Моментът трябва да е висок, но колата трябва да разполага и с достатъчно конски сили, за да бъде постигната перфектната динамика. Най-общо казано въртящият момент е величината, която изразява въздействието на сила върху въртяща се система, като тази сила е разположена на разстояние от оста на въртене на системата.
Сега, модерните електрически хиперкари впечатляват с огрмни въртящи моменти, но очарованието на двигателите с вътрешно горене все още "топли" хората с "бензин в кръвта". И понеже ние сме от точно тази група,решихме да ви припомним за Mercedes-а с най-голям въртящ момент.
Няма класация за "най-моментните" автомобили, която да мине без продукт, създаден от специалистите от AMG, които продължават да произвеждат истински "чудовища". Най-голямото такова обаче е Mercedes 65 AMG - от времената, когато "зелените" не бяха на мода, а Грета Тумберг още не беше родена.
Но да се върнем на темата. Става дума за моделите S 65, S 65 Coupe, SL 65 и G 65, които са оборудвани с култовия шестлитров битурбо V-образен дванайсетцилиндров двигател, който разполага с мощ от 630 к.с. Максималният въртящ момент на този агрегат обаче е по-впечатляващ.
Той е точно 1000 Нм, но това не е всичко. Любопитното в случая е, че пиковият момент е електронно ограничен, което се прави от специалестите на AMG, за да бъде запазена скоростната кутия. Реалният въртящ момент на Mercedes 65 AMG е над 1200 Нм. За жалост, такива автомобили, истинска радост за сетивата, вече не се произвеждат.