29 Май, 2021 12:00, обновена 30 Май, 2021 10:22 35 573 37

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

  • opel-
  • mokka-
  • тест
Тест и БГ цени на новия Opel Mokka - 1

Тъй като новият Opel Mokka е толкова по-различен от първото поколение, което се продаваше от 2012 до 2019 г. и бе базирано на GM платформата Gamma-II, можем да разберем защо симпатизантите на A-модела, с представянето на Mokka B, бяха меко казано обидени. Това обаче важи само за една група от хардкор фенове на Opel, които трудно "преглъщат" промените, довели до факта, че новите Opel-и вече се правят на френска платформа. За останалите, в това число и за нас, новата Mokka е един интересен кросоувър, изпълнен типично по германски, но с френски възли и агрегати. Ето и впечатленията ни.

По-компактни размери, невероятно модерен дизайн и... най-голямата критика на феновете - заради новата CMP платформа на PSA Group, Mokka остава без 4х4 система. Въпреки това обаче нашият тест обяснява защо новата Mokka, с бензинов двигател с мощ от 130 к.с. в спортния GS Line пакет, все пак не е никак лоша кола. Не искаме да сме категорични по отношение на визията. Трябва да решите сами дали ви харесва или не. Екипът ни обаче смята, че предната и задната част са изключително успешни. Силуетът, от друга страна, изглежда малко къс и донякъде "насечен", особено в задната част на автомобила.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

Освен това смятаме, че е страхотно, че Opel предлага "GS Line" с черен покрив и черен капак, но червените апликации на джантите и червената лайстна на линията на покрива са малко в повече. Харесваме го в един цвят. Такъв естествено е наличен при дилърите в страната. Но всичко това е субективно. Иначе, сравнявайки го с модела от предишното поколение новият кросоувър е дълъг 4,15 метра, широк 1,79 метра и висок 1,53 метра и следователно става с дванадесет сантиметра по-къс (!). От друга страна, той е малко по-широк и най-вече по-нисък от своя предшественик.

Ако четейки сухите цифри си мислите, че старата Mokka е по-просторна от новата... тогава грешите

И това е така, тъй като платформата на PSA Group е значително по-добра от тази на GM. Само един пример: междуосието остава почти идентично (+ 2 мм, а дължината е скъсена с 120 мм). Всичко това води до следната ситуация във вътрешността на новата Mokka: Сядате на седалките на първия ред, които са изненадващо (или пък не, защото са AGR) удобни и установявате, че видимостта е отлична, просторът - осезаем, а уредите пред вас (изцяло дигитални) - са силно информативни.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

Прави впечатление, че регулируемите по височина седалки позволяват при желание много ниска позиция на седене. Ще го кажем по друг начин: Ако в старата Mokka преди сте седели "на" колата, сега наистина седите "в" колата. С други думи отпред всичко в новата Mokka е наред. Не така обаче стоят нещата на втория ред седалки. Мястото за краката за пасажерите от задния диван е малко по-малко, отколкото при предишното поколение. Мястото за главите също е недостатъчно за ръстови пътници, което се дължи на новата шикозна линия на покрива. С други думи отзад е за малки деца.

Що се отнася до обема на багажника, обаче почти нищо не се е променило. Около 350 литра обем и подвижен товарен под, са сравними с тези на A поколението. Багажникът не може да се нарече непременно голям, но най-вече го определяме като достатъчен. А пък ако ви е малко товарното пространство, когато задната седалка се свали, Mokka може да поеме огромно количество багаж.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

Досадното по отношение на багажника е отварянето на петата врата. Отворът е в ръба точно над регистрационната табела. Отначало това място е трудно да се намери и след натискане на съответния бутон капакът отваря "процеп", но ръката трябва да смени позицията си преди да приложи нужното усилие за отварянето. С други думи отваряте задната врата в две стъпки? Наистина би могло да има по-умно решение!

Но обратно към първия ред в салона. Новата Mokka всъщност е "силна" точно тук

Хубаво е, че основните функции за информационно-развлекателната система и климатика имат физически бутони и копчета. Иначе, всичко което е необходимо на водача по време на движение, е интегрирано в добре подредения и ясно четлив екран. А с хубави цветни детайли и качествена тапицерия, прекомерното използване на пластмаса почти не се забелязва.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

Гледката напред също заслужава внимание. Освен добрата видимост към пътя, оребреният капак ще ви накара да се замисляте дали седите в Rekord C или Commodore A, въпреки че Mokka всъщност черпи своето дизайнерско вдъхновение от Manta A. Последното е видимо от оформлението на предницата. Под споменатия оребрен преден капак и зад "муцуната в стил Manta" с интегрирани LED фарове, в нашия случай вече има двигател, който от самото начало влудява гореспоменатото хардкор ядро на Opel феновете. Става дума за познатия ни от моделите на PSA 1.2-литров турбо бензинов двигател със мощност 130 к.с.

