Моделът 3008, първоначално замислен като миниван, претърпя сериозна метаморфоза и се превърна в истинско SUV, но без 4х4 предаване. С течение на времето, французите непрекъснато модернизираха модела, който взе, че се хареса на европейската публика (в това число и на родната) и се превърна в един от бестселърите в сегмента на компактните кросоувъри. Сега на ход е последната модернизация на 3008, която вече е на нашия пазар и впечатлява с малки, но доста прецизни корекции, като още преди обновяването вече има и вариант 4х4. Ето ги през нашия поглед, след като направихме обстоен двудневен тест на най-новото Peugeot 3008.
Екстериор
След като главния дизайнер на "лъвчетата", отговорен за визията на SUV-то 3008, премина при конкуренцията от Renault, със задачата да осъвремени един от най-продаваните кросоувъри на Peugeot, се зае Матиас Хосан, който, според нас е не по-малко способен от Видал. Така новото 3008 продължава да впечатлява с визия и промените, макар и козметични, са точно на място.
Основните са в предната част, където фаровете са изцяло нови и се характеризират с "по-спокойна" форма. Агресията обаче идва от новите LED-дневни светлини, познати ни от мъника 208, които са отлично съчетани с черни дизайнерски елементи в двата края на бронята, подобни на хриле. Отзад светлините са изцяло черни, но продължават да поразяват с имитацията на резки от ноктите на лъв. В същото време, заради по-големи въздухозаборници, леко раздути калници, джанти "19-ки" и други подобни трикове, новото 3008 изглежда масивно.
Интериор
Интериорът на обновения вариант е трудно различим от досегашния, но всъщност и по него французите са направили доста прецизни козметични операции. Това, което се набива на очи е отличното качество на материалите. Сглобката също е на ниво, като паразитни шумове в купето липсват. Т.нар. i-Cockpit продължава да изглежда силно авангарден, което не се харесва на едни, но други просто се влюбват в него. По-малкият волан не е неудобен, но трябва известно време за да се свикне с него.
Уредите са изцяло дигитални, вече на 10-инчов дисплей, информативни са, но с едно малко изключение - дигиталният оборотомер. Стрелката му се движи на обратно - решение, което е доста объркващо, докато човек свикне с него. Още нещо различно е, че въпросният оборотомер, както и уредът, отчитащ скоростта, са разположени над волана, тоест водачът вижда тези прибори над кормилото, а не както е при другите автомобили между централната част на волана и обръча му. С други думи салонът продължава да се отличава с авангардни решения, но в същото време те не причиняват дискомфорт, а напротив. Водачът и пасажерите се чувстват комфортно.
Двигател и ходови характеристики
Моторизацията на обновеното Peugeot 3008 включва два бензинови мотора с обем 1.2 и 1.6 литра, които разполагат с мощност от 130 и 180 к.с., съответно. Дизелова версия също има, като тя е поверена на мотора 1.5 Blue HDi с мощ от 130 к.с. На разположение е и вариант с хибриден силов тракт, който е най-интересен от техническа гледна точка. Той разполага с три мотора - един ДВГ и два електрически, като особеното при него е, че благодарение на един от електромоторите, тази версия има и задвижване и на задния мост. Хибридът обаче все още е прекалено скъп за стандартите на средностатистическия българин, така, че нашата препоръка е да се обърне внимание на по-мощния бензинов мотор. Той предлага оптимална динамика и приличен разход на гориво от около 8 литра на 100 километра пробег.
Що се отнася до ходовите характеристики на автомобил, можем да кажем, че това не е кола за офроуд, но високият клиренс и дава много предимства. Возията е една идея по-мека, което се отразява добре на общия комфорт, но пречи на управляемостта при шофиране с по-висока скорост. Воланът не предлага очакваната обратна връзка, тоест - малко по-неинформативен е, а заради по-меката возия и високият общ център на тежестта, колата е с по-изразен крен в острите завои. Като цяло обаче, това SUV е приятно за каране, функционално е и предлага доста комфорт.
Цена
Няма как по-високото качество на материалите, подобрената сглобка и новите технологии да са евтини. Освен това Peugeot вече ориентира моделите си към т.нар. премиум сегмент, като това обаче се отразява и на цената. Тя не е ниска, но това, оказва се, не е пречка, защото именно 3008 е в тройката на най-продаваните SUV-та в Европа. Ето и ценовата листа на обновеното 3008.