26 Януари, 2022 10:30 22 638 14

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

  • тест-
  • bmw-
  • 4er-
  • gran coupe-
  • m440i-
  • xdrive
Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe - 1

Новото купеобразно BMW с четири врати M440i xDrive ни впечатли с динамика, а качеството на изработка традиционно е на много високо ниво. Технологиите също са върхови, но единственото ни съмнение идва от собствената гама на марката; BMW M340i xDrive има същите характеристики, но струва почти пет бона по-малко.

На пръв поглед BMW 4 Series Gran Coupe изглежда като нишов модел в рамките на вече широката семейна гама на BMW , но както ще видим, има достатъчно причини хората да бъдат изкушени от по-малко традиционния му подход към компактния сегмент. Въпреки префикса '4', Gran Coupe е по-близо като концепция до седана 3 Series, отколкото до 4 Series Coupe.

Екстериор и интериор

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

Автомобилът се отличава с драматичната огромна бъбрековидна решетка на Серия 4, плюс по-тънките, намръщени LED фарове, но тук има две допълнителни врати, точно като седана от 3-та серия. Самите дръжки обаче са прикрити, като така идеята е да се подчертае купеобразната форма на "четворката" с пет врати.

Що се отнася до сравнението с четвъртата серия купе, то най-голямата промяна идва отзад и по-специално от багажника. Вместо задна врата на седан, Gran Coupe реално е хечбек или лифтбек (според различните тълкувания). Багажникът е по-функционален, но иначе, с обем от 470 литра, всъщност е с 10 литра по-малък от този на Серия 3. Много по-големият отвор, съчетан със сгъваемата задна седалка обаче, прави наличното пространство по-голямо при нужда.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

Влизайки в салона с лекота откриваме, че всичко е типично за серия 4. Позицията за шофиране може да бъде поставена ниско, почти до пода, за спортно усещане, докато кокпитът е леко завъртян към водача. Отзад, наклонената линия на покрива означава, че някои пасажери не се чувстват толкова удобно, както в Серия 3 (има 13 мм по-малко пространство за главата), но само ръстови пътници на задната седалка имат причина да се оплакват.

Двигател и ходови характеристики

Двигателят на M440i е феноменален агрегат. Битурбо трилитровият редови шестак разполага с мощност от 369 к.с., докато неговите 500 Нм въртящ момент са налични още от 1900 об/мин. В комбинация със фирмената система за задвижване на четирите колела, M440i ускорява от място до 100 км/ч за 4.7 секунди, при това на всякаква асфалтова настилка. За сравнение ще кажем, че преди 10 години са били необходими перфектни пътни условия, за да може M3 да достигне този показател.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

Но не само скоростта впечатлява. Изтънчеността на колата е нещото, което ни направи силно впечатление. В нормален режим и водач и пасажери се чувстват приятно. Чува се ненатрапчиво ръмжене от мотора, а осемстепенната автоматична скоростна кутия превключва безпроблемно. Така колата се усеща чудесно, не изморява и предлага истински релаксиращ круиз.

Шумът от вятъра и пътя са добре потиснати, а стабилността е забележителна. Има дори лека хибридна технология, която се възползва максимално от движението по инерция, за да спести малко гориво, но това почти не се усеща и е направено единствено за намаляване на вредните емисии.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

Малко са колите с този размер обаче, които се движат с такава динамика, баланс и комфорт едновременно. Шофьорите могат да си "играят" с твърдостта на адаптивните амортисьори, които са стандартни за M440i, но открихме, че контролът на каросерията е достатъчно прецизен, за да ги оставим в най-спокойният им режим почти през цялото ни тестово шофиране. И все пак, дори в спортен режим, значително по-твърдата настройка не се усеща груба.

В това се убедихме лично, минавайки през прохода "Попови ливади", където ни стана ясно, че управлението остава област, в която платформата CLAR на BMW продължава да е с едни гърди пред конкурентите. Роля за тази перфектна стабилност при динамично шофиране имат, както ниският общ център на тежестта, така и широкото използване на алуминий - елементи от двигателя, пружинните подпори, капака и предните калници са направени от авиационния материал. Това помага да се постигне впечатляващо разпределение на теглото.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

M440i не се чувства толкова леко, колкото четирицилиндровото 420i Gran Coupe със задно задвижване, защото по-големият двигател и технологията за задвижване на четирите колела добавят няколкостотин килограма спрямо опциите за начално ниво, но все пак директното кормилно управление са справя с повечето мощност и килограми в остри завои. При това много добре.

