Както вече ви информирахме генералният дистрибутор на Mercedes-Benz – Силвър Стар – представи на българския пазар новото попълнение в своята продуктова гама. С вграден изкуствен интелект, навигация с добавена реалност и следене на трафика в реално време, новата C-класа поема стремително по пътя на своя по-голям събрат и флагман на марката S-class. В допълнение с електрифицираните бензинови и дизелови двигатели, както и plug-in хибридните версии моделът обещава от всичко по много – ефективно задвижване, дигитален интериор и модерен дизайн.
От Baby Benz до днес
Нововъведенията в топ моделите на Mercedes-Benz винаги са задавали стандарти. C-класата не прави изключение. Всяко следващо поколение в историята на автомобила се отличава с иновативна технология за пазарния си сегмент.
След дебюта на компактните модели през 1982 г., C-класата се превърна в една от най-продаваните моделни серии на Mercedes-Benz благодарение на разнообразието и иновативната технология. От 1982 г. досега са произведени над 10,5 милиона автомобила. Прозвището „Baby Benz“ първо получава серията W201, тъй като успешно поема нова посока в света на компактните автомобили. Обозначението „C“ идва през 1993 г., когато концернът започва да променя наименованията на моделите Mercedes-Benz. Така C-класата става второто моделно семейство след S-класата, на което е дадено такова име.
Днес C-класата се произвежда в Бремен (Германия, водещ завод за моделната серия), Източен Лондон (Южна Африка, всички версии с десен волан) и Пекин (Китай). С актуалното си пето поколение автомобилът прави смела стъпка в дигиталното бъдеще.
Умни светлини
Системата DIGITAL LIGHT, позната от новата S-класа, е налична като опция. Тази революционна технология позволява множество нови функции, като например прожектиране на предупредителни символи върху пътя отпред. DIGITAL LIGHT има вграден модул с три изключително мощни светодиода във всеки фар, чиято светлина е пречупена и насочена от 1,3 милиона микро огледала. Така резолюцията е повече от 2,6 милиона пиксела на превозно средство, което спомага за умно адаптиране на осветеността пред автомобила спрямо преминаващите превозни средства и пешеходци.
Последно поколение MBUX
С-класата е въплъщение на еволюцията на съвременния премиум автомобил, а спортният интериор е мястото на радикалните иновации. Вертикалният 30,2 см (11,9 инча) тъч скрийн дисплей превръща централната конзола в дигитален център на автомобила. Модерните декоративни елементи придават завършен вид на съвременния дизайн.
C-класата заимства последното поколение на инфотеймънт системата Mercedes-Benz User Experience (MBUX) от S-класата. Интериорът на автомобила e още по-дигитален и интелигентен. Хардуерът и софтуерът са надградени: брилянтните изображения на LCD екраните улесняват управлението на автомобила и функциите за комфорт.
Дисплеят на водача и медийният дисплей предлагат цялостно естетическо изживяване. Информацията е представена по ясно структуриран начин. Навигацията на цял екран дава на водача възможно най-добрите насоки по време на пътуване чрез опцията за добавена реалност. В новия „Помощен режим“ трафикът се показва в реално време и се допълва с полезна информация и 3D изглед.
Електрифицирани двигатели
При C-класата дизеловите и бензиновите двигатели вече имат вграден стартер-генератор (ISG) с 48-волтова бордова електрическа система за интелигентна помощ при ниски обороти на двигателя като мек хибрид от второ поколение. Мощността започва от 204 конски сили и още 20 допълнителни, благодарение на интегрирания между двигателя и скоростната кутия електрически модул при бензиновия C 200 и достига 265+20 конски сили при дизеловия C 300 d, който ускорява от 0 до 100 км за 5,7 секунди. Трансмисията 9G-TRONIC е разработена допълнително за адаптиране на ISG и е инсталирана във всички модели на C-класата, като ефективността при управление е подобрена.
C-класата е особено пъргава и стабилна с опционалното управление на задния мост и придружаващото го по-директно съотношение на кормилното управление на предната ос. Ъгълът на завиване на задния мост е 2,5 градуса. Това намалява радиуса на завоя с 43 сантиметра до 10,64 метра. Водачът също се нуждае от по-малко завъртания на волана, за да направи пълна маневра при паркиране.
