ФАКТИ.БГ
  • дизелгейт-
  • volkswagen

Volkswagen отново заподозрян в манипулиране на отработените газове

Европейският съд се интересува от работата на някои двигатели

Публикувана: 4 Октомври, 2021 12:20
32 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2394
Volkswagen отново заподозрян в манипулиране на отработените газове - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Съдът на Европейския съюз (CJEU) започна разследване срещу Volkswagen Group, което отново се отнася до евентуално манипулиране на отработените газове. Този път експертите се интересуват от софтуера, който управлява EGR клапана. Факт е, че при определени условия блокът за управление на двигателя изключва този вентил, което значително увеличава емисиите на азотни оксиди по време на работа на двигателя.

Експертите са установили, че когато температурата на околната среда е извън диапазона 15-33 градуса по Целзий, а надморската височина надвишава 1000 метра, EGR клапанът се изключва от софтуера на блока за управление на двигателя. Инженерите на Volkswagen казват, че това е с цел по-дълъг живот на двигателя, но експертите от Европейския съюз го намират за подозрително подобен на софтуера на двигателя EA189, станал печално известен с аферата "Дизелгейт".

"Защитата на двигателя не е извинение за внедряването на такъв софтуер", казва Атанасиос Рантос, главен прокурор на Европейския съд. Според Automotive News Volkswagen не признава твърденията и отбелязва, че така нареченият температурен прозорец в работата на EGR клапана може да бъде напълно оправдан, ако има за цел да предотврати повредата му.

Клапанът смесва отработените газове на двигателя с входящия въздух, което след това намалява концентрацията на кислород и скоростта на горене. Поради намаляването на концентрацията на кислород във входящия въздух температурата на горене намалява, като така намалява и нивото на азотните оксиди.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
дойчланд
1 Отговор
Екологичен дизел е оксиморон. Или едното или другото. Американците заложиха на бензина, макар и да обичат големите двигатели, при които би имало по-голям смисъл за икономия. Немците набутаха дизела и на малолитражките, манипулираха софтуера и сега някой друг им е виновен.

Коментиран от #13


Оценка:
-14 +31

VW смях
2 Отговор
нямат представа как се прави читав двигател!!!! Измамници

Коментиран от #6


Оценка:
-9 +31

инженерий
3 Отговор
Хората са го измислили - за леките коли - бензин, за бусове и камиони, носещи тежки товари, където е нужна тяга - дизел. Толкова.

Оценка:
-7 +36

Некой
4 Отговор
Ние сме под германско робство, а тия изроди от Фолцваген набутаха държавата ни с милиони докато лъжеха Тиквата че ще инвестират тука , а те целяха по тоя начин да натискат турците за по изгоден договор за завода в Турция, който също не се реализира.

Оценка:
-8 +31

хахахах
5 Отговор
Аз ЕГР клапана съм го затапил да не ми цапа входящия колектор, а осве това ЕГР може да блокира и да ти падне мощноста и да се дигне разхода.

Коментиран от #31


Оценка:
-7 +11

VAG
6 Отговор

До коментар #2 от "VW смях":


Имат два читави двигателя - 1.9 TDI и бензин 2.0
2.0 TDI е голям боклук, 2.5 TDI - още по-голям. 1.6 бензин гори масло като луд, а FSI-та и други подобни са изключително капризни и скъпи за ремонт. А DSG трансмисията да не говорим какво недоразумение е. Сменя се като съединителя - на 150 хил. км., само че съединителя ти е 300лв, а трансмисията няколко хилядарки.

Коментиран от #8, #15


Оценка:
-5 +34

реалистъ
7 Отговор
Винаги съм мразил дизелите - миришат лошо. По-новите не толкова, но с тези филтри за твърди частици и др. са проблемни.

Оценка:
-7 +26

голфър
8 Отговор

До коментар #6 от "VAG":


Да не забравяме и здравия двигател 1.8 моно.

Коментиран от #11, #12


Оценка:
-1 +12

EUROPA
9 Отговор
ТИЯ ОЩЕ ЛИ НЕ СА ГИ ЗАТВОРИЛИ ?