Освен кормилното управление, непоклатимото сцепление и стабилност са породени и от M Sport диференциала. Електрически управляваният блок е в състояние да заключи напълно, при определени условия, разпределението на момента, а карането с повечко ентусиазъм позволява приятни малки поднасяния.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

Недостатъци

От преките алтернативи например, модели като Alfa Romeo Giulia и Jaguar XE имат по-прецизно "кормилно усещане", но като цяло 4 Series Gran Coupe е много привлекателна кола и за спокойно шофиране, и за динамично. Това е само малко и незначително оплакване, но открихме и някои по-големи пропуски, които определяме, като основни минуси на модела.

Първо, баварците се хвалиха навсякъде, че изцяло електрическата версия на Gran Coupe, i4 , разполага с много голяма, високотехнологична и по-бързо зареждаща се информационно-развлекателна система, но явно не са сметнали за необходимо да я монтират в 4er Gran Coupe. Второто е, че моделът M340i, който е механично почти идентичен с версията която тествахме, се предлага за 5 000 лв по-малко.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

Цена

И все пак нивата на оборудване на този върхов M440i са щедри; Включени са 19-цолови алуминиеви джанти, подобрени M Sport спирачки, LED фарове, отопляеми предни седалки и онлайн услуги за настройката на инфотейнмънта. Head-up дисплей и звукова система Harman/Kardon, безжично зареждане на смартфон и управление с жестове за инфотейнмънта са все опции, включени в оборудването на M440i. Това е и най-мощното 4er Gran Coupe, така че едва ли някой очаква да е евтино. Базата започва от 132 200 лв с ДДС.

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    12 6 Отговор
    Много добро ревю, отлична кола, но цената.... И защо аджеба е по-скъпа от седана трета серия, като материали и екстри са едни и същи.

    Коментиран от #3, #7

  • 2 Име

    14 3 Отговор
    Води се по-имиджово и затова е с пет бона по-скъпо. Ревюто на Радо е добро, както винаги - с плюсове и минуси, а не само с хвалби, каквито са повечето ревюто у нас.
  • 3 Още ли не

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    ... си разбрал смисъла на капитализма!!!
  • 4 МаКаТа

    5 4 Отговор
    ПРЕДПОСЛЕДНАТА СНИМКА Е НА ШЕЛА НА САНДАНСКИ. ВИДЯХ НА ЖИВО ДОКАТО Я СНИМАХА - МНОГО Е КРАСИВА :)
  • 5 ФЕН

    3 12 Отговор
    Защо са свалени задните седалки...няма багажник ли?! Нали има думичката ГРАД в името си или колата е правена за китайци ! освен 7-ма серия БМВ при задните седалки е само за деца или лилипути !!!

    Коментиран от #6, #14

  • 6 Бангеев

    17 1 Отговор

    До коментар #5 от "ФЕН":

    Името е Gran и няма нищо общо с град, а са свалени, защото искат да ни покажат как може да се увеличи товарния отсек. Прочети първо статията и после се изказвай неподготвен.
  • 7 Komapak

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Е.... Хубава му е цената😜
  • 8 Разбирач с bmv от 30 г

    3 7 Отговор
    Експериментален модел....Няма да се наложи на пазара!
  • 9 Реалист

    16 1 Отговор
    Всеки следващ модел на която и да е марка, е по-грозен и по-скъп. А обезценката през първите 5г е все по-голяма.
    Пари на вятъра са това в тези тежки времена.
  • 10 FANko

    1 3 Отговор
    Радо, Радо... купеобразно звучи меко казано смешно от устата на "уж" разбиращ журналист...
  • 11 Бъгс Бъни

    10 5 Отговор
    Едно време радиаторната решетка на тази марка се оприличаваше с формата на бъбреци. Сега прилича на бузките на надупен едераст. Точно като съвременните им водачи.

    Коментиран от #12

  • 12 Зъболекаря

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бъгс Бъни":

    Или немитите горни предни зъби на някой хамстер. :-D
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Порно

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "ФЕН":

    Такива коли се правят , за да возиш само гаджето. Е , може и децата от първия брак, като ги вземаш два пъти месечно.