21 Ноември, 2021 12:00 29 770 124

Отлага ли се "Зеленото бъдеще"? Големите държави (а и България) си искат ДВГ

  • автомобили-
  • екология-
  • глазгоу-
  • двг

Много сериозни имена все още липсват в списъка на строителите на „новия автомобилен ред"

Отлага ли се "Зеленото бъдеще"? Големите държави (а и България) си искат ДВГ - 1

Предстоящата пълна забрана на двигателите с вътрешно горене далеч не е новина. Нюансът е, че отхвърлянето на двигателя с вътрешно горене на държавно, регионално, градско или корпоративно ниво е... доброволно. И процесът върви бавно. Много европейски държави обявиха решение до 2030 г. или в краен случай до 2035 г. да забранят продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Но не всички от тях.

Следващата стъпка към пълната забрана на ДВГ изглежда беше конференцията на ООН за изменението на климата COP26, която се проведе в Глазгоу, Шотландия. В рамките на този глобален форум беше подписано споразумение за забрана на търговията с превозни средства с двигатели с вътрешно горене до 2040 г. Подписаха го няколко по-изявени участници на световния пазар - както производители на автомобили, така и държави.

Към днешна дата Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Volvo, китайската BYD и индийската Tata Motors поеха ангажимент да се откажат от моторите с вътрешно горене до 2040 г. Някои от тези производители дори са готови да ускорят процеса. Volvo иска да завърши прехода до 2030 г., а автопаркът на Daimler, компанията майка за марката Mercedes, трябва да спре да емитира CO2 до 2039 г.

На държавно ниво ангажиментът за изоставяне на ДВГ до 2040 г. вече е подкрепен от Австрия, Азербайджан, Великобритания, Гана, Дания, Доминиканска република, Израел, Ирландия, Исландия, Кабо Верде, Камбоджа, Канада, Кения, Кипър, Литва, Люксембург, Мароко, Мексико, Нидерландия, Нова Зеландия, Норвегия, Парагвай, Полша, Руанда, Ел Салвадор, Словения, Турция, Уругвай, Финландия, Хърватия, Чили и Швеция.

Няколко големи неавтомобилни компании се присъединиха към задължителния преход към нулеви емисии. Сред тях - британската верига супермаркети Sainsbury's, както и известната компания-превозвач Uber. Имаше дори отделни градове, които подписаха споразумение, независимо от политиката на родните им страни по този въпрос - например най-големият град в Бразилия Сао Пауло и столицата на Южна Корея Сеул.

Лесно е обаче да се види, че много сериозни имена все още липсват в този списък на строителите на „зелено“ бъдеще. Така например, нито Съединените щати, нито Китай са поели задължения да изкоренят двигателя с вътрешно горене до 2040 г. Както и Германия. Германските официални лица казаха, че все още няма вътрешен консенсус по този въпрос в страната и държавната позиция ще бъде изяснена по-късно.

Автомобилните производители гиганти Volkswagen, Stellantis и Toyota остават в лагера на „неподписалите“. Това означава ли, че зелената енергия не е еднакво привлекателна за всички - или просто не всеки обича да бъде обвързан с обещания 20 години напред? Нашата страна, макар и без автомобилно производство и с нищожен пазар на нови автомобили, също не е взела каквото и да било решение.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 93 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 механик

    272 37 Отговор
    Без ДВГ света ще върне в 19 век , и после още по надолу !!

    Коментиран от #56, #124

  • 3 Мдааа

    212 14 Отговор
    Чувай у... ю първа пролет. Ние за 30 години демокрация, от парно ток и газ се връщаме на дърва и кюмур. Толко сме изпаднали, хубавата новина е че ще вкараме всички таралясници с двг

    Коментиран от #5

  • 4 Парадокс

    50 176 Отговор
    Сега разбирам как са се чувствали конярите като са им забранили файтоните. Споко и с електричките ще свикнем.
    Скоро конкуренцията ще предизвика скок в технологиите за производство на батерии и всичко ще си дойде на мястото.

    Коментиран от #8, #28, #95, #99, #101, #117, #118

  • 5 Мислещ

    140 13 Отговор

    До коментар #3 от "Мдааа":

    Образовай се малко, електродвигателите са по-стари от ДВГ.

    Коментиран от #6

  • 6 Хихи

    89 20 Отговор

    До коментар #5 от "Мислещ":

    И какво като са по стари, кое се използва в автомобилите над 100 години.

    Коментиран от #40

  • 7 Въщност

    106 27 Отговор
    " Големите държави (а и България) си искат ДВГ " ???

    Въщност големите производители не автомобили още не искат по-малките да ги изпреварят с по-добри електриески модели .

    А България ...не смее да затвори отровните американски тецове , да не разсърди господарите .

    Коментиран от #61

  • 8 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    119 7 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    кои и кога е забранявал файтоните?

    те са екологични, нямат СО !

    докато сега със закон искат да ни наложат нещо мъртво родено !

    Коментиран от #85

  • 9 Прошляк

    139 6 Отговор
    Ганьо купува трошляците средно на по 10 години, благодарение на икономическото състояние в което се намира. Живота на батерията на електрокара на 10 години тъкмо приключва.

