Отидете към основна версия

6 691 22

Подробности за новата C-Klasse, коята вече е налична и у нас

  • mercedes-benz-
  • c-klasse-
  • българия

Както вече ви информирахме генералният дистрибутор на Mercedes-Benz – Силвър Стар – представи на българския пазар новото попълнение в своята продуктова гама. С вграден изкуствен интелект, навигация с добавена реалност и следене на трафика в реално време, новата C-класа поема стремително по пътя на своя по-голям събрат и флагман на марката S-class. В допълнение с електрифицираните бензинови и дизелови двигатели, както и plug-in хибридните версии моделът обещава от всичко по много – ефективно задвижване, дигитален интериор и модерен дизайн.

От Baby Benz до днес

Нововъведенията в топ моделите на Mercedes-Benz винаги са задавали стандарти. C-класата не прави изключение. Всяко следващо поколение в историята на автомобила се отличава с иновативна технология за пазарния си сегмент.

След дебюта на компактните модели през 1982 г., C-класата се превърна в една от най-продаваните моделни серии на Mercedes-Benz благодарение на разнообразието и иновативната технология. От 1982 г. досега са произведени над 10,5 милиона автомобила. Прозвището „Baby Benz“ първо получава серията W201, тъй като успешно поема нова посока в света на компактните автомобили. Обозначението „C“ идва през 1993 г., когато концернът започва да променя наименованията на моделите Mercedes-Benz. Така C-класата става второто моделно семейство след S-класата, на което е дадено такова име.

Днес C-класата се произвежда в Бремен (Германия, водещ завод за моделната серия), Източен Лондон (Южна Африка, всички версии с десен волан) и Пекин (Китай). С актуалното си пето поколение автомобилът прави смела стъпка в дигиталното бъдеще.

Умни светлини

Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство, което спомага за умно адаптиране на осветеността пред автомобила спрямо преминаващите превозни средства и пешеходци.

Последно поколение MBUX

С-класата е въплъщение на еволюцията на съвременния премиум автомобил, а спортният интериор е мястото на радикалните иновации. Вертикалният 30,2 см (11,9 инча) тъч скрийн дисплей превръща централната конзола в дигитален център на автомобила. Модерните декоративни елементи придават завършен вид на съвременния дизайн.

C-класата заимства последното поколение на инфотеймънт системата Mercedes-Benz User Experience (MBUX) от S-класата. Интериорът на автомобила e още по-дигитален и интелигентен. Хардуерът и софтуерът са надградени: брилянтните изображения на LCD екраните улесняват управлението на автомобила и функциите за комфорт.

Дисплеят на водача и медийният дисплей предлагат цялостно естетическо изживяване. Информацията е представена по ясно структуриран начин. Навигацията на цял екран дава на водача възможно най-добрите насоки по време на пътуване чрез опцията за добавена реалност. В новия „Помощен режим“ трафикът се показва в реално време и се допълва с полезна информация и 3D изглед.

Електрифицирани двигатели

При C-класата дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) с 48-волтова бордова електрическа система за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. Мощността започва от 204 конски сили и още 20 допълнителни, благодарение на интегрирания между двигателя и скоростната кутия електрически модул при бензиновия C 200 и достига 265+20 конски сили при дизеловия C 300 d, който ускорява от 0 до 100 км за 5,7 секунди. Трансмисията 9G-TRONIC е разработена допълнително за адаптиране на ISG и е инсталирана във всички модели на C-класата, като ефективността при управление е подобрена.

C-класата е особено пъргава и стабилна с опционалното управление на задния мост и придружаващото го по-директно съотношение на кормилното управление на предната ос. Ъгълът на завиване на задния мост е 2,5 градуса. Това намалява радиуса на завоя с 43 сантиметра до 10,64 метра. Водачът също се нуждае от по-малко завъртания на волана, за да направи пълна маневра при паркиране.

Цената на автомобила за България стартира от 88 200 лева (с ДДС) за С 200, като моделът се предлага със задно или със задвижване на четирите колела. При бензиновите версии базовият С 220 d е с цена 92 100 лева (с ДДС), като серийното оборудване включва LED High Performance фарове, MBUX с разширена функционалност, пакет Mercedes me connect с дистанционни услуги през мобилен телефон и набор от системи за безопасност и асистиране на водача.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.

Свързани новини