Експертът по автомобилен софтуер Феликс Домке, нает от американската адвокатска кантора Milberg, обвини немския автомобилен производител Mercedes-Benz, че използва осем устройства, които допринасят за значително подценяване на реалните емисии на азотни оксиди в дизеловите двигатели, отговарящи на екологичния стандарт Euro 6.
Пред Deutsche Umwelthilfe експертът твърди, че германският автомобилен производител използва осем устройства в Mercedes-Benz E-Klasse с дизелов двигател, които понижават действителното количество вредни емисии по време на сертификационни измервания. Шест от тях са свързани с каталитичния конвертор на автомобила, а други два - със системата за рециркулация на отработените газове.
Експертът счита използването на тези устройства за незаконно, тъй като те могат да бъдат използвани за изкривяване на резултатите от лабораторните изследвания за съдържанието на вредни емисии. Домке твърди още, че всъщност съдържанието на азотен оксид в отработените газове е с 500 процента по-високо от допустимата граница в реални условия.
Експертът посочва и, че едно от устройствата, по-специално, „намалява значително количеството впръсквано AdBlue, което е необходимо за неутрализиране на азотните оксиди в каталитичния конвертор“. В същото време от германската федерална администрация за автомобилен транспорт заявиха, че са запознати с наличието на тези устройства и не ги смятат за незаконни. Mercedes-Benz също отрича, че резултатите от теста са били подправени, като твърдят, че това са OEM компоненти.