    Коментиран от #15, #20, #119

  • 10 Без Делка

    162 8 Отговор
    Увеличаване ефективността на двг е в пъти по-зелена, от акумулаторните им простотии, но има много лапачи в схемата наречена зелена СДЕЛКА.

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Така е

    142 2 Отговор

    До коментар #10 от "Без Делка":

    Каквото и да говорят, става въпрос за пари, и то много пари
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Иво

    33 9 Отговор
    Много хубав анализ.
  • 14 име

    9 62 Отговор

    До коментар #10 от "Без Делка":

    Ако имаше как, вече щяха да са му увеличили кпд-то на двг-то.
  • 15 гост

    29 129 Отговор

    До коментар #9 от "Прошляк":

    Крайно време е Ганя да вдене , че да кара трошляци за 1000-2000 лева е ВРЕМЕННО явление , което скоро ще свърши , независимо дали ще забранят двг или не !!! Май много бързо забрави , че дори в България и то през "демокрацията" имаше мита ограничение по възраст за вноса , които никой не е забранявал и които и сега съществуват в съседните Румъния , Унгария и Гърция , все членове на ЕС !! И които много скоро ще се върнат и у нас !! И редовната глупост , че заплатите ви стигали за толкова никого не интересуват !! Като не стигат , няма да карате , точно като 50% от германците със 10 пъти по-големи заплати !!

    Коментиран от #63, #77

  • 16 Песимист

    121 3 Отговор
    Зеленото бъдеще е като светлия комунизм
  • 17 гост

    31 78 Отговор

    До коментар #12 от "зелен ганьо":

    ША пушиш , ама в шестък !!! Почвай да се подготвяш психически как още догодина на прегледа ще ти дадат упътване към Надин !! И ако случайно решиш , че можеш да караш без преглед , камерите ще ти покажат , че си сбъркал времето за селски номера !

    Коментиран от #18, #120, #121

  • 18 Гост

    33 26 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    За твоето дизелово Рено Сценик какво направление ще ти дадат на прегледа?Ще караш електрическо колело,вместо Тесла.

    Коментиран от #33

  • 19 Чипът

    160 7 Отговор
    Да разбирам така. Давам примерно 70к евра за елкола. А в квартала двама роми палят две автомобилни гуми. Моята инвестиция е безмислена за климата. Ромите с гумите побеждават. Че си карам ДВГ до дупка

    Коментиран от #65

  • 20 Това няма значение

    34 5 Отговор

    До коментар #9 от "Прошляк":

    Цената на бензина и на колата за 2 хиляди лева е 2,50 лева!
  • 21 Нострадамус

    12 59 Отговор
    2050 година, виждам (почти) София, виждам Ганьовци, виждам че дишат мноооого на рядко и разбирам, че спестяват кислород за ДВГ - то! 😂😂
  • 22 Петков

    119 8 Отговор
    Тези държави, които преминат изцяло на електрички, само след 5 години ще запеят друга песен и ще се върнат към ДВГ. Проблемите които ще генерират електрическите автомобили ще са много по сериозни от тези на конвенционалните.

    Коментиран от #24, #66

  • 23 Амммм

    25 61 Отговор
    Незнам дали разбирате, но Земята е като една скептична яма, която в един момент ще се напълни! Истината е, че с този темп на замърсяване в един момент, ще тънем в мръсотия! Дали след 10 или 20-30-50 години, всичко ще е много по-замърсено! И може да се смеем на Грета Тумберг, но може би тя има право! С политиката, на прекомерно производство, планетата се замърсява и не може да се изчисти, това е! Ако не ние, то нашите внуци или правнуци, ще живеят в мръсотия!

    Коментиран от #25, #67, #75

  • 24 Ами

    58 6 Отговор

    До коментар #22 от "Петков":

    Нормално, нема да има ток за битови нужди, камо ли за електрокари

    Коментиран от #27

  • 25 Амммм

    15 2 Отговор

    До коментар #23 от "Амммм":

    Редактора е поправил :септична, а не скептична!
  • 26 TDK

    62 2 Отговор
    Е, щом Кабо Верде е подписало споразумението, край :)
  • 27 Глупости

    17 54 Отговор

    До коментар #24 от "Ами":

    Електромобилите не изразходват толкова ток, колкото си мислите! Голяма част от хората карат по 20 км дневно! Това са по-малко от 4 кВч за деня! Кое не е ясно?

    Коментиран от #29, #38, #68

  • 28 Даааа

    72 4 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Абе то с електричките ще свикне, ама с цените на тока (ако го има въобще) няма да можем...
  • 29 Ами

    63 4 Отговор

    До коментар #27 от "Глупости":

    Живея на 7 етаж, как зареждам електрокара?

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Хихихи

    85 6 Отговор

    До коментар #29 от "Ами":

    Иколо блока с 6 входа и 8 етажа, има около 100 автомобила, какъв е проблема да се метнат 100 удължитела от терасите. Смех на буци

    Коментиран от #41, #51

  • 31 Как?