ДА, двигателят е трицилиндров. ДА, звучи като трицилиндров. Но НЕ, не е лош двигател

Той идеално пасва на компактната Mokka и заедно с осемстепенния автоматик предлага смесица от комфорт и прилична динамика при шофиране, но за спортно каране не може да става и дума. GS Line допринася само оптически (ако изобщо допринася) за спортния облик на колата. Кормилното управление е добро, возията - по-скоро мека, а заради по-високия клиренс крен в завои се усеща. Автомобилът обаче е снабден с три основни режима, които доста променят поведението на новата Mokka.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

Всичко това обаче не означава, че ще имате проблем при шофиране. Липса на тяга почти не се усеща, защото 230 нютон метра въртящ момент е наличен още от ниските 1 750 оборота, а времето за ускорение до сто е по-малко от десет секунди. Реално постижимата максимална скорост пък е около 200 км/ч. Какво повече може да желае човек от кола за нормална ежедневна употреба. Така че, когато пътувате между дома и работата или до супермаркета едва ли ще имате нeщо против, че трицилиндровия двигател харчи около седем литра бензин. На извънградско разходът може да падне с около литър, литър и половина, като по този начин възможният среден разход на гориво от шест литра на 100 км е повече от приемлив.

Плюсовете на новата Mokka са повече, но колата си има и недостатъци

За съжаление новата генерация няма 4х4 система, което лишава кросоувъра от възможността за преминаване през по-трудни пресечени местности, но новата, хипстърска и градска целева група най-вероятно ще ѝ прости това. Голяма част от старата целева група обаче ... вероятно не.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

Ето и това, на което новата целева група - точно като нас - ще се радва:

Когато става въпрос за свързаност и помощни системи те вече са на доста по-високо ниво, Mokka не допуска грешки. Е, сензорите за паркиране все още издават по-лош звук от този на Тамагочи, което не е хранено от дни, но пък системата за връзка между смартфона и колата работи точно толкова гладко, колкото взаимодействието на интелигентния круиз контрол и предупреждението за напускане на лентата. Последното е толкова шокиращо добро, че искаме да го подчертаем отново в това изречение.

Остава въпросът за цената

С базова цена под 35 000 лева можем да кажем, че Mokka се намества с една идея над "златната среда". Богатото стандартно оборудване на GS Line версията обаче трябва да бъде оценено положително. Допълнителните екстри, които могат да са ви необходими за надграждането му не са много - LED матрични светлини и отопление на предните седалки за общо около 2 000 лв. Всъщност дали новата Mokka е скъпа или пък не е, преценете сами.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka

По-добра ли е Mokka от своя предшественик? Не. Но не е и по-лоша. Тя е просто различна и с новия си (наистина много успешен) външен вид и съвременни технологии под капака и в интериора достига до нова и малко по-различна публика. Във всеки случай ние харесваме радикалната промяна на Opel-ите от 2020. Дори това да означава сбогом на задвижването на четирите колела. Ако пък не сте фен на тестваната от нас бензинова версия, то моделът предлага алтернативи - и дизелова, и изцяло електрическа.

Тест и БГ цени на новия Opel Mokka


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 1010

    15 29 Отговор
    Бруталка
  • 2 1010

    67 13 Отговор
    Ако тази е с 1,9 CDTI направо ще кърти. За съжаление 50 хиляди лева за трицилиндров миксер, аре не.
  • 3 Петър

    46 9 Отговор
    Отлично ревю на Радо - с плюсове и минуси на колата. Моето мнение е, че не е никак лоша, но липсата на 4х4 и височката цена ще ѝ изиграят лоша шега на БГ пазара. На Запад ще се купува.

    Коментиран от #5, #9

  • 4 Нормален

    21 22 Отговор
    Много е добра
  • 5 viki

    48 11 Отговор

    До коментар #3 от "Петър":

    НЕ - няма да се купува и на запад! - така успешно както беше първата германска Мокка! За 3 цл. със 129 коня само на предно и 45 000 лв. че и за капак е едва 153 см. висока Мока 2021 - няма да има никакъв пазар над 10%! За същите пари има Сузуки Витара Мек Хибрид 130 коня с 4ВД е 44 500 лв. за 4х4 варианта и 162 см. височина със 17 цола!!! и то с Би лед основни фарове и лед стопове с климатроник в цената и 7 г. гаранция!

