Отидете към основна версия

31 147 44

Тествахме новия Nissan Qashqai

  • nissan-
  • qashqai-
  • тест

След като през последните месеци направихме доста тестове на изцяло електрически автомобили, трябваше постоянно да си напомняме, че новият Nissan Qashqai не е част от този конкретен жанр. Новото поколение на популярното SUV е толкова безшумно, че е лесно да се забрави, че все още разчита на двигател с вътрешно горене, макар и с помощта на мек хибрид. Именно това са първите ни впечатления от най-новата генерация на Nissan Qasqai, която "кацна" на родна земя и вече се предлага в шоурумите на марката. Екипът ни направи обстоен тест на новия Qashqai, а ето и останалите ни виждания по темата.

Екстериор

Външният вид може да се определи, като еволюция, но промените съвсем не са малко. Колата е станала далеч по-модерна. Цветът, линиите, пропорциите и много атрактивната предна и задна част наистина привличат погледа. Като цяло това е добре изглеждаща кола, свежа, модерна, но все въпреки това е запазила идентичността си на Qashqai.

Качеството , независимо дали това е безшумният 1,3-литров турбокомпресорен мек хибрид, безпроблемният автомобил Xtronic, безпроблемното каране или изработеният интериор. Това е първото нещо, което хората коментират, когато се вмъкнат в просторната кабина, казвайки колко по -добро се чувства качеството, което наистина е похвала, като се има предвид, че последният Qashqai също беше много добър.

Начинът, по който дизайнерът се е заиграл със диодните светлини и отличителната радиаторна решетка правят колата по-подходяща за днешните пътища. Задната част също се възползва от привлекателните LED светлини, а скосеният в задната си част таван придава на цялостния външен вид динамика. С опционалните 20-цолови лети джанти новият Qasqai пък изглежда изключително модерен автомобил, наподобяващ дори експонат от концептуалния щанд на автомобилно изложение.

Интериор

Тук също се вижда модерния почерк на съвременните автомобили, личащ най-вече от сензорния екран. Но това, което ни направи добро впечатление е, че основните функции се изпълняват отново от добрите стари бутони и превключватели. Има дори копче за силата на звука на радиото и други за климатичния контрол, което е много по-добро решение от версиите само с сензорни бутони.

Луксозната нотка в салона е подчертана от кожените седалки и висококачествените тапицерии по вътрешната част на вратите. Материалите по арматурното табло също са по-меки от тези на предшественика и респективно по-качествени. Седалките не са големи, но пък са удобно и ергономични, а мястото за краката на водача и пасажерите е оптимално за автомобил от този клас.

Що се отнася до багажното пространство, то също не е никак малко. Обемът му от 504 литра е предостатъчен за ежедневни нужди, а когато това се окаже недостатъчно асиметрично делимата задна седалка може да го увеличи до много. Интерес представляват и задните врати, които за удобство на пътниците отзад се отварят до 85 градуса. А основният коз на новия Qashqai е изключителната шумоизолация в салона.

Двигател и ходови характеристики

Още щом водачът се настани зад волана вижда по-високата позиция, която му позволява оптимален поглед върху пътната обстановка. Новият за модела head-up дисплей проектира всички основни функции на колата директно на ветроупорното стъкло, което още повече улеснява шофьора.

Новият ProPILOT с технологията Navi-Link не само ви държи центрирани в лентата на предварително зададено разстояние от превозното средство отпред, той използва вградени карти от TomTom, за да предвиди завоите, като по този начин поддържа оптимална за пътната обстановка скорост.

Що се отнася до двигателите, то трябва да кажем, че новият Qashqai може би все още не е електрически автомобил, но прави добро впечатление със своята мека хибридна система. За старта на колата у нас се предлагат два бензинови мотора с мощност 138 и 156 конски сили. Автомобилите могат да са със системи 4х2 и 4х4 и да работят с ръчна или CVT скоростна кутия.

Един от минусите на колата е липсата на класически автомат, но трябва да кажем, че въпросното CVT се справя доста добре със задачата си. Най-много ни допадна по-мощната версия с два педала, която освен подобаваща динамика, предлага и доста приличен разход на гориво, който в комбиниран цикъл беше около 8 л/100 км.

Един от основните недостатъци на новия Qasqai е свързан с т.нар. возия. Тя е мека и комфортна, но при шофиране с по-висока скорост на път със завои, кренът е осезаем. Заради по-високият общ център на тежестта колата се накланя доста. С други думи Qashqai не е автомобил за свръхдинамично шофиране, но предлага едно приятно изживяване ако го управлявате, съблюдавайки ограниченията за скорост по пътищата.

Цена

Това не е нито най-евтиното, нито най-скъпото предложение на нашия пазар в този популярен сегмент. Цените на новия Qasqai са малко по-високи от досегашните за модела, но все още могат да се определят, като атрактивни за това, което предлага автомобила. Те стартират от 43 490 и стигат до 72 000 лв. с ДДС, но за тези пари получавате един модерно изглеждащ, сравнително икономичен и много безшумен автомобил с класически двигател с вътрешно горене.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 23 гласа.

Свързани новини