    16 55 Отговор

    До коментар #29 от "Ами":

    Ами със зарядно на паркомястото, пуснат под земята кабел, със зарядно на твоето място! Направо съм гений, а? Само ти ли живееш на 7-ми етаж? Мислиш ли, че в другите държави не живеят на 7 - ми етаж?

    Коментиран от #32, #69

  • 32 Софиянец

    62 4 Отговор

    До коментар #31 от "Как?":

    Кое мое място точно, всяка вечер обикалям квартала да паркирам някъде. А да, тия в центъра дето плащат 150 лева прво да паркират в зоната - никой не им гарантира място

    Коментиран от #34, #35, #44

  • 33 гост

    9 37 Отговор

    До коментар #18 от "Гост":

    Няма да доживееш момента да карам дизел , колкото и глупости да пишеш !! Ама ти си продължавай , предполагам това ти успокоява нервите , опънати от перспективата за съвсем недалечното бъдеще , хахаха !!

    Коментиран от #46, #48

  • 34 гост

    7 51 Отговор

    До коментар #32 от "Софиянец":

    Ти май още не си чувал , че има едни неща , смартфони им викат , дето можеш да плащаш с тях като със всяка банкова карта , където си искаш и когато си искаш !! Дали ще може това зарядно да работи с тях ?? Труден въпрос за петролопитеци и други идиоти !!
  • 35 Как?

    27 31 Отговор

    До коментар #32 от "Софиянец":

    Ами като нямаш място, няма да имаш кола! Така поне правят в Япония! Но до колкото знам, в София има хора с по 2-3 коли, питай ги може да ти отстъпят място! Това, че София е презастроена и е мислено само за парите да се вземат за апартамента е проблем! По принцип към апартамент трябва да има и паркомясто! Ако няма, няма да имаш кола!

    Коментиран от #43

  • 36 1234

    86 7 Отговор
    Батериите на електромобилите ще замърсят света повече, доказано е

    Коментиран от #37

  • 37 Доказано?

    8 27 Отговор

    До коментар #36 от "1234":

    От кого?
  • 38 Ами ...

    6 2 Отговор

    До коментар #27 от "Глупости":

    На теб нещо не ти е ясно.

    Коментиран от #39

  • 39 Кое?

    2 4 Отговор

    До коментар #38 от "Ами ...":

    Кое не ми е ясно?
  • 40 Някой

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "Хихи":

    Неслучайно обаче!

    Коментиран от #86

  • 41 Амммм

    5 16 Отговор

    До коментар #30 от "Хихихи":

    Щом има място за паркиране, тези места могат да станат постоянни и да се пуснат зарядни.
  • 42 Мечо

    26 5 Отговор
    Ас моя Опел къдет го карам сас газова уредба и сам много доволен
  • 43 Софиянец

    45 4 Отговор

    До коментар #35 от "Как?":

    Ами аз колата я имам от времето на социализЪма дето бил гнил, значи сега като е демокрация нямам право на кола, така ли е?

    Коментиран от #45

  • 44 333

    9 21 Отговор

    До коментар #32 от "Софиянец":

    Всяко място?
    Хората са го направили вече, на всяко място имаш контакт да си заредиш колата.

  • 45 Мммммм

    2 21 Отговор

    До коментар #43 от "Софиянец":

    Имаш право! Там където паркираш, става постоянно паркомясто и си пускаш кабел със зарядно!

    Коментиран от #47

  • 46 Гост

    35 0 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    Що бе норвежец,да не си купил Тесла да возиш Грета?
  • 47 Шофер

    26 1 Отговор

    До коментар #45 от "Мммммм":

    И всички с постоянно парко място в София. Отиваш в Люлин с електрокара, и се оказва че няма как да спреш, щото навсякъде са с парко места. Автомобила се обезмисля в този случай

    Коментиран от #49

  • 48 Димов

    21 0 Отговор

    До коментар #33 от "гост":

    В предишни теми ти гост каза че караш дизелово Рено.Да не си го продал?

    Коментиран от #50, #70

  • 49 Мммммм

    8 20 Отговор

    До коментар #47 от "Шофер":

    Като са с паркоместа си има ред! Кое точно се обезсмисля! То във всеки един европейски град е трудно да намериш място за спиране, но много от тях са си с постоянни паркоместа. В много градове е по-лесно с метрото.
  • 50 Гост

    11 1 Отговор

    До коментар #48 от "Димов":

    Той гост карал Реното на комшията.
  • 51 зелен ганьо

    13 34 Отговор

    До коментар #30 от "Хихихи":

    Сигурен съм че преди век първите шофьори на коли с ДВГ също са се чудили от къде ще зареждат. Ще ти разкрия тайната, която решава пробрема: щом има търсене, ще се появи и предлагане. Колкото до ДВГ-то, то си е изпяло песента, няма как да стане с по-високо КПД. Така, че свиквайте всички ганьовци че ще карата електрокари. Междувременно ви гарантирам, че притежаването и потдръжката на кола в България ще поскъпва, така както всичко друго поскъпна. А колкото до замърсяването, то идва основно от производството и транспорта на боклуци-еднодневки. Не че ганьовците по един в кола не задръстват големите градове и не замърсяват, но и за първото и за второто са виновни управляващите. Те трябва да предложат удобен масов транспорт, както и те трябва да наложат мита на боклуците от Китай, без значение кой е поизводителя.
  • 52 Даа!

