Главният изпълнителен директор на Audi Маркус Дюсман изказа предположение, че електрическите автомобили ще бъдат също толкова печеливши, колкото бензиновите и дизеловите автомобили, като това ще се случи след две до три години. Ето защо той вече си поставя много по-строги цели за рентабилност.
Възвръщаемостта на продажбите на електромобили трябва да нарасне от 5.5% на над 11% през 2025 г., съобщава германското издание Der Spiegel , позовавайки се на хора от компанията. Това ще стане възможно чрез премията за покупка на електромобил и увеличения интерес на клиентите. Цитиран е Дюсман, който казва: „След две до три години нашите електрически автомобили ще бъдат също толкова печеливши, колкото колите с двигатели с вътрешно горене.“
Въпреки това, според доклада, изпълнителният директор на Audi ще трябва да следва нова стратегия. Акциите на електрическите автомобили трябва да продължат да нарастват и след няколко години Audi трябва да предлага само коли с електрически задвижвания. Остава обаче едно „но“ и то е, че Дюсман не трябва да спира „двигателите с вътрешно горене“. В края на краищата те трябва да продължат да допринасят за продажбите и печалбите още няколко години.
Вече стана ясно, че Дюсман ще поеме по-твърд електрически курс. През март той обяви в интервю, че няма да разработва нови двигатели с вътрешно горене от нулата - ще бъдат доразработвани само вече съществуващи двигатели. Това ще има последици и за други марки на VW Group, някои от които взимат двигатели от Audi.
През юни Audi извади на бял свят подробности за своя ускорен електрически курс, но в него имаше малки промени: Съгласно тях, производството на последния нов модел двигател с вътрешно горене ще започне през 2025 г., а от 2026 г. нататък всеки нов модел на Audi ще се предлага само в чисто електрическа форма. Последните модели с ДВГ, представени през 2025 г., трябва да бъдат спрени от производство до 2033 г. - и така Audi ще бъде чисто електрическа марка чак след дванадесет години.
Audi обаче държи отворена вратичка и за китайския пазар: Компанията очаква търсенето на коли с ДВГ там да продължи и след 2033 г., поради което ще продължи да прави автомобили с двигатели с вътрешно горене, но те ще се правят на местна почва - в Китай.
Също така бе съобщено, че марката възнамерява да продава своите електрически автомобили в т.нар. агентски модел от 2023 година . В този случай клиентът сключва договор директно с Audi, а местният дилър действа само като посредник/агент. Подробности за това обаче все още не са известни, тъй като между Audi и дилърите ще трябва да бъдат договорени нови отношения. Развръзка по този казус не се очаква преди 2022 г.