Отговор на този въпрос ни дава едно интересно проучване, направено от студенти по програма на Eurostat. В изследването са анкетирани привлекателни дами от всякакви възрасти и от различни части на Европа.
За съжаление България не попада в рамките на проучването, но въпреки това резултатите са интересни и може би, съвпадащи донякъде с родните. От близо 3000 участнички в този интересен експеримент, почти 40% заявяват, че колата на мъжа има значение за тях.
Оказва се, че първата позиция сред автомобилите, които трябва да има един мъж за да бъде забелязан от жена, се пада на Audi. Веднага след това се нарежда другата германска премиум марка Mercedes-Benz, а тройката се допълва от Porsche. Интерес към тези три марки имат 30%, 24% и 19% от дамите, съответно.
Останалите двайсет и няколко процента се разпределят между множеството други марки, като е любопитно, че BMW е извън първата петица. Най-малко внимание жените обръщат на мъже, управляващи Smart, Toyota и Skoda.