    52 8 Отговор
    Каквото и да разсъждаваме,към момента,всички ще се качим на " Тесла"- та.Откъм дръжката! Или на семейно електрокарче( другото ще бъде за избранници- елита) защото за разлика от ДВГ,втора ръка " Тесла" е неизгодна във всяко отношение,или ще ни докарат до вече работещия на еспериментално ниво,с Тесла под наем.Караш до Люлин- оставяш! Следващия балък отключва и кара примерно до Младост.Това с постоянно място,и зарядно до него- забравете.Само висшата класа ще притежава " Тесла( независимо как се казва производителя),с която да кръстосва и тук,и навън.Раята на електрокарче в града,а извън него в скоростен влак,или автобус.Ще го постигнат,плавно,през икономическа принуда.Те са го предвидили и разиграли ,много отдавна.Качество високо- недостъпно за 95% от раята.Много разходи за подръжка,високи и все по високи цени на ел.енергия.Това е целта на зелената ОПГ.Затова няма да има Белене,а след30-40г ще нарежат и Козлодуй.Едните ще продават скъп- пре скъп ток,другите ще печелят от зареждане,трети от отдаване под наем. ДВГ ще остане само при военни,и службите. И тук е геополитика.Да се изхвълят извън борда,държавите с огромни залежи на въглеводороди.

    Коментиран от #53

  • 53 Гост

    16 7 Отговор

    До коментар #52 от "Даа!":

    Ти прочете ли статията?Как разбираш понятието ДОБРОВОЛНО.Спирането на производството и използването на автомобили с ДВГ е доброволно.
  • 54 Настоящето

    10 36 Отговор
    Semi камиона: 1000 км пробег, 30 мин. заряд на Tesla Megacharger. Ускорение до 100: 5 сек. По-бързо от всичките ЛЕКИ коли на Фауве :D Конкypeнтите (Волво, Scania, BYD): 300 км пробег, зареждане 1.2-2.5 часа. Нямат батериите на Тесла: 4680. Нямат моторите на Тесла: еднакви в Semi и Модел 3. Нямат шаситата и кабините на Тесла: челно съпротивление 0.32 срещу нормални тухлени камиони с батерии. Нямат централна седалка, видимост навсякъде и бронирани стъкла - серийно. Нямат гаранцията на Тесла: 1.6 млн. км. Нямат софтуера и архитектурата на Тесла: един суперкомпютър, управляващ абсолютно всичко. Нямат НИЩО. Най-голямата транспортна компания в света се казва.... Tesla Motors Inc. с милиони камиони без шофьор, работещи 24/7. Най-голямата енергийна компания e .. същата. Глобална мрежа от зарядни станции, фотоволтаични панели и централи Tesla MegaPack. Най-голямата компания изобщо в света е... TESLA - с милиони TeslaBot роботи, извършващи механичен труд, с най-голямата мрежа за сателитен интернет и навигация StarLink, с най-голямото производство на космически кораби, ракети и оборудване SpaceX и още 40 компании във всички области на живота. Петима Петко не чакат. Прогресът е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не - не може да бъде спрян.

    Коментиран от #59

  • 55 Кристиан Борисов

    53 0 Отговор
    Абе какво са им виновни автомобилите бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • 56 3-фазния

    4 35 Отговор

    До коментар #2 от "механик":

    Трала-лала-ли, в пушек и пръдни,
    отиваха за претопяване петролните коли \:D/ Атомна, Вятърна, Слънчева, Водна и Геотермална -> чиста, вечна енергия -> 0 лв/км, 100% кеф

    Коментиран от #57

  • 57 Гост

    19 1 Отговор

    До коментар #56 от "3-фазния":

    Трала-лала-ла ходя си пеша.

    Коментиран от #89

  • 58 На баба им ъзъ

    17 0 Отговор
    Предпочитам автомобил с двг на био гориво или на водород!

    Коментиран от #71

  • 59 Гост

    25 1 Отговор

    До коментар #54 от "Настоящето":

    Семи за коя година да го очакваме?Пак лъжеш за пробега,500 км с малката батерия и 800 с голямата.На практика може и по малко.

    Коментиран от #72

  • 60 Чпко

    1 11 Отговор
    Аре пак руцкосавецка путлерофашистка хибридна Пропаганда
  • 61 Чоко

    3 14 Отговор

    До коментар #7 от "Въщност":

    Много правилно другарю товаришч Всъщност и Говорит мацква точно така зомбира бг зомби руцкосавецките си крепостни, ВЕНЦЕРЕМОСТ!!!
  • 62 ТRIF

    4 0 Отговор
    Триете коментрите а?! И да триете няма да Ви помогне. :-)
  • 63 Димов

    25 0 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Много искам да стане, както казваш ти. Тогава ти и подобните ти, ще трябва да изхранвате отраслите покрай автомобилите. Приготви се за 500 лв седмична винетка, 450 лв преглед и 2900лв ГО, за Спаркчето ти.
  • 64 Хмз

    30 0 Отговор
    И каква разлика, като западняците пак ще ги хвърлят след 5та година? Трябва тотално да се спре с това консуматорство! Имаше статия скоро, че за да е една кола неутрална, трябва поне 10-на години да се ползва. Моргите ще си останат пълни, ама с електрокари.
  • 65 Димов

    28 1 Отговор

    До коментар #19 от "Чипът":

    Приеми го така: ти ще похарчиш 70К за еко кола ИМЕНО, за да могат двамата р0ми да палят гуми. Не си ли идва всичко на мястото?