    Коментиран от #6, #33

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 франзел

    29 27 Отговор

    До коментар #7 от "vikilexus":

    Е тва че си профи шофер абсолютно доказва че си нямаш и идея от маркетинг и пазари.
    Това бебче ще се продава като топла франзела из Европата.
  • 9 сектант

    20 5 Отговор

    До коментар #3 от "Петър":

    има много луди за връзване, които ще си го купят, повярвай ми
  • 10 Мартина

    23 18 Отговор
    Аз съм една от тези луди и ще си купя точно такава шаренка мока, пък вие си говорете. Въобще не ме вълнува мнението ви. (Визирам коментиращите, на автора му вярвам)

    Коментиран от #11, #13, #29

  • 11 Ицо

    17 15 Отговор

    До коментар #10 от "Мартина":

    Евала мацка, и аз съм на твоето мнение. Уникално красива кола, а иначе под капака всички от масовите вече са еднакви.
  • 12 барабус

    17 22 Отговор
    Дракачите ги е яд,че любимия им ръждилник ОРЕЛ мина под френско командване-типично за немско любещите!За това е цябото плюене.Карал съм Пежо 308 с трицилиндровия мотор още преди години като го пуснаха французите( също не съм фен на даунтсайзинга) и мога да кажа смело,че върви много прилично.Освен това любимото ви фауве от бая години пробутва три цилиндрови моторетки,ама не плюете нали-щот фашисти са го правили.Вместо да се радвате,че най накрая
    любимото ви ОРЛе няма да го лови кафявата чума/ръжда и ,че най накрая ОРЕЛ ще имат хубав дизелов двигател виете на умряло.
    А оня профи шофьора от 98г-а ве мушмул,аз нея година имах сума ти хиляди км навъртени той тръгнал да се хвали-поне си мълчи тактично.
  • 13 факт

    27 7 Отговор

    До коментар #10 от "Мартина":

    Естествено на никой не му трябва 4 по 4 за градски СУВ само да му вдига разхода и подръжката.
    Но това бугарина няма как да го схване
  • 14 Умен шофьор

    32 3 Отговор

    До коментар #7 от "vikilexus":

    И аз съм шофьор и съм сменил много лични автомобили и никога няма да си купя нов 4х4, защото не ми е необходимо усложнения, от там и ускъпен ремонт на такова задвижване. Нито пък с такава кола и да има 4х4 ще се завра в драките.
    Ти колко немски 4х4 си видял по черните пътища, нови, не разни гнилочи, дето са ги прежалили вече ?
  • 15 ддд

    15 6 Отговор

    До коментар #7 от "vikilexus":

    На Сузуки Витара се монтират френски мотори!
  • 16 Много разбирачи

    24 4 Отговор
    Щом Пежо 2008,което е същата кола се продава добре,значи и Мока ще има успех. Това какво мислят гениите от най-пропадналата държава в Европа едва ли интересува производителите.

    Коментиран от #34

  • 17 Колата е топ

    24 7 Отговор
    Тази седмица имах удоволствието да карам и тази мока и електрическата. Колата е брутално яка от вътре и отвън. Като седнеш в копита имаш чувството че караш голям джип, но с много добра и ниска позиция на седене, което дава усещането за ста илност и динамика. За електрическия няма да Ви говоря - изтребител.
  • 18 Гост

    7 22 Отговор
    Това е края на Опел
  • 19 ШИфьора

    10 2 Отговор
    Аз пъ съм шИфьор от 75-та година. По-кораво от Москвич и Волга нЕма. Ха-ха-ха...
  • 20 Гост

    2 3 Отговор
    Качвах се в колата и:
    Корите са изцяло пластмаса с опит да я направят по-разчупено, но е като евтино Рено.
    Екраните не са нещо супер сензационно, а и е доста пластмасова.
    Иначе колата има доста екстри, 130к.с., автомат, но цената беше около 52к лв за 3 цилидъра двигател и предно....
    Рено Каптюр ми се струва доста по-добра алтернатива предвид, че цената там е доста по-ниска.
    Тука цената трябва да е с поне 7-8к надолу за да е смислена (45к макс с всичко). За 60к може да се купи БМВ 3-та серия на под 2 години, та дори с 4х4.

    Коментиран от #22

  • 21 Порно

    3 7 Отговор
    От какъв зор да си купиш Пежо с табелка на Опел?