Оценка:
-5 +16

Гост
10 Отговор
Публикувано във факти.бг: "Защитата на двигателя не е извинение за внедряването на такъв софтуер".
Абсолютно вярно! Като не можете да правите двигатели - купувате си от друг производител! Не е нужно да тровите хората с боклуците си!

Оценка:
-10 +19

Гост
11 Отговор

До коментар #8 от "голфър":


Уместна забележка! Прав си!

Оценка:
-0 +7

VAG
12 Отговор

До коментар #8 от "голфър":


Да колега, пропуснах. ААМ моно, 1.8, 75 к.с
Този двигател е неубиваем. Имах голф с такъв двигател, веднъж смених маслото след 3г. и беше станало на , случи се да ми изтече антифриза и да прегрее, но просто неубиваем двигател, нищо му нямаше.

Оценка:
-1 +10

Еколог
13 Отговор

До коментар #1 от "дойчланд":


Голям двигател и екология е оксиморон - дизелите след евро 4 са по чисти и от бензина. Да не говорим че най големия проблем е СО2 който при бензинките е доста по-голям.

Дизелите единствено отстъпват на бензинките по нива на азотни окиси и дим. Но азотните окиси са даже полезни за природата - така се получават азотни торове - една светкавица прави азотни окиси колкото всички дизели в един град за цяла година. Димът е решен в евро4 с ФАП филтър а азотните окиси в евро5.

Да ама никой за сега не може да реши проблема със СО2 който при бензинките е 1.5 до 2 пъти по-голям. Отделно бензинките правят и фини прахови частици които са по-опасни от димните на дизела.

Да не говорим пък за огромните двигатели на американците че нямат нищо общо с екологията. Голям дизелов камион евро5 или евро6 е по-екологичен от американските таралясници.

Коментиран от #19, #22, #26, #27


Оценка:
-22 +16

jap
14 Отговор
Някои марки вече произвеждат електрически автомобили с пробег до 800км а VAG още си манипулират TDI-тата.

Коментиран от #17, #18


Оценка:
-8 +12

Случаен
15 Отговор

До коментар #6 от "VAG":


2.5 tdi бил боклук, бе ти чуваш ли се? Има ги на по милион и нещо, още работещи в Ауди 100 и А6 Ц4

Коментиран от #28, #30


Оценка:
-22 +2

Анонимен
16 Отговор
Еко талибаните няма да мирясат докато не свалят раята от автомобилите . За болшинството от нас са замислили само обществен транспорт . Нарочно пробутват електричките заблуждавайки че са равностойно решение . Не са ! Като цена са по-недостъпни и най-вече ще оставят хората които разчитат на автомобил втора употреба без транспорт . Как мислите че ще се представя една 10 годишна батерия ?

Оценка:
-5 +14

гошо
17 Отговор

До коментар #14 от "jap":


произвеждат не е точната дума. сглобяват. основният елемент е батерията, която се произвежда другаде (за да не дразни чуФстФителните твои и на подобни сетива). за производството на която е необходимо да бъде изкопана една планина руда. която после да бъде преработена, после да бъде произведена батерията (рядко "мръсен" от екологична гледна точка процес. за всичко това е необходима немалко енергия. и съответно се отделят още по-немалко всякакви емисии от машините в процеса на производство. а когато даде фира батерията, щото това става доста скоро, все още, тя трябва да бъде рециклирана. което е най-мръсният процес, със съответните разходи на енергия и емисии на вредни вещества. навсякъде - въздух, вода, почва.
а ти си се прехласвай по електричките!

Оценка:
-2 +9

Еколог
18 Отговор

До коментар #14 от "jap":


Хайде стига с тези електрички - пушека не излиза от аспуха а от комина на централата която произвежда так за тях. Даже наскоро гледах зарядна станция за електрички с дизелов генератор - даже и просто гърне нямаше на аспуха му да не говорим за ЕГР или ФАП.

Та до там екологичноста на електричките без да смятаме "екологичността" на производството и рециклиране на батериите.

