви информирахме, че типовото одобрение на рестайлинг версията на Lada Niva се появи на официалния уебсайт на Rosstandart. Заедно с актуализираната машина (модификацията е с вътрешнозаводски индекс 212300-80), в сертификата за типово одобрение OTTS е отбелязана и версията, която се произвежда в момента (212300-55), одобрението за която е официално валидно до 2022 г. Що се отнася до Niva-та с новия облик, полученото OTTS важи за три години - тя може да бъде произвеждана до 17 декември 2023 година.

На фона на тези типови одобрения специалисти от руските медии веднага се захванаха със сравнението на характеристиките на двата модела. Предвид елементите, оказващи влияние на офроуд способността на автомобилите се забелязва една забележима разлика между настоящата и бъдещата Niva - общата дължина за досегашната Niva е 4 056 мм, а на актуализираната - 4 099 мм. Така новите брони добавят малко над 4 сантиметра към дължината на автомобила.

От гледна точка на геометричната способност, това до известна степен ще намали ъглите на влизане и излизане, които са съответно 35 и 36°. Това леко намаление няма да повлияе на ежедневната експлоатация на автомобила, но може да окаже влияние в по- трудни офроуд условия.

Освен тази разлика, останалата част от офроуд арсенала си остава същата, тъй като техническата част на автомобила няма да претърпи никакви промени. Постоянно задвижване на всички колела, раздатка с понижаващи предавки и централна блокировка на диференциала, както и двигателят с мощност 80 к.с. и максимален въртящ момент 127 Нм. По неофициални данни актуализираната Niva ще бъде официално представена още до края на годината и ще бъде пусната на пазара през януари 2021-а.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 12 гласа.

Свързани новини