Първият модел от серията M е представен през 1978 г. - спортната кола M1. Това е първата кола на компанията със средноразположен двигател. Шестцилиндровият 3.6-литров двигател разполага с невероятните за времето си 274 к.с. и 329 Нм максимален въртящ момент. 43 години по-късно BMW представи втория модел M, Concept XM.
XM е мощен кросоувър с хибриден V8 двигател, който произвежда мощност от 750 к.с. и пиков момент от 1000 Нм. И въпреки че това е концепция, от компанията заявиха, че това е и прототип за сериен модел, който ще се появи през 2022 г. Това ще е и най-скъпата кола в моделната гама на баварците.
Със заредени батерии кросоувърът с най-новата M Hybrid задвижваща система може да измине на електрическа тяга до 48 км. Компанията не предостави никаква друга техническа информация. Не са известни нито характеристиките на двигателя, нито капацитетът на батерията, нито ускорението, нито максималната скорост.
Но можем да предположим, че кросоувърът ускорява до 100 км/ч за по-малко от четири секунди. Външно Concept XM не прилича на всяко друго BMW. Между другото, радиаторната му решетка се превърна в най-голямата в гамата на компанията. За да се подчертае размерът ѝ, тя е осветена по целия си периметър.
Отстрани има тесни фарове, което правят решетката да изглежда още по-впечатляваща. Интерес представляват и джантите. Те са 23-цолови и имат 14 спици. Задната оптика, както и предната, прилича повече на ивици, отколкото на светлини. Под нея са впечатляващите ауспухни накрайници, а отгоре интерес представлява уникално оформеното стъкло на задната врата.
Централната конзола в купето, по стара традиция, е фокусирана към водача, а пространството с приборите за управление е отделено от предния пътник. Задният диван, изглежда, е предназначен само за двама - евентуален пътник в центъра определено ще изпитва дискомфорт. Обърнете внимание и на триизмерната структура на тавана.