Коментиран от #20, #21, #32


Оценка:
-5 +15

фякт
19 Отговор

До коментар #13 от "Еколог":


А фпч и азотните оксиди я бегай да доучваш в техникума че си жив зян

Оценка:
-6 +10

факт
20 Отговор

До коментар #18 от "Еколог":


И кво излиза от комина на аец водни пари

Оценка:
-5 +6

Има разлика
21 Отговор

До коментар #18 от "Еколог":


Комина на тец-а не си изпуска гадостите точно под носа ти, нали? Когато има инверсия през зимата, тези гадости не остават с дни в софийската котловина, за да се вижда какво дишаме нали? Вярно се отделят гадости, но поне са на едно място и комините ги изстрелват нависоко, за да не са толкова концентрирани и след това дъждовете ги свалят на земята. Не е като при автомобилите, най-голямото замърсяване да е точно там, където има най-много хора.

Оценка:
-10 +5

гуньо простия
22 Отговор

До коментар #13 от "Еколог":


Азотните окиси са канцерогенни! Бълват се точно под носа ти. А пък саждите колко са полезни очаквам обосновка?!

Оценка:
-1 +12

Komapak
23 Отговор
Новите дизели си хапват ad blue като луди. Случвало се е да ме накаже буса да се движа със 70 защото му било ниско нивото на ad blue.

Оценка:
-1 +9

Риналдю
24 Отговор
Фолксваген ще рухне под напора на Тесла.Това е поредният пирон в ковчега на ДВГ.

Коментиран от #29


Оценка:
-7 +7

ПЕТКО
25 Отговор
Стига глупости! Всички останали производители не лъжат нали?

Оценка:
-9 +4

Йоко - понко
26 Отговор

До коментар #13 от "Еколог":


Гледай ти, значи бензина замърсява а дизеларката ,,тори ли тори" и всичко потъва в зеленина. Ама друг път!

Оценка:
-2 +13

Лада Веста Крос
27 Отговор

До коментар #13 от "Еколог":


В много голяма грешка си - аналогични съвременни дизели срещу бензин е че бензина е 6 пъти по малко отровен, като най големия проблем на дизелите са супер финните прахови частици които са именно основен здравословен проблем и той не може да бъде решен с никакви технологии. Дори няма филтър за купе който да може да спира тези финни прахови частици, в най добрия случай задържа не повече от 5% само. Така че дизела в леките коли е най голямата грешка на ЕС и те го знаят, но не може да кажат на милиони хора край от утре няма да си карате колите. Просто по естествен път и с налагане на рестрикции за вече стари коли постепенно ще ги премахнат. Уви тая скрап вече се изсипва у нас.

Оценка:
-4 +11

Лада Веста Крос
28 Отговор

До коментар #15 от "Случаен":


Голям прас че могли да издържат толкова, по скоро е жалко че на някой му се налага да кара толкова стара и амортизирана кола. Каква и да е кочина прескочи ли предела от 500к км е просто скрап и няма смисъл да се само залъгваме и да да се самоуспокояваме за злощастието че караме кола която не се знае кога и къде ще спре.

Оценка:
-2 +4

Лада Веста Крос
29 Отговор

До коментар #24 от "Риналдю":


Няма да рухне VW, те вече са мноого напред при електрическите коли. И особено ID.4 е голям удар в сектора и мноого практична семейна кола.

Оценка:
-6 +0

гост
30 Отговор

До коментар #15 от "Случаен":


Ти говориш за 2.5 тди 140 к.с който наистина е железен,става въпрос за 150 к.с във audi c5.

Оценка:
-0 +4

3-фазния
31 Отговор

До коментар #5 от "хахахах":


Що да ти цапа входящия колектор? Да цапа колекторите на пешеходците. Треа да избиеш чивията

Оценка:
-0 +5

3-фазния
32 Отговор

До коментар #18 от "Еколог":


Централите са на газ, имат очистващи инсталации, подлежат на контрол, не са в града, заемат 40%. Останалото е ВЕЦ, АЕЦ и ВЕИ. Дизеловите отходници метат черни турлуци с твърди частици, които не се филтрират в дихателната система поради размерите си, а навлизат директно в кръвта. Следва посещение при кардиолог, пулмолог и онколог. Но ти си еколог и от нищо не разумяваш!

Оценка:
-1 +5

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Марин Маринов
Частният детектив коментира по Нова телевизия предаването на инкасо милионера Георги Енев:
Самият факт да откраднеш милион и половина и да се предадеш е гаранция за невменяемост."

Още бисери