    Коментиран от #78

  • 66 Димов

    34 0 Отговор

    До коментар #22 от "Петков":

    Пропускаш нещо. Преди да си признаят грешката, ще обвинят трицилиндровата бензинка на бай Стамат, от Масларево, че я палел всяка неделя до вилата и застрашавал екологичният баланс на планетата.
  • 67 Димов

    34 2 Отговор

    До коментар #23 от "Амммм":

    Никой не оспорва този факт. Просто за мен проблемът не е в ДВГ, а в необузданото консумиране на всякакви ресурси. Затриваме планетата от лакомия. И най-зелената енергия да получим, пак с лакомията си ще съсипем планетата.
  • 68 Димов

    22 1 Отговор

    До коментар #27 от "Глупости":

    Ами това е половината от тока ми средно за деня. Значи един електромобил в семейството ни ще качи консумацията ни с 50%. Ами ако имаме два?

    Коментиран от #73

  • 69 Димов

    17 0 Отговор

    До коментар #31 от "Как?":

    А в другите държави имат ли покровителствано общество от професионален електорат, налитащ на открити, токозахранващи устройства?
  • 70 Димов

    8 1 Отговор

    До коментар #48 от "Димов":

    Пак съм се клонирал, без да знам.

    Коментиран от #76

  • 71 Димов

    9 0 Отговор

    До коментар #58 от "На баба им ъзъ":

    А защо не на етанол?
  • 72 Димов

    18 0 Отговор

    До коментар #59 от "Гост":

    Теслю ще кара камиона само през Шипка, Беклемето, Боаза, Ришкия и Твърдишки в проходи, защото, според него, там горял по-малко ток, отколкото по магистралата.
  • 73 Глупости

    7 12 Отговор

    До коментар #68 от "Димов":

    Сериозно ли бе Димов? Сериозно ли харчиш 2 кВч на ден? Ти не се ли къпеш! Няма такава консумация 2кВч на ден! Хладилника и телевизора отива повече за деня, а бойлер, печка и т. н.? Стига си заблуждавал хората!

    Коментиран от #74

  • 74 Димов

    20 1 Отговор

    До коментар #73 от "Глупости":

    За пореден път електрофилската логика бележи нови низини. Ако 4квтч са половината ми ток, който консумирам на ден, колко консумирам всъщност? Ще се озорите, понеже е задача за втори клас. И имате наглостта да имате претенции, за технически познания??? Като как, моля ви се? Та вие не знаете да смятате.

    Коментиран от #82

  • 75 Кумчев

    14 3 Отговор

    До коментар #23 от "Амммм":

    Няма да имаш внуци. От догодина от господарите е предвидена задължителна стерлизация чрез "ваксинация".
  • 76 ХаджиГенчо

    6 0 Отговор

    До коментар #70 от "Димов":

    Е само едно магаре ли се казва Марко?
  • 77 MМ586

    9 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Какво значение има цената на превозното средство стига да стигнеш от точка А до точка В(разбира се безопасно)?
  • 78 ДО 65

    6 2 Отговор

    До коментар #65 от "Димов":

    Той, и да не си купи ел. автомобил, ромите пак ще си палят гуми и кабели.
  • 79 Честно казано

    19 5 Отговор
    За хората тук, които са на 40 или повече години. България можеше да бъде един водещ фактор в електромобилите. Предполагам си спомняте на всяка жп гара, имаше електрокари за превозване на по тежки товари. Това беше, в началото на 80 -те. В Плевен, имаше електрокарен завод. В град Никопол имаше завод за батерии, в Луковит ,произвеждаха волани и други части за тези машини.Имаш всичко това, години преди други. Тесла разви високотехнологична индустрия само за няколко години. Искам да кажа, че не е имало кой да се сети за идващите 30 ,40 години по късно. При ,,скапания Комунизъм,, сме произвеждали техника и машини, за които на запад са ни се присмивали.
  • 80 Сашо

    16 1 Отговор
    Зелената енергия е малоумие, а не вярвам цялото човечество да е мало умно. Как си представяте Русия, Индия Африка и много още други бедни държави да използват електрокарчета.
  • 81 Бодак

    25 2 Отговор
    Кънгратюлейшънс
    Отначало доброволно-задължителни ваксинации
    Сетне доброволно-задължителни електромобили
    И така до края на света
    Задължения на всеки километър, доброволно

    Да ни е честит Новия Световен Ред и Ръководната роля на САЩ и европейските ну васал... пърдон съюзници
  • 82 Глупости

    2 6 Отговор

    До коментар #74 от "Димов":

    Аха, грешно съм прочел! А с колко качва бюджета ти, цената на бензина?

