Nissan е първият японски автомобилен производител, който потвърди, че се отказа изцяло от нови двигатели с вътрешно горене, с единственото изключение в САЩ. Всички текущи разработки на Nissan ще бъдат спрени и наличните ресурси ще бъдат пренасочени за електрически превозни средства (EV).
Това означава, че още 4.3 милиарда долара ще отидат за производството на автомобили като Ariya. Автомобилният производител иска да може да се конкурира с други марки като Volkswagen и Tesla. Ето защо вече е влязъл в партньорство с Renault и Mitsubishi, наречен Alliance 2030.
Както съобщава Nikkei, Nissan обаче ще запази някои бензинови двигатели само за американския пазар. Компанията е уверена в търсенето на пикапи в САЩ, въпреки че те ще бъдат налични само за ограничен период от време.
Към момента японците нямат текуща цел за прекратяване на производството на двигатели с вътрешно горене за автомобили в Америка, но някои анализатори смятат, че това решение ще бъде преосмислено най-много след пет години.
Този ход не е изненада, тъй като Nissan вече отмени всякакви други разработки за бензинови двигатели в Европа. Очакваше се, но решението дойде по-рано, отколкото смятаха експертите.
Отказването от ДВГ автомобили навсякъде другаде освен в Америка е знак, че стандартът Евро 7, изготвен от Европейския съюз, ще бъде много суров. Очаква се новите правила да влязат в сила от 2025 година.
Според вътрешни източници мерките ще повишат разходите за разработване на двигатели с вътрешно горене до нива, които няма да гарантират никаква печалба. Nissan ще продължи да произвежда настоящите двигатели с вътрешно горене, но те няма да стигат до Европа, Африка или Южна Америка.
Те ще се интегрират и в plug-in хибридни версии ( PHEV ) на автомобили, предназначени само за Япония и Китай. Изненадващо, засега не се планират съкращения на работни места. Запознати с въпроса казаха за Nikkei, че Nissan планира да обучи настоящите си експерти и да ги премести да работят върху PHEV или EV автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Всички наши EV хейтъри
Коментиран от #12
11:08 08.02.2022
2 Двг фен
Коментиран от #8, #13, #14
11:09 08.02.2022
3 РазбрахтеЛи
11:10 08.02.2022
4 Някой
Второ - никой не говори за рециклирането на батериите - колко енергоемко и замърсяващо занимание е. И скъпо, разбира се.
Но пък, може идеята на зелените зелки в ЕК е, да накара хората в Европа да не се движат толкова свободно, колкото до сега. Да си стоят по домовете - дали заради здравна криза, или "криза" с климата, породена от човешката дейност, или пък нещо друго...
Коментиран от #5
11:21 08.02.2022
5 Мхм
До коментар #4 от "Някой":
Батериите много лесно се рециклиратКоментиран от #6
11:37 08.02.2022
6 Някой
До коментар #5 от "Мхм":
Как? Като ги изхвърлиш в контейнера за битови отпадъци ли?Коментиран от #7
11:49 08.02.2022
7 Мхн
До коментар #6 от "Някой":
Не като извлечеш ценните елементи в тях.12:00 08.02.2022
8 Така е
До коментар #2 от "Двг фен":
Ти на кое от всички тези неща смяташ да отидеш да живееш?12:13 08.02.2022
9 Ивайло
12:21 08.02.2022
10 така е
12:40 08.02.2022
11 Класика
14:21 08.02.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 3-фазния
До коментар #2 от "Двг фен":
Бягай направо към Индия - ще си карате по пясъчните пътища ретро чайниците, ще си бибиткате в Калкута в облаци смрад, ще пукате люто и ще си ровите между пръстите на краката :D Тука е ЕВРОПА и в близките години по пътищата ще се движат САМО И ЕДИНСТВЕНО МПС-та С НУЛЕВИ ЕМИСИИ01:05 09.02.2022
15 Последствия
18:10 12.02.2022