    Коментиран от #23

  • 22 факт

    9 2 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Сравняването с втора ръка кола е безпредметно с оглед на факта че ведняга излезло от магазина това бмв губи 1/3 от стойността си.Я виж на ново цените какви са безумни.
  • 23 същият е смисъла като да купиш сеат или

    6 1 Отговор

    До коментар #21 от "Порно":

    шкода Две фирми все фв
  • 24 w140

    3 4 Отговор
    Едни и същи пластмасови боклуци...
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 гост

    5 3 Отговор
    Всички производители рязко забравиха за двойното предаване при малките коли, та дори и в тези среден клас. Това се дължи на следното: Нисан Кашкай направиха проучване и се оказа че над 90 процента от купувачите избират версия с предно предаване, тогава за производителя няма смисъл да прави хибридна платформа, а може да ползва евтина таква с предно и така да си вдигне печалбата. Лошото е, че вместо да намалят крайната цена, то сега една малка кола струва 40-45х.лв, кола с предно, с малко място на заден ред и със 100кс двигател. Смешно е.
  • 27 ШИфьора

    4 1 Отговор
    Аз пък съм шИфьор от 75-та година. По-кораво от Москвич и Волга нЕма. Ха-ха-ха...

    Коментиран от #32

  • 28 Мухоморко

    7 2 Отговор
    Пълен потрес, 3 цилиндъра и без 4х4...на такава цена. Ако беше наполовина, нямаше да е толкова голямо безумие, но все пак...
  • 29 6A13TT

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "Мартина":

    Благодарение на такива като теб, пазара е залят от боклуци еднодневки в красива опаковка. И нормалните хора са се хванали за главите, чудейки се какво да купят.
  • 30 име

    4 2 Отговор
    много добър материал за една кола за истински европейци, но нито като мислене, нито като пари е за нас.
  • 31 Знайко

    5 2 Отговор
    Който иска нека се вози на дву и три цилиндрови вибратори на Пежо, Рено, VW ... Но има и такива като мен, които искат поне 2,0 литра и поне 4 цилиндра над 150 атмосферени коня, пред 3 цилиндров турбо миксер. Дори бих предпочел 1,4 литров 4 цилиндров па макар и немощен с 80 атмосферени коня. Пред три цилиндров вибриращ миксер. Добре, че от по-достъпните марки Мазда все още прави свестни автомобили. Защото Мерседес, Ауди и BMW не са ми по джоба.
  • 32 Знайко

    1 1 Отговор

    До коментар #27 от "ШИфьора":

    Защото не си карал VW Костенурка, дизелов Мерседес 123 или Волво 244, Волво 144.
  • 33 Shadow Fiend

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "viki":

    Вие тука всички сте болни,за 45 к си взимам най бруталния 5.2 литров мустанг където за него има всичко вече и ще си правя кефа а,а вие си карайте тея смешни миксери с дисплеи...
  • 34 Косе Босе

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Много разбирачи":

    В допълнение-щом в Англия Пежо са едни от най продаваните коли,значи качеството е на високо ниво-да не говорим за дизайна!!!всеки си има гледна точка:за едни -мераците/мерак кола не кара/,за другите колата/парите карат колата/В крайна сметка всеки има право на мнение/в това е свободата/,другото е фелдфебелско философстване ,кое е първично-яйцето или кокошката? Не се правете на фелдфебели,говорете от първо лице,единствено число и с уважение,останалото е парадиране с вашето ЕГО!!!
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Ангел

    2 0 Отговор
    Вече втора седмица откакто съм с новата Мокка (1.2 автомат, Елеганс + допълнителни екстри). Много приятно се кара, тиха е, супер кола! Както за градско, така и за извънградско. Не измаря при дълъг път, стабилна на пътя.
    Засега нямам забележки.
  • 37 Гост

    0 0 Отговор
    Сега, то е ясно, че средна БРЗ 2200 в София, в страната доста по-ниска, и като махнем брутното, което е около 30%, тук се изказват хора, които са с по-високи доходи как ще си я купят. Или с богати родители. Имам дори позната, която усвои еврофонд и си купи HR офис и кола, крадка и с г... си. Има и работяги с големи РЗ, но големи, големи, колко да са големи, вижте разпределението в НСИ. Аз, като статистик, ги смятам за една минута. Та, на въпроса, емии, хората нямат пари, но си купуват нови коли, които са скъпи за тях. После стават на 40-50 и разбират, че не всичко, което хвърчи се яде, че не е необходимо да имаш всичко, което можеш и че има и по-умни начини да си боравиш с парите. Накрая, тия дето имат най-много за наистина важните неща, не ги хвърлят по улицата у нас. Не сме толкова богата държава... Американците, с десет пъти по-висок БВП на калпак имат специална категория за тия, дето искат да се сравняват със съседите, викат им HRCP. Богати на къщи и коли и бедни на пари, демек разполагаемият доход отишъл за кредита на колата.