    Коментиран от #108

  • 83 жорко

    11 2 Отговор
    Без ДВГ у нас ще има около 2000 автомобила, общо. Защото нито има къде да се зареждат, нито стават за дълги разстояния.Никой няма да даде 60-70 хиляди лева за ламарина която ще е безполезна. Ще се в ърнат моторите на мода.

    Коментиран от #84

  • 84 гост

    1 15 Отговор

    До коментар #83 от "жорко":

    Електромобилите в България ВЕЧЕ са над 4000 , а от догодина ще почнат да нарастват с над 10 000 годишно !! И то точно тези които най-много се карат и се ползват постоянно ! За кюмбетата дето гният по тротоари и градинки си има начини , а и да ги оставят засега , те навъртат със зор по 2-3 000 км годишно и скоро само данъците и застраховките ще им струват повече отколкото да си вземат такси за тия км. ! А и няма да могат да минат преглед ! Само си спомни колко години минаха от първите мобифони до това дори безработните роми да са с такъв ! За електромобилите ще е същото !

    Коментиран от #91, #107

  • 85 Гошо кравара

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Как ще не отделят? Ами като седнат 4 по 130+ кг и коня започне да изпуска газове?
  • 86 Дедо ви Бенц

    8 1 Отговор

    До коментар #40 от "Някой":

    Ми да де. За колко народ осигурихме работа през тия години! Да се върти парата... Щото какво има в един електромобил - основно двигател и батерия. А в другите таралясници имаме горивна система, запалителна система, то карбуратор, то горивни помпи, то бобини, то обслужващ сектор, то резервни части, механици, сервизи, хора, които да обучават механиците... Ехее, работа за милиони хора, принадена стойност... Що пък да не е по скъпо, а? А ако бяхме се заели с батерии за електричките, кво? Къде щеха да идат тия милиони работници? Ами нефтените находища и техните собственици? Електрички, а? Хе-хе...
  • 87 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 88 Злобар

    4 0 Отговор
    Щом не сакат ДВГ тогава ще преминем на парния двигател на Донецки въглища.
  • 89 Руския

    7 0 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    им го рече, че като забранят горивните процеси и ще се върнат в каменната ера. Няма технологии равностойни на ДВГ-то , а за да се отречем от него те би трябвало да са по-добри и по-евтини разбира се или поне да струват пак толкова, а както виждаме електрокарите, които се предлагат струват колкото апартамент в България. Няма да го бъде поне засега!
  • 90 агент07

    4 0 Отговор
    Хахахаха.....поредната гейташка тъпотия!
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Fate

    3 1 Отговор
    Единствената пречка е могъщата петролна мафия !
  • 93 Коко

    4 0 Отговор
    Какво решение да вземем ние, бе?
    Ние така или иначе ползваме 10-20 годишни кошници, каквото произвеждат там, това ще караме и ние. С 10-20 години закъснение.
  • 94 1122

    9 1 Отговор
    Колко замърсява една кола,и колко замърсява един самолет?Колко замърсява една кола,и колко замърсява един камион с ремарке?Колко замърсява един товарен влак,и колко камиона може да замести по тонаж?Защо когато всички самолети спряха в света,нямаше място къде да стоят по летищата?Същото ще стане ако спрът всички тежки камиони.защо се използват камиони там където може да се пренесе товара екологично с влак?Защо започвате да правите реформи на транспорта като не сте готови с доставката на ток до всяко МПС. Ако започнеш да ореш една нива с трактор на ток,какво ще стане като ти свърши батерията посред нощ?Колко ще тежи един конбайн та ток,дали няма да потъне в нивата,или ще асфалтираме нивите ли....?Говорят се глупости,а не се въвеждат технологиите на Тесла които американците присвоиха веднага след неговата смърт.Първо разрешете очевидните пречки за ел транспорта тогава го правете,но както трябва.
  • 95 Голям умник си

    5 1 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Доста тъпо сравнение. Дедо ми едно време как си обичаше жигулата комби, и ми разправя какъв кеф било само с едно врътване на ключ и газ! А не изкарай коня, впрегни коня, нахрани коня, изрини на коня.
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Край

    3 4 Отговор
    Кола над 100 к.с. и над 1т. не е средство за придвижване а средство за налагане на околните. Ако хората могат да овладеят низките си страсти планетата някакси ще ги понесе НО егото и желанието за доминация прави така че по пътищата се движат 2-3тонни дизелови и бензинови динозаври с по 500 к.с..
  • 98 Бруно Сако

    18 0 Отговор
    Кое точно е екологично в това да си купуваш нов електрически миксер на всеки няколко години? Моят Мерцедес 126 е на 36 години и още си е с оригиналните мотор и скорости. Истинска екология е да произвеждат такива вечни автомобили които да се карат по 30-40 години и повече но за тях това не е финансово изгодно. Това важи за всичко което се произвежда в момента.

    Коментиран от #100

  • 99 Гошо

    2 2 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Кога това бе ,кой кога е збранил фаитоните бе шматко Макар че ако питаш мен трябва ,да се забрани движението по улиците на превозните средства с животинска тяга
  • 100 Е така де!

