Last news in Fakti

27 Юли, 2021 10:48 10 985 27

Колко мощност губи новата Lada Niva, която е с дизайн в стила на Toyota RAV4, заради работещ климатик

  • lada-
  • niva-
  • travel-
  • климатик-
  • мощност-
  • въртящ момент
Колко мощност губи новата Lada Niva, която е с дизайн в стила на Toyota RAV4, заради работещ климатик - 1

Блогери от канала Z Drive в YouTube публикуваха видео, в което се опитват да разберат как работещият климатик влияе върху мощността на новата Lada Niva Travel с мощност от 80 конски сили. За обективността на изследванията инженерите два пъти измерват работата на SUV-то с включен и изключен климатик, а също така разглеждат колко мощност се предава на колелата. Резултатите според тях са разочароващи.

Известно е, че климатиците и системите за контрол на климата намаляват производителността дори в съвременните автомобили. Руските блогъри обаче показват загубата на мощност в цифри. За тестването специалистите закарват Lada Niva Travel до диностенд, на който измерват мощността на SUV-то с включен и изключен климатик. За да се избегнат грешни резултати, тестовете се правят два пъти.

По време на измерването с изключен климатик, мощността на Niva Travel е 79 конски сили, а максималният въртящ момент - 120 Нм, което е много близо до официалните характеристики от 80 конски сили и 127 Нм. Работещият климатик обаче "изяжда" шест конски сили и осем Нм от руския "джип".

Данните, взети от колелата, показват 50 конски сили мощност и 80 Нм с изключена охладителна система. По време на работата на климатика SUV-то губи пет конски сили и осем Нм въртящ момент. Следващия път блогърите обещаха да разкажат как инсталирания "шнорхел" влияе върху мощността на Lada Niva Travel.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пилот на Ферари

    47 8 Отговор
    Ами то така е и при всички останали автомобили.

    Коментиран от #7

  • 3 Пилот на Ферари

    37 4 Отговор
    Който иска да не губи кончета - да ползва само Албанския климатик.
  • 4 😂😂😂

    24 14 Отговор
    Той може да дърпа много, но за сметка на това, работи и лошо! 😂😂

    Коментиран от #5, #19

  • 5 Лада Веста Крос

    18 9 Отговор

    До коментар #4 от "😂😂😂":

    Говориш пълни глупости, явно някога някъде си виждал най много стара Нива с ония присадените климатици като опция...
  • 6 Хахахаха

    17 10 Отговор
    Значи, като се пусне климатика, хората трябва да слизат да бутат! 😂😂

    Коментиран от #8

  • 7 ШАЙКАДЖИЯ

    15 9 Отговор

    До коментар #2 от "Пилот на Ферари":

    АМИ ТО ИМА И КЛИМАТИЦИ КОИТО ГЪЛТАТ И ПО 22 К.С. КОЛКОТО Е ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТТА ТОЛКОВА ПО-МОЩЕН ТРЯБВА ДА Е КЛИМАТИКА. ТОВА ОТДАВНА СЕ ЗНАЕ. ЗА РУСИЯ НЕ ИМ ТРЯБВА КЛИМАТИК ПРИ МАКСИМАЛНИ ЛЕТНИ ТЕМПЕРАТУРИ ОТ 25 ГРАДУСА.
  • 8 Пилот на Ферари

    24 9 Отговор

    До коментар #6 от "Хахахаха":

    Ти кола с климатик не си ли карал до сега ? Toyota Verso 1.6 110 к.с. бензин с двама човека не може да качи наклон с включен климатик

    Коментиран от #10

  • 9 Два вида

    26 2 Отговор
    Два "вида" са и автомобилите и ползвателите/собствениците им. Такива които търсят кола да им върши работа и такива които само си ги "мерят" по форумите и единственото важно за тях е, че автомобила им е "най". Ама най какво !?
  • 10 Е чак пък

    9 6 Отговор

    До коментар #8 от "Пилот на Ферари":

    Вярно е, че пада значително мощността, ама с двама души .... и т.н !?
    Не се препоръчва с висока скорост в движение да се включва климатика. Иначе това е начина с който можеш да почустваш разликата веднага. Има разлика при всички. Не е само в НИВА-та. И то доста по големи разлики.