Цената на автомобила за България стартира от 88 200 лева (с ДДС) за С 200, като моделът се предлага със задно или със задвижване на четирите колела. При бензиновите версии базовият С 220 d е с цена 92 100 лева (с ДДС), като серийното оборудване включва LED High Performance фарове, MBUX с разширена функционалност, пакет Mercedes me connect с дистанционни услуги през мобилен телефон и набор от системи за безопасност и асистиране на водача.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хаха
Коментиран от #3, #10
12:04 27.06.2021
2 Да беше прочел
12:06 27.06.2021
3 джон
До коментар #1 от "хаха":
Изчакай да влезем в Еврогейзоната - тогава ще се смеем през сълзи, не само на цените на автомобилите...12:08 27.06.2021
4 mb fen
Коментиран от #7
12:09 27.06.2021
5 Дельо Хайдутин
12:10 27.06.2021
6 Мата Хари
12:11 27.06.2021
7 mb fen
До коментар #4 от "mb fen":
Пак добре че не са я направили с ПРЕДНО...исках да напиша. :D12:13 27.06.2021
8 Made in Japan
Дойчланд, сбогом!
12:14 27.06.2021
9 Скоро
12:14 27.06.2021
10 Бай Иван
До коментар #1 от "хаха":
Добре са ,ва...все пак говорим за чисто ново кола.На която ти сам сваляш найлона от интериора ..Но какво да говорим за нас българите ,за тези пари ще си вземе S65 AMG от преди 10 години12:20 27.06.2021
11 Целта е
12:25 27.06.2021
12 Антон
Коментиран от #13, #19, #22
12:26 27.06.2021
13 Мармалад
До коментар #12 от "Антон":
Чакай, още е в гаранция.Аз имах ML320 W164, докарах си го от Германия, току що му беше изтекла гаранцията и собственика го продаде на 160 хил. км. За 3г. ми скъса нервите, все нещо се разваляше, не бях убеден че като тръгна да пътувам ще стигна накъдето съм тръгнал. Много ядове с електроники и скъпи ремонти. Отървах се и сега притежавам Хонда CR-V от 2015та, също закупена от Германия на 200хил. км. Засега да чукна на дърво, ама нищо не съм пипал, стабилен джип и в никакъв случай не вози по-лошо от бенца.
12:34 27.06.2021
14 рено ентусиаст🇫🇷
В развитите държави като Франция и Германия никой и не гледа японските и корейски клзети.Явно източноевропейците имат сериозни комплекси за малоценност идващи от всеобща импотентност и фригидни жени
Коментиран от #15
12:52 27.06.2021
15 Komapak
До коментар #14 от "рено ентусиаст🇫🇷":
Какви глупости си написал, леле... Поздрави от Вал Д'изер. Всички пикапи на поддръжката на лифтовете до един в планината на тежък режим са японски. Предимно Тойота, но има и два три нисана.Коментиран от #16
13:19 27.06.2021
16 рено ентусиаст🇫🇷🐓
До коментар #15 от "Komapak":
вал дизер е едно забравено от бога местенце отидив Париж Лион Бордо и тн и виж кво се кара.Японски недоразумения няма.Ако бяха толко добри нямаше десетилетия да не могат да бият кралете Форд ф-150 Рам и Шевролет в Сащ.
13:40 27.06.2021
17 Японеца
16:28 27.06.2021
18 Ироничен
17:02 27.06.2021
19 Plameni
До коментар #12 от "Антон":
Защо си купи Mercedes S класа, а не Porsche Panamera или BMW 7 ?Коментиран от #21
07:44 28.06.2021
20 Гошо
11:12 28.06.2021
21 Антон
До коментар #19 от "Plameni":
Бмв седем съм гледал , ама честно в този сегмет ес класата е еталон. За седмицата усещането е сякаш си се качил в голяма трета серия. Това естествно е мое лично мнение13:58 28.06.2021
22 Бат Ставри
До коментар #12 от "Антон":
Не работил хот спота - аууу каква повреда! А светещата индикация за еърбега на пасажера? Кажи на дебелогъзата си жена да не подскача на седалката, защото е увредила сензора...Като толкова не ти харесва, върни го, ама и ти имаш 223, колкото и големи фантазии...
11:21 30.06.2021