    3 6 Отговор

    До коментар #98 от "Бруно Сако":

    На колко километра се обслужва двигателя на твоя вечен Мерцедес? Според препоръките на производителя, първото сервизно обслужване на двигателя на еднодневката Тесла модел 3, трябва да се направи след един милион километра. Същите тези двигатели се монтират и на камиона на Тесла, но там са четири на брой и камиона има по-добра динамика и мощност от дизеловите аналози, дори само с два работещи двигателя.

    Новите батерии 4680, които започват да се произвеждат през следващата година в Берлин и Тексас, са проектирани за 3,5 милиона километра.

    Разбира се наш Ганьо обяснява как ще навърти тези километри за три-четири години и автомобила ще е за хвърляне, а Mercedes си кара по 36 години и е топ технология! Твоят Mercedes на колко километра е?
  • 101 БПФ

    13 2 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Да, ще свикнем да пресичаме улици и булеварди, защото няма да има какво да ни удари !!! Тия батерии за които говориш, няма да има с какво да ги зареждаш, защото отказът от изкопаемите горива ще доведе до колапс на енергийните системи по цял свят. Хората ще стоят на тъмно, електромобили ли ще зареждат? Единственото спасение за цивилизацията е: зелените талибани и подкрепящите ги политици - на дръвникът !!!

    Коментиран от #102, #105

  • 102 Наслушали сме се на тези

    2 9 Отговор

    До коментар #101 от "БПФ":

    То затова в Германия над 50% от потреблението на ток за 2020 година беше от възобновяеми източници, а близо 20% от атомна енергия. Затова в момента най-ниските цени на електроенергията са именно в Германия. Възобновяемите източници са непостоянен източник на енергия, но колкото и парадоксално да звучи, са по-сигурен, отколкото енергията от природен газ например. Ако е 100% сигурно че слънцето ще изгрее и вятърът ще духа тази година, макар и да не се знае точно кога, както се вижда доставките на газ въобще не са сигурни.
    В такъв случай какво значение има колко гигавата газови централи са построени, за да заместват възобновяемите източници когато не духа вятър и не пече слънце? Както виждаш и цените са високи и тока недостига именно защото не достига газ, а заради недостига на газ се увеличи потреблението на въглища, които също не достигат. А слънцето си пече ли пече и няма да свърши, както и вятъра няма да спре да духа много след като са свършили и газът и въглищата.
  • 103 Georgi

    5 0 Отговор
    Интересно, искат да спрат ДВГ.
    Ами какво да кажем за самолетните полети.
    Средният им разход на гориво варира от мах. товар, но за самолет Boeing 737 е 3000 l / h. Разход на гориво Boeing 737 800 е 2,526 kg / h.
    Boeing 777 е средно 5000 l /
    За Boeing 747 е 12 тона на час.
    Еър бъз A310 и A320, консумират 4000-5000 kg / h и 2200 kg / h.
    Към 2016 година в света е имало общо 52 800 000 полета. Или средно по 144 262 полета на ден! През 2014 г. са продадени рекордните 3,3 милиарда билета.

    Коментиран от #106

  • 104 От чужбина

    15 3 Отговор
    Погледнете в историята как е навлязъл ДВГ в експлоатация. Не е имало бензиностанции. Някои споменаваха, че се е налагало бензина да го купуват от аптеките, продавал се е за обработка на рани ако не се лъжа. Специално в България когато идва първия автомобил хората са го зяпали и са се чудели какво го движи. Някой казал - дявола го движи, не виждате ли пушека от зад! Файтонджиите също били притеснени защото това чудо можело да им отнеме хляба. И какво се оказа? Файтонджиите се пенсионираха. Техните деца подкараха новите "файтони" с ДВГ. По-интересното е, че подобен преход е направен постепенно и НЕзадължително. Ако и сега прехода е плавен и НЕзадължителен то няма да има проблем. Проблем възниква когато населението е принудено да се охарчи непредвидено и задължително.
  • 105 От чужбина

    11 1 Отговор

    До коментар #101 от "БПФ":

    Проблема НЕ е в т.нар. зелена енергия. Няма лошо да се възползваме от нея колкото можем. Проблема е, че ни задължават да го направим бързо и трябва да се бръкнем дълбоко в джобовете. От своя страна българската държава и по-точно правителство и парламент нНЕ направиха НИЩО за да подтикнат населението към някакъв "зелен" преход чрез някакви стимули. Например доколкото знам в Гърция всеки може да си монтира соларни панелли на собствения покрив и да подава електричеството в мрежата. ДА, но там не му го изкупуват на баснословна цена, а само му го приспадат от сметката. ТАка всеки може да инвестира и да спечели от онвестицията си. В БЪлгария се оказва, че за да произведеш слънчево електричество ще трябва отделен електромер и да плащаш данък за това. Е, кой е луд да инвестира? Нещата опират до подходящо законодателство и организация. Техническите проблеми са по-малки и винаги са решими.
  • 106 ТRIF

    0 7 Отговор

    До коментар #103 от "Georgi":

