Блогери от канала Z Drive в YouTube публикуваха видео, в което се опитват да разберат как работещият климатик влияе върху мощността на новата Lada Niva Travel с мощност от 80 конски сили. За обективността на изследванията инженерите два пъти измерват работата на SUV-то с включен и изключен климатик, а също така разглеждат колко мощност се предава на колелата. Резултатите според тях са разочароващи.
Известно е, че климатиците и системите за контрол на климата намаляват производителността дори в съвременните автомобили. Руските блогъри обаче показват загубата на мощност в цифри. За тестването специалистите закарват Lada Niva Travel до диностенд, на който измерват мощността на SUV-то с включен и изключен климатик. За да се избегнат грешни резултати, тестовете се правят два пъти.
По време на измерването с изключен климатик, мощността на Niva Travel е 79 конски сили, а максималният въртящ момент - 120 Нм, което е много близо до официалните характеристики от 80 конски сили и 127 Нм. Работещият климатик обаче "изяжда" шест конски сили и осем Нм от руския "джип".
Данните, взети от колелата, показват 50 конски сили мощност и 80 Нм с изключена охладителна система. По време на работата на климатика SUV-то губи пет конски сили и осем Нм въртящ момент. Следващия път блогърите обещаха да разкажат как инсталирания "шнорхел" влияе върху мощността на Lada Niva Travel.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Пилот на Ферари
Коментиран от #7
10:58 27.07.2021
3 Пилот на Ферари
10:59 27.07.2021
4 😂😂😂
Коментиран от #5, #19
11:00 27.07.2021
5 Лада Веста Крос
До коментар #4 от "😂😂😂":
Говориш пълни глупости, явно някога някъде си виждал най много стара Нива с ония присадените климатици като опция...11:15 27.07.2021
6 Хахахаха
Коментиран от #8
11:30 27.07.2021
7 ШАЙКАДЖИЯ
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
АМИ ТО ИМА И КЛИМАТИЦИ КОИТО ГЪЛТАТ И ПО 22 К.С. КОЛКОТО Е ПО-ГОЛЯМА СКОРОСТТА ТОЛКОВА ПО-МОЩЕН ТРЯБВА ДА Е КЛИМАТИКА. ТОВА ОТДАВНА СЕ ЗНАЕ. ЗА РУСИЯ НЕ ИМ ТРЯБВА КЛИМАТИК ПРИ МАКСИМАЛНИ ЛЕТНИ ТЕМПЕРАТУРИ ОТ 25 ГРАДУСА.11:36 27.07.2021
8 Пилот на Ферари
До коментар #6 от "Хахахаха":
Ти кола с климатик не си ли карал до сега ? Toyota Verso 1.6 110 к.с. бензин с двама човека не може да качи наклон с включен климатикКоментиран от #10
11:38 27.07.2021
9 Два вида
11:49 27.07.2021
10 Е чак пък
До коментар #8 от "Пилот на Ферари":
Вярно е, че пада значително мощността, ама с двама души .... и т.н !?Не се препоръчва с висока скорост в движение да се включва климатика. Иначе това е начина с който можеш да почустваш разликата веднага. Има разлика при всички. Не е само в НИВА-та. И то доста по големи разлики.
Коментиран от #11
11:53 27.07.2021
11 Пилот на Ферари
До коментар #10 от "Е чак пък":
Като казвам двама човека , наистина имам предвид двама мъже по стотина килограма. И наклона може да го качи наистина , ама с две предавки надолу.Нямам предвид наклон със засилка , като на магистрала - а наклон с множество завои.
12:01 27.07.2021
12 ГУМЕН КРАДЕВ
12:08 27.07.2021
13 Койчо
12:09 27.07.2021
14 Дългият
Коментиран от #15, #17
12:17 27.07.2021
15 Добре си е
До коментар #14 от "Дългият":
Освен двигателя, от съществено значение е и скоростната кутия и демултипликатора. Тези автомобили, макар че ги направиха много лъскави вече, на практика са коли за "бездорожие", както казват руснаците. Там им е силата. А за магистралите си има други автомобили!Коментиран от #18, #20
12:23 27.07.2021
16 ПЕНКО
12:37 27.07.2021
17 Случаен
До коментар #14 от "Дългият":
Нямат достатъчна печалба, а и ще се оскъпи. Имало е Шевролет Нива (същото като това изчадие, само че тогава се произвеждаше от GM-AvtoVAZ с емблема на шевролет) с 1.8 125 коня двигател от опел. И заради цената си не се е продавала.И скоростната кутия е някаква друга, сегашната не държи много.
14:31 27.07.2021
18 Гост
До коментар #15 от "Добре си е":
Освек СК и РК, надолу по веригата имаш кардани(карета), диференциали и полуоски. Те също трябва да се преправят, за да издръжат на по-голяма мощност. Т.е заменяйки двигателя, трябва да се преработи цялата кола, което е нерантабилно. Тази платформа е проектирана, за да има взаимозаменяемост с жигулските компоненти и все още я експлоатират.14:39 27.07.2021
19 Гост
До коментар #4 от "😂😂😂":
Климатикът на Лада Нива руски ли е, или от някоя марка, снабдяваща и европейските или азиатски автомобили?18:01 27.07.2021
20 Гост
До коментар #15 от "Добре си е":
демултипликатор = редуктор18:02 27.07.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 ВикиЛексъсОсло
23:04 27.07.2021
23 Жотев
17:02 28.07.2021
24 факти
19:22 28.07.2021
25 Мурзилаш
19:44 28.07.2021
26 Лада
05:43 29.07.2021
27 братушка
20:19 31.07.2021