ФАКТИ.БГ
  • lada-
  • niva-
  • travel-
  • климатик-
  • мощност-
  • въртящ момент

Колко мощност губи новата Lada Niva, която е с дизайн в стила на Toyota RAV4, заради работещ климатик

Публикувана: 27 Юли, 2021 10:48
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8269
Колко мощност губи новата Lada Niva, която е с дизайн в стила на Toyota RAV4, заради работещ климатик - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Блогери от канала Z Drive в YouTube публикуваха видео, в което се опитват да разберат как работещият климатик влияе върху мощността на новата Lada Niva Travel с мощност от 80 конски сили. За обективността на изследванията инженерите два пъти измерват работата на SUV-то с включен и изключен климатик, а също така разглеждат колко мощност се предава на колелата. Резултатите според тях са разочароващи.

Известно е, че климатиците и системите за контрол на климата намаляват производителността дори в съвременните автомобили. Руските блогъри обаче показват загубата на мощност в цифри. За тестването специалистите закарват Lada Niva Travel до диностенд, на който измерват мощността на SUV-то с включен и изключен климатик. За да се избегнат грешни резултати, тестовете се правят два пъти.

По време на измерването с изключен климатик, мощността на Niva Travel е 79 конски сили, а максималният въртящ момент - 120 Нм, което е много близо до официалните характеристики от 80 конски сили и 127 Нм. Работещият климатик обаче "изяжда" шест конски сили и осем Нм от руския "джип".

Данните, взети от колелата, показват 50 конски сили мощност и 80 Нм с изключена охладителна система. По време на работата на климатика SUV-то губи пет конски сили и осем Нм въртящ момент. Следващия път блогърите обещаха да разкажат как инсталирания "шнорхел" влияе върху мощността на Lada Niva Travel.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
Пилот на Ферари
2 Отговор
Ами то така е и при всички останали автомобили.

Коментиран от #7


Оценка:
-8 +47

Пилот на Ферари
3 Отговор
Който иска да не губи кончета - да ползва само Албанския климатик.

Оценка:
-3 +37

😂😂😂
4 Отговор
Той може да дърпа много, но за сметка на това, работи и лошо! 😂😂

Коментиран от #5, #19


Оценка:
-14 +24

Лада Веста Крос
5 Отговор

До коментар #4 от "😂😂😂":


Говориш пълни глупости, явно някога някъде си виждал най много стара Нива с ония присадените климатици като опция...

Оценка:
-9 +18

Хахахаха
6 Отговор
Значи, като се пусне климатика, хората трябва да слизат да бутат! 😂😂

Коментиран от #8


Оценка:
-10 +17

ШАЙКАДЖИЯ
7 Отговор

До коментар #2 от "Пилот на Ферари":


АМИ ТО ИМА И КЛИМАТИЦИ КОИТО ГЪЛТАТ И ПО 22 К.С. КОЛКОТО Е ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТТА ТОЛКОВА ПО-МОЩЕН ТРЯБВА ДА Е КЛИМАТИКА. ТОВА ОТДАВНА СЕ ЗНАЕ. ЗА РУСИЯ НЕ ИМ ТРЯБВА КЛИМАТИК ПРИ МАКСИМАЛНИ ЛЕТНИ ТЕМПЕРАТУРИ ОТ 25 ГРАДУСА.

Оценка:
-9 +15

Пилот на Ферари
8 Отговор

До коментар #6 от "Хахахаха":


Ти кола с климатик не си ли карал до сега ? Toyota Verso 1.6 110 к.с. бензин с двама човека не може да качи наклон с включен климатик

Коментиран от #10


Оценка:
-9 +24

Два вида
9 Отговор
Два "вида" са и автомобилите и ползвателите/собствениците им. Такива които търсят кола да им върши работа и такива които само си ги "мерят" по форумите и единственото важно за тях е, че автомобила им е "най". Ама най какво !?

Оценка:
-2 +26

Е чак пък
10 Отговор

До коментар #8 от "Пилот на Ферари":


Вярно е, че пада значително мощността, ама с двама души .... и т.н !?
Не се препоръчва с висока скорост в движение да се включва климатика. Иначе това е начина с който можеш да почустваш разликата веднага. Има разлика при всички. Не е само в НИВА-та. И то доста по големи разлики.

Коментиран от #11


Оценка:
-6 +9

Пилот на Ферари
11 Отговор

До коментар #10 от "Е чак пък":


Като казвам двама човека , наистина имам предвид двама мъже по стотина килограма. И наклона може да го качи наистина , ама с две предавки надолу.
Нямам предвид наклон със засилка , като на магистрала - а наклон с множество завои.