    В Швейцария има редовни вътрешни авиолинии със самолети с електрически двигатели. За презокеанските ще използват други технологии за бърз полет което ще намали времето за полет наполовина от сегашното.
  • 107 Димов

    6 1 Отговор

    До коментар #84 от "гост":

    Над 4000 електрокара в България, а ти още плащаш по 2,40 за нафта на Реното?! Е, докога бе, момче? Да не смяташ, да си последният дизелов поклонник на Тесла, а?
  • 108 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #82 от "Глупости":

    Извинявай, че реагирах така, остро.
    В сравнение с 2012-2013г, когато бензинът беше 2,58лв/л, а МРЗ беше едва 240лв, сега го натоварва в пъти по-малко.
    Българинът с цени не можеш го уплаши. Карали сме на 2,50 при 100лв заплати. Да му мислят западняците, че са свикнали да имат по много от всичко.

    Коментиран от #109

  • 109 Ти да видиш!

    2 5 Отговор

    До коментар #108 от "Димов":

    Значи сега плащаш 50лв за ток и много се притесняваш, че сметката ти ще се вдигне с още 50% тоест с 25лв., защото в момента плащаш много по-малко от 25 лв на месец за бензин и това силно те притеснява, защото ще ти наруши бюджета? Велик си бате! Разпертушини ги тези математика и икономика!

    Коментиран от #115

  • 110 Вангарече

    6 2 Отговор
    Повечето ваксинирани не знаят,че за производството на новите батерии трябват много подземни природни ресурси.Залежите в Африка са на изчерпване и в момента се разпечатват мините в САЩ.Такива залежи има и в държави като България и други подобни по бедност.Богатите искат да копаят здраво за метали чиито живот в батериите е кратък.Как мислите ще завърши това,след като изцицаме и изровим цялата планета,за да може всеки роб да има кола и ходи на работа?Това ще завърши много зле за човечеството

    Коментиран от #113

  • 111 Зелен

    5 0 Отговор
    Да си решат проблема с батериите, защото замърсяват повече още при производството.
  • 112 Капитализъм без капитал

    7 1 Отговор
    ВАГ-оните са пределно ясни че обичат кюмюр и черни "бутала" "отзад". Друг е въпросът че на Основните замърсители: Големите корпорации с Малките (на живот) и не-ремонтиращи се стоки никой не им търси сметка!
  • 113 Капитализъм без капитал

    5 0 Отговор

    До коментар #110 от "Вангарече":

    Автомобилите не са само "за ходене на работа", както ти го внушават същите ония, които ги карат в 10 тонни бронирани лимузини с разход 50/100! Те служат също така и за УДОВОЛСТВИЕ ОТ ШОФИРАНЕТО!
  • 114 Lancasta per Sempre

    3 0 Отговор
    Абе какво са им виновни автомобилите с ДВГ бе? Това е пълна пунта мара! Защо първо не спрете дизеловите локомотиви и военните машини дето чадят като мазутни барутници или реактивните самолети които действително разкъсват озоновия слой пък после ми взимайте мерки за автомобилната индустрия която почти няма дял в измисленото замърсяване! Нещо гнило се случва и то исторически голямо в глобален мащаб с този COVID-19 и електрифицирането на автомобилите ...
  • 115 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #109 от "Ти да видиш!":

    Притеснява ме, че искаш да дам 100 000 лв за електричка, която щяла да ми пести по 50 лв на месец от гориво.
  • 116 случаен

    0 0 Отговор
    предвид,че за 1тон литий,се изразходват 2милиона литра вода,кое му е хубавото на нулевите емисии,като няма да има вода толкоз,а и земята се скапва,ще ходим гладни жадни ама ще се возим на ел.коли
  • 117 Хахахаха

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Не няма да свикнем,защото на практика нямате бъдеще,а още повече настояще,сега иди да поплачеш на елън мъск на рамото му...
  • 118 Още хахахахахах

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "Парадокс":

    Пич това скоро,го четох в ауто билд от 2012та когато излезе онзи грозил и 3 на бмв...
    Таа сега сме 2022ра,2030 пак ще си говорим...
  • 119 Още 5 пъти хахахах

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Прошляк":

    Какви 10 години ве,карам дизел от 2003та година производство,ще го карам още 20 г...
    Мухахахахахахахахаа
    Напук на транс джендър зелените комунисти...
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 Само където

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Камерите ги заобикаляме доста ефективно вече...
    Простотията с камерите е за баламите като теб,само където моя номер излиза бял мухахахахахахахахахахахахахахахаххахах
  • 122 Сашо

    0 0 Отговор
    Като са се загрижили толкова за чистотата на въздуха защо не се насърчава карането на газ. Ауспуха на моята кола е толкова чист че не може да се изцапаш пръста изобщо.
  • 123 Сашо

    1 0 Отговор
    Като са се загрижили толкова за чистотата на въздуха защо не се насърчава карането на газ. Ауспуха на моята кола е толкова чист че не може да се изцапаш пръста изобщо.
  • 124 onq s konq

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "механик":

    Аз не виждам какъв е проблема ДВГ да е на газ или етанол (спирт) и пак да е екологичен. Тук става въпрос за други интереси и те не са свързани с "Екологията".