    Коментиран от #11

  • 11 Пилот на Ферари

    11 3 Отговор

    До коментар #10 от "Е чак пък":

    Като казвам двама човека , наистина имам предвид двама мъже по стотина килограма. И наклона може да го качи наистина , ама с две предавки надолу.
    Нямам предвид наклон със засилка , като на магистрала - а наклон с множество завои.
  • 12 ГУМЕН КРАДЕВ

    19 14 Отговор
    Стар виц - колата хубава ли е или е руска ?
  • 13 Койчо

    16 7 Отговор
    Стига с тези лади вече.
  • 14 Дългият

    14 8 Отговор
    Какъв им е проблема на руснаците да сложат по мощен мотор,или по слаб е по добре ,да не се трепят алкашите...Хубава работа ама руска..

    Коментиран от #15, #17

  • 15 Добре си е

    12 5 Отговор

    До коментар #14 от "Дългият":

    Освен двигателя, от съществено значение е и скоростната кутия и демултипликатора. Тези автомобили, макар че ги направиха много лъскави вече, на практика са коли за "бездорожие", както казват руснаците. Там им е силата. А за магистралите си има други автомобили!

    Коментиран от #18, #20

  • 16 ПЕНКО

    7 7 Отговор
    " ДОЛУ - ЛАДА НИВА - СЛАВА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ АВТОМОБИЛИ /ПА И НА ДЖАПАНСКИТЕ / -СЛАВА " !!!!! ТА ..ТОВА СА БЛОГЪРИТЕ АВТОСПЕЦИ - НА ФОНА НА НАРАСНАЛИТЕ ПРОДАЖБИ НА ЛАДА В ЕВРОПА !!!!!!!!!!!!!!
  • 17 Случаен

    4 3 Отговор

    До коментар #14 от "Дългият":

    Нямат достатъчна печалба, а и ще се оскъпи. Имало е Шевролет Нива (същото като това изчадие, само че тогава се произвеждаше от GM-AvtoVAZ с емблема на шевролет) с 1.8 125 коня двигател от опел. И заради цената си не се е продавала.
    И скоростната кутия е някаква друга, сегашната не държи много.
  • 18 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #15 от "Добре си е":

    Освек СК и РК, надолу по веригата имаш кардани(карета), диференциали и полуоски. Те също трябва да се преправят, за да издръжат на по-голяма мощност. Т.е заменяйки двигателя, трябва да се преработи цялата кола, което е нерантабилно. Тази платформа е проектирана, за да има взаимозаменяемост с жигулските компоненти и все още я експлоатират.
  • 19 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "😂😂😂":

    Климатикът на Лада Нива руски ли е, или от някоя марка, снабдяваща и европейските или азиатски автомобили?
  • 20 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #15 от "Добре си е":

    демултипликатор = редуктор
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ВикиЛексъсОсло

    2 1 Отговор
    Няма смисъл от климатик на под 85 коня и то БЕНЗИН без турбо или инжекцион...тотално умира на баира дори само с двама човека!!! Почва да дърпа по над 13 литра бензин и спира още на 60 км в час....от опит и то с немска кола 80 коня бензин моно инжекция с вкл. климатик - тотално умира на баир и не ще да върви над 60 км в час!!!
  • 23 Жотев

    4 1 Отговор
    На Ладата все нещо им пречи и завода никога не е виновен
  • 24 факти

    4 0 Отговор
    Руснаците милите още буксуват в миналия и се опитват да драпат нещо ,ама ....
  • 25 Мурзилаш

    3 0 Отговор
    Ну наливай водка блиияд ,за чем е кондиционер иди на хооой
  • 26 Лада

    4 1 Отговор
    Каруца
  • 27 братушка

    2 0 Отговор
    На таблото пише внимание ако пускате климатика изключете чистачките фаровете ако няма мощност свалете ремъка на сервото.