Оценка:
-3 +11

ГУМЕН КРАДЕВ
12 Отговор
Стар виц - колата хубава ли е или е руска ?

Оценка:
-14 +19

Койчо
13 Отговор
Стига с тези лади вече.

Оценка:
-7 +16

Дългият
14 Отговор
Какъв им е проблема на руснаците да сложат по мощен мотор,или по слаб е по добре ,да не се трепят алкашите...Хубава работа ама руска..

Коментиран от #15, #17


Оценка:
-8 +14

Добре си е
15 Отговор

До коментар #14 от "Дългият":


Освен двигателя, от съществено значение е и скоростната кутия и демултипликатора. Тези автомобили, макар че ги направиха много лъскави вече, на практика са коли за "бездорожие", както казват руснаците. Там им е силата. А за магистралите си има други автомобили!

Коментиран от #18, #20


Оценка:
-5 +12

ПЕНКО
16 Отговор
" ДОЛУ - ЛАДА НИВА - СЛАВА НА ЕВРОПЕЙСКИТЕ АВТОМОБИЛИ /ПА И НА ДЖАПАНСКИТЕ / -СЛАВА " !!!!! ТА ..ТОВА СА БЛОГЪРИТЕ АВТОСПЕЦИ - НА ФОНА НА НАРАСНАЛИТЕ ПРОДАЖБИ НА ЛАДА В ЕВРОПА !!!!!!!!!!!!!!

Оценка:
-7 +7

Случаен
17 Отговор

До коментар #14 от "Дългият":


Нямат достатъчна печалба, а и ще се оскъпи. Имало е Шевролет Нива (същото като това изчадие, само че тогава се произвеждаше от GM-AvtoVAZ с емблема на шевролет) с 1.8 125 коня двигател от опел. И заради цената си не се е продавала.
И скоростната кутия е някаква друга, сегашната не държи много.

Оценка:
-3 +4

Гост
18 Отговор

До коментар #15 от "Добре си е":


Освек СК и РК, надолу по веригата имаш кардани(карета), диференциали и полуоски. Те също трябва да се преправят, за да издръжат на по-голяма мощност. Т.е заменяйки двигателя, трябва да се преработи цялата кола, което е нерантабилно. Тази платформа е проектирана, за да има взаимозаменяемост с жигулските компоненти и все още я експлоатират.

Оценка:
-3 +5

Гост
19 Отговор

До коментар #4 от "😂😂😂":


Климатикът на Лада Нива руски ли е, или от някоя марка, снабдяваща и европейските или азиатски автомобили?

Оценка:
-1 +3

Гост
20 Отговор

До коментар #15 от "Добре си е":


демултипликатор = редуктор

Оценка:
-1 +2

21
Този коментар е премахнат от модератор.
ВикиЛексъсОсло
22 Отговор
Няма смисъл от климатик на под 85 коня и то БЕНЗИН без турбо или инжекцион...тотално умира на баира дори само с двама човека!!! Почва да дърпа по над 13 литра бензин и спира още на 60 км в час....от опит и то с немска кола 80 коня бензин моно инжекция с вкл. климатик - тотално умира на баир и не ще да върви над 60 км в час!!!

Оценка:
-1 +2

Жотев
23 Отговор
На Ладата все нещо им пречи и завода никога не е виновен

Оценка:
-1 +3

факти
24 Отговор
Руснаците милите още буксуват в миналия и се опитват да драпат нещо ,ама ....

Оценка:
-0 +3

Мурзилаш
25 Отговор
Ну наливай водка блиияд ,за чем е кондиционер иди на хооой

Оценка:
-0 +3

Лада
26 Отговор
Каруца

Оценка:
-1 +3

братушка
27 Отговор
На таблото пише внимание ако пускате климатика изключете чистачките фаровете ако няма мощност свалете ремъка на сервото.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Куиз
Познайте колата по нейния профил

Елементарен на пръв поглед тест - трябва да познаете каква е колата от снимката по част от нейния профил. Изглежда, че няма да е трудно? Нека обаче ...

КЪМ КУИЗА

ВСИЧКИ КУИЗОВЕ
АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Родриго Дутерте
Ексцентричният президент на Филипините с психологическа оценка за лидера на Северна Корея
Ким Чен-ун си играе с бомбите сякаш са играчки. Умът му не работи добре и той просто може да се побърка само за един миг"

Още